|
Post by Knarf on Dec 21, 2003 23:08:18 GMT 1
Juist eens die track geinstalleerd (de lite versie) en ik haal maar zo een 25fps gemiddeld Enige tips om dit omhoog te krijgen want anders zal ik een race moeten overslaan...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 21, 2003 23:53:01 GMT 1
disable Zbuffer in core-ini fille
|
|
|
Post by Knarf on Dec 22, 2003 11:04:33 GMT 1
Nope... Juist op 640x480 geprobeerd, zbuffer disabled, few trackside objects, hopen texturen uit (alles uit gaat niet want dan ziet ge geen baan), detail bias op laagste en dan valt tem nog tot 25fps zonder tegenstanders..... Zal dus die race moeten missen Zal maar wa op de ring oefenen dan... Hopelijk is da nie zo met alle addon tracks (Falkenberg had ik ook niet veel overschot op, pc moeten overclocken daar om het 36fps te halen constant).
|
|
|
Post by bosje on Dec 22, 2003 11:56:32 GMT 1
Zelfde probleem hier. Ga me dan ook maar op de ring storten. Of Rouen, da's toch het volgende.
|
|
|
Post by Obi-Jan on Dec 22, 2003 16:15:09 GMT 1
Anders moet ge de "fixed softwaremode server" versie eens proberen... daar haal ik 29fps in een vol veld mee (1024x768 en allemaal GPLEA autos).
Ik heb dus de baan op de server geinstalleerd (tvv. de ICR2 versie) en ben zelf eens aan het proberen geweest (ik rij rondjes 1m10-1m11s in racetrim met de Brabham). 't Is een uitdaging en ge hebt een leuk gevoel van snelheid, maar of je er op kan racen is vraag 2.
Laguna Seca 1967 is namelijk een beetje een uitvergrootte en moeilijkere versie van banen zoals Falkenberg en LRP. De tragere AI inhalen wil nog wel lukken omdat die zo traag zijn bij bocht 4 dat je onderdoor kan prikken en ze uitremmen bij bocht 5, maar dat gaat bij een piloot van vlees en bloed echt niet lukken (zelfs niet bij Arnold en Philip, volgens mij).
De betonnen banden zijn minder een probleem, naar mijn mening, gezien de meerderheid in op zichzelf staande bochten neergepoot zijn en ze toch "iets" van het aansnij-/uitstuurpunt verwijderd staan. 't Is niet zo, zoals bevoorbeeld op Mexico en Bugatti, dat je er werkelijk rakelings naast moet om redelijk hard te gaan en de enige bochtensequentie waar ze staan is ook niet zo danig critisch dat je bij een klein foutje de zaak niet kunt recht trekken en vermijden dat je door sneeuwbal-effect in de problemen komt.
Al bij al best doenbaar, denk ik, maar om het veilig te houden gaat er op een hoog niveau moeten gereden worden.
Jan. =---
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 22, 2003 16:39:51 GMT 1
Ik heb nu net een ronde of 10 gereden en kan nu met eagle en brabham 1:10's aan. Daar gaat zeker nog zakken tot een 1:08 denk ik. Wat zijn de richttijden van de mensen die de baan al kennen? T'is geen mis baantje op het eerste gezicht, maar het is inderdaad zeker niet geschikt voor veel 'side by side' actie...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 22, 2003 16:58:21 GMT 1
Bij mij draaid het ook niet 100%,vooral bij het passeren van de pits kan de fps met bijna de helft zakken.Momenteel een 1.09.5 met de Lotus
|
|
|
Post by Knarf on Dec 22, 2003 17:21:00 GMT 1
Anders moet ge de "fixed softwaremode server" versie eens proberen... =--- Wa is da voor een beest? Ik heb 3 versies.. De gewone, de lite en dan ene met 4bit graphics. Ma gaan allemaal te slecht...
|
|
|
Post by Obi-Jan on Dec 22, 2003 17:48:10 GMT 1
In dat kaderke onderaan, Frank. Onder de links met "programmaboekje".
Jan. =---
|
|
|
Post by Petrol on Dec 22, 2003 20:33:17 GMT 1
heb net Laguna 'ns geprobeerd, 1.09.29 met de Ferrari na een half uur, in de .08 geraken is zeker mogelijk maar het circuit bevalt me niet echt, die banden gaan tijdens een race veel incidenten veroorzaken en 't gaat weer volop "treintje rijden" worden...
|
|
|
Post by Knarf on Dec 23, 2003 0:39:32 GMT 1
In dat kaderke onderaan, Frank. Onder de links met "programmaboekje". Jan. =--- Helpt niet tegenover die 4bit versie en lite versie... Eigenlijk merk ik tussen geen enkele versie veel verschil kwa fps... Rond de 20fps aan de startgrid zonder tegenstanders. edit : Juist de full versie eens geinstalleerd en daarmee haal ik zelfs 2fps meer dan die software dinges versie
|
|
|
Post by Knarf on Dec 23, 2003 13:57:13 GMT 1
Het tonen van enkel de wagens in de spiegels helpt dus wel serieus heb ik nu gemerkt.
Zal mijn pc nog eens overklokken dan haal ik wel 36fps behalve aan start-finish (25 fps daar). Kvraag me trouwens af wat daar zo speciaal is, heb al de wall-textures eens afgelegd maar dat helpt bijna niet.
|
|
|
Post by arnold on Dec 23, 2003 14:24:14 GMT 1
Hey, waar heb je setups gevonden voor de ferrari voor laguna ? ik moet het doen met de standaard en haal momenteel 1.12 ! je zou me kunnen helpe, met een beter setup misschien ? alvast bedankt ( arnold.cottenier@skynet.be ) heb net Laguna 'ns geprobeerd, 1.09.29 met de Ferrari na een half uur, in de .08 geraken is zeker mogelijk maar het circuit bevalt me niet echt, die banden gaan tijdens een race veel incidenten veroorzaken en 't gaat weer volop "treintje rijden" worden...
|
|
hermanh
Experienced VRL'er
Hope is dope.....
|
Post by hermanh on Dec 23, 2003 15:20:44 GMT 1
De standaard setup's zouden zonder al teveel problemen een 01.10 tot 01.08 moeten toelaten. Techniek en inzicht in de baan (dus veel rondjes draaien) zijn wel vereist
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 23, 2003 16:29:51 GMT 1
Je kan wel een 'start line object removal' dingske downloaden op diezelfde pagina, maar dan denk ik dat je gewoon objecten verweidert waar anderen dan kunnen tegenknallen, en gij niet. Als die ver van de rijlijn liggen heb ik daar geen problemen mee als je daar fps kan winnen, maar als het bijvoorbeeld de pitlane of zoiets wegneemt dan wil ik het liever niet. Probeer het misschien eens...
|
|