|
Post by Mee on Jun 8, 2014 21:49:46 GMT 1
Zomer 2014 tussenseizoen - Deel 1 Al sinds 2006 rijden we hier bij de VRL met rFactor 1. Al die jaren was dit dé sim om van allerlei raceklassen te proeven op de meest uitlopende en beste circuits ter wereld. Maar we zijn ondertussen een kleine 8 jaar verder en de vooruitgang staat niet stil - gelukkig maar. Wat ons betreft zijn er 2 belangrijke (spirituele) opvolgers voor rFactor, namelijk rFactor 2 en Assetto Corsa. In dit tussenseizoen willen we beide uittesten om te bekijken welke de sim is waar we de volgende Fall Trophy mee kunnen rijden zonder grote problemen. rFactor 2 hebben we 2 jaar geleden al getest maar werd toen nog niet als "klaar" bevonden. In die 2 jaar zijn er geen revoluties gebeurd, maar met elke update was er wel een evolutie waardoor - wat ons betreft - rFactor 2 ondertussen rijp is geworden om er een seizoen mee te rijden. Als je naar de lengte van de serverlijst in rFactor 2 kijkt zijn we trouwens allesbehalve de enige, meer en meer leagues stappen over op rFactor 2. De eerste helft van dit tussenseizoen gaan we dan ook enkele testraces rijden om te bekijken of als goed draait en we er een goed gevoel bij hebben om er een seizoen mee aan de slag te gaan. In het tweede deel gaan we Assetto Corsa uittesten - we houden dit voor deel 2 omdat er ongetwijfeld nog een hoop verbeteringen zullen gebeuren ondertussen. Of die voldoende zullen zijn om er een raceseizoen mee te riskeren, dat valt af te wachten.
We willen niemand op kosten jagen, dus weet dat het nog niet vast staat welke sim we uiteindelijk binnen een jaar vast gaan rijden. Het is mogelijk dat we eerst even op rFactor 2 overschakelen en nadien toch nog naar Assetto Corsa. Bij deze ben je hiervoor gewaarschuwd, maar beide sims zijn het eigenlijk sowieso waard om aan te kopen. Op de rFactor 2-website kan je een demo downloaden waarmee je kan experimenteren.Onderstaande kalender zal waarschijnlijk nog aangepast worden als er nieuwe ontwikkelingen zijn (nieuwe mod, nieuwe track, nieuwe features,...), en ook slijtage, verbruik, RealRoad, weersomstandigheden,... kunnen nog aangepast worden. Maar het volgende staat momenteel op de planning: 22/6/14: Honda Civic @ Loch Drummond - rF220u: 10 minuten kwalificatie (2 hotlaps) Warmup: 5 min Race: 2x 25 min. Race 2 reversed grid en wisselvallig weer. Staande start. 6/7/14: Chevrolet Corvette C6.R @ Silverstone GP - rF220u: 10 minuten kwalificatie (2 hotlaps) Warmup: 5 min Race: 2x 30 min. Race 2 wisselvallig weer. Staande start. 20/7/14: Dallara Indy car 2014 @ Indianapolis GP 2014 - rF220u: 10 minuten kwalificatie (2 hotlaps) Warmup: 5 min Race: 2x 25 min. Race 2 wisselvallig weer. Staande start. 27/7/14: Nog te beslissenrFactor 1, rFactor 2 of Assetto Corsa race Deel 2: Assetto Corsa races Je vindt de server in rFactor 2 terug onder de naam "VRL test server".Downloads:
Normaal gezien moet je zelf niets downloaden en downloadt rF2 alles automatisch zelf van de ISI-servers. Wil je het toch apart zelf downloaden zijn dit de downloadlinks: - Honda Civic - Chevrolet Corvette- Indycar- Panoz- Indianapolis- Loch Drummond- SilverstoneIedereen is welkom, maar een paswoord wordt enkel via racemail rondgestuurd naar geregistreerde leden. Heb je geen paswoord ontvangen of wens je deel te nemen: mail dan vrladmins@gmail.com. Wij contacteren je dan voor de registratieprocedure. Lees onze regels door voor je deelneemt. Er komen geen aparte racetopics voor deze races.
|
|
|
Post by Mee on Jun 8, 2014 21:57:18 GMT 1
Op de server draaien nu de Civics op Loch Drummond. Ben je echter - zoals ik - geen fan van voorwielaangedreven racewagens, dan kan je in de week ook voor de Panoz kiezen. Voor de race zelf wordt er wel enkel met de Civics geraced.
|
|
|
Post by MacTuffer on Jun 8, 2014 22:06:29 GMT 1
ben de demo ah downen.
|
|
|
Post by Ben Putman on Jun 8, 2014 22:07:08 GMT 1
Werk maken deze week voor rf2 instal
|
|
|
Post by MacTuffer on Jun 9, 2014 12:45:59 GMT 1
Race 2 is op mijn verjaardag....zal mijne kado toch iets vroeger willen, rfactor2. :-)
|
|
|
Post by Rino on Jun 9, 2014 13:35:01 GMT 1
Race 2 is op mijn verjaardag....zal mijne kado toch iets vroeger willen, rfactor2. :-) Zou daar zeker AC bij vragen ook als je die nog niet hebt. You never know.
|
|
|
Post by Timpreza on Jun 9, 2014 14:43:27 GMT 1
Ik heb de vrijheid genomen de weer en track condities aan te passen:
- De practise begint met 'light rubber'. Dus de baan zal niet helemaal zonder grip zittne om te beginnen, anders verdwijnt die grip telkens iedereen van de server verdwijnt en de sessie herstart. - Weather: 18°, lichtbewolkt en 25% kan op regen. 5km/h noorderwind. Stormchasers moeten niet achter hun pc kruipen vandaag.
|
|
|
Post by Timpreza on Jun 9, 2014 15:22:20 GMT 1
Een paar snelle tips:Als het niet soepel loopt:- In rFconfig zeker HDR en FXAA uitzetten. Dat zijn fps-killers. - Installeer de laatste drivers voor je videokaart. De Radeons hebben een sprong vooruit gemaakt in rF2 met de recentste drivers. - Zie bijlage voor gedetailleerde settings, ik haal 43fps op 3 schermen op een 2 jaar oude I5-2500 met 8GB RAM met Radeon HD6970 2GB. Hoe herken je regen:Lijkt een domme vraag, maar t'is niet zo duidelijk als rF niet in full detail draait. - Betrouw niet op de voorspelling in je garagescreen. Voor je de baan op komt kijk je best gewoon eens rond met de camera. - Check de wolken en de windrichting (vlagjes op het pitgebouw). - De lucht wordt donkerder en de zon schijnt niet meer. - Als er een grijze mist in de verte te zien is regent het daar. - Afhankelijk van je details en de intensiteit van de regen kan je regendruppels zien, maar dat is niet altijd goed zichtbaar. Ik zie bvb geen regendruppels op mijn ruit. - Let ook op de spray in je spiegels. - Het asfalt word in eerste instantie donkerder door de eerste druppels. Je hoort op de achtergrond de regen ook vallen, maar als je motor draait is dat moeilijk herkenbaar. - Eens het asfalt en de curbs beginnen te reflecteren is het héél glad, en hoog tijd voor regenbanden. Ffb is te licht?Onder settings/controls: - Ik moet bij elke wagen de 'car specific FFB multiplier' op minstens 2.00 zetten om goed aan te voelen. - Check ook de steering wheel range van de auto in't echt, en stel je stuur daar op in. De Civic heeft 800°. - Steering sensitivity: 100% - ffb smoothing en al die andere instellingen ook gewoon op 0%. Attachments:
|
|
|
Post by MacTuffer on Jun 9, 2014 16:43:49 GMT 1
Race 2 is op mijn verjaardag....zal mijne kado toch iets vroeger willen, rfactor2. :-) Zou daar zeker AC bij vragen ook als je die nog niet hebt. You never know. Die heb ik al. ;-) Ik ga er nog een paar dikke sigaren bijnemen denk ik. :-)
|
|
|
Post by Mee on Jun 9, 2014 17:00:23 GMT 1
Mooi detail: bij regen is het droog (of toch droger) onder brugskes zoals die van de start/finish. Kleine details die het allemaal wat zwaarder maken, maar ook realistischer. Ik kan hier in rF2 ook doen wat mij in Assetto Corsa niet lukt: op 872° (Panoz) rijden en slides opvangen door met mijn handen te spelen. In AC zit er in een slide teveel kracht op mijn stuur waardoor ik dat niet kan manipuleren, maar hier wel. Als ik Tim zijn driftfilmkes zag van AC lijkt mij dat een issue van de T500 + AC, want bij hem ging dat een stuk beter . En het is niet dat de FFB hier minder krachtig is; ik moet de FFB niet hoger dan 1 zetten, mijnen bureau rammelt nu al uit elkaar als ik de grindbak in rij . Grafisch is het wel zwaar, daar kan ik niets tegen inbrengen. Wat bij mij wel hielp waren die nieuwe (beta) ATI drivers en Vsync uitzetten; als je onder de 60 fps komt ga je anders ineens een stuk onder de 60 komen.
|
|
|
Post by Rino on Jun 9, 2014 17:48:42 GMT 1
Wordt moeilijk regen te herkennen met low settings. En sommige banen reflecteren ook bij mij als die kurkdroog zijn
|
|
|
Post by Filip Verbert on Jun 10, 2014 9:29:23 GMT 1
Ik zet het in mijn agenda!
|
|
|
Post by Ben Putman on Jun 10, 2014 13:44:38 GMT 1
Rfactor 2 geïnstalleerd maar als ik op race duw krijg ik zwart scherm en dat is het. Assetto Corsa kan ik vlot zonder problemen spelen
Greet BP
|
|
|
Post by Filip Verbert on Jun 10, 2014 17:26:41 GMT 1
|
|
|
Post by Ben Putman on Jun 10, 2014 17:47:24 GMT 1
Ik kies de vrl server in rf 2 hij laad het circuit en dan heb ik volledig zwart scherm er staat niets op mijn scherm enkel mijn pijltje van mijn muis en audio hoor ik wel
Greet BP
|
|