|
Post by Timpreza on Dec 25, 2012 11:27:58 GMT 1
Verwijderd uit de regels: De standaardstraf van 10s bij je eindresultaat als je na de finish van de race je wagen niet in de pits kan brengen door benzinepech.
|
|
|
Post by Hill2button on Dec 25, 2012 12:04:54 GMT 1
Verwijderd uit de regels: De standaardstraf van 10s bij je eindresultaat als je na de finish van de race je wagen niet in de pits kan brengen door benzinepech. Top, ik ben op zoek naar de 'Like' knop!
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 4, 2013 14:10:10 GMT 1
Nieuw in de regels: De opwarmronde met rollende start in 2 rijen zonder safety car.
In het kort: - Er is geen safety car meer. We rijden zelf een opwarmronde in 2 rijen. - De polesitter mag maar pas vertrekken op de finishlijn. (= De lijn waar een ronde wordt bijgeteld.) - Er is géén inhaalverbod voor de lijn, maar je mag niet eerder vertrekken dan de polesitter.
|
|
|
Post by Webbienl on Feb 4, 2013 15:21:27 GMT 1
hoe gaan we controleren dat iemand niet eerder op zn gas is gegaan dan de polesitter als de polesitter gepasseerd wordt bij de start gezien er geen inhaalverbod is ?
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 4, 2013 15:46:46 GMT 1
Als iemand de polesitter passeert voor de lijn is die vroeger op het gas gegaan, en dat mag niet. Of lees ik je vraag verkeerd?
|
|
|
Post by Hill2button on Feb 4, 2013 17:08:09 GMT 1
Maw, als nr 1 over de lijn rijdt is het free for all?
Sent from my HTC Desire using proboards
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 4, 2013 17:33:02 GMT 1
Klinkt akelig als je het zo zegt. Maar daar komt het op neer. Maar je laten afzakken om je te lanceren is verboden hé. Je moet aansluiting hebben.
|
|
|
Post by Webbienl on Feb 4, 2013 18:03:47 GMT 1
Als iemand de polesitter passeert voor de lijn is die vroeger op het gas gegaan, en dat mag niet. Of lees ik je vraag verkeerd? Nee je leest het goed, maar P1 kan een schakelfout maken , een zeer lage gearing of whatever... Als P3 hem dan voorbij gaat terwijl hij niet later op het gas gegaan is is hij dus in niet in strijd met het regelement, maar hoe toon je dat dan aan ?
|
|
|
Post by Rino on Feb 4, 2013 18:18:36 GMT 1
Als iemand de polesitter passeert voor de lijn is die vroeger op het gas gegaan, en dat mag niet. Of lees ik je vraag verkeerd? Nee je leest het goed, maar P1 kan een schakelfout maken , een zeer lage gearing of whatever... Als P3 hem dan voorbij gaat terwijl hij niet later op het gas gegaan is is hij dus in niet in strijd met het regelement, maar hoe toon je dat dan aan ? Als het p1 vs p3 is dan zal het achter S/F zijn. Waar ligt het probleem? Als P9 zit te slapen en P10 niet dan mag hij voor S/F inhalen indien P1 S/F gepasseerd is. Zal tricky zijn om dat te zien. Of begint de timer/lapcounter te lopen als p1 S/F paseert?
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 4, 2013 18:22:22 GMT 1
Polesitter mag niet voor de lijn vertrekken. Op de lijn. Wat er ook gebeurd, hij zou de eerste moeten zijn die er over komt. We moeten de rijen respecteren, dus als je met 3 of 4 naast mekaar over de lijn komt, dan zijn de mensen op rij 2 in elk geval niet goed bezig.
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 4, 2013 18:27:00 GMT 1
@ Rino, in replay kan je perfect zien wie waar ligt als je de replay op pauze zet met de leider op de lijn.
Als de achterhoede wil zien wanneer P1 over de lijn komt kunnen ze naar hun positiebalk kijken hé. Als hij over de lijn komt, gaat hij links in de balk komen.
|
|
|
Post by Rino on Feb 4, 2013 18:49:37 GMT 1
Als de achterhoede wil zien wanneer P1 over de lijn komt kunnen ze naar hun positiebalk kijken hé. Als hij over de lijn komt, gaat hij links in de balk komen. Dat is dus de gouden regel voor mensen die verder in het veld zitten!
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 4, 2013 19:53:53 GMT 1
Maaaaaar vergeet niet naar de baan te kijken ook voor u hé.
|
|
|
Post by Mee on Jan 2, 2014 14:37:20 GMT 1
Opgelet: er zijn 2 regelwijzigingen dit seizoen: - Regel 4.9 ivm de ballast is aangepast: ipv de stand van het kampioenschap te volgen wordt de ballast nu bepaald door de punten van de vorige 2 races op te tellen. De ballast wordt vervolgens verdeeld over de top 5 hiervan.
- Er is een nieuwe regel 6.6: "Voor kleinere overtredingen worden waarschuwingen gegeven. Indien een piloot over het vorige en het huidige seizoen 3 waarschuwingen - ongeacht de reden - heeft gekregen volgt een automatische sanctie in de vorm van een drive-through in de eerste ronde voor de volgende race. Bij het bepalen van een sanctie wordt er nog steeds
rekening gehouden met eventuele vroegere waarschuwingen." Dit is vergelijkbaar met het 3 reprimands-systeem uit de F1, waardoor de waarschuwingen nu wat meer waarde krijgen. Waarschuwingen van het vorige seizoen worden eenmalig onder de mat geveegd waardoor iedereen met een propere lei begint. Nog niet opgenomen sancties van vorig seizoen zijn wel nog van toepassing voor volgend seizoen natuurlijk.
Het reglement.
|
|
|
Post by RedBull74 on Jan 2, 2014 21:50:18 GMT 1
- Regel 4.9 ivm de ballast is aangepast: ipv de stand van het kampioenschap te volgen wordt de ballast nu bepaald door de punten van de vorige 2 races op te tellen. De ballast wordt vervolgens verdeeld over de top 5 hiervan.
- Het reglement.
lijkt me een kleine verbetering t.o.v. van het oude systeem hoewel er altijd "dagjes racers" blijven die maar voor 1 of 2 races gaan ipv kampioenschap wat zeker geen probleem is vaak meer zielen meer vreugd. persoonlijk heb ik geen bezwaar tegen succes ballast dat maakt het in mijn ogen leuker voor de iets minder snelle racers. Verwijderd uit de regels: De standaardstraf van 10s bij je eindresultaat als je na de finish van de race je wagen niet in de pits kan brengen door benzinepech. Spijtig dat ik deze wijziging nu pas lees dit heeft me echt in meerdere races plaatsen gekost door benzine te sparen om in pits te geraken outlap race. 2x spannend 0/0 nog net de pits in kunnen rollen en eenmaal stil komen te staan op Sonoma blub blubb blubbb.. De 64Liter waarmee ik van start ging blijkt te weinig te zijn dus moet Werner, Steven en Nick weer voorbij laten, het lukt om te finishen alleen met de outlap in de pits te geraken lukt niet wat waarschijnlijk een straf gaat worden of?
Wijselijk hield iedereen zijn mond gelijk heb je had hij maar de regels moeten lezen ;P Toch vond ik deze race finish in pitbox wel iets hebben kwa spanning
Helaas voor jullie ga ik er geen ene liter meer aan verspillen
|
|