|
Post by Timpreza on Jul 21, 2013 21:39:11 GMT 1
Spannend van begin tot einde. P2 gestart, en ik volg Steven op een seconde tot aan zijn pitstop. Als ik een paar ronden later pit komt hij me net terug voorbij en volg ik hem weer. Rino heeft ons in een korte pitstop allebei gejumpt, en ik veronstel dat hij op oudere banden staat, want ik en Steven naderen snel, en met 3 raken we in een gevecht. Heel leuk. Als Steven uiteindelijk voorbij Rino gaat in de pifpaf kan ik er ook snel voorbij in Stavelot. Gelukkig, anders had ik daar veel tijd kunnen verliezen op Steven.
God doet de lichten uit, en plots kan ik Steven niet meer bijhouden. Ik krijg m'n banden niet meer op temperatuur, en m'n laptimes zakken iets.
Bij de 2e pitstop van Steven moet hij nog een 2e keer pitten omdat z'n box bezet is, en helaas eindigt daar ons gevecht. Ik heb Rino en Guy nog achter mij te houden, en ik verlies op baan nu terrein door m'n koude banden.
Als ik mijn 2e stop neem laat ik m'n banden wat harder oppompen om te lage temperaturen iets te counteren, en de auto gaat al wat beter. Rino komt tot op 5 seconden voordat hij pit voor z'n laatste stop.
Ik hou nauwlettend in de gaten hoe lang hij pit, en ga er van uit dat hij voor nieuwe banden gegaan is, net als Guy. Als zij een kortere stop hadden gemaakt had ik daar op gereageerd om voor de laatste 20 minuten op dezelfde banden door te gaan maar nu zij een volledige service krijgen ga ik dat ook maar doen. Ik heb maar 25L fuel meer te tanken, en kom zo comfortabel (20sec) op kop met verse banden. Rustig uitbollen naar de finish, en P1 is mine.
Boeiende race! Eerst doorperen om Steven te volgen, dan tempo verloren door gezakte track temperaturen, en dan kwam het gevaar van achter, maar m'n latere korte pitstop stelden P1 veilig.
|
|
|
Post by Rino on Jul 21, 2013 22:00:51 GMT 1
Wel wel.. Ik plooi mijn dame op tijdens haar Q ronde, en mag achteraan het veld starten. Leuk wordt dat zeker. Met niemand achter mij in de warmup ben ik zodanig relaxed dat ik even van de baan glibber. Komt allemaal goed Ik maak den kanonstart en lig al 7de bij het doorkomen van La Source. Dan haal ik nog Nick en Reyn in en settel me achter Timo en Guy op P5. En zo rijden we treintje voor enkele ronden. Spannend. Tot Timo plots driftend opkomt en de banden in knalt. Spijtig. Dan aansluiten bij Guy tot hij pit. Ik heb voor een ronde meer fuel bij en peer lekker door. Dan maar iets proberen. Bij de stop heb ik nog minimaal 45% banden dus besluit ik een 2de en kortere stint te doen. Geen slecht plan, en kom als P1 op de baan. De mannen achter halen me snel bij op hun vers rubber en ben een vogel voor de kat. Maar maak me zo breed als mogelijk om tijd te winnen. De volgende stops zijn full service stops om mijn positie veilig te stellen. Steven is uitgevallen en lig op P2. Maar rustig uitrijden zit er niet in. Guy ligt op 2 seconden constant op de loer dus een fout maken kost me een positie. En zo finish ik. Van laatste naar P2. Niet slecht voor The Duchess haar 1ste beproefde vlucht.
|
|
|
Post by pe on Jul 22, 2013 7:16:50 GMT 1
kunde de server op de BMW'S zetten.Thx
|
|
|
Post by Mee on Jul 22, 2013 8:33:58 GMT 1
|
|
|
Post by oracle on Jul 22, 2013 10:04:45 GMT 1
Q: Dat ging niet vlot, maar had er blijkbaar de vaart kunnen inhouden R: Laat mijn launch control te vroeg los, en moet het dan maar zelf doen. Verlies direct een plek aan Timo, maar heb goeie exit op eau rouge en kan hem op de straight terug passeren. Stond op bijna alles low buiten textures, geen shadows en rook. Maar met de koplampen van Timo En Rino in mijn spiegels ervaar ik toch wat lag in la source en les combes. Dat verhindert me om voluit te gaan. En moet dan maar pushen op andere stukken. Super spannend begin, maar dan verdwijnt Timo uit beeld in eau rouge, jammer was enorm spannend. Rino sluit aan en pit een ronde later. Die zie ik pas terug in mijn laatste stint In tussentijd komt Jeroen stevig opzetten en bezwijk onder de druk en ga scheef in la source. Jeroen voorbij maar die krijgt jammer genoeg een drive trough en valt terug, anders had hij nog wel voor mij en Rino gebleven denk ik. Vertrouwen wat weg en push iets te hard en ga volledig rond in de hairpin. Verlies zo'n 10sec en weg podium dacht ik toen, wist nog niet van drive trough van Jeroen. Ik kom buiten voor mijn laatste stint, en sluit zo'n dikke 3 sec achter Rino aan. Ik push zo hard ik kan en rijd het gat dicht, maar wil te veel en begin fouten te maken. Die banden die zo koud bleven hielp zeker niet. Geraak niet meer bij en eindig tevreden op p3. Las ik ooit is niet ergens dat ge de lichtstralen van de tegenstanders hun koplampen kunt afzetten ??
|
|
|
Post by Mee on Jul 22, 2013 10:40:34 GMT 1
|
|
|
Post by MacTuffer on Jul 22, 2013 13:17:27 GMT 1
Ik maak den kanonstart..... Dat was het zekers, amai mijne frak. Ik was ook redelijk weg maar moest inhouden of knalde in de kont van mijn voorganger. Dacht toen ff voor links te gaan maar die linkse hulpspiegel deed zijn werk. Daar vloog jij voorbij tussendoor, knap gedaan. Proficiat aan de winnaar en ook aan zij die uit reden. Jammer dat ik opgaf maar na 2x zwaar de vangrail geraakt te hebben en de hitte in mijn kamer zag ik het niet meer zitten. Ook deed mijne DIY-shifter wreed vervelend. Ik ga toch moeten uitkijken naar een nieuw stuur met shifter om toch gerust te kunnen rijden. Mijn huidig stuur kraakte op een gegeven moment zo hard dat ik dacht dat het van de basis zou afbreken. Nu ff pauze en wat aanpassingen aan mijn rig doen, foto's later te bekijken.
|
|
|
Post by Timpreza on Aug 1, 2013 8:46:13 GMT 1
Foute datum voor de BMW races: die gaat effectief nu zondag 4/8 al door!
|
|
|
Post by vinox on Aug 1, 2013 10:39:20 GMT 1
Some men just want to watch the world burn don't they.
|
|
|
Post by vinox on Aug 4, 2013 13:37:54 GMT 1
19u hè? Da'k ni om half acht online kom
|
|
|
Post by pe on Aug 4, 2013 15:27:45 GMT 1
19u hè? Da'k ni om half acht online kom Goed dat ge dat even aan haald. 19.00 uur al nu nog de mail voor wachtwoord
|
|
|
Post by Timpreza on Aug 4, 2013 15:59:41 GMT 1
Watte 19u? Miljaar, weer fout in de mail. Vorige keer was het 19u omdat de race zo lang duurde. Dit is vanavond niet zo.
Het begint om 20u!
|
|
|
Post by RedBull74 on Aug 4, 2013 20:43:21 GMT 1
Sry Rino ik had gewoon niet mee moeten racen of moeten oefenen.. Enkelt prutsen..
|
|
|
Post by Mee on Aug 4, 2013 20:50:53 GMT 1
|
|
|
Post by Timpreza on Aug 4, 2013 21:19:01 GMT 1
En fun was het! Race 1 reed ik nog met de korte gearing. Ik kon Timo bijhouden, en in de voorlaatste ronde ook passeren voor P2, maar hij pakte me nog terug in de laatste ronde op topsnelheid. Ik kon hem bijhouden in het bochtige gedeelte, maar passeren lukte niet meer. Race 2 zou ik me niet meer laten vangen: ook de lange gearing er onder. Ging lekker van start, en kon me vlotjes opwerken met het nodige geluk door een aantal spinners voor mij. Timo op kop, en Tim achter mij. Ik kom in die linke 90° voor de rond punt iets te scheef uit, en vrees dat Timpie me daardoor zal kunnen pakken, maar hij doet hetzelfde, en knalt op een paal. Ik en Timo schieten nog over. Ik hou Timo vlot bij, en een paar keer wisselen we van positie. Dikke fun. Uiteindelijk kan ik hem verschalken als hij in m'n slipstream zit over startfinish. Ik laat hem mij passeren en duik zelf in z'n slipstream, en kan mij er netjes binnendoor zetten in T1. Scherp op de apex, en Timo moet breed. De volgende ronde is cruciaal: ik moet hem uit m'n slipstream kunnen rijden. Een perfecte ronde op de limiet maakt dat ik Timo kan losrijden, en van dan af is het hard temporiseren. Ik heb een superconstant foutloos en snel ritme. Ronde na ronde bijna dezelfde laptimes neerzetten, en zo Timo op 14 seconden rijden aan de finish. Puur genieten.
|
|