|
Post by Mee on Jul 14, 2013 20:21:51 GMT 1
|
|
|
Post by MacTuffer on Jul 14, 2013 20:31:07 GMT 1
Excuses aan Dino voor mijn stommiteit bij de start v.d warm up..... Hopelijk geen last gehad ervan?
Voor de rest slechte race. Ik was helemaal niet relax en zeker niet met zo een start. Ook had ik in de donker echt wel last van dat bewegende beeld. Het duurde tot lap 6 alvorens ik wat beter begon te rijden. Ook mijn rempunten was een probleem in de donker.
Wat meer oefenen hierop en dan zou het moeten lukken.
|
|
|
Post by Dino on Jul 14, 2013 20:38:16 GMT 1
A hij was dien in achteruit. Beetje geel was het maar ja niks aan te doen. Raar was het toen ik voor race klikte had plots geen lc en geen lichten. Dus uitrijden zonder lichten zat er zeker nie in. Proficiat aan ben putman voor het uitrijden. Doe zo verder maat
|
|
|
Post by oracle on Jul 14, 2013 20:44:47 GMT 1
Quali rondje ging lekker. Bij de start zie ik niks door rook. Dat moet ik nog eens afzetten die rook. Mijn settings stonden veel te hoog en met veel volk is er amper met de wagen te rijden, eens wat minder volk gaat het goed. Volgende keer alles op low graphics ipv high. Dan damage vergeten af te zetten bij de pitstop(die moest ik toch eens testen) 59 s aan mijn been. Ga uiteindelijk rond en de muur in 5 min van het einde. Maar het was leerrijk. Heel leuke duels gehad het was fun
|
|
|
Post by RedBull74 on Jul 14, 2013 20:53:16 GMT 1
miss een idee om int vervolg de free practice sessies in het donker te zetten als we in het donker starten? nu kwam het donkere als een totale verrassing voor mij en waren de frames bagger, nauwelijks fatsoenlijk te rijden met meerdere wagens bij elkaar.
of een free practice normal en een lange quali sessie in het donker om te oefenen voor een race.
|
|
|
Post by Timpreza on Jul 14, 2013 21:01:17 GMT 1
Goed idee Jeroen, maar zonder verkeer ga je waarschijnlijk ook geen problemen hebben. Ik kan de server eens op nacht zetten deze week, maar test het anders eens offline tegen de AI.
|
|
|
Post by Mee on Jul 14, 2013 21:06:34 GMT 1
Erg weinig practice gehad (ik kan volgende week toch niet meerijden): in heb nu in totaal (incl race ed dus) 37 laps. Quali was niet super, maar mocht toch 4de vertrekken. Goede start, maar Steven laat de spierballen van zijn Audi rollen en rijdt mij gewoon voorbij richting Eau Rouge. Steven gaat ook Tim voorbij en dan lig ik vlak achter Tim. We zijn even snel, maar Tim gaat wat breed in Eau Rouge, remt effe (?) en Rino kan hem ook voorbij. Ik ga door. Ik kan Steven niet echt blijven volgen; hij is een paar tienden per ronde sneller dan mij. Ik hoopte dat hij sneller door zijn banden ging zitten op het einde. Tim was achter mij ondertussen in aanvaring gekomen met Rino, dus daar moest ik niet meer naar kijken. Uiteindelijk gaat Steven binnen voor een stop en krijg ik de overwinning op een schaaltje aangeboden. Op het einde moet ik wel nog inhouden voor de finish om niet nog een ronde extra te moeten doen: wat misrekend waardoor ik daar te weinig benzine voor mee had .
|
|
|
Post by Christiaan Debusschere on Jul 14, 2013 21:41:03 GMT 1
Me vuurdoop bij VRL
Quali
Quali was goed van start, opwarmrondje, maar dan eerste vol rondje voor tijdopname, meteen een ramp. Mooi de eau rouge op recht stuk, aan remmen rechtse en dan pats me forsfeed back van me stuur uit, wagen rechtdoor de vangrails in. Terug de baan op, stuur staat schuin, niet meer bestuurbaar, pitstraat binnen en box. Quali over en out. Laatste plaats op de grid.
Race
Lichten uit, op het gas, en dan ja, Ben Putman staat nog stil. Er achter op en meteen een drive through aan me broek. Na eerste ronde de pitstraat binnen, "verstrooit" en ga op me pitstop plaats staan. Doen een pitstop terug buiten , nog terug een drive trough, me euro valt, maar wat laat. Terug binnen door de pitstraat en weer de baan op. Ok in orde nu, maar 1 lap aan me broek. Stom van mij.
En dan paar puchen elke ronde , geen fouten, maar gat toe rijden was hopeloos op 1 ronde achterstand. Maar gelukkig gingen er enkele racers in de fout met opgaves als gevolg en kon ik zo toch na 16 laps als 9de over de finisch lijn komen.
Een dikke pech bij start, maar toch een tevreden uitslag nog. Nu maar hopen dat de crew leden me race goed bekijken, en dat ik straks toch nog de kleuren van Roadhogs Racing mag verdedigen.
Thanks for racing tonight, Christiaan
|
|
|
Post by Mee on Jul 14, 2013 21:59:20 GMT 1
Er achter op en meteen een drive through aan me broek. Die drive-through heb je volgens mij gekregen omdat je auto achteruit bolde toen de rode lichten aan het gaan waren. Dat je een klein beetje achteruit (of vooruit) bolt voor de start kijkt rFactor door de vingers, maar als je zoveel als u achteruit bolt krijg je een drive-through. Volgende week dus blijven remmen tot een seconde of 2-3 voor de lichten uit gaan.
|
|
|
Post by Ben Putman on Jul 14, 2013 22:07:07 GMT 1
Sorry Christiaan eerste race en launch control nog niet onder de knie
|
|
|
Post by Christiaan Debusschere on Jul 14, 2013 22:35:25 GMT 1
Geen probleem Ben, denk dat het zal zijn zoals Bart zegt, drive-through gekregen door dat me wagen achteruit liep bij start race. Volgende race achter elk wiel een zal cement leggen.
|
|
|
Post by Timpreza on Jul 15, 2013 4:26:38 GMT 1
Als je niet in je rode startvak staat volgens rfactor, blijf dan zelf niet veel proberen. Na een tijdje (als iedereen stilstaat) gooit rfactor je zelf op je plaats, maar als je net aan't manoeuvreren was schiet je terug van je plaats en ga je dan een valse start krijgen. Best gewoon blijven wachten als het niet meteen lukt.
|
|
|
Post by Timpreza on Jul 15, 2013 5:02:56 GMT 1
Wat voelde dit kort aan. Ik Q comfortabel op p1, en m'n 2e hotlap is te geweldig, en ik kom binnen.
Race. Wat een zotte start van Steven. Ik val meteen terug naar p2, maar in la source komt Steven precies niet weg en ik lig even weer op p1. Steven komt me na een ronde of 2 op power voorbij. Niets aan te doen. Dat m'n fps niet optimaal zijn in het begin helpt me ook niet in m'n ritme te brengen. Een overstuur met lelijke tankslapper in Raidillon maakt dat Bart en Rino me passeren.
Een paar rondjes zit ik achter Rino. Hij is snel rechtdoor, maar m'n Porsche is stukken beter in de 2e sector. Ik probeer hem van zijn lijn te halen door m'n neus hier en daar te laten zien, maar ik ben te agressief, en als ik m'n neus in bruxelles er rechts tussen wring zit hij op de foute lijn voor die linkse na bruxelles. Hij stuurt in maar haalt geen apex. Ik stuur ook in en tik hem aan. Hij gaat net niet rond maar mist Pouhon en pifpaf. Ik vrees dat ik Rino scheef heb gereden. Als dat zo is zijn dat geen stevige wagens, maar in elk geval sorry! Al mijn gewacht en getwijfel heeft me nogal wat tijd doen verliezen, en Bart en Steven zijn gaan vliegen. Ik zit van dan af precies wat in safe mode, en push niet genoeg. Steven pit en Bart krijgt deze win. Op einde push ik nog een paar rondjes, en zie dat ik sneller kon gaan, maar het gat had ik toch nooit kunnen dichten. Hoewel ik Bart had moeten pushen om dat extra rondje te doen rijden. :-)
|
|
|
Post by Rino on Jul 15, 2013 8:37:19 GMT 1
Ik vrees dat ik Rino scheef heb gereden. Als dat zo is zijn dat geen stevige wagens Heel raar. Rechterkant van de wagen geel. De volgende bochten echter ga ik ondersturend telkens van de baan af. Direct scroll ik naar het schade menu, want het voelde exact aan als een leegloper. Niks van dat echter. Dan tempo wat laten zaken maar weer in de snellere bochten gewoon van de baan.... Uiteindelijk vouw ik hem op. Heel bizar dus. Weinig zichtbare schade, geen lekke band en banden die nog op 78% zaten vooraan.... Toch voelde het als een lekke band of een verdwenen splitter aan...
|
|
|
Post by Nick on Jul 15, 2013 16:45:05 GMT 1
Voor de mensen die zondag een moeilijke start hadden wegens mindere prestaties door de donkere race:
-> rFactor/UserData/jouwnaam/jouwnaam.PLR
Dit bestand kan je openen in Kladblok. Zoek naar deze twee regels:
Hier kan je het maximum aantal zichtbare lichten instellen (hoe meer, hoe minder goede prestaties). En ook of de lichten op de wagens schijnen (dit aanzetten geeft minder goede prestaties).
Er zijn geen 'aan te raden' settings, omdat elke PC andere prestaties aankan, dus proberen in een offline test sessie is de boodschap!
|
|