|
Post by Timpreza on Jul 5, 2014 12:17:49 GMT 1
@patrick, had je toevallig een (oudere) versie van de mod en track staan waardoor het wel gelukt is?
|
|
|
Post by MacTuffer on Jul 5, 2014 13:19:45 GMT 1
Iemand bereid om via paypal rfactor 2 voor mij te kopen, ik schrijf dezelfde dag over naar je privé rekening. Kwestie om zondag nog te kunnen mee rijden.
|
|
|
Post by Timpreza on Jul 5, 2014 15:04:05 GMT 1
Zie Facebook Peter!
|
|
|
Post by Mee on Jul 5, 2014 15:28:08 GMT 1
|
|
|
Post by Moerie on Jul 5, 2014 19:34:40 GMT 1
Bart bedankt!! Het werkt nu wel Ben dat al afgeleerd om spaties te gebruiken
|
|
|
Post by MacTuffer on Jul 5, 2014 22:18:45 GMT 1
Bedankt, tis geregeld....tot zondag. Wel 1 stommiteit gedaan... Noé ipv Noe.
|
|
|
Post by MacTuffer on Jul 6, 2014 12:52:32 GMT 1
Een paar snelle tips:Als het niet soepel loopt:- In rFconfig zeker HDR en FXAA uitzetten. Dat zijn fps-killers. - Installeer de laatste drivers voor je videokaart. De Radeons hebben een sprong vooruit gemaakt in rF2 met de recentste drivers. - Zie bijlage voor gedetailleerde settings, ik haal 43fps op 3 schermen op een 2 jaar oude I5-2500 met 8GB RAM met Radeon HD6970 2GB. Hoe herken je regen:Lijkt een domme vraag, maar t'is niet zo duidelijk als rF niet in full detail draait. - Betrouw niet op de voorspelling in je garagescreen. Voor je de baan op komt kijk je best gewoon eens rond met de camera. - Check de wolken en de windrichting (vlagjes op het pitgebouw). - De lucht wordt donkerder en de zon schijnt niet meer. - Als er een grijze mist in de verte te zien is regent het daar. - Afhankelijk van je details en de intensiteit van de regen kan je regendruppels zien, maar dat is niet altijd goed zichtbaar. Ik zie bvb geen regendruppels op mijn ruit. - Let ook op de spray in je spiegels. - Het asfalt word in eerste instantie donkerder door de eerste druppels. Je hoort op de achtergrond de regen ook vallen, maar als je motor draait is dat moeilijk herkenbaar. - Eens het asfalt en de curbs beginnen te reflecteren is het héél glad, en hoog tijd voor regenbanden. Ffb is te licht?Onder settings/controls: - Ik moet bij elke wagen de 'car specific FFB multiplier' op minstens 2.00 zetten om goed aan te voelen. - Check ook de steering wheel range van de auto in't echt, en stel je stuur daar op in. De Civic heeft 800°. - Steering sensitivity: 100% - ffb smoothing en al die andere instellingen ook gewoon op 0%. Wat betekend dat groen lampke op uw screenschot? Download custom skins. Betekend dan dat als ik nu met ne blauwe Corvette op de server kom iedereen die dan joint die automatisch laad?
|
|
|
Post by MacTuffer on Jul 6, 2014 12:59:54 GMT 1
Gisteren de boel nog kunnen unlocken met dank aan Tim. Zit allemaal precies wel goed in elkaar. De toyotas die bij de demo zaten er af gegooid, zeer simpel te doen. Klikkekn op de mod en kiezen voor de unstal en klaar is kees.
De server gejoind ging ook vlot, moest wel ff een update vh cirquit downloaden maar dat ging vanzelf. wat ik wel niet heb gevonden is de zoek knop, heb steeds refrech gedaan tot ik VRL zag staan. :-)
De auto is idd loskes, denk ni dat ik deftig ga rijden vanavond, straks een setup zien te sleutelen.
Tot nu toe zit het wel snor met rFactor2.
|
|
|
Post by Mee on Jul 6, 2014 13:25:16 GMT 1
wat ik wel niet heb gevonden is de zoek knop, heb steeds refrech gedaan tot ik VRL zag staan. :-) Die zoekknop heb ik ook nog niet gevonden. Maar je kan sorteren op de naam-kolom en dan heb je de VRL-server snel gevonden.
|
|
|
Post by timothy on Jul 6, 2014 18:55:19 GMT 1
hhmm paswoord klopt niet bij mij zegt hij... jammer
|
|
|
Post by Mee on Jul 6, 2014 19:11:41 GMT 1
Da's met die nieuwe UI Timo. Dat werkt blijkbaar niet met paswoorden (?). Verwijder die dus.
|
|
|
Post by MacTuffer on Jul 6, 2014 21:25:54 GMT 1
@tim: Het is eerst en vooral een FPS probleem. Ik haal maar rond de 28 met alles op low. Tijdens de race stond alles op medium, dus dat gaf problemen. Offline kan ik wel redelijk rondjes rijden maar het ziet er niet uit.
Het stuur zelf is aanpassen. Als ik stil sta en draai heb ik weerstand. Als ik rijd dan heb ik tot 90° weerstand en alles er over is zeer los. Maar ik denk dat dat laatste dan wijst op te snel in de bocht waardoor ik schuif en geen grip heb.
Ik vrees dat ik voor rfactor 2 een nieuwe pc dien te kopen om mee te kunnen. Maar dat zal niet voor snel zijn, eerst een nieuw stuur.
|
|
|
Post by Timpreza on Jul 6, 2014 21:43:36 GMT 1
Da's met die nieuwe UI Timo. Dat werkt blijkbaar niet met paswoorden (?). Verwijder die dus. De nieuwste versie werkt daar wel mee.
|
|
|
Post by Mee on Jul 7, 2014 10:32:21 GMT 1
Dikke fun gehad gisteren!
Ik had voordien maar een paar rondjes gereden een paar weken voordien, maar het weer zorgde ervoor dat dat niet zo veel uitmaakte.
In race 1 begonnen we op een "damp" circuit. Ik was in de warmup nietsvermoedend (Q gemist) op slicks aan het rijden en dat ging wel. Ik had geen bakken grip, maar voldoende om gecontroleerd rond te rijden. Ik besluit dus om de race op slicks te starten, terwijl Tim en Matthias op wets vertrekken. Ik moest iets anders proberen want ik was toch trager. Tim loopt tot een dikke 20 seconden uit voor de baan voldoende is opgedroogd dat de slicks sneller worden. Zijn banden zullen er doorgezeten hebben en hij pit voor slicks. Even voordien was ik Matthias gepasseerd die op de sukkel was geraakt met zijn wets.
Tim zit nu op verse slicks achter mij en komt dichter en dichter, maar als ik geen fouten maak moet ik hem voor kunnen blijven. Maar daar komt de regen weer, waarom ook niet! Tim komt binnen, ik hoop het nog uit te kunnen houden op de slicks. 2 rondes is het enorm glijden, hopend dat het de juiste call was. Uiteindelijk blijkt Tim een DT te hebben gekregen waardoor ik safe zit en win. Lucky!
Race 2 begon ook weer op een natte baan, maar deze keer was het goed nat en waren wets verplichte kost. Ik kom beter van de lijn dan Tim en rij aan de leiding. Tim is nooit veraf en ik mag geen fouten maken. Grote fouten maak ik niet en ik blijf Tim voor. Die zit ook sneller door zijn banden en moet zelfs pitten. Ondertussen was Ben wel wakker geworden. Die komt dichter en dichter, maar bij het ingaan van de laatste ronde zit hij nog ver genoeg achter. Tot ik in typische Bart-stijl er op de hangar straight af ga en Ben ook nog eens mee neem. Ik sukkel als eerste over de finish, maar deze was voor Ben.
Dat regenrijden is zó interessant, maar ook erg moeilijk in verkeer. Ik snap nog steeds niet hoe Tim mij zo kon blijven volgen in die spray, da's een garantie voor ongelukken vrees ik.
|
|
|
Post by Cedric on Jul 8, 2014 1:09:12 GMT 1
Hebben we eigenlijk geen koerskast voor rFactor 2? Ik meen mij te herinneren dat we een weekje na de release van rF2 een koerskast hadden, en het rF1 seizoen is nu voorbij dus ik zie niet echt een reden om de koerskast nog op zolder te laten staan Ik haat paypal trouwens, zit al sinds vrijdag te wachten tot mijn storting op mijn account komt
|
|