|
Post by Petrol on Sept 9, 2004 13:56:30 GMT 1
D1 zal dus weer '67 worden, terwijl D2 dus 65 zal blijven. Spijtig, maar democratisch, kunnen D1-ers dan afzakken naar D2 met een chassisregel? Want ik ben niet van plan een stap terug te zetten naar '67.. EDIT: 't is niet m'n bedoeling om alles in de war te sturen, anders wacht ik gewoon op een andere sim of mod.
|
|
|
Post by Buchinski on Sept 9, 2004 14:05:30 GMT 1
Tja, Xavier en Bart hebben bewezen dat zelfs met hun vrijwillig opgelegde chassisregel ze zwaar in de running blijven voor podiumplaatsen en overwinningen. Misschien moet er dan nog een tussenstapje ingebouwd worden want de Cooper is echt wel het zwakste beest, nog zwakker dan de BT7 ... We krijgen op die manier een race in de race met de "trageren" die een vrije chassiskeuze hebben en dan de "65 aliens" die hun merkenkampioenschap Cooper of BT7 uitvechten. Nu ik eraan denk ... dat lijkt al echt een beetje op GTR niet ;D
|
|
|
Post by Hill2button on Sept 9, 2004 14:26:54 GMT 1
We krijgen op die manier een race in de race met de "trageren" die een vrije chassiskeuze hebben en dan de "65 aliens" die hun merkenkampioenschap Cooper of BT7 uitvechten. Dat is een verdomd goed idee!
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 9, 2004 14:40:01 GMT 1
Werner en Peter, da's een moeilijke... Ik begrijp jullie probleem maar als ik jullie in D2 laat rijden, dan gaan jullie zelfs in een BT7 of Cooper sneller zijn dan de beginners. (Zie Bart) D2 is voor de beginners, om ze ook een eerlijke kans te geven, zodat ze niet altijd achteraan moeten meelopen. Als we daar toppers als jullie in toelaten zie ik de kopkes van de beginners al zakken... Ik zou zeggen, snelle mannen in D1, trage mannen in D2. Het zou jammer zijn moest je daarom afhaken. Pffff, waarom hebben die modders niet van de eerste keer een correcte '67 mod gemaakt, dan ging dat hier allemaal niet nodig zijn...
|
|
|
Post by Hill2button on Sept 9, 2004 14:48:07 GMT 1
bestaat de kans dat de 69 mod uitkomt voor de start vd winter series?
|
|
|
Post by Knarf on Sept 9, 2004 14:49:30 GMT 1
Ik zou zeggen, snelle mannen in D1, trage mannen in D2. Het zou jammer zijn moest je daarom afhaken. Da vind ik ook. Oefen daar tijdens de 3 weken pauze gewoon op Werner. Ge gaat daar snel mee weg zijn na uw 65 ervaring. Begin met ne auto met weinig power (Cooper) op een niet te moeilijk circuit (Kyalami (dan kunde ineens meedoen aan de tussenseizoens race), Watkins Glen, Spa). Eens ge da onder de knie hebt komt de rest vanzelf. Begin gewoon niet te snel met de lotus want daar gaat ge depressief van worden van al die power. Ik ben ter zeker van da als ge het onder de knie hebt ge het plezanter vind dan de 65. Aan Peter zijn kant snap ik het niet dat hij 65 beter vindt dan 67. Op VROC/Igor wordt 65 ook al bijna niet meer gereden. Pffff, waarom hebben die modders niet van de eerste keer een correcte '67 mod gemaakt, dan ging dat hier allemaal niet nodig zijn... Idd. Da heb ik nooit begrepen.
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 9, 2004 15:04:03 GMT 1
Aan Peter zijn kant snap ik het niet dat hij 65 beter vindt dan 67. Op VROC/Igor wordt 65 ook al bijna niet meer gereden. Oh ik wel, persoonlijk ben ik van dezelfde mening, het bandenmodel van de originele gpl trekt op niet veel, en als je van de 65 naar de 67 moet terugkeren valt dat maar al te duidelijk op vind ik. Ik kan me daar ook serieus aan ergeren. Dat valt vooral ook op als ge bvb een tijdje nascar gereden hebt, en ge stapt terug over naar de 67, dan voelt dat aan alsof je op houten banden rijd. Met de 65 hebben ze dat grotendeels recht kunnen trekken. Er is nog werk aan, maar ik denk niet dat ze dat veel beter kunnen krijgen met de gpl engine. Ik denk niet dat die 69 mod er zal komen voor de start van het seizoen.
|
|
hermanh
Experienced VRL'er
Hope is dope.....
|
Post by hermanh on Sept 9, 2004 15:22:01 GMT 1
Ik heb 65 gekozen om twee redenen:
Ik zie een beetje op tegen de tijd die ik opnieuw in de 67 zal moeten steken om terug competitief te rijden en het feit dat er geen chassisregel meer in de 65 zou komen.
Ik leg mij evenwel neer bij de meerderheid en zal dus tijdens het tussenseizoen weten wat te doen.....
Als het effe kan wel geen chassisregel meer in D1. Minstens een afgezwakte versie van de chassisregel bv.: drie klassen 1. lotus 2. eagle 3. rest
Het "strafrijden" is echt niet motiverend.
|
|
|
Post by Knarf on Sept 9, 2004 17:21:42 GMT 1
Als het effe kan wel geen chassisregel meer in D1. Ik ook niet... Probleem is dat iedereen dan met Lotus gaat rijden natuurlijk. Mss kunt ge ne regel invoeren dat ge maar ne keer of 2 met de lotus moogt rijden op een seizoen, en ne keer of 3 met de eagle en dat ge de andere races met de andere auto's moet afwerken? Andere mogelijkheid is dat ge met ne puntenquoficient werkt en minder punten krijgt als ge met lotus rijdt ma da wordt volgens mij veel te ingewikkeld en oneerlijk (omdat ge geen eerlijke quoficienten kunt maken omdat bepaalde auto's bepaalde mensen beter liggen)...
|
|
|
Post by Hill2button on Sept 9, 2004 17:23:09 GMT 1
Het is niet dat ik 67 niet wil leren. Ik weet wel dat ik het kan. Maar er is nog een verschil tussen het kunnen, en snel zijn. Ik ben 65 nu gewoon en zou in D1 meekunnen. Nu moet ik 67 gaan leren, en daarbovenop nog eens gaan proberen de D1 gasten te volgen. Ik hoop dat het mogelijk is om na een race of twee terug naar D2 te keren, als blijkt dat ik het D1 niveau niet aan kan.
|
|
|
Post by arnold on Sept 9, 2004 20:12:29 GMT 1
Ik zou veel liever twee losse kampioenschappen hebben, een 65 en een 67. Veel verschil gaat dat niet maken. De backmarkers zitten toch bijna allemaal in 65. Bovendien kan iedereen dan kiezen in welk kampioenschap hij rijdt, en dan moet niemand tegen zijn zin met een mod gaan rijden. ook ik ben voor 2 "vrije" divisies en als er idd "Aliens" zijn die toch liever in D2 rijden dan zouden we beter in D2 de chassis regel toepassen : zoals al gezegd : Bart heeft bewezen dat ie zelfs met de cooper of Bt7 nog meekan.ook Xavier heeft dit al bewezen ! dat kan dan alleen maar méér spannende races opleveren. en ik wil hier toch even antwoorden op wat Tim in één van de vorige posts schrijft : ik ga zéker het hoofd niet laten hangen omdat er "Aliens" toch verkiezen van in D2 te komen rijden : voer gewoon een soort van chassisregel in ! trouwens : net omdat we de 65 beter controleren gaat er denk ik minder wrevel zijn tegenover de "backmarkers" omdat die niet zoveel in de fout gaan als in de 67.. als die Aliens dan toch weer beginnen "zagen" na de race....subieto presto verbannen naar D1 ;D
|
|
|
Post by Knarf on Sept 9, 2004 20:17:43 GMT 1
Het is niet dat ik 67 niet wil leren. Ik weet wel dat ik het kan. Maar er is nog een verschil tussen het kunnen, en snel zijn. Ik ben 65 nu gewoon en zou in D1 meekunnen. Nu moet ik 67 gaan leren, en daarbovenop nog eens gaan proberen de D1 gasten te volgen. Ik hoop dat het mogelijk is om na een race of twee terug naar D2 te keren, als blijkt dat ik het D1 niveau niet aan kan. Waarom zou ge da niveau wel nie aankunnen? Iemand die in 67 snel was is ook in 65 snel, en andersom zal da ook wel zijn... Ik stond vorig seizoen in mijn 2de race al op de 2de plaats op de grid in de 67 en had ook zo goed als geen ervaring (een maand ofzo). Met uw behoorlijke 65 ervaring gaat ge de 67 veel rapper onder de knie krijgen dan ik die van helemaal nergens moest komen.
|
|
|
Post by Obi-Jan on Sept 9, 2004 20:24:52 GMT 1
Hangt er van af hoeveel slechte gewoonten hij aangeleerd heeft, é Frank... ;D Jan. =---
|
|
|
Post by Knarf on Sept 9, 2004 21:08:42 GMT 1
Hangt er van af hoeveel slechte gewoonten hij aangeleerd heeft, é Frank... ;D Jan. =--- Die zin lijkt erop of ge bedoelt dat ikzelf slechte gewoonten heb aangeleerd in 65? We zullen wel zien hoe ik het er nog vanaf breng in de 67. Ik school mezelf met plezier terug om naar 67 in ieder geval.
|
|
|
Post by Hill2button on Sept 9, 2004 21:11:08 GMT 1
Hangt er van af hoeveel slechte gewoonten hij aangeleerd heeft, é Frank... ;D =--- Zeer juist Jan, van 67 naar 65, dat gaat gemakkelijk. Maar in 65 word je dingen gewoon die in 67 niet kunnen. Bijvoorbeeld vol op de gas gaan staan, vol op de rem, wat gooien met de auto, ik vind het een totaal andere manier van rijden.
|
|