|
Post by Hill2button on Aug 29, 2011 21:01:36 GMT 1
Wat mijn resultaat positief beinvloed heeft is dat ik niet gespind ben of wat ook. Ik ben namelijk 1 van de 3 die schuldig is aan deze 'hoogst oneerlijke situatie'. Een paar tiende wordt er ook gewonnen in de 1e chicane waardoor een in mijn ogen door een enkele rijder asociaal gecut wordt en niks meer met racen te maken heeft.Jammer dat de schade aan het onderstel niet opgenomen is in r-Factor. Je zal met zulke cuts geen 5 laps verder komen want je complete wielophanging zou je verliezen. Ik merk het vanzelf wel mochten er sancties komen voor dit 'misdrijf'. Geef een naam en we kijken het na. Cuttingregels zijn duidelijk.
|
|
|
Post by strand on Aug 30, 2011 11:58:25 GMT 1
Het is niet iets voor mij om naar andere te wijzen Werner. Zeveren wil ik al helemaal niet, en ik begrijp Timo z'n reaktie maar al te goed. Het hele H shift verhaal is meer aan het licht gekomen met de eerste historic races. Het viel me op dat zelfs ik als langzame deelnemer genoemd ben die H-shift met peddels gebruikte.Ik ben nu niet bepaald een bedreiging voor diegene.Eerlijk gezegd wist ik niet dat dat bij de DRM ook niet mocht.Met de F1 1979 reed ik daar ook mee.Persoonlijk vind ik dat het meer tricky rijd dan zonder H-en peddels. Om niet te langdradig te zijn...ik heb m'n mechaniekers het schakelgebeuren laten veranderen en gisteravond zonder H-shift met peddels op Norisring getest.
Have a nice day
|
|
|
Post by robin on Aug 30, 2011 22:49:53 GMT 1
Schakelen met pook is in DRM niet langzamer dan schakelen met flippers. De (onrealistische) beveiliging tegen flatshiften (die ook net zo eenvoudig te omzeilen is met de iRacing flatshiftbutton) zorgt ervoor dat je ook met pook al regelmatig zonder aandrijving zit omdat je 'te snel' opgeschakeld hebt.
IMHO geen issue dus.
|
|
|
Post by robin on Aug 31, 2011 10:42:41 GMT 1
Een paar tiende wordt er ook gewonnen in de 1e chicane waardoor een in mijn ogen door een enkele rijder asociaal gecut wordt en niks meer met racen te maken heeft.Jammer dat de schade aan het onderstel niet opgenomen is in r-Factor. Je zal met zulke cuts geen 5 laps verder komen want je complete wielophanging zou je verliezen. Ik merk het vanzelf wel mochten er sancties komen voor dit 'misdrijf'. Geef een naam en we kijken het na. Cuttingregels zijn duidelijk. Precies: te allen tijde twee wielen op het asfalt. Nu denk ik dat je in de chicane op Zolder sowieso moeilijk met vier wielen kunt cutten zonder te spinnen, tenzij je heel extreem cut. Verder is het een kwestie van zorgen dat: 1. je wagenhoogte en suspension goed staat om de zwaarste curbs op te vangen zonder dat de wagen te onrustig wordt. (In close gevechten kan je soms niet anders dan stevig over de curbs gaan omdat er niet altijd ruimte is voor twee wagens naast elkaar. Daar moet je dus rekening mee houden) 2. de suspension load goed op de buitenste wielen ligt. (Als je de curbs dan raakt unsettle je de wagen niet extreem) Doe je dat niet goed dan kun je wel degelijk je suspension en/of je splitters stuk rijden op de curbs. Maar als je het goed afgesteld hebt kun je prima de curbs mee pakken. Net als in het echt.
|
|
|
Post by timothy on Aug 31, 2011 17:33:34 GMT 1
Schakelen met pook is in DRM niet langzamer dan schakelen met flippers. De (onrealistische) beveiliging tegen flatshiften (die ook net zo eenvoudig te omzeilen is met de iRacing flatshiftbutton) zorgt ervoor dat je ook met pook al regelmatig zonder aandrijving zit omdat je 'te snel' opgeschakeld hebt. IMHO geen issue dus. true Robin, maar volgens mij gaat het erom dat als je de H-shifter update neemt en met flippers schakelt je tijd wint omdat je dan niet langs N passeert bij opschakelen...
|
|
|
Post by robin on Sept 1, 2011 10:14:06 GMT 1
Dat bedoel ik ook, H-shiften met upgrade is niet langzamer dan paddles met upgrade. En dat komt door de vrijloopbeveiliging.
Ik heb na de tweede avond (paddle) trainen op Zolder de shifter upgrade aangezet en kwam er na 10 rondjes schakelen met het pookje achter dat ik minstens eenmaal per rondje te snel had geschakeld volgens de mod. De vrijloopbeveiliging zorgt er dan voor dat de koppeling niet aangrijpt tot je alles weer los gelaten hebt. Pas dan mag je weer gas geven.
Met andere woorden, zelfs met de pook netjes door N duwen mocht ik niet meteen gas geven. Kan dat komen omdat ik de hold shift Neutral functie niet op 1 had staan?
In dat geval ben ik straks op Noris (met pookje) nog sneller (dan op Zolder met paddles) omdat ik dan wel gewoon door kan trappen en niet hoef te wachten met de power, zoals op Zolder. Zou in ieder geval realistischer zijn want opschakelen met half gas zonder koppelen is niet ongebruikelijk.
|
|
|
Post by robin on Sept 3, 2011 21:50:12 GMT 1
Vanavond Gear Select Button Hold="1" gezet (stond nog op nul) maar geen verschil: nog steeds niet aangrijpende versnellingen als je te snel schakelt met het pookje.
Daardoor is het _onmogelijk_ om met paddles sneller te schakelen dan met pookje. Dat maakt de hele discussie hier dus een non-issue.
|
|
|
Post by Hill2button on Sept 4, 2011 10:43:27 GMT 1
Ben ik de enige die er niks meer van begrijpt?
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 4, 2011 11:35:36 GMT 1
Robin, net eens je punten bekeken. In theorie kan ik je volgen en heb je gelijk. In alle mogelijke combinaties moet je gas lossen tijdens het schakelen. Daarom heb ik heb het eens grondig onderzocht via motec:
De tijd dat je door neutraal gaat bij opschakelen (en dus de tijd dat je gegarandeerd aandrijving verliest): 1) H upgrade + sequentieel shiften : 0ms (constant) 2) H upgrade + H shiften: 100ms (variabel, afhankelijk van u schakelsnelheid) 3) seq upgrade + seq shift: 190ms (constant)
Wat je zegt klopt: Daar staat tegenover dat je wel bij elke manier gas moet lossen (om slippende koppelingen te voorkomen) en dat duurt bij elk van deze mogelijkheden minstens 300ms. Jij gaat er vanuit dat elke shift dus 0.3s seconden kost en er geen voordeel is tussen de upgrades.
maar die 300ms is niet 300ms 0% gas geven. Die 300ms bestaat uit van 100% gas naar 0% gas gaan, en terug naar 100% gaan. Die 0% is theoretisch, ik zie dat ik succesvolle shifts gehad heb met slechts tot op 30% gas te lossen. Als ik het gemiddelde percentage gas reken tijdens die 300ms kom ik op iets tussen 66% en 76% gas. bij minimum 0% gas (100+0+100)/3=66 bij minimum 30% gas (100+30+100)/3= 76
Dus eigenlijk behoudt je bij elke shift gemiddeld iets van 70% drive als je met de verboden methode 1) rijdt, terwijl je gegarandeerd alle drive verliest (in neutraal) gedurende 100ms bij methode 2) en 190ms bij 3). Dat telt wel door op het einde van een ronde.
Ik heb het nu enkel nog maar over het upshiften. Voor elke upshift is er een downshift. Altijd drive houden tijdens het terugschakelen houdt je auto beter in balans bij het remmen, en altijd beide handjes op je stuur kunnen houden geeft ook een logisch voordeel.
|
|
|
Post by robin on Sept 4, 2011 13:13:07 GMT 1
Haha da's een professioneel onderzoek, zo ver was ik niet gegaan. Heb ook geen Motec maar ik zie je punt.
Wat ik niet helemaal duidelijk zie: betekent die gemiddeld 70% drive bij gas lossen niet juist dat je afremt op de motor? Dat is dan 70% drive de verkeerde kant op, met andere woorden geen winst maar verlies ten opzichte van iemand die H-shift en clutcht. Daarnaast is het zo lastig mikken met gas loslaten om geen slippende koppeling te krijgen dat je in de praktijk beter overdreven naar 0% kunt gaan want anders kost het alsnog een keer alles los laten en weer vanaf nul beginnen, dus weer op zijn minst 300ms plus de tijd dat je hoog in de toeren je engine naar zijn mallemoer aan het helpen bent voordat je dat in de gaten hebt.
In de praktijk gaat opschakelen in ieder geval zo veel sneller dan de standaard rFactor 'fix' - de methode zonder h-shifter upgrade - dat ik denk dat het met deze mod eerlijker is om iedereen met de h-shifter upgrade te laten rijden. Dat standaard schakelgat is wat mij betreft lachwekkend groot en komt de competitie niet ten goede. Zeker op het rechte stuk van de Norisring is iemand die met paddles schakelt een sitting duck.
Dat je ook met h-shifter door nul duwen nog een slippende koppeling kunt krijgen is wat dat betreft het overblijvende probleem - eentje die extra wrang is omdat ze in hun poging een realistisch schakelend rijder voordeel te geven juist het realisme zelf de nek omdraaien.
Overigens vind ik elke beslissing prima, maar had hier het idee dat de mod-fix de hele wel/niet h-shifter upgrade overbodig maakte en we het veld beter gelijk trekken door iedereen de upgrade toe te staan..
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Sept 4, 2011 18:04:42 GMT 1
We kunnen toch ook gewoon allemaal met de h-schifter rijden. Zo deden ze het back in de seventies ook.
Timo
|
|
|
Post by Emile Gijselinckx on Sept 4, 2011 18:57:04 GMT 1
indd Timo, gwn h shift rijden, punt uit
|
|
|
Post by Zwijger on Sept 5, 2011 17:13:38 GMT 1
Ik ben sinds vorige week mijn G25 kwijt aan mijn broer (die was overigens van hem) en heb dus een ander stuur moeten kopen. Op dit stuur heb ik enkel paddels. Dus voorlopig geen H shifter en dat mis ik toch in deze mod.
|
|
|
Post by Mee on Sept 5, 2011 18:38:09 GMT 1
Ik ben sinds vorige week mijn G25 kwijt aan mijn broer Ah, gaat em er ook in vliegen?
|
|
|
Post by Zwijger on Sept 6, 2011 17:56:53 GMT 1
Ja, hij gaat wel een paar keer op de server verschijnen. Maar zijn goesting zal rap over zijn denk ik
|
|