|
Post by Obi-Jan on Sept 9, 2004 23:03:21 GMT 1
Zeer juist Jan, van 67 naar 65, dat gaat gemakkelijk. Maar in 65 word je dingen gewoon die in 67 niet kunnen. Bijvoorbeeld vol op de gas gaan staan, vol op de rem, wat gooien met de auto, ik vind het een totaal andere manier van rijden. Dat bedoelde ik dus, é Frank, maar 't is niet omdat het kan dat ge het moet doen. Ik rij '65 op dezelfde manier dat ik '67 rij (iets scherper op het gebied van setup wel, omdat het kan ;D). Ten eerste omdat ik ook nog regelmatig '67 moet rijden en ten tweede omdat het, in theorie, sneller zou moeten zijn... Schumacher zal zich ook wat meer kunnen permitteren op een kart of in een toerwagen, maar die zal zich daar zeker niet aan laten wennen. Jan. =---
|
|
|
Post by Obi-Jan on Sept 9, 2004 23:05:45 GMT 1
Ok, meer uitleg... (zie een bladzijde of 4 terug : 't Is waar dat ik er vaak voor het gemak maar vanuit ga dat de mensen mij "kennen" of gewoon zijn. Zij die rec.autos.simulators volgens, bvb., hebben al een paar stoten van mij gelezen en zouden in theorie minder mogen verschieten van een dergelijke uitspraak en de reakties daarop. Want, laat ons duidelijk zijn, ik heb blijkbaar een afwijking. Voor mij is de grote fascinatie van het (online) simmen is dat je aan de zelfde druk, mentale belasting en ervaringen wordt blootgesteld als een echte coureur. Ik probeer dan ook voor zo ver praktisch mogelijk dezelfde methodiek en ethos toe te passen (met als grote voordeel dat ik niet dood ga of blut geraak als ik eens uit mijne rol val, natuurlijk). Kijk, ik ga van nature niet zo heel hard, dus heb ik over de laatste 4 jaar een behoorlijke studie gemaakt van "hard gaan". Waarom heb ik mij op de realiteit gericht i.p.v. op de aliens? -Wel, ik dacht dat, als ik mijn rijstijl en aanpak ging veranderen (en ik moest iets doen want ik werd op 5 sekonden gereden in F3), ik dat niet voor één spel zou doen. Ik wist toen nog niet dat we tot nu op een GPL beater zouden moeten wachten, geloofde dat simracespellen in een soort van software space-race zouden blijven ontwikkelen naar meer realisme en dat we dus, als rijders, naar een meer en meer realistische rijstijl zouden moeten evolueren. Want, één van de frappantste ontdekkingen die ik al vrij snel deed, was dat formulewagens ontworpen worden om, binnen het technische regelement, het maximum te halen uit de bandenspecificatie voor een bepaalde serie. Uiteraard, zult U zeggen en tot zo ver had ik 'm eigenlijk wel ook door, MAAR: dat er bij dit ontwerp wordt uitgegaan van een bepaalde manier van rijden en dat daar weer het sjabloon voor de afstelling uit voortvloeit, had ik nog niet bij stilgestaan. M.a.w. dat als iemand zich aan Formule Ford waagt, hij maar moet zorgen dat hij leert rijden zoals die rekenknobbels bij Ralt en Van Diemen voor ogen hadden, en snel ook, of zijn motorsportcarrière zal bijzonder kort zijn. Is ook logisch: voor iemand genoeg ervaring heeft opgedaan wil je als team geen uren liggen sleutelen terwijl je achter schimmen aan jaagt, daar heb je trouwens ook het budget niet voor. Goed, in de simracerij ligt dat anders. Zo'n type als Blood kan met een aantal muisklikken voorkomen dat, als hij te snel een bocht in dendert, hij achterstevoren gaat. Klik-klik en hop, hij rijdt zoals hij wil. Daar zou hij bij West Surrey Racing niet mee moeten afkomen, vrees ik. Het hangt dus een beetje van het individu af hoever ge daar in gaat. Ik ben daar vrij ver in gegaan vanwege een zekere vooringesteldheid, maar vooral omdat die aanpak veel opleverde in termen van prestatieniveau en uitgespaarde oefentijd. Ik heb ook geen tientallen rondes meer nodig om om te schakelen tussen verschillende sims/mods en ook het aanleren van nieuwe circuits wordt zo een stuk makkelijker wegens de kleinere setup verschillen tussen verschillende circuits/autos. Is dat religie voor mij... niet echt, maar ik ben er wel van overtuigd dat het een goeie aanpak is en daarmee push ik dat standpunt vrij hard; toch zeker t.o.v. van nieuwkomers, zo dat ze achteraf niet te veel "GPL-gewoontes" zouden moeten afleren. Heeft dat te maken met links remmen? -Neen, want sinds ik de meegeleverde pedalen van mijn MOMO stuur gebruik doe ik dat zelf ook (ook al omdat ik links wou leren remmen ivm. karting). Ik zou, voor GPL/NR2003, best wel een shifter en BRD pedalen willen, maar ik speel ook graag andere spellen en daar is dat dan altijd zo'n miserie dat die pedalen op een andere controller zitten dan het stuur en dan moet je weer swappen (terwijl je die BRD pedalen eigenlijk vast moet monteren). Trouwens ik denk niet dat ze in dienen tijd niet links remden omdat het niet in hun opkwam of ze de koppeling moesten bedienen of omdat de stuurstang in de weg zat. Dat was toen ook al op te lossen. Het zal eerder een kwestie van betrouwbaarheid geweest zijn. Volgens mij hebben ze dat altijd al occasioneel gedaan (herinnert ge U die witte auto die uit de banking schiet bij Schwalbenschwantz in die Ringmasters of 1967 video? -die remt op daar links volgens mij) en zijn ze daar echt mee begonnen toen de banden/vleugels/versnellingsbakken het begonnen toe te laten. Maar, enfin.... ik wijk af. Neen, het heeft gewoon te maken met de manier van rijden. Die Schumacher stijl van al remmend en de wagen met een ondersturende setup op het gas balancerend naar de apex toe... tja, om allerlei redenen kan het in GPL en levert het nog tijdswinst op ook. Net zoals je met 400pk auto met 1 koppeling in het differentiëel uit de pitstraat kunt geraken en hard kunt remmen met een 85/45 setting zonder rond te gaan (au contraire... de auto is nog stabieler). Het kan, er gaat niks stuk en het is sneller, waar maak ik me in hemelsnaam druk om? -Omdat het de kantjes eraf lopen is en enkel in GPL kan, daarom, eigenlijk. In GPL '67 hebt ge dan nog dat niet zo best bandenmodel en die 400pk die dat een gevaarlijke strategie maken, maar in de '65 mod is het free for all en dat stoort me ook wel een beetje (veel). Trouwens, ik snap dat dus niet hé... stel ge pakt zo ne Huttu setup en ge probeert die achterna te doen en da ga nie. Ge spint van de 6 naar de 9. Is het dan logisch van uren en uren oefenen tot ge dat wel kunt? -en daarna? -een ander circuit gaat misschien wel wat vlotter maar een ander spel? -Oei!!... maar 't is niks want den Huttu speelt dees ook en als ik veel oefen dan lukt dat ook wel. WIE HEEFT DAAR IN S'HEMELSNAAM TIJD VOOR?? Ok, da's overdreven hé, maar voor mijn omschakeling zelf heb ik weinig specifiek getraind. Mijn resultaten hebben daar in het begin onder geleden (en nog eens toen ik door begon te krijgen dat ik "te bewust" aan het rijden was), uiteraard, maar al doende leert men en mensen die toen mij op een ronde zetten met een BRM als ik in de Ferrari zat, zijn nu nog wel sneller, maar tenminste kunnen ze het chassisnadeel niet meer overwinnen. Bon, dat was het zo'n beetje... allez, ik wou hier niemand met de vinger wijzen of zijn plezier vergallen, maar eerder een beetje uitleggen waarom ik soms zo "raar" uit den hoek kom. 'k hoop dat dat gelukt is... Jan. =--- PS.: nog iets waar ik me ontiegelijk kan in opboeien (schiet me nu net te binnen) is dat als Blood of zo nen anderen onnozelaar ne setup op een forum zet, het van "Waauw... dank U, dank U, we are not worthy" gaat, gewoon om dat diene gast daar zelf supersnel mee is. Terwijl ge met behulp van RCVD en een programmeerbaar rekenmachien kunt narekenen dat die eigenlijk op niks trekken. Ok, helemaal realistisch kan niet in GPL (zeker niet in '67 ), maar toch... En als ik er dan ene post is het van "amai, da's nerveus", "dat differentiaal staat verkeerd" (ok, het _ staat_ eigenlijk nog verkeerd, maar in GPL gaat dat nu eenmaal niet anders ), "daar kan 'k ik nie mee rijen zu". Straf hé... ze zouden 100 uur oefenen om Huttu achterna te doen, maar de overbrenging van 't stuur en de rembalans ne keer aanpassen aan hun stuur/pedalen en een paar ronden proberen van wat kalmer en soepeler door nen bocht te gaan om meer snelheid te houden en zo ne keer een race uit te kunnen rijden zonder 10 shift-rs is te veel gevraagd. Daar kan ik soms echt van aan de luster gaan hangen, wette da?
|
|
|
Post by Pe on Sept 9, 2004 23:30:26 GMT 1
ook ik ben voor 2 "vrije" divisies en als er idd "Aliens" zijn die toch liever in D2 rijden dan zouden we beter in D2 de chassis regel toepassen : zoals al gezegd : Bart heeft bewezen dat ie zelfs met de cooper of Bt7 nog meekan.ook Xavier heeft dit al bewezen ! dat kan dan alleen maar méér spannende races opleveren. en ik wil hier toch even antwoorden op wat Tim in één van de vorige posts schrijft : ik ga zéker het hoofd niet laten hangen omdat er "Aliens" toch verkiezen van in D2 te komen rijden : voer gewoon een soort van chassisregel in ! trouwens : net omdat we de 65 beter controleren gaat er denk ik minder wrevel zijn tegenover de "backmarkers" omdat die niet zoveel in de fout gaan als in de 67.. als die Aliens dan toch weer beginnen "zagen" na de race....subieto presto verbannen naar D1 ;D Hier geef ik je gelijk in Nolle. Van mij mag iedereen die wilt met de 65 rijden in d2 komen rijden, zelfs al is die supersnekl. Volgens mij kan niemand dat verbieden. Wel vind ik dat die kerel die dat doet van te voren heel goed moet weten dat er een heel grote kans is dat hij wat backmarkers zal tegen komen en dat er zelfs een kans is dat hij door 1 van die prutsers geraakt zal worden ;D. Indien die kerel daar akkoord mee is, moet er volgens mij niet eens een chassisregel zijn. Ik zie wel nog 1 probleem. En dat is dat de d1 (met de '67 auto's) onderbemand zal raken. Maar dat kun je volgens mij oplossen door, net zoals nu, de puntenraces op wisselende weekends te houden, en de snelsten uit d2 uit te nodigen voor een soort van guest in de d1 puntenraces. Ik zou dan wel de puntenrace van de d2 voor die van de d1 zetten zodat de piloten van d2 het circuit al kennen. Je kan dan zelfs nog kiezen of je die gastrijders uitnodigt op basis van de stand in het kampioenschap of net de uitslag die ze in die ene race gehaald hebben. Gewoon een ideetje, eigenlijk omdat ik het een beetje stom vind dat mensen die graag met de '65 willen blijven rijden verplicht worden van over te schakelen naar de 67. edit : mss wel een héél stom idee hoor. Ik ben net thuis van een 18 urige werkdag en het kan héél goed zijn dat het op niks trekt wat ik hier vertel ;D
|
|
|
Post by PhilipDC on Sept 10, 2004 5:51:18 GMT 1
Ik rij hier mee voor de fun van het racen, liefst in de 65 ;D maar als het moet ook in de 67 . ;D RACE FUN ;D dat telt. Maar wat ik wel graag had geweten, met welke MOD ik volgend seizoen moet rijden. Tim en Willy dit is volgens mij de eerste knoop die jullie moeten doorhaken Nl. de samenstelling van de div's.
|
|
|
Post by Knarf on Sept 10, 2004 7:24:10 GMT 1
Dat bedoelde ik dus, é Frank, maar 't is niet omdat het kan dat ge het moet doen. Ik rij '65 op dezelfde manier dat ik '67 rij (iets scherper op het gebied van setup wel, omdat het kan ;D). Ten eerste omdat ik ook nog regelmatig '67 moet rijden en ten tweede omdat het, in theorie, sneller zou moeten zijn... Schumacher zal zich ook wat meer kunnen permitteren op een kart of in een toerwagen, maar die zal zich daar zeker niet aan laten wennen. Jan. =--- Spijtig voor u dat theorie in de praktijk niet werkt ;D ;-) Bwa ik rij gewoon zo snel ik kan. Ik zal die oude rijstijl wel terug aangeleerd krijgen. Schumacher heeft vorig jaar wel op 1 of ander circuit met Tarquini zijne toerwagen het ronderecord daar verbroken met 1sec (wat toch maar bewijst dat die kerel gewoon machtig goed aan een stuur kan draaien, als ge na 1 dag rijden met een heel ander type van auto gewoon het ronderecord verpletterd). Dus hij zal zijn rijstijl toch wel wat aangepast hebben.
|
|
|
Post by arnold on Sept 10, 2004 7:42:48 GMT 1
Ok, meer uitleg... (zie een bladzijde of 4 terug : oké Jan,als ik het goe begrijp pleit Jij ervoor om geen bestaande setups te gebruiken ? ( het is overigens zéér duidelijk dat ge van Blood niets moet hebben). maaaaar.... leg mij ( en andere newbies ) eens uit hoe we er dan volgens U moeten aan beginnen ? starten van nul ? ik ben niet te beschaamd om toe te geven dat ik van "racen" totaal geen verstand had toen ik bij de vrl kwam : onderstuur,overstuur,differentieel,rembalans,wheelrate enz allemaal begrippen die voor mij latijn waren. hoe moet ge dan als volledig nieuwkomer in hemelsnaam aan een setup geraken ? ge zit op die setup pagina's te kijken gelijk "nen hond op een zieke koe" zoals ze bij ons zeggen ! als ge U kunt baseren op een bestaande setup hebt ge toch al iets en kunt ge gaandeweg proberen om klikje per klikje daar iets aan te veranderen. hoeveel langer zou het niet duren voor een newbie eer ie eens bekwaam genoeg gevonden wordt om mee te doen aan een (test)race moest ie starten zonder ook maar één setup waar ie zich kan op baseren ? ik heb ondertussen al aan de lijve ondervonden dat een goeie setup veel zoniet zéér veel verschil kan maken op het ene of andere circuit. ik ben blij dat ik een zéér goeie "ingenieur" heb uit D1 die me helpt met setups : die benaderen mijn eigen rijstijl en mits wat kleine aanpassingen kan ik er zéér goed mee uit de voeten : zie mijn laatste resultaten : ik vind persoonlijk dat ik sedertdien er enorm ben op vooruit gegaan vooral omdat ik me er héél goed van bewust ben dat ik nooit een "Vaes" of "Vanhee" of "Degrijse" zal worden. er bestaat nog zoiets als aangeboren talent ( zie Werner ) en dat heb ik dus NIET.... het énige wat voor mij telt is dat ik mee kan met de 'bende' , dat ik er al eens éne kan het leven een beetje zuur maken tijdens een race én vooral : de FUN en die heb ik nog steeds.
|
|
|
Post by Knarf on Sept 10, 2004 8:05:54 GMT 1
Ik probeer dan ook voor zo ver praktisch mogelijk dezelfde methodiek en ethos toe te passen Probleem is dat gij blijkbaar weet hoe ze vroeger reden. Voor mij is gpl een racespel. Enige doel: Rij zo snel mogelijk... Ik heb er geen flauw idee van of het realistisch is of niet. Hoewel ik op mosport met de 65 wel door had dat het totaal onmogelijk was hoe ik daar rondreed (ik remde in mosport enkel voor die 2 superscherpe rechtse bochten. Al de andere bochten daar zwierde ik gewoon mijn stuur om gooide wat versnellingen naar onder en die auto kwam daar in soms onmogelijke driftstanden (zo dwars zelfs dat de marchals al met geel begonnen te zwaaien) nog door ook (en snel ook nog want ik heb daar gewonnen). Maar zoals ik al zei is mijn enige doel snel gaan. In 67 waren van die toestanden niet echt mogelijk. Daar remde ik braaf voor de bocht, stuurde ik behoorlijk rustig en ging braaf na de bocht terug op het gas. Volgens mij was die rijstijl veel realistischer dan wat ik in 65 allemaal uitsteek. Ooit zei Nolle tegen me: Je moet Steve eens zien op mosport, dat is net of die rally rijdt. Ik dacht toen ja zo rijd ik daar dus ook. Ik ben dus van mening dat al heeft 65 minder 'bugs' 67 toch een realistischer spel is want wat ik in 65 allemaal kan uitsteken met die wagens daar geloof ik geen snars van dat dat in het echt ook maar enigszins tot de mogelijkheden behoort. Trouwens, ik snap dat dus niet hé... stel ge pakt zo ne Huttu setup en ge probeert die achterna te doen en da ga nie. Ge spint van de 6 naar de 9. Is het dan logisch van uren en uren oefenen tot ge dat wel kunt? -en daarna? -een ander circuit gaat misschien wel wat vlotter maar een ander spel? -Oei!!... maar 't is niks want den Huttu speelt dees ook en als ik veel oefen dan lukt dat ook wel. WIE HEEFT DAAR IN S'HEMELSNAAM TIJD VOOR?? Ik reed dus meestal met die Huttu setups. Maar gewoon omdat ik die makkelijk vond. Ik heb 1 keer een setup van u gehad en toen dacht ik idd van wat is me dat allemaal Net zoals die van Blood. Ik vind die gewoon makkelijk. Ik heb er geen flauw benul van of die realistisch zijn of hoe ik dat moet narekenen (dat intresseert me ook niet echt). Ik heb ook geen duizenden shif-r's nodig om met die hun setups te leren rijden.... Ik rij wel geen andere sims dan gpl dus moet ik me nooit aanpassen...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 10, 2004 10:01:56 GMT 1
Peter, dat is 1 van mijn grootste redenen waarom ik persoonlijk liever 2 '65 leagues zou houden, eventueel tot de 69 er is of zo. Maar zoals jullie willen, power to the people... Dit is de uitslag van het referendum:
D1: 8 stemmen voor de 67 4 stemmen voor de 65 1 stem onbeslist Voor D1 zijn de stemmen volledig
D2: 1 stem voor de 67 11 stemmen voor de 65 1 stem onbeslistAbsoluut gezien heeft de '65 mod de voorkeur, maar het is duidelijk dat D1 een 67 meerderheid heeft, en D2 wil 65. Nog even vermelden dat ik de mensen divisies heb genomen zoals ze nu zijn, niet met de mensen die volgend seizoen overstappen. Ter volledigheid: van die 5 mensen zijn er 1 voor de '67, 3 voor de 65, en 1 onbeslist, maar dan nog blijft er een overwicht voor de 67 in D1 en 65 in D2. Het is geen gemakkelijke bevalling maar ik hoop dat het nu niet weer moet veranderen, het is niet mogelijk om iedereen gelukkig te maken. D1 zal dus weer '67 worden, terwijl D2 dus 65 zal blijven. Nu zit ik wel nog met de vraag of we met de 67 weer een chassisregel invoeren, of we die in D2 ook moeten invoeren. Ook zal Castle Combe misschien van de kalender gehaald worden in D1. Ik kan daar mee leven, zelfs als ik in D2 ingedeeld word (wat ik jammer zou vinden uiteraard ;D, maar wat misschien wel mijn plaats is als snelheid de maatstaf is).
|
|
pieter
Rookie VRL'er
|
Post by pieter on Sept 10, 2004 13:12:58 GMT 1
Ook in 67 waren er mannen die links remden, anderen rechts. Jim Clark (de eerste alien?)heeft het trailbraken geïntroduceerd, ik veronderstel dat de anderen zijn techniek zo snel mogelijk trachtten over te nemen, zonder hem van zeuren te betichten. Barichello is trouwens dit seizoen pas overgestapt van rechts remmen naar links remmen (zoals alien scummi). Om snel te gaan heb je talent nodig en inzicht in de setups. Voor sommigen (waaronder ik) bestaat dit laatste uit het wachten tot je teammaat de auto optimaal heeft en dan de settings overnemen. Doch, de snelsten zetten de auto volledig naar hun hand en voet. Ik snap dus niet waarom er spel gemaakt kan worden over het gebruiken van setups van anderen, al zouden dat 'foute' setups zijn. Daar gaat het toch niet over? Wat heeft het voor zin om te stellen dat sommige setups realistisch zijn en andere niet? Het spel heet GPL en aan ons om er het meeste uit te halen. Er zit een setup menu in, als iemand met een volledig assymetrische - onrealistische setup wil rijden, dan is dat toch ok? Het heeft geen enkele zin om over realisme te beginnen want we spelen en computerspel. Als je stelt dat je GPL realistisch moet spelen, dan mag je nooit sneller of inventiever qua rijstijl zijn de de snelste uit 1967! En Jan, wat zal je doen de dag dat je vasstelt dat je zelf alientijden rijdt (alienism begins at -70, dus we hebben nog wat tijd:))? Volgens mij zijn de aliens diegenen die GPL als computerprogramma volledig doorhebben. Het gaat hem dan misschien vooral over het uitbuiten van de fouten die in de engine zitten.
|
|
hermanh
Experienced VRL'er
Hope is dope.....
|
Post by hermanh on Sept 10, 2004 13:55:54 GMT 1
Jan, bedankt voor de toelichting. Ik vrees dat de eerste post idd door het merendeel van ons niet begrepen is zoals jij bedoeld had. Voor het overige wil ik enkel nog dit kwijt: Dat ieder zijn GPL ziet op de manier zoals hij het wenst. Elke discussie over de beleving van deze sim is per definitie een zinloze discussie, ..........kleuren en smaken.......... Er blijft natuurlijk het feit dat men, in de mate waarin men zijn visie gerespecteerd wil zien, ook het nodige respect moet opbrengen voor de andere zijn visie. herman
|
|
|
Post by Buchinski on Sept 10, 2004 16:00:56 GMT 1
Tim en Willy dit is volgens mij de eerste knoop die jullie moeten doorhaken Nl. de samenstelling van de div's. Euh ... Tim knoopt en hakt ... ik sta enkel ten dienste van jullie ;D
|
|
|
Post by Hill2button on Sept 10, 2004 22:30:33 GMT 1
Hier geef ik je gelijk in Nolle. Van mij mag iedereen die wilt met de 65 rijden in d2 komen rijden, zelfs al is die supersnekl. Volgens mij kan niemand dat verbieden. Wel vind ik dat die kerel die dat doet van te voren heel goed moet weten dat er een heel grote kans is dat hij wat backmarkers zal tegen komen en dat er zelfs een kans is dat hij door 1 van die prutsers geraakt zal worden ;D. Indien die kerel daar akkoord mee is, moet er volgens mij niet eens een chassisregel zijn. Ik zie wel nog 1 probleem. En dat is dat de d1 (met de '67 auto's) onderbemand zal raken. Maar dat kun je volgens mij oplossen door, net zoals nu, de puntenraces op wisselende weekends te houden, en de snelsten uit d2 uit te nodigen voor een soort van guest in de d1 puntenraces. Ik zou dan wel de puntenrace van de d2 voor die van de d1 zetten zodat de piloten van d2 het circuit al kennen. Je kan dan zelfs nog kiezen of je die gastrijders uitnodigt op basis van de stand in het kampioenschap of net de uitslag die ze in die ene race gehaald hebben. Gewoon een ideetje, eigenlijk omdat ik het een beetje stom vind dat mensen die graag met de '65 willen blijven rijden verplicht worden van over te schakelen naar de 67. edit : mss wel een héél stom idee hoor. Ik ben net thuis van een 18 urige werkdag en het kan héél goed zijn dat het op niks trekt wat ik hier vertel ;D Het overwegen waard, vind ik. Wat denk je Tim?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 11, 2004 0:17:40 GMT 1
Het overwegen waard, vind ik. Wat denk je Tim? Ik sluit mij daarbij aan. Er komt dan een soort van overgangsfaze voor diegenen die van D2 naar D1 gaan. Dat betekent dan wel dat voor diegenen die in beide divisies rijden er geen test race meer is ! Dat zal dan op zijn beurt het snelheidsverschil in D2 tussen de rappe kerels en die iets minder snelle gasten verlagen. Bon, nu ik net ook eens de '67 opnieuw geprobeerd heb, moet ik effe het volgende kwijt: na zo'n 7 ronden op mexico gereden te hebben, met mijn ouwe lotus setup, zat ik ongeveer een volle seconde onder mijn vroegere '67 PB. Ja, ik ben natuurlijk in verschillende ronden rondegegaan na te vroeg gas gegeven te hebben. Maar die tijdswinst betekent dat veel van de dingen die ik dit seizoen in de '65 geleerd heb ( bvb remmen ) blijkbaar onmiddelijk bruikbaar zijn in de '67. Veel van de posts hier geven de indruk dat als ge te lang met de '65 rijd, ge niet meer met de '67 kunt rijden. Mijn persoonlijke mening: omwille van het gebrek aan PK's forceert de '65 u nog veel meer om de perfecte race-lijn te volgen. Ge kunt ze 'schuin' de bocht inzetten, maar ook in de '67 gaat dat, zij het dan in mindere mate. Iedereen die met de '65 mod vooruitgang maakt, maakt volgens mij automatisch ook vooruitgang in de '67. Allez, de '65 afdoen als een soort arcade spelleke waar ge a volonte kunt gooien met die kar en alleen maar slechte gewoonts aanleert vind ik dus verkeerd, he. De '65 = '67 met minder PK's en dus iets gemakkelijker en plezanter; niet meer, maar zeker ook niet minder. In de '65 leert ge enorm veel bij en dat weegt zeker op tegen de paar slechte gewoontes die ge zou kunnen oppikken. Dus als de meerderheid in D1 beslist om met de '67 te rijden, dan zal ik dat doen, maar ik ben er wel van overtuigd dat ik er minder 'fun' zal hebben dat het huidige seizoen in D2. Het voorstel van Pe om mensen in D1 en D2 te laten rijden zie ik daarom dan ook wel zitten. Apropos, er is volgens mij een perfecte matching tussen het voorstel van Pe en de uitslag van het referendum van Tim: D1 (zonder de 5 nieuwe): meerderheid voor '67 de 5 die van D2 naar D1 gaan: meerderheid voor '65 D2 (zonder die 5): iedereen voor '65 Dus iedereen content !
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 11, 2004 5:03:11 GMT 1
Da's zo slecht nog niet in principe, alleen vraag ik me af wie dat zal zien zitten om iedere week te switchen. Dan werken we ook weer met die onnozele dubbele kalender waar ik graag wou van afstappen. Als GTR zijn plaatsje op zondag wil dan weet ik niet waar we die dan gaan steken. Ik ga niet te veel meer veranderen aan de regels en planning, want ik vind dat het een beetje tijd begint te worden om alle discussie af te ronden. Het is onmogelijk om iedereen tevreden te maken. Gelieve nog wat stof tot discussie over te houden voor volgend seizoen. Als iemand persé beiden wil rijden dan moet hij maar de testraces van de andere divisie komen meedoen. Dan heeft hij ook iedere week zijn afwisseling, alleen is het de ene week voor punten en de andere week niet. Enfin, ik ben moe en afgeleefd, tijd om mijn bed op te zoeken.
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 11, 2004 5:05:00 GMT 1
Lol, en ik lees mijn signature toevallig hieronder en kmoet zeggen, den Innes heeft gelijk. ;D
|
|