|
Post by Arpé on Mar 14, 2005 21:01:00 GMT 1
Blijft de starttijd (8 uur) trouwens ook gehandhaafd? Zelf zou ik het liever wat eerder zien (eventueel 's middags). Dit zie ikdan helemaal niet zitten! Het is voor mij al moeilijk genoeg om tijd vrij te maken om te trainen, er zijn voor mij nl. belangrijkere dingen dan GPL en daarom zie ik het niet zitten om een zondagnamiddag op te offeren aan dat spel hoe graag ik het ook speel. Wat betreft de afdelingen denk ik dat het inderdaad niet slecht zou zijn een poll te houden wie met wat wil rijden en daarna een schifting te maken dmv gemiddelde rondetijden over verschillende circuits die van te voren geselecteerd zijn. Ik denk ook dat het mogelijk moet zijn om gedurende het seizoen mensen te promoveren of degraderen mits behoud van punten of aanpassing naar een bepaald coëfficient. Wat betreft de circuits: belgische circuits mogen ook wel aan de pas komen en voor de rest: push the shuffle button!!!! Good luck admins!!! ;D
|
|
|
Post by arnold on Mar 14, 2005 22:34:23 GMT 1
ook ik zou graag hebben dat de races blijven om 20 uur de zondagavond. waarom gewoon niet een poll houden wie waar wat wil rijden ? vvor zover ik het nu kan uitmaken zijn er toch nog altijd een groot deel rijders die kiezen voor de 65 mod. ik heb in de tijd met Tim daar eens over gesproken en als er nu té veel rijders zouden zijn voor de 65 mod dan kunnen we eventueel kiezen om op 2 servers te starten via een random keuze ( al de rijders in één pot en dan lotje trekken ) zo krijg je een mixt van rappe én tragere rijders. mijn vote is alleszins : de 65 mod ! vr gr,
|
|
|
Post by Hill2button on Mar 14, 2005 23:06:46 GMT 1
Iedereen weet ondertussen wal dat ik niet zo'n liefhebber ben van 67, dus daar ga ik niks meer aan toevoegen Voor de rest lijkt 65 en 67 door mekaar in één race a very bad idea in a long sad history of bad ideas... Het verbieden van shift R is nog zo'n bad idea. In een echte racewagen is een fout minder snel gemaakt omdat je A) kan verongelukken & je dus je concentratie niet zo snel verliest B) je de g-krachten voelt en daarmee de auto beter kan inschatten. Ok, shit happens, maar liever niet op zondagavond. Ik ben wel voor een strafsysteem. Bijvoorbeeld één shift R toegelaten, en per extra shift R een stop en go id pits. Een andere mogelijkheid die hier ergens staat: max aantal shift R's per trophy is ook een goed idee. Het verbieden van shift R's zou veel meer negatieve gevolgen hebben dan positieve imho. Kiezen uit een lijst van tracks die we willen lijkt me anders ook wel wat... Langs de andere kant is het circuit voor iedereen hetzelfde... Maakt mij niet zo echt uit. Als de admins iets opleggen gaan we banen leren waar we uit eigen beweging nooit op zouden oefenen. (vb Rouen) Dat is ook al iets waard.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 15, 2005 14:38:15 GMT 1
Het lijkt me inderdaad wel aardig om de racers zelf deze keer ook een inbreng te geven in welke banen worden gereden. Persoonlijk zou ik het fijn vinden dat een helft stock races zijn, en voor de andere helft gekozen wordt uit de 20 meest populaire tracks op de trackdatabase website ofzo. Daarstraks schreef ik dat het me geen goed idee leek om zowel 67 als 65 op een server te hebben. Maar onder de volgende omstandheid kan het toch goed werken: Stel, er zijn bijv 5 67 racers, en 30 65 rijders voor het seizoen. Er zijn 3 leagues, namelijk een 67 league en 2 65 leagues. En er zijn 2 servers. Nou; die paar 67 gaan dan altijd op 'de snelle mannen server'. De snelsten van de 65 gaan op dezelfde server. De langzameren van de 65 vullen vervolgens de 2e server. Op de eerste server zijn vervolgens 2 puntentellingen. Het max aantal punten voor de 67 winner en het max aantal punten voor de 65 winner. Om de 65 mensen op de 'langzame mannen server' wat spanning te geven kan er bijv. ook punten worden uitgedeeld, maar dan wordt er een factor 0.3 of 0.5 gehanteerd ten opzichte van de 'snelle mannen server'. Per race gaan bijv. de snelste 3 van de langzame mannen server naar de snelle, en vice versa. Nou ja, admins. TUFF LIFE eh Het lijkt me echt lastig om 67 goed in te passen indien deze ook op zondagavond plaats gaat vinden.
|
|
|
Post by Knarf on Mar 15, 2005 15:25:26 GMT 1
eld, maar dan wordt er een factor 0.3 of 0.5 gehanteerd ten opzichte van de 'snelle mannen server'. Per race gaan bijv. de snelste 3 van de langzame mannen server naar de snelle, en vice versa. Dat lijkt me allemaal maar niks. Werken met qoëfficientien afhankelijk van de auto waarmee je rijdt, welk weer het is, of het volle maan is.... Dat maakt alles nodeloos ingewikkeld. Gewoon een 65 en een 67 league die om de week worden verreden. Geen testraces. Enig probleem is die dan dat er voor 65 te veel volk gaat zijn maar ik zou dat oplossen door gewoon de helft op 1 server te gooien en de andere helft op de 2de server (wie er op welke server zit wordt willekeurig bepaald zodat op beide servers zowel snelle als minder snelle deelnemers zitten). Daar wordt gewoon de race gereden en na de race mengelen we de 2 RA rapporten zodat we tot 1 grote uitslag komen. Enige probleem is dat je op jou server 1ste hangt je eigenlijk algemeen wel eens pas 5de zou kunnen hangen (aan de andere kant is dit een voordeel omdat ook de leider in de race dan zal blijven pushen ipv op zijn gemak door te rijden.)
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 15, 2005 16:24:19 GMT 1
Hmm je zou dan bijv ook in week1 beide servers 67 kunnen doen, in week2 beide servers 65 etc etc... (of bedoelde je dat hehe)
Wel 2 apparte leagues natuurlijk... En misschien voor de 65 zelfs eens D1 en D2
Zo heb je in ieder geval de 67 en 65 goed gescheiden terwijl men zowel met 65 als 67 kan rijden.
En werkt erg simpel.
Tevens ben ik nog altijd sterk om vooraf aan het seizoen door een admin te laten loten wie in welke race in welke wagen gaat..... Lijkt me ook aardig voor de 65 hoewel het verschil daar kleiner is in wagens.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 15, 2005 16:25:17 GMT 1
Dat lijkt me allemaal maar niks. Werken met qoëfficientien afhankelijk van de auto waarmee je rijdt, welk weer het is, of het volle maan is.... Dat maakt alles nodeloos ingewikkeld. Gewoon een 65 en een 67 league die om de week worden verreden. Geen testraces. Enig probleem is die dan dat er voor 65 te veel volk gaat zijn maar ik zou dat oplossen door gewoon de helft op 1 server te gooien en de andere helft op de 2de server (wie er op welke server zit wordt willekeurig bepaald zodat op beide servers zowel snelle als minder snelle deelnemers zitten). Daar wordt gewoon de race gereden en na de race mengelen we de 2 RA rapporten zodat we tot 1 grote uitslag komen. Enige probleem is dat je op jou server 1ste hangt je eigenlijk algemeen wel eens pas 5de zou kunnen hangen (aan de andere kant is dit een voordeel omdat ook de leider in de race dan zal blijven pushen ipv op zijn gemak door te rijden.) Idd, er zijn wel originele voorstellen bij maar ik denk dan meestal aan KISS (Keep It Simple, Stupid ! ;D ) Zoals Frank het hier zegt is ook ongeveer hoe het gaat worden denk ik. Hoe je 't ook draait of keert, er zal altijd een compromis gemaakt moeten worden... Willy is trouwens volop bezig met inschrijvingsmails enz, dus stay tuned
|
|
|
Post by Hill2button on Mar 15, 2005 21:39:50 GMT 1
Hola, een VRL Racelicentie? Cool Ik ben benieuwd! Hoe zit het eigenlijk met ons logo?
|
|
|
Post by Timpreza on Mar 16, 2005 5:03:16 GMT 1
Hoe zit het eigenlijk met ons logo? Sjah, daar zit weinig beweging in. Wim heeft de beste poging momenteel, maar ik ga nog eens vragen aan een paar mannen of ze er nog aan bezig zijn.
|
|
hermanh
Experienced VRL'er
Hope is dope.....
|
Post by hermanh on Mar 16, 2005 17:26:28 GMT 1
Zou een aantal verplichte Spec-races op de kalender ook niet wat meer spanning kunnen brengen?
|
|
pieter
Rookie VRL'er
|
Post by pieter on Mar 16, 2005 17:39:29 GMT 1
yes! specraces!! goed idee hh. Herinner jullie de race op watkins met lotusjes. Dat was zonder twijfel de leukste race met VRL die ik deed. Ik bedoel vooral de 67, waar er een groot verschil is tussen de bakken.
Ben ook voorstander om als er twee 65 servers moeten komen een snelle en een trage server te nemen. Denk dat het leuker is om tegen je rechtstreekste concurrenten te rijden.
Voor een kleine league zoals de 67 er één zal worden vind ik ook dat er een gewone en dus strengere puntentelling moet zijn (top 6 of 8 waarbij de winnaar 10 punten krijgt en geen 20. In een league met max 10 man moet iedereen die punten krijgt ook 66% of zelfs meer van de totale race uitrijden imo.
|
|
fiorano
Rookie VRL'er
Cas
|
Post by fiorano on Mar 16, 2005 17:54:19 GMT 1
Zou een aantal verplichte Spec-races op de kalender ook niet wat meer spanning kunnen brengen? Zijn dat races waarbij iedereen met dezelfde auto en dezelfde setup rijdt? Lijkt me wel wat hebben. Cas
|
|
|
Post by Timpreza on Mar 16, 2005 18:50:24 GMT 1
Zou een aantal verplichte Spec-races op de kalender ook niet wat meer spanning kunnen brengen? Goe idee voor de 67, word voorgelegd aan de ondernemingsraad.
|
|
|
Post by Knarf on Mar 16, 2005 19:12:47 GMT 1
yes! specraces!! goed idee hh. Herinner jullie de race op watkins met lotusjes. Dat was zonder twijfel de leukste race met VRL die ik deed. Ik bedoel vooral de 67, waar er een groot verschil is tussen de bakken. Ben ook voorstander om als er twee 65 servers moeten komen een snelle en een trage server te nemen. Denk dat het leuker is om tegen je rechtstreekste concurrenten te rijden. Voor een kleine league zoals de 67 er één zal worden vind ik ook dat er een gewone en dus strengere puntentelling moet zijn (top 6 of 8 waarbij de winnaar 10 punten krijgt en geen 20. In een league met max 10 man moet iedereen die punten krijgt ook 66% of zelfs meer van de totale race uitrijden imo. Ik ben het met alle punten eens met Pieter... Die WG lotus race was idd prachtig (hoewel ik twijfel of het lotussen waren :-))
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 16, 2005 19:27:34 GMT 1
Zou een aantal verplichte Spec-races op de kalender ook niet wat meer spanning kunnen brengen? Cooper! Cooper! Cooper! ;D Wim
|
|