|
Post by nicotineplijster on Sept 6, 2011 18:15:37 GMT 1
ergens snap ik dat wel als je niet heel hard in motorsport gaat, ik kan heel lang racen omdat ik er van hou maar dat is niet genoeg denk ik om heel lang te racen. Ik wil op ieder vlak beter worden, sneller, constanter, ... en dit kan je alleen door veel te racen denk ik
|
|
|
Post by RedBull74 on Sept 10, 2011 0:17:45 GMT 1
Ik ben sinds vorige week mijn G25 kwijt aan mijn broer (die was overigens van hem) en heb dus een ander stuur moeten kopen. Op dit stuur heb ik enkel paddels. Dus voorlopig geen H shifter en dat mis ik toch in deze mod. Nu worden dus racers die minder geld aan een stuur willen/kunnen besteden benadeeld, jammer dat zo'n factor mee moet gaan spelen. Overigens vind ik elke beslissing prima, maar had hier het idee dat de mod-fix de hele wel/niet h-shifter upgrade overbodig maakte en we het veld beter gelijk trekken door iedereen de upgrade toe te staan.. Hier ben ik het volkomen mee eens, het eerlijkste voor iedereen! Nog maar te zwijgen over de koerskast vanavond zijn er ook racers gespot die wel de upgrade gebruiken maar waarbij nooit te controleren is of hun wel het pookje gebruiken, toch jammer ;(
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Sept 10, 2011 10:02:42 GMT 1
Nog maar te zwijgen over de koerskast vanavond zijn er ook racers gespot die wel de upgrade gebruiken maar waarbij nooit te controleren is of hun wel het pookje gebruiken, toch jammer ;( Ik zou durven zeggen dat er een verschil is tussen free practice op koerskast enerzijds en een race voor de trophy anderzijds. Niet?
|
|
|
Post by Hill2button on Sept 10, 2011 11:25:55 GMT 1
Ik meen uit Tim's uitleg te hebben opgestoken dat het wel degelijk te controleren is op de server replay.
|
|
|
Post by Webbienl on Sept 10, 2011 11:56:08 GMT 1
Daarnaast is het min of meer verplicht om een MoTeC plugin te draaien waarop te zien is hoe het gas gelost wordt en de engine rev line is ook zichtbaar. Hieruit is te zien wat het tijdsverschil is in de gear changes. Bij pedals is dit 0 ( mits de H shifter upgrade gebruikt wordt ) Tevens heeft robin gelijk dat het niet langzamer is de H shifter + H shifter upgrade te gebruiken ten opzichte van de pedals + pedals upgrade. Het is een seconde per ronde sneller
|
|
|
Post by oracle on Sept 10, 2011 11:59:30 GMT 1
Uiteindelijk word er iemand benadeeld, misschien maar het beste dat het de flippers zijn, aangezien met h-shifter rijden wel moeilijker is. Diegene die dit goed onder de knie hebben gaan we op de straight wel zien wegrijden maar ja....
Een gelijk veld had het beste geweest, penalty gewicht voor de snellere wagens enz...als ge het dan al wat gelijk krijgt...
|
|
|
Post by Zwijger on Sept 10, 2011 12:11:58 GMT 1
Het stuur dat ik gekocht heb is incl verzendingskosten bijna even duur als de G27 die wel een H shifter heeft. Dit stuur heb ik gekocht omdat ik eens iets anders wou na jaren met de G25 gereden te hebben. Een H shifter koop ik wel apart, maar ik weet alleen nog niet goed welke. Dat ik nu benadeeld ben tegenover de H shifters wist ik op voorhand. En daarbij , dat je met padles best snel kunt zijn hebben er hier al een paar bewezen dacht ik
|
|
|
Post by RedBull74 on Sept 10, 2011 12:24:23 GMT 1
Nog maar te zwijgen over de koerskast vanavond zijn er ook racers gespot die wel de upgrade gebruiken maar waarbij nooit te controleren is of hun wel het pookje gebruiken, toch jammer ;( Ik zou durven zeggen dat er een verschil is tussen free practice op koerskast enerzijds en een race voor de trophy anderzijds. Niet? Miss was mijn woorden keuze hierin niet de beste vind ook jammer dat je alleen hierop reageert en niet wat ik er boven poste. Natuurlijk weet ik dat een hotlap een heel ander verhaal is als een met race maar voor racers net als ik die alleen maar online oefenen is het hotlappen een leuk vertier tot aan de race anders word het maar saai, "knarsentandend" toe moet kijken hoe onbekende racers mijn tijd aan vlarden rijden met zo'n upgrade terwijl ik de brave hendrik uithang ;( (overigens hulde aan de knappe koppen die de koerskast mogelijk hebben gemaakt, zal spoedig de boel weer eens sponseren hier) Ik meen uit Tim's uitleg te hebben opgestoken dat het wel degelijk te controleren is op de server replay. Duidelijk en de mensen zonder H-shifter stuur moeten maar harder gaan werken ofzo Ik ga naar me volgende feestje geen zin meer om me hier druk om te maken zal ook iedere beslissing van de leiding respecteren! zal beloven dat ik me beter zal gedragen met dit feestje zodat ik er Zondag zeker bij ben De groeten!
|
|
|
Post by strand on Sept 10, 2011 13:12:01 GMT 1
Ik meen uit Tim's uitleg te hebben opgestoken dat het wel degelijk te controleren is op de server replay. Inderdaad...en nog simpel ook. Als je met de H-shifter upgrade rijd en je bebruikt peddels... zie je op de replay met overschakelen geen N, bijvoorbeeld van 2 naar 3 zie je 2-3 . H-shifter met pookje zie 2-N-3. Zonder deze upgrade zie je ook 2-N-3. Heb is geprobeerd met pookje te rijden....misschien vergis ik me maar had het idee dat de auto veel beter aanremt en zonder al dat geblokkeer vd wielen.Heeft iemand daar ervaring mee?
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 10, 2011 14:23:03 GMT 1
Die heb ik nog niet gehoord, maar misschien omdat je minder tijd in neutraal zit, en dus de motorrem minder onderbroken wordt? Rem je niet extra voorzichtig net omdat je weet dat je gecontroleerder en oplettender moet terugschakelen?
Ik vind het omgekeerde waar omdat ik met 2 handen op m'n stuur meer wagencontrole heb en niet aan m'n shifter moet denken.
|
|
|
Post by Mee on Sept 10, 2011 14:49:25 GMT 1
Ik vind het omgekeerde waar omdat ik met 2 handen op m'n stuur meer wagencontrole heb en niet aan m'n shifter moet denken. Inderdaad, ik heb de auto ook al een paar keer verloren (en net niet) onder het remmen omdat de achterkant wat uitbreekt en dan tegensturen met 1 hand niet zo simpel is.
|
|
|
Post by strand on Sept 10, 2011 14:52:16 GMT 1
Daar kan je wel gelijk in hebben Tim en Bart....ik heb het ook niet echt als simpel ervaren. Zondag maar gewoon met peddels en 2 handen op m'n stuur.
|
|
|
Post by Timpreza on Apr 12, 2012 14:31:45 GMT 1
Kleine toevoeging aan de regels om een loophole te dichten.
3.18 Als een mod verschillende shifter upgrades heeft is het verplicht de ugrade te gebruiken die het dichtst bij u eigen schakelpatroon past. De H-shifter upgrade mag enkel gebruikt worden als je fysiek ook met een H-shifter rijdt. Het is evenwel verboden in controller.ini Gear Select Button Hold= “1” op “0” te zetten.
Normaal moet je niets veranderen, maar als je niet zeker bent en snel wil controleren of dat bij u wel juist staat: als u H-shifter uit een versnelling komt en in neutraalstand staat moet die ingame ook effectief op N staan, en niet in de vorige versnelling blijven hangen. Bij sequentiële shifters heeft die 'gear select hold' geen invloed, het werkt enkel op specifieke gear buttons, niet op shift up/down buttons.
Motivatie voor die aanvulling: We controleren met een upgrade checker wie de H-shifter upgrade gebruikt. Die mensen bekijken we in replay, of ze effectief met de H schakelen door te kijken of bij het schakelen door neutraal gegaan wordt. (Je ziet trouwens niet elke shift een N in de serverreplay omdat de passage door neutraal soms gebeurd tussen de updates die de server van die wagen krijgt, en de server die dus niet ziet.) Als hun 'gear select hold' lijntje de versnelling vasthoud tot de volgende geselecteerd heeft gaat die wagen niet door neutraal, en kunnen wij dus ook niet controleren of die persoon H schakelt of niet. In principe zou die persoon ook sneller kunnen schakelen omdat de auto nooit uit gear komt (DSG style), tenzij de mod voorzien is van die slippende clutch feature als je te snel schakelt.
PS: De enige reden om die regel wel op 0 te zetten is als je met een controller zou H-shiften waarbij je geen toetsen kan ingedrukt houden zoals toetsenbord of buttonbox. Dat lijkt me nergens van toepassing, en een uitzondering daarvoor maken gaan we ook niet maken.
|
|
|
Post by robin on Apr 12, 2012 15:46:54 GMT 1
Ik heb de value nooit handmatig op "0" gezet, maar voor de zekerheid zojuist dus wel 43 (drieenveertig) keer een "0" in een "1" veranderd, hoewel dat van dit reglement niet letterlijk nodig is Van 14 ini's kon ik afblijven. Die stonden al op "1". Dat krijg je met 14 rFactor installs ;D
|
|
|
Post by Mee on Apr 12, 2012 16:12:58 GMT 1
Ter aanvulling: die "hold button" kan wel op 0 springen als je bij het aanmaken van uw rFactor-profiel bij de controls niet kiest voor bv Logitech G25. Er zitten een aantal standaard controllerprofielen in rFactor, maar bij bv "AZ keyboard" wordt die "hold button" op 0 gezet. Als ik mij niet vergis...
|
|