|
Post by m635csi on Mar 14, 2005 12:29:55 GMT 1
the golden and silverleague qualifying en iedereen boven een bepaalde tijd rijdt in de silverleague. anders vind ik ook dat we 65 en 67 autos kunnen mixen in 1 race.dan wordt het voor de 67 geen hotlapping maar oppassen. en endurance is troef;ook de races mogen gerust wat langer duren ,desnoods de quali verminderen.of gene quali en starten volgens de omgekeerde aankomst van de vorige race.dan kan iemand zoals bouchez of sigurd of natas ook es winnen als ze vermijden van te crashen. voor mij mag de shift r gewoon wegvallen ja in het begin zal er wel tegenstand zijn van het principe maar na 5 races is iedereen het vergeten en rijden we foutlozer. de nieuwelingen moeten wel de kans krijgen voor shiftr bvb gedurende 10 races of zo of we laten shift r voor iedereen toe maar dan bvb 3 shift r 's voor een gans seizoen.(en nog een joker shiftr ;D) gewoon enkele ideetjes, het maakt me niet uit wat jullie eigenlijk beslissen zolang ik maar kan racen in de vrl.
|
|
|
Post by Pe on Mar 14, 2005 12:45:36 GMT 1
Geen slechte ideeën van Xavier vind ik. LOL, moet cool zijn, maar ik heb wel wat schrik voor massacrashes ben ik onmiddellijk voorstander van. Maar met die omgekeerde startvolgorde kan dit wel problemen geven dan wordt het aantal deelnemers nog groter. Ben ik niet echt voorstander van direct akkoord, maar dan moeten de qualifs ofwel weg ofwel korter neen dank je Hoe meer ik erover denk hoe beter ik die prequalifs vind trouwens. Voor bv zaterdagavond 8 uur moet een replay van je snelste tijd naar iemand gestuurd zijn die aan de hand daarvan de startvolgorde samenstelt. Neem bv dat er 22 deelnemers zijn dan starten de eerste 11 in de de eerste reeks en de laatste 11 in de tweede. De punten worden gewoon geteld. de eerste in reeks1 krijgt volle pot, terwijl de eerste in reeks 2 dus rijdt voor een 12de plaats. Het idee dat niemand zal starten in die tweede reeks vind ik niet juist. Iemand die zich niet kan qualificeren bij de top11 zal ook nooit starten met de bedoeling om de race te winnen. Die rijden mee voor de fun en zullen dus ook wel akkoord zijn om voor P12 te strijden.
|
|
|
Post by m635csi on Mar 14, 2005 13:03:29 GMT 1
Als we toch 2 servers hebben zie ik geen probleem voor teveel volk voor 65 en 67 te mixen. maar de prekwalificatie offline vind ik niet goed want dan is de druk weg en zit ge zonder verkeer.dan liever ne quali van 15 min en een race van een uur.
|
|
|
Post by Pe on Mar 14, 2005 13:19:15 GMT 1
ik begrijp wel wat je wil zeggen Xavier, maar het probleem is dat we waarschijnlijk met meer dan 20 personen gaan zijn die de 65 gaan willen doen. Hoe ga je dan beslissen wie de 65 race gewonnen heeft wanneer we op 2 verschillende servers zitten te rijden ?
|
|
|
Post by Cash on Mar 14, 2005 13:24:43 GMT 1
Just my 2 cents, maar shift R volledig afschaffen vind ik geen goed idee. Er kan altijd iets onverwachts gebeuren waar je zelf totaal niks aan kunt doen (ik denk dat ik zoiets in Snetterton voorhad, opeens kwam er een wagen uit het niets de baan op en ik kon er niets meer aan doen, als je dan geen shift R meer hebt..... ) Maar een aantal shift R's bv op een heel seizoen zou ik wel zien zitten (en zoals XL zegt de nieuwelingen een aantal races wel shiftRs geven).
|
|
|
Post by m635csi on Mar 14, 2005 13:44:21 GMT 1
daarom een golden en silverleague eerst qualifyen op 1 van de 2 servers(zelf te kiezen) daarna komen we in chat en bvb:ROUEN. iedereen met de 65 onder de 2.06.00 en 67ers onder de 1.57.6 in de golden league en de rest in de silver league op de andere server. de punten worden naargelang golden of silverleague overwinning vermenigvuldigd met een coëfficiënt
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 14, 2005 15:20:33 GMT 1
daarom een golden en silverleague eerst qualifyen op 1 van de 2 servers(zelf te kiezen) daarna komen we in chat en bvb:ROUEN. iedereen met de 65 onder de 2.06.00 en 67ers onder de 1.57.6 in de golden league en de rest in de silver league op de andere server. de punten worden naargelang golden of silverleague overwinning vermenigvuldigd met een coëfficiënt Huh, hoe bedoel je dat? Dat de snelsten van de 67 en 65 op dezelfde server gaan? Dat lijkt me nou echt niets eigenlijk. Als er een race gestart wordt moet het imho wel allemaal van dezelfde jaar zijn.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 14, 2005 16:08:55 GMT 1
misshien eens een poll houden met wat iedereen wilt rijden
groetjes is maar een idee
|
|
|
Post by Knarf on Mar 14, 2005 16:11:45 GMT 1
Dat gedoe van een prekwali -> terug naar de chat -> terug naar een server afhankelijk van je tijd zal niet doorgaan Xavier. Mijn 1ste voorstel was ook iets in diene aard en da gaan ze niet doen omdat de Jan dan teveel werk heeft om 2 servers 2 keer te starten kort na elkaar. Veel te veel kans op problemen dat een server het laat afweten.
Het afschaffen van de shift-R daar ben ik trouwens een héél grote voorstander van.
65/67 mengelen op 1 server zou ik niet doen.
omgekeerde grid zal wel sensatie geven maar dat gaat teveel frustratie en crashes opleveren imo.
Voor dat probleem kan vrij snel een oplossing gemaakt worden (zie eerdere posts van mij en Willy en deze thread)
|
|
|
Post by Buchinski on Mar 14, 2005 16:19:17 GMT 1
Als ik nog even een techniciteit in het midden kan smijten die al een aantal speculaties van de baan haalt : ik geloof dat Jan of Tim gisteren heeft gezegd dat het niet mogelijk is de startgrid à la carte samen te stellen in GPL, dat was wat ze net zo leuk vonden aan GTR ....
|
|
|
Post by Petrol on Mar 14, 2005 16:57:09 GMT 1
Is er eigenlijk zicht op wie wat zou willen meerijden? Ik zie eigenlijk enkel een groeiende interesse voor 65mod, ook van rijders die al gestopt zijn zoals Peter? Voor een '65 league wil ik GPL nog wel 'ns van onder het stof halen.
|
|
fiorano
Rookie VRL'er
Cas
|
Post by fiorano on Mar 14, 2005 17:07:15 GMT 1
Blijft de starttijd (8 uur) trouwens ook gehandhaafd? Zelf zou ik het liever wat eerder zien (eventueel 's middags). Het idee dat niemand zal starten in die tweede reeks vind ik niet juist. Iemand die zich niet kan qualificeren bij de top11 zal ook nooit starten met de bedoeling om de race te winnen. Die rijden mee voor de fun en zullen dus ook wel akkoord zijn om voor P12 te strijden. Het is volgens mij niet zo, dat iemand die zich als 12e kwalificeert, geen bedoeling heeft om een goede positie te behalen of de race te winnen. Als ik geen punten krijg als ik als 12e eindig, terwijl ik misschien wel een sneller racetijd als de nummer 8 van de eerste divisie rijd, is dit wel frustrerend. Dan komt het dus gewoon aan op een goede kwalificatie. Dan kan volgens mij beter een punt in de tweede helft minder zwaar meetellen. Cas
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 14, 2005 19:08:01 GMT 1
Ben voorstander van:
1) geen testraces meer: beetje tijdsverlies imho
2) daarom meer puntenraces
3) langere races
Ben bereid om
1) eventueel te racen zonder shift-R: shit happens, ook in't echte leven... het is dikwijls uw eigen verantwoordelijkheid om in eerste instanties de risico's te beperken.
2) als shift-r zou wegvallen, wel een systeem van sancties toe te laten om dwaze manouvers te bestraffen
3) met chassisregel als handicap systeem te rijden
4) zowel 65 als 67 te rijden
Ben tegen
1) gemixte leagues van 65-67: het is al genoeg bewezen dat een groot snelheidsverschil vragen is om miserie en frustratie (cfr. vorige VRL WT, waarmee ik geen oude koeien uit de gracht wens te sleuren)
2) afschaffing van qualificaties: onder druk een goeie tijd kunnen rijden is ook een kwaliteit
Wim
|
|
|
Post by m635csi on Mar 14, 2005 20:17:06 GMT 1
en laat ons iet niet vergeten ipv van elk jaar diezelfde( ik weet wel historische) tracks te racen;wel ,geef ons een 50 circuits uitgezocht door de hoofdverantwoordelijke en laat ons met een voting kiezen voor 10 tracks. testraces vind ik ook verspillerij.testraces voor de nieuwelingen kunnen ook eens de woensdagavond gehouden worden. en misschien kunnen we naast de 65 en 67 nog een ander mod of game rijden alle zoveel tijd. nascar 2003,gtp;lfs;1976 touring mod en weet ik wat nog allemaal oh sorry en GTR ;D Sorry maar met verschil in snelheid moet ge leren omgaan en zoals steeds oefening baart kunst ,en geduld is de sleutel.trouwens in gtr zal het ook wel een verschil zijn en allez Wim(in de 24u van de nurburg zijn het toch ook nie al dezelfde ) stel u voor, 206 keer de bmw csl. ;D
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 14, 2005 20:57:04 GMT 1
Sorry maar met verschil in snelheid moet ge leren omgaan en zoals steeds oefening baart kunst ,en geduld is de sleutel.trouwens in gtr zal het ook wel een verschil zijn en allez Wim(in de 24u van de nurburg zijn het toch ook nie al dezelfde ) stel u voor, 206 keer de bmw csl. ;D Inderdaad maar ik vrees dat je een aantal dingen over het hoofd ziet hier. In een 24h race gaat het niet dikwijls aankomen op 5 of zelfs 10 seconden langer wachten om voorbij te kunnen. In een GPL race van een dik half uur, ligt dat wel even anders. Bovendien heb je in het echt richtingsaanwijzers waarmee je kan aangeven langs welke kant je gaat voorbij laten. Helaas kan je daarop in GPL alleszins niet op terugvallen. Ik vrees bovendien dat ge een aantal circuits per definitie gaat uitsluiten in een gemixte league. Op een korter circuit zoals Falkenberg bv. ga je na 10 ronden al volle bak in het verkeer sukkelen. Maar wat voor mij het grootste argument tegen is, is dit... denk er eens even over na. In GPL kan je maximum 20 rijders op ne server krijgen. Stel dat je in het *beste* geval 10 67'ers neemt en 10 65'ers, dan krijg je 2 races in elkaar waarin telkens 10 wagens het tegen elkaar opnemen. Mij ga je niet wijsmaken dat iemand in een 65 wagen het vuur aan de schenen kan leggen van een 67'er. Bon, je krijgt 2 races verweven in 1 race, 2 groepen van wagens die bovendien misschien tussen elkaar door rijden. Ik kan me niks erger voorstellen dan dat. Dan neem je al beter 2 mini-leagues van elk 10 deelnemers imho. Ik persoonlijk rij liever een race waarin ik met gelijke middelen kan strijden tegen anderen van start tot finish, dan een race waarin ik misschien 50% van de tijd opzij moet gaan of me moet bezig houden met dubbelen en de rest van de tijd *misschien* een gevecht kan aanknopen... als door al het inhalen het veld al niet compleet uit elkaar geslagen is tegen dan... M.a.w., ik blijf bij mijn mening dat een gemixte league me geen goed idee lijkt. Wim
|
|