|
Post by Knarf on Mar 6, 2005 22:25:03 GMT 1
Maar dit : vind ik wel interessant om horen. Kan dat voor volledige RA reports zodat van 2 races alles wordt samengegooid : race results, snelste rondes enz....?? Voor practice, race results en fastest laps zie ik geen probleem... De rest is onmogelijk te mergen denk ik (gewoon omdat het niet te mergen is... Zoals die Graphical Race Report of Lap by lap report...)
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 6, 2005 22:56:16 GMT 1
De server 1 piloten krijgen dan gewoon hun finish positie als resultaat en de server 2 piloten hun finish resultaat + het aantal piloten da op server 1 zat (als op server 1 15 piloten reden dan krijgt de winnaar van server 2 dus de 16de plaats)... Ik zou dan ook op server 1 meer deelnemers laten starten dan op server 2. Dit omdat als je op server 2 moet starten je sowieso maximum nog maar een slecht resultaat kan boeken.... Op server 1 kan je nog altijd een opmars maken tijdens de race. Ja, ge ziet zelf dat hier een groot nadeel aan vasthangt: als ge de race op server 2 wint maar op voorhand al weet dat ge dan 16de algemeen geklasseerd wordt, waarom dan nog een race rijden ? Tenzij er een regel komt die zegt dat ge minstens zoveel % raceafstand moet afleggen om punten te krijgen... De Willy had hier nog ne .pdf doorgestuurd dat er nie slecht uitzag, maar da ga ik morgen nog eens bestuderen...als m'n grijze cellen willen meewerken
|
|
|
Post by Knarf on Mar 7, 2005 11:42:58 GMT 1
Ja, ge ziet zelf dat hier een groot nadeel aan vasthangt: als ge de race op server 2 wint maar op voorhand al weet dat ge dan 16de algemeen geklasseerd wordt, waarom dan nog een race rijden ? Voor de fun. Het was maar een voorstel en zoals ik zelf al zei is dat inderdaad een nadeel.
|
|
fiorano
Rookie VRL'er
Cas
|
Post by fiorano on Mar 7, 2005 15:10:55 GMT 1
Ja, ge ziet zelf dat hier een groot nadeel aan vasthangt: als ge de race op server 2 wint maar op voorhand al weet dat ge dan 16de algemeen geklasseerd wordt, waarom dan nog een race rijden ? Dit vind ik inderdaad ook een nadeel. Als je niet goed ik kwalificeren bent, maar wel in de race, kun je ook vreemde resultaten krijgen (zelf ben ik vaak in de race sneller dan in de kwalificatie). Misschien zouden er periodes van 3 races moeten gemaakt worden, met promotie en degradatie, waarbij punten in de eerste divisie zwaarder meetellen dan in de tweede divisie. Maar dat was even mijn gedachten. Cas
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 7, 2005 16:59:26 GMT 1
Ja, je kan 1 grote league maken. Maar toch met 2 servers. De ene server 67, de 2e 65. Stel dat er een race geweest is. De langzaamste 4 van de 67 degraderen naar de 65, de snelste 4 van de 65 promoveren direct naar de 67. In de 67 zou bijv. 2x zoveel punten te verdienen zijn. Zo heb je de langzameren / beginners in de 65 en zodra ze te snel worden gaan ze al in het seizoen naar de 67. Je zou dit bijv ook per 2 of 3 races kunnen doen ipv om de race. Hehehhh er schiet me nog wat anders leuks te binnen..... Gewoon 2 servers starten. De ene 65, de ander 67. Bij bijde races is de puntenverdeling gelijk. Maar toch wordt de 65 en 67 gezien als 1 grote league. Als iedereen 65 wil doen; fine. Maar die ene die dan 67 doet heeft gegarandeerd alle punten... Schnappie? Zo krijg je automatisch een mix-effect tussen 65 en 67. Bent vrij om per race te wisselen natuurlijk.
|
|
pieter
Rookie VRL'er
|
Post by pieter on Mar 7, 2005 17:24:45 GMT 1
Ik denk dat enkel knarf en ik nog geïnteresseerd zouden zijn in een 67 league. Dus voor er 'achter de schermen' statistische gegevens geanaliseerd en theoretische modellen getoetst worden aan die data moeten er wel eerst gegevens zijn.
Is er eigenlijk zicht op wie wat zou willen meerijden? Ik zie eigenlijk enkel een groeiende interesse voor 65mod, ook van rijders die al gestopt zijn zoals Peter?
Pieter
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 7, 2005 17:43:29 GMT 1
Nou ja; ik begin 67 nu ook wel leuk te vinden
|
|
|
Post by Timpreza on Mar 7, 2005 18:00:01 GMT 1
Er zal een free for all principe zijn, als je graag 67 doet, doe je maar, je kan evengoed beiden doen. De klassementen zullen apart zijn. We zijn nog aan het uitdokteren hoe we alles oplossen als er teveel volk is voor 1 server. We hebben een paar denkpistes, maar alles zal op tijd en stond duidelijk worden. We proberen het in ieder geval simpel te houden. Aangezien de timing zal toelaten van beiden te rijden zie ik niet meteen in dat er erg weinig volk zal zijn voor de 67, dat zien we wel.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 7, 2005 19:36:40 GMT 1
hallo indien ik alles zo een beetje volgt zouden de tragere rijders waaronder ik mezelf reken beter beginnen te oefenenen met de 67 groetjes ik wacht met spanning hoe jullie dit oplossen
|
|
|
Post by Pe on Mar 7, 2005 19:40:30 GMT 1
Ik denk dat je ergens iets verkeerd begepen hebt Randy. Het is zeker niet de bedoeling denk ik dat degenen die niet bij de snelsten horen geen plaats meer zouden vinden bij de 65mod en dus 67 zullen moeten gaan rijden. Dat wat ik daar zei (van die pre-qualifs) was maar een grapje hé, ik hoop dat je dat door hebt.
Rustig blijven en afwachten wat het verdict zal zijn. Ik heb er in elk geval alle vertrouwen in ;D.
|
|
|
Post by PhilipDC on Mar 7, 2005 20:10:54 GMT 1
We proberen het in ieder geval simpel te houden. Dit vind ik HEEL belangrijk anders is de fun weg.
|
|
|
Post by Hill2button on Mar 7, 2005 20:25:14 GMT 1
Ja, je kan 1 grote league maken. Maar toch met 2 servers. De ene server 67, de 2e 65. Stel dat er een race geweest is. De langzaamste 4 van de 67 degraderen naar de 65, de snelste 4 van de 65 promoveren direct naar de 67. In de 67 zou bijv. 2x zoveel punten te verdienen zijn. Zo heb je de langzameren / beginners in de 65 en zodra ze te snel worden gaan ze al in het seizoen naar de 67. Je zou dit bijv ook per 2 of 3 races kunnen doen ipv om de race. Hehehhh er schiet me nog wat anders leuks te binnen..... Gewoon 2 servers starten. De ene 65, de ander 67. Bij bijde races is de puntenverdeling gelijk. Maar toch wordt de 65 en 67 gezien als 1 grote league. Als iedereen 65 wil doen; fine. Maar die ene die dan 67 doet heeft gegarandeerd alle punten... Schnappie? Zo krijg je automatisch een mix-effect tussen 65 en 67. Bent vrij om per race te wisselen natuurlijk. Kben moe getypt na mijn raceverslag, dus no offence zelle rod, maar ik houd het kort: niet akkoord
|
|
|
Post by janson on Mar 7, 2005 22:57:55 GMT 1
waarom niet enkele testraces houden als qualy en dan de besten gewoon in D1 en de minderen en nieuwkomers in D2. bvb een vijftal testraces en iedereen die 65 mod wil rijden mag "inschrijven". Als er 26 piloten zijn voor de 65 mod kunnen de beste 16 meedoen aan D1 en de minderen en rookies aan D2. De 16 piloten met het hoogste gemiddelde moeten meedoen aan d1. zo kunnen mensen zoals ik en randy ook eens meedingen naar een podium. Als wij tussen werner, david en xavier rijden maken wij zowieso geen kans om daar te geraken. Misschien kan dan na een kort seizoen een wissel gemaakt worden tussen de vier traagsten van D1 en de vier besten van D2. Rekening houdend met de gemiddelden.
Tis maar een ideetje hé !
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 8, 2005 8:05:34 GMT 1
Ik denk dat enkel knarf en ik nog geïnteresseerd zouden zijn in een 67 league. Pieter Hela, mij niet vergeten hé, potverdrie ;D. Ok, ik ben dan misschien wel quantité négligeable, maar de Joachim Bonniers moeten er ook zijn. Ben er eigenlijk nog niet uit of ik überhaupt nog aan een nieuw seizoen wil meedoen. Denk wel dat het het best is om gewoon te wachten totdat de organisatoren met hun voorstellen voor de dag komen i.p.v. zo in het wilde weg ideeën te lanceren.
|
|
|
Post by Buchinski on Mar 8, 2005 9:01:05 GMT 1
--- maar de Joachim Bonniers moeten er ook zijn. Ik heb het vroeger al eens gezegd en ik zeg het nog eens : deze mens kent zijn klassiekers ;D Jullie mogen gerust ideën spuien hoor. Het valt mij gewoon op dat een deel van de dingen die hier soms worden gezegd toch al in de één of andere vorm, ofwel in onze voorstellen/ideetjes al inzit, ofwel ten dele in onze ideetjes zit. Misschien zijn we dus wel goed onderweg. Het is inderdaad lastiger alle "wat als" en alle "en als dan dat niet" voor iedereen te lijnen dan gewoon effe een idee te lanceren. Er dient immers rekening gehouden te worden met een heel deel andere factoren dan enkel en alleen puur de race op zondag zelve. Om maar enkele dingen te noemen : de servers (Jan's departement), de haalbaarheid van de races en de puntentelling (= beschikbaarheeid van de admins, op maak rapporten...), andere tellingen/klassementen betekent wijzigingen aan de website (voor Wouter). En hoe goed een idee ook lijkt, in praktijk kan het nog altijd mis gaan en moet er toch even gedacht worden aan een nood-alternatief.... Allez, het was maar om te zeggen. We kijken wel naar de gelanceerde ideëen maar ze zijn misschien niet altijd uit te voeren in de planning die wordt opgemaakt dus wees niet al te teleurgesteld als jouw grote idee niet wordt hernomen. BTW, ik denk ook dikwijls dat ik het warme water heb uitgevonden tot een praktisch bezwaar van Tim of de mensen van op het forum mij dan doen inzien dat het misschien toch niet dat grote idee is Vroeger was het misschien iets eenvoudiger met slechts één mod en zonder divisies maar in alle geval veel respect voor den Tim die dat vroeger op zijn ééntje in elkaar knutselde. En misschien ook nog eens de gelegenheid om ook Jan Verschueren te bedanken voor zijn inspanningen om de servers in orde te houden en te brengen (niet altijd even eenvoudig, het blijft techniek), de Wouter Naessens voor een toch wel zeer mooie en uiterst praktische website en Bart Vaes, die het in D1 niet altijd onder de markt had met die die-hard aliens en aspirant-aliens....
|
|