|
Post by Timpreza on Jul 8, 2014 7:30:49 GMT 1
Niets zo plezant als geld uitgeven met Paypal eens die aan je creditcard gelinkt is. Veel te snel en simpel!
|
|
|
Post by Cedric on Jul 8, 2014 9:28:35 GMT 1
Niets zo plezant als geld uitgeven met Paypal eens die aan je creditcard gelinkt is. Veel te snel en simpel! Juist daarmee dat via storting werken mijn voorkeur prefereert Maar chapeau als je aan de verleiding weerstaat om geen onnodige aankopen te doen
|
|
|
Post by Cedric on Jul 8, 2014 22:59:50 GMT 1
De afgelopen dagen regelmatig rF2 gereden en ik had eens zin om een rondje te recorden Gereden op een klein laagje rubber met de default set (weinig grip low-speed heb ik de indruk) en goed voor een 1:11.834. Wat zijn zo momenteel de respectabele tijden? (Ja weet het, de server draait nog maar van vandaag, maar vakantie en tijd teveel etc ) Ik ben echt zwaar onder de indruk van rFactor 2! Je voelt alles zo goed in je stuur dat je echt op het randje van grip kan rijden. Vroeger was ik af en toe geneigd om veel teveel in te sturen aan een te hoge bochtsnelheid maar nu kan je door middel van de feedback echt de grip veel beter aanvoelen.
|
|
|
Post by Timpreza on Jul 9, 2014 14:05:05 GMT 1
Geen idee Cedric. Lijkt een ok tijd. Ik heb in mijn 4e snelle rondje een 1:12.4 gereden, maar Ben P was ook al aan't rijden, dus er lag al wat grip. Puur op rondetijd is het appels en peren vergelijken zolang je niet in dezelfde sessie aan het rijden bent, op hetzelfde moment.
|
|
|
Post by MacTuffer on Jul 9, 2014 18:01:56 GMT 1
Ik zal voor de rfactor 2 races moeten passen. Als ik alleen rij offline in practise is het dikke fun maar online hapert er toch het een en anfer. Sparen sparen voor ne nieuwe pc, misschien de tweedehands sites in het oog houden. Er is altijd wel iemand dat voor zotte prijzen iets goed van de hand doet. :-)
|
|
|
Post by Moerie on Jul 9, 2014 18:44:17 GMT 1
Ik zal voor de rfactor 2 races moeten passen. Als ik alleen rij offline in practise is het dikke fun maar online hapert er toch het een en anfer. Sparen sparen voor ne nieuwe pc, misschien de tweedehands sites in het oog houden. Er is altijd wel iemand dat voor zotte prijzen iets goed van de hand doet. :-) Koop een desktop, dat is gemakkelijk up te graden en betere specs dan een laptop ...
|
|
|
Post by MacTuffer on Jul 9, 2014 19:24:59 GMT 1
Ik zal voor de rfactor 2 races moeten passen. Als ik alleen rij offline in practise is het dikke fun maar online hapert er toch het een en anfer. Sparen sparen voor ne nieuwe pc, misschien de tweedehands sites in het oog houden. Er is altijd wel iemand dat voor zotte prijzen iets goed van de hand doet. :-) Koop een desktop, dat is gemakkelijk up te graden en betere specs dan een laptop ... Dat is de bedoeling. Komende weken eentje in mijn tuin leggen...klinkers gaan voor. Niet voor mij maar voor madam. :*)
|
|
|
Post by Cedric on Jul 10, 2014 0:38:55 GMT 1
Geen idee Cedric. Lijkt een ok tijd. Ik heb in mijn 4e snelle rondje een 1:12.4 gereden, maar Ben P was ook al aan't rijden, dus er lag al wat grip. Puur op rondetijd is het appels en peren vergelijken zolang je niet in dezelfde sessie aan het rijden bent, op hetzelfde moment. Jah, dat is inderdaad wel het ambetante met rFactor 2. Ik heb nu een wild gedacht maar zou het niet handig zijn om een soort koerskast te programmeren met naast iedere rondetijd een gripcoeficient/grippercentage van het moment waarop de ronde gereden is? Als rFactor die parameters beschikbaar heeft op de server moet dat toch lukken? En volgens mij zijn die beschikbaar want je kan uw realroad saven. Alee, tis een gedacht he, je moet zeggen alsk aant zeveren ben
|
|
|
Post by Rino on Jul 10, 2014 2:05:48 GMT 1
Hou er rekening mee Cedric dat dit een test is. Assetto Corsa komt er ook aan. Niks staat vast op dit moment, dus tijd en energie in dergelijke software zit er niet meteen in denk ik.
|
|
|
Post by Timpreza on Jul 10, 2014 9:58:03 GMT 1
T'is geavanceerder dan dat. Het gripniveau is dynamisch. De grip van elke m² asfalt kan verschillen. De grip komt effectief op de lijn waar jij rijdt, en niet niet voorgeprogrammeerd. De grip is ook afhankelijk van de temperatuur van het asfalt, en met schaduw in een bepaalde bocht kan dat ook al schelen. De windrichting speelt ook een rol. Als die in u kont blaast in een snelle bocht heb je daar minder downforce. Moeilijk om daar zomaar een coëfficiënt op te plakken.
Is dat ambetant, bwah niet in mijn ogen. Hotlappen is niet meer relevant, en voor een league is hotlappen toch nutteloos.
Het enige wat ik ambetant vind ik dat telkens je de server verlaat de sessie herstart, en de grip opnieuw weg is. T'is niet zo dat er honderden mensen op komen rijden, dus het zou misschien interessant zijn moest de practise niet stoppen als je de server verlaat. (volgens mij kan dat...) De grip zou dan moeten behouden blijven, en als er niemand op de server is herstart de practise gewoon. Naarmate de week vordert komt er meer grip op de baan, tenzij een regenvlaag de boel eens komt afspoelen.
|
|
|
Post by Moerie on Jul 10, 2014 11:09:28 GMT 1
Naarmate de week vordert komt er meer grip op de baan, tenzij een regenvlaag de boel eens komt afspoelen. Da zou helemaal super zijn en realistisch! Dat betekent ook constant setup aanpassen aan het gedrag van de track! Zalig
|
|
|
Post by Ben Cuypers on Jul 10, 2014 18:44:44 GMT 1
T'is geavanceerder dan dat. Het gripniveau is dynamisch. De grip van elke m² asfalt kan verschillen. De grip komt effectief op de lijn waar jij rijdt, en niet niet voorgeprogrammeerd. De grip is ook afhankelijk van de temperatuur van het asfalt, en met schaduw in een bepaalde bocht kan dat ook al schelen. De windrichting speelt ook een rol. Als die in u kont blaast in een snelle bocht heb je daar minder downforce. Moeilijk om daar zomaar een coëfficiënt op te plakken. Is dat ambetant, bwah niet in mijn ogen. Hotlappen is niet meer relevant, en voor een league is hotlappen toch nutteloos. Dit. Hierdoor staat rfactor 2 qua sim bij mij ver voor op al de rest. Ik ben deze week ook terug met iracing begonnen. (De 24H hebben mij echt terug achter men stuur gezet) en zowel grafisch als qua gevoel is iracing voor mij beter. Vooral grafisch is de beleving meer dan eens zo groot als bij rf2. Maar het blijft hotlappen. Bij rf2 komt er zoveel meer bij kijken. De setup wordt ook veel minder belangrijk omdat de omstandigheden helemaal kunnen veranderen. Het vergelijken is grotendeels weg, dus het is practicen en hopen dat je op zondagavond gaat meekunnen. Gaat soms meevallen en dikwijls ook tegenvallen. Je kan een heel week practice hebben gedaan en een supertijd neerzetten om 's zondags op uwe bek te gaan in de regen omdat je een low downforce setup hebt. Dat vind ik simracen! Veel meer anticiperen op de moment en niet zozeer elke dag hotlaps doen om dan de 'snelste' te zijn. I love it! Wel zeggen dat dit bij mij het enige is wat rf2 goed maakt. Over de graphics ben ik niet te spreken, dus ik zie rf2 enkel zitten met alles wat het te bieden heeft op. Mss zorgt regen wel voor mayhem de eerste keren, maar zonder regen en wisselend weer is er meer dan de helft van de fun af.
|
|
|
Post by Timpreza on Jul 10, 2014 20:54:08 GMT 1
Btw, flatspots zijn geen lachtertje. Eens goed blokkeren kan tot 10% van u tirewear halen. Zo veel was ik op slag kwijt toen Bart me aanreed bij de gridformatie bij de Vettes... Probeer als test eens met rembalans helemaal naar voor en blokkeer je voorwielen eens voor een paar 100 meter. Je stuur gaat goed kloppen krijgen achteraf, en je ziet een donkere plek op je band. Nice.
|
|
|
Post by Mee on Jul 10, 2014 21:53:46 GMT 1
Eens goed blokkeren kan tot 10% van u tirewear halen. Zo veel was ik op slag kwijt toen Bart me aanreed bij de gridformatie bij de Vettes... Hoe weet je dat? Is er een data-acquisition plugin voor rF2 of is dat in de replay zichtbaar?
|
|
|
Post by Rino on Jul 10, 2014 23:28:10 GMT 1
Eens goed blokkeren kan tot 10% van u tirewear halen. Zo veel was ik op slag kwijt toen Bart me aanreed bij de gridformatie bij de Vettes... Hoe weet je dat? Is er een data-acquisition plugin voor rF2 of is dat in de replay zichtbaar? Op Dashmeter Pro kan je dat ook zien bv.
|
|