|
Post by Knarf on Jan 4, 2004 18:43:49 GMT 1
Grootste voordelen van XP :
- Het is snel (voldoende geheugen nodig... De 800Mhz die Arnold geeft vind ik wel wat overdreven, vooral veel geheugen is noodzakelijk) en het blijft ook snel... 98 loopt naarmate het langer op ne pc staat trager en trager en trager.
- Als er iets crashed crashed XP niet mee. Bij 98 hebt ge serieus kans dat als er 1 of ander applicatie crashed ge moogt rebooten.
- Geen reboots nodig voor onbenullige dingen zoals het veranderen van uw netwerksettings
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 4, 2004 20:15:55 GMT 1
|
|
|
Post by PhilipDC on Jan 4, 2004 21:14:51 GMT 1
Ik heb een leuke race gehad, in de quali bijna mijne PB. In de race constant gereden, in de tweede ronde lag ik zelf even 8ste maar ging er dan af in die snelle links-rechtse doordat ik op de bandjes kwam en knalde mijn rechter wielen eraf tegen de toren van de marchals (maar die bleven er in ;D). In ronde 13 werd ik door Tom gedubbeld en dwong hem juist voor de brug het gras in, gelukkig vloog hij er niet volledig af. Ik had hem wel gehoord maar niet gezien en wou van de ideale gaan maar daar zat hij. SORRY Tom. Uiteindelijk ben ik 11de geworden. Maar het voornaamste ik heb plezier gehad.
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 4, 2004 21:29:14 GMT 1
tijdens de race in lap 2 moest ik overgeven ik heb nog net de wc gehaald maar de race beëindigt sorry Amai jong, die corkscrew da's nogal wa é! Als ge al moet overgeven in een '67 F1, blijf dan maar van de hedendaagse F1 af!
|
|
|
Post by Knarf on Jan 4, 2004 21:32:02 GMT 1
Kwali : Ik had nog nooit met lege tanks gereden en kreeg die wagen ook niet echt onder de knie. Ik vond men tijd nog goed. 12de stek echter maar toch niet echt veel verschil met de voorliggers.
Race : In de 1ste rond had ik gewoon beslist van geen risico's te nemen en schoon achter Jan aan te rijden. Resultaat : Van 12de naar de 7de stek... Wa later nog gestegen naar 6de plek. Dan na ne hele tijd Jan eraf -> 5de... StevenV heeft me ergens ingehaald ma verremde zich in de 1ste bocht en vloog knal rechtdoor. Dan nog op e moment Herman achter me gehad ma die veremde zich aan de corckscrew en ging eraf achter mij. Dan pogen mijn 5de plaats te houden. In de 30ste ronde ga ik er voor de 1ste keer af en natuurlijk Jan en Tim langs me door (die hingen 3sec achter me). Dan in ronde 32 ga ik er opnieuw af en kan ook mark me passeren. Result -> 7de... Had 4de geweest kunnen zijn als ik Jan achter me had kunnen houden (Pieter viel nog uit in de laatste rondes vandaar 4de en nie 5de)...
Mja... Al bij al heel tevreden. Veel constanter dan de vorige races (dank u Jan voor den tip ik met volle tanken moest oefenen.). En ik had heel weinig geoefend op deze baan wegens tijdsgebrek.
Volgende baan wa meer oefenen, nog net iets langer mijn wagen op de baan houden en dan zit er wel nen top 6 finish in hoop ik :-)
Ook nog veel beterschap aan steven gewenst
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 4, 2004 21:49:26 GMT 1
Ik kan niet anders dan tevreden zijn over mijn qualy en race. Het verwonderde me wel dat ik een redelijk grote voorsprong had in de qualy. Misschien geluk gehad dat ik een cleane ronde zonder al te veel verkeer kon rijden... In de race verloor ik onmiddellijk mijn eerste plaats aan Steven in de start (knappe start trouwens). Hij ging er echter af in T4 waarna ik de leiding weer overnam. In het begin van L6 heb ik ff geluk gehad dat ik op het laatste ogenblik de Ferrari van Arnold kon ontwijken. Een paar ronden later was het wel goed prijs, weer een Ferrari, deze keer van Dirk Vekeman. Die had blijkbaar zijn motor opgeblazen aan S/F en bracht zijn wagen tot stilstand pal op de ideale lijn op het bultje om een reset te nemen, i.p.v. aan de kant te gaan staan en dan een reset te nemen. Ik kon hem gewoon niet ontwijken Ik moest Pieter en TomN laten voorgaan bij mijn reset. Hierbij mijn excuses aan TomN. Ik zag je komen in mijn spiegels voor T1 en ik wou van de ideale lijn afgaan om plaats te maken. Blijkbaar had je begrepen dat ik plaats liet aan de binnenkant en kon je me maar net ontwijken... Sorry dat ik je daar ff in problemen bracht... Wat volgde was een rondelang gevecht op het scherp van de snee tussen Pieter, TomN en mezelf. Eerst verslikte Tom zich in de voorlaatste bocht, Pieter en ik schoven voorbij. Een paar ronden later blies Pieter zijn motor op bij het uitkomen van T4 en kon ik de leiding overnemen, tot aan de finish... Ik vrees dat ik op Rouen niet zo hoog zal eindigen in Cooper ;-) Wim
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 4, 2004 21:55:51 GMT 1
Bon, mijn qualif kon beter, maar ik het was enorm druk op de baan. Had ik 0.1s beter gedaan stond ik 2e ipv 5e. Nu, dat gaat de race niet maken, dus daar kon ik nog mee leven. De start verliep vlot tot de eerste deftige remzone onder de brug. Ik verremde me iets, en Herman voor mij remde iets vroeger. En da gaat dus niet... Ik denk dat Herman over het stro lag (nog een geluk dat da nie in brand gevlogen was) en ik stond netjes te kijken in de verkeerde richting naar het hele veld dat voorbij kwam. Alletwee terug naar de achterkant van het veld. Mijn fout... Ik heb Herman dan ook terug doorgelaten van het moment dat ik hem in mijn spiegel zag komen. Ik heb in de beginfase nogal wat moeite gehad om Mario in te halen in zijn BRM, (het was aangenaam;)) en als ik eenmaal voorbij was maakte ik een fout en kon ik er weer aan beginnen Ik heb dan ergens in de laatste bocht een crashke gehad met een Ferrari die aan de buitenkant van de bocht rond stond, die het een goed idee vond om eens voor mijn neus zich te keren. (ik moet de replay nog eens bekijken wie dat was) Nu, ik heb er niet veel mee verloren, hoogstens een paar seconden. Van dan af heb ik een strak ritme gevonden en heb ik niet al teveel verkeer tegengekomen, behalve dan de mannen die voor mij spinden. In de eindfase heb ik Jan nog het vuur aan de schenen willen leggen, maar het was nooit mogelijk om echt te dreigen. 5e plaats, dezelfde zoals mijn startplaats. T'is altijd gemakelijk zeggen achteraf, maar had ik niet op Herman gereden zat er véél meer in. Maar de 5e plaats is weer goe voor wa puntjes. Tkon slechter.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 5, 2004 8:32:25 GMT 1
Mja, GPL en huilende kinderen vormen een slechte combinatie.
Ben er van miserie en met nog een shift-r op reserve maar mee gestopt, want had er geen lol meer in en vormde op den duur meer een rijdende chicane voor al dat volk dat me kwam dubbelen.
Beginfase was leuk met onder meer duels met Tim en Marc Vekeman. Daarna was het uit met de pret.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 5, 2004 12:46:43 GMT 1
Van mij was het de slechtste race van het seizoen,ik kon over niemand klagen.Gewoon niet kunnen trainen de dag zelf en dus geen ritme,teveel fouten.Maar ik heb toch kunnen uitrijden,en 1 punt dankzij Pieter.Knarf,ik moest alles geven om het gat dicht te rijden op jou,ik was nogniet helemaal aan je achteras en je liet me enorm veel ruimte,sportief wel.Dat was ik me die de volgende bocht verremde,iets op het gras en ik was vertrokken.Ik zag je nooit meer terug.Dan ben ik nog gedubbeld geweest,toen ik de cooper zag afkomen in de spiegels wist ik direct hoe laat het was.Ik probeerde Wim toen te volgen maar Bart kwam nog sterk terug de laatste ronden.Van op het gemak uitrijden was er geen sprake.D'r zal werk zijn voor Rouen,en ik die dacht dat ik het van de add-on tracks moest hebben.positieve is dat ik de race heb kunnen uitrijden vooraleer ik de error kreeg,iets waar ik de hele race bang voor was,snel heb ik dan het circuit verlaten vooraleer ik gedisconnect werd,en een systeem crash kunnen vermijden.Wel vreemd toen ik net voor de race heropstarte dat de naam van VROC veranderd was op mijn desktop,format C,er zal niks anders opzitten.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 5, 2004 13:36:48 GMT 1
Ik ben ook blij dat die race voorbij is...Kwali was vrij goed, kon wel iets sneller maar er was telkens te veel volk op de baan of een foutje dat de ronde verpestte. De race was al niet veel beter: in de eerste ronde gaan Tim en Herman voor mij eraf, ik krijg nog net een tik mee en ga er ook af. Een ronde of 2 later ga ik op dezelfde plek net iets te breed en raak de strobalen. Resultaat: helemaal laatste Dan nog geprobeerd om een soort "inhaalrace" te doen, maar een Ferrari voor de corkscrew - chicane besliste daar anders over. M'n wagen was nog wel heel, maar niet meer zo stabiel...heb toch maar geen reset gedaan en zo de race uitgereden, een goed resultaat zat er toch al lang niet meer in Toch wel een beetje verbaasd dat ik weer de snelste ronde gereden heb (kijk ma ik kan het ! ;D ). Op naar Rouen !
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 5, 2004 15:23:58 GMT 1
ik ben dolgelukkig dat die race voorbij is , en goed verlopen is voor mij . Ik heb alweer problemen gehad met mijn stuur tot een dag of drie- vier voor de race. Ik begon al te denken aan opgeven , want met de verbouwing in mijn huis ging het goed uitkomen om meer tijd in mijn huis te steken , en een beetje minder te trainen . Maar mijn huis heeft geen sjans , want mijn stuur werkt weer , dus ben ik me maar aan het trainen gezet :-) !! Ik begon een hekel te krijgen aan die baan na een uur training , want ik geraakte met moeite onder de 1.10. Over de qualif nu: k'heb serieus een paar rondes mogen rijden om eens een ronde te rijden zonder dat er een rappere gast achter mij kwam pushen . Een ronde of vijf qualif was slechts goed voor een tiende plaats op de startgrid. Ik zag het eerlijk gezegd niet zitten om aan de race te beginnen, want ik vond me allesbehalve snel , als ik al die gasten zag die in de 1.08 en sneller reden. Nu de race: k'ben van start gegaan , en direkt een plaats of drie gewonnen door serieus zuiver weg te geraken . halverwege de eerste ronde zag ik de ravage die zich voordeed voor mijn neus, en ben er zonder kleerscheuren vanaf geraakt. van tiende plaats naar vierde in de eerste ronde, ik begon de race een beetje meer te zien zitten . ik ben begonnen met zo zuiver mogelijk rijden , en zag langzaam maar zeker mijn positie beteren , 4,3,2, en k'ben zelfs een halve ronde op kop geweest, maar die pret was van korte duur want der zaten twee jagers in mijn achterste te duwen . K'ben er dan afgegaan in de voorlaatste bocht , maar nie veel ergs, want ik had niets geraakt. enkel wim en pieter waren voorbij geraakt . Toen ben ik begonnen met een bezinning, en heb mezelf gedwongen om op zeker te rijden , en te proberen mijn derde plaats te behouden . En ja hoor, onze pieter had meer pech dan ik , want zijn motor heeft het begeven even later zat ik terug op tweede plaats , k'ben der maar blijven rijden , en wonder boven wonder tweede gefinishd. k'was doodcontent de finish gehaald te hebben , want ik reed hier niet zo graag . terug derde in het klassement, joepie, ik dacht dat mijn vorige opgave mij duurder te staan ging komen , en dat ik buiten strijd ging zijn , maar slechts op 3 punten van de lijder kan ik niet meer buiten strijd noemen :-)
btw wim , t'is niets zu , ik ben der heelhuids vanaf gekomen , en denk dat ik één van de enige ben die niet heb moeten shift-rren, dus ik heb niet te klagen over de andere. op naar rouen , daar rijd ik dus ook niet graag , hopellijk rijd ik daar dan ook zogoed als laguna maar daar vrees ik voor. t'is weer een standaard circuit en daar zullen de meeste wel rap op zijn , we zien wel he , k'ga mijn vingers kruisen .
|
|
|
Post by Knarf on Jan 5, 2004 15:37:14 GMT 1
Dat verhaal van Tom klopt bijna helemaal met mijn gevoel over deze race...
Met moeite onder de 1.10's dat ik er zenuwen van kreeg van die baan. Ook weinig geoefend. 12de op grid en wonderbaarlijk omhoog gegaan tijdens de race zodat 4de zou geweest zijn moest ik er in de laatste 3 rondes geen 2 keer zijn afgegaan..
|
|
|
Post by Knarf on Jan 5, 2004 17:18:24 GMT 1
Knarf,ik moest alles geven om het gat dicht te rijden op jou,ik was nogniet helemaal aan je achteras en je liet me enorm veel ruimte,sportief wel.Dat was ik me die de volgende bocht verremde,iets op het gras en ik was vertrokken.Ik zag je nooit meer terug. Mja... Vergist van Steven Ik was niet van plan u zoveel ruimte te geven maar de laatste bocht sneed ik altijd buitenom aan. Gij bleef heel aan de binnenkant en je verdween in mijn dode hoek met als gevolg dat ik de deur niet meer durfde toe doen en maar serieus van het gas ben gegaan om u zeker niet te raken. Achteraf gezien had ik hem voor u kunnen houden maar zulke risico's ga ik toch niet nemen. Ge verremde u wel serieus de volgende bocht. Ge ging bijna kaarsrecht rechtdoor het gras in :-)
|
|
|
Post by Obi-Jan on Jan 5, 2004 18:22:18 GMT 1
Ik heb vandaag de replay nog eens bezien en ik blijf dat dus machtig vinden. Niet alleen 16 Vlamingen aan de start, maar ook hoe goed dat dat uiteindelijk allemaal loopt. Echt tof om naar te kijken... spijtig dat er zo geen "spectator" camera standpunt in GPL zit zoals in NR2003. Enfin, qualif ging zo goed als kon verwacht worden. Positietje opgeschoven met de start en later ook goed voorbij het incident bij bocht 4 geraakt. Peter zette een lekker tempo neer en ik liet mij gewoon meedrijven gezien passeren er meer dan waarschijnlijk niet in zat. Ik dacht eigenlijk dat het maar een paar rondjes was geweest eer we het incident tussen Philip en Tom tegenkwamen, maar in werkelijkheid hadden we er al 8 opzitten. Ik had het incident niet echt gezien, maar ik had zo'n voorgevoel dat er iets niet pluis was met Philip en was al onderweg naar de rem toen Peter in de ankers moest en dat was maar goed ook. Leek closer langs mijn kant dan het eigenlijk was, maar da was dus nie goe voor mijn hart, zoals we hier zeggen. Enfin, bekke bijkomen in Peter zijn kielzog (ondertussen opgeschoven naar P5) en een ronde of 5 later komen we Mario tegen. Peter ziet zijn kans schoon, pakt wat risico en dubbelt Mario bij het aanremmen van de corkscrew. Ik hang net iets te ver om er achteraan te schieten en ik verwacht dus dat Mario er even tussen gaat komen tot minstens na bocht. Mario zet ook aan, maar merkt mij op of bedenkt zich en dat slaat mij een beetje uit evenwicht. Ik moet efkes de rem lossen om er langs te komen en in de verwarring schakel ik niet volledig terug naar eerste... onderstuur, ik neem de binnenkant van het tweede gedeelte zwaar mee en natuurlijk tijdsverlies voor Mario en mezelf. Ik apprecieer dat Mario niet tussen Peter en mij wou komen, daar niet van, maar te beleeft he... daar verschiet ne mens van! Een tweetal ronde later bijt de schade me in het eerste bochtencomplex... wagen onderstuurt net wijd genoeg om met mijn rechter achterwiel te blijven haken. Ik maak een spin en knal tegen een boom. Voor mijn gevoel moet ik veel mensen doorlaten eer ik een reset kan nemen en terug op snelheid ben, maar ik val eigenlijk maar 3 posities terug. Philip laat mij netjes door (waarom eigenlijk? ;D) en dankzij een paar spins (spijtig Frank, wederom een constante race voor de rest) en de opgave van Pieter, valt er voor mij een 4de plaats uit de bus. Da's ruim beter dan dat ik verwacht had, dus mij hoor je niet klagen. Jan. =---
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 5, 2004 20:00:44 GMT 1
ja knarf,daar was niet veel meer aan te doen.Ik zat te kijken waar de voorligger zat,in mijn spiegels waar jij zat en toen met een wiel in de graskant tijdens het remmen,beter om dan heel buitenom te gaan,dan aan de banden te blijven plakken en jou weer op te houden of erger.
|
|