Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 8, 2004 14:46:44 GMT 1
Ik blijf vinden dat mij poll goed gesteld was en ik vind het toch wel straf dat het zonder nadenken gedelete is. Ten eerste: die was zeker niet zonder nadenken verwijderd. Ten tweede: uw poll was in principe niet goed opgesteld omdat hij ervan uitging dat iedereen wist in welke divisie hij ging zitten in de Winter Trophy, wat nog altijd niet definitief is (zoals Mario ook al aangaf). Ik heb er geen problemen mee dat iemand een poll opstart, maar jij weet niet wat er ondertussen achter de schermen gebeurd. En als iedereen een poll gaat opstellen voor dit en voor dat dan wordt het al helemaal een soep. Een poll verwijderen omdat je als moderator vindt dat het toch geen zin heeft vind ik te ver gaan. Een forum dient om uw mening op een deftige manier kwijt te kunnen. Gelieve dus geen dingen klakkeloos te verwijderen. Ik wou 'm eerst gewoon locken, maar een poll waar ge nie in kunt stemmen of een mening kwijt kunt is ook maar nix èh Ik wou u nie beledigen ofzo, maar ik vind absoluut niet dat mijn beslissing om die poll te verwijderen verkeerd was.
|
|
|
Post by Hill2button on Sept 8, 2004 15:27:17 GMT 1
Tim heeft het formaat van mijn poll via mail verzonden. Hij kan dan perfect per divisie nagaan wat de meningen zijn. Iets wat ik idd niet kan. Het enige wat er niet helemaal aan klopte is idd dat mss 2 uitzonderingen niet helemaal goed weten waar ze volgend jaar gaan rijden. Ik blijf het vreemd vinden dat om zulke reden iets compleet moet verwijderd worden.
De leiding houdt zich bezig met de beleid, ok, de volgende keer stuur ik een mail met mijn voorstel tot poll.
|
|
|
Post by Pe on Sept 8, 2004 18:49:03 GMT 1
Waarom doen we niet het volgende: D1: 67 wagens D2: 65 wagens Cool, en als de '69 mod uitkomt kunnen we dit houden als d3, of mss beter d1.5
|
|
|
Post by Buchinski on Sept 9, 2004 8:31:58 GMT 1
Sla me dood, zo simpel en logisch als het idee is, daar had ik gewoon nog niet aan gedacht.... Daar ga ik onmiddelijk een poll over opzetten... Allé Tim, voor ne keer dat ik kort op den bal zat Reply #13 on: Aug 23rd, 2004, 03:43am : Anyway, best of luck met deze Chinese puzzel ...
|
|
|
Post by arnold on Sept 9, 2004 9:05:46 GMT 1
het is niet dat ik niet "WIL" rijden in de 67 maar om dan weer iedere week na afloop te moeten horen van Nolle hier en Nolle daar of ne andere deed dit of dat enz : dat is wat me het meeste tegensteekt en wat we toch niet hebben in D2 ( of zéér sporadisch.. ). als we weer de 67 gaan rijden dan gaan de "backmarkers" weer wat op hunne kop krijgen van de "aliens"......dat is mijn grootste vrees.
|
|
|
Post by Knarf on Sept 9, 2004 9:16:38 GMT 1
het is niet dat ik niet "WIL" rijden in de 67 maar om dan weer iedere week na afloop te moeten horen van Nolle hier en Nolle daar of ne andere deed dit of dat enz : dat is wat me het meeste tegensteekt en wat we toch niet hebben in D2 ( of zéér sporadisch.. ). als we weer de 67 gaan rijden dan gaan de "backmarkers" weer wat op hunne kop krijgen van de "aliens"......dat is mijn grootste vrees. Ik heb de indruk dat er ergens een misverstand aan de gang is.... Mijn voorstel was: D1 rijdt met 67. In D1 zitten de aliens. D2 rijdt met 65. In D2 zitten net zoals nu de gewone stervelingen en rookies. Als iemand in D2 te snel is zal hij net zoals nu naar D1 gaan (waar hij dan dus met 67 zal moeten rijden). Alles blijft dus zoals het is maar D1 zou rijden met 67 wagens. Bijgevolg zal er geen geklaag zijn van iemand deed dit of iemand deed dat. Want iedereen die in D1 zit heeft voldoende ervaring en snelheid opgedaan in de D2 met de 65 wagens. En in D2 zal er ook geen geklaag zijn want de aliens zitten daar niet.... Net zoals nu blijven "backmarkes" en "aliens" dus gescheiden in 2 divisies. Ik had dit voorstel gedaan omdat er blijkbaar vele D1 piloten liever met 67 rijden omdat ze 65 te makkelijk vinden. Eens een D2'er supersnel is met 65 vermoed ik dat hij dat ook beu gaat raken en wel eens met wat moeilijkere wagens wilt rijden...
|
|
|
Post by Petrol on Sept 9, 2004 9:17:22 GMT 1
Beide wagens hebben geen fundamenteel verschil buiten dan die power. Het is algemeen geweten dat er iets mis is met de slipcurve van de banden in het originele '67 spel, met de '65 mod hebben ze dit opgelost en dat is duidelijk te merken, dit heeft niks met de krachtigere motoren te maken. Ik ga in elk geval geen "sim" meer rijden die fouten bevat als er een alternatief is waar die opgelost zijn.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 9, 2004 9:35:11 GMT 1
Ik ga in elk geval geen "sim" meer rijden die fouten bevat als er een alternatief is waar die opgelost zijn. Waarom rijdt ge dan '65 ? Precies of daar zitten geen fouten in
|
|
|
Post by arnold on Sept 9, 2004 9:43:45 GMT 1
Waarom rijdt ge dan '65 ? Precies of daar zitten geen fouten in toch duidelijk minder !!!! dan de 67....
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 9, 2004 10:16:52 GMT 1
Dat kan ik niet goed volgen eigenlijk. Ik vind het juist normaal dat een '67 minder grip heeft omdat hij veel meer power heeft. Heel simpel gezegd: meer power = vlugger overstuur / onderstuur naargelang situatie = minder grip. Beide wagens hebben geen fundamenteel verschil buiten dan die power. Of dat 't allemaal realistisch is, daar is al genoeg over gezeverd en zolang hier niemand komt posten die GPL kan vergelijken met een échte '67-wagen hou ik er mijn eigen gedacht op na zu. Als ge mijn post goed gelezen had, kunt ge zien dat ik 't eigenlijk over 'the real thing' had (voor zover ik daar iets van ken natuurlijk). Over de implementatie ervan in GPL kunde oeverloos discussiëren idd... Was dus ff een misverstandje.
|
|
|
Post by Knarf on Sept 9, 2004 10:20:49 GMT 1
Surtees vond trouwens dat de 65 wagens moeilijker te besturen waren dan de 67 wagens dus ergens is er wel wezenlijk iets fout. Ik kan me niet voorstellen dat met een echte F1 racen zo makkelijk is als met de 65 mod....
|
|
|
Post by Petrol on Sept 9, 2004 11:54:33 GMT 1
Waarom rijdt ge dan '65 ? Precies of daar zitten geen fouten in Daar zitten minder fouten in dan in het originele spel, ik had uw post goed gelezen, ik denk dat ge het begrip bandengrip een beetje verward met de relatie tussen grip, snelheid en power... Frank, probeer eens een '65 wagen met een setup die wat meer overeenstemt met een echte '65 setup. Dat de banden in de '65 mod te veel grip hebben is mogelijk, maar ze reageren tenminste al zoals het zou moeten.
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 9, 2004 13:24:32 GMT 1
Daar zitten minder fouten in dan in het originele spel, ik had uw post goed gelezen, ik denk dat ge het begrip bandengrip een beetje verward met de relatie tussen grip, snelheid en power... Frank, probeer eens een '65 wagen met een setup die wat meer overeenstemt met een echte '65 setup. Dat de banden in de '65 mod te veel grip hebben is mogelijk, maar ze reageren tenminste al zoals het zou moeten. Peter, dat is 1 van mijn grootste redenen waarom ik persoonlijk liever 2 '65 leagues zou houden, eventueel tot de 69 er is of zo. Maar zoals jullie willen, power to the people... Dit is de uitslag van het referendum:
D1: 8 stemmen voor de 67 4 stemmen voor de 65 1 stem onbeslist Voor D1 zijn de stemmen volledig
D2: 1 stem voor de 67 11 stemmen voor de 65 1 stem onbeslistAbsoluut gezien heeft de '65 mod de voorkeur, maar het is duidelijk dat D1 een 67 meerderheid heeft, en D2 wil 65. Nog even vermelden dat ik de mensen divisies heb genomen zoals ze nu zijn, niet met de mensen die volgend seizoen overstappen. Ter volledigheid: van die 5 mensen zijn er 1 voor de '67, 3 voor de 65, en 1 onbeslist, maar dan nog blijft er een overwicht voor de 67 in D1 en 65 in D2. Het is geen gemakkelijke bevalling maar ik hoop dat het nu niet weer moet veranderen, het is niet mogelijk om iedereen gelukkig te maken. D1 zal dus weer '67 worden, terwijl D2 dus 65 zal blijven. Nu zit ik wel nog met de vraag of we met de 67 weer een chassisregel invoeren, of we die in D2 ook moeten invoeren. Ook zal Castle Combe misschien van de kalender gehaald worden in D1.
|
|
|
Post by Hill2button on Sept 9, 2004 13:34:46 GMT 1
Ik begrijp uw beslissing Tim. Maar dat is voor mij toch niet zo evident. Ik rijd sinds 3 maanden (of nog minder?!) 65 en nu ik er eindelijk mee weg ben heb ik geen zin om terug over te stappen naar 67. Dat ik in de 65 snel ben wil trouwens niet zeggen dat ik id 67 D1 niveau zal halen.
Daarom mijn vraag, kan ik in D2 blijven, met een chasisregel of iets dergelijks?
Als we 2 maanden verder zijn dan zou het goed kunnen dat de 69 mod uit is. Dan kan ik 2 maand oefenen op de 67, en dan naar de 69 overschakelen zeker? Dat zie ik niet direct zitten.
|
|
|
Post by Hill2button on Sept 9, 2004 13:43:39 GMT 1
Ik zou veel liever twee losse kampioenschappen hebben, een 65 en een 67. Veel verschil gaat dat niet maken. De backmarkers zitten toch bijna allemaal in 65. Bovendien kan iedereen dan kiezen in welk kampioenschap hij rijdt, en dan moet niemand tegen zijn zin met een mod gaan rijden.
|
|