|
Post by Timpreza on Aug 22, 2004 22:55:16 GMT 1
Gisteren is het ter sprake gekomen op de chat: In plaats van volgend seizoen de divisies te verdelen volgens snelheid vd piloten kunnen we ze misschien verdelen volgens mod om zo iedereen de keuze te geven welke mod ze rijden. - Dus een '65 league en een '67 league. Eventueel kan je je zelfs voor alletwee inschrijven, aan u de keuze. De ene week rij je dan '65 de andere week '67. Er zullen dan wel weer snelle tussen trage mensen zitten... - Ofwel gaan we over naar de originele '67. Terug naar de power, mét de fouten in de physics. - Ofwel houden we de '65 mod: harder en realistischer, maar minder snel. Het zou ook handig zijn om ook uw reactie hieronder achter te laten. Dit is gewoon maar eens een opiniepeiling, uiteindelijk doe ik toch mijn zin maar ik weet dan tenminste wat jullie zouden willen. Liefst van al zou ik persoonlijk de '69 mod zo snel mogelijk willen zien zodat we het beste van de twee hebben.
|
|
|
Post by arnold on Aug 23, 2004 5:13:35 GMT 1
de keuze is moeilijk : 1 of 3 ik rij enorm graag de 65 Mod vanwege de physics. en het fabeltje alsof er geen strijd zou zijn en dat men niet kan passeren is nu allang naar het land van de fabels gezonden, gezien de pittige verslagen van de afgelopen races. ik kan echter begrijpen dat er rijders zijn die liever de 67 mod hebben vandaar mij keuze voor de 3de optie. het ideaal zou idd de 69 mod zijn.
|
|
|
Post by Pe on Aug 23, 2004 6:00:54 GMT 1
Ik sluit me aan bij de Nolle. De keuze is heel moeilijk, vooral tussen 1 en 3. De '67 mod zegt mij niets, dus 2 valt al uit de boot. Maar wie ben ik om te zeggen dat andere mensen niet met de 67 zouden mogen racen, dus heb ik voor 3 gekozen. De rijders verdelen volgens snelheid vind ik trouwens een beetje achterhaald. De eerste race klopte dat als een bus. De pole van toen in D2 was net langzamer als de langzaamste uit D1. Maar de laatste tijd zie ik verschillende mensen in D2 (Rod, Werner, Eric, Xavier, Bart,...) die volgens mij geen slecht figuur zouden slaan in de D1. Ze zouden er niet winnen, maar ik denk niet dat ze laatste zouden worden. Van die '69 zeg ik niets. Ik wil er eerst eens mee rijden vooraleer ik daarover een mening heb. Voorlopig optie 3 dus. edit : ik zie wel nog 1 probleem. Het is te hopen dat er zowel in beiden raceklasses dan genoeg gegadigden te vinden zijn. Een beetje het probleem dat er dit jaar in de D1 heerst, is dat er (vooral bij testraces) wat weinig volk aanwezig is. Misschien eerst eens een poll opstellen om te kijken wie welke klasse zou rijden.
|
|
|
Post by arnold on Aug 23, 2004 6:13:13 GMT 1
De rijders verdelen volgens snelheid vind ik trouwens een beetje achterhaald. De eerste race klopte dat als een bus. De pole van toen in D2 was net langzamer als de langzaamste uit D1. Maar de laatste tijd zie ik verschillende mensen in D2 (Rod, Werner, Eric, Xavier, Bart,...) die volgens mij geen slecht figuur zouden slaan in de D1. Ze zouden er niet winnen, maar ik denk niet dat ze laatste zouden worden. volledig mee eens ! gezien de soms kleine opkomst ware het misschien beter de D1 uit te breiden naar meer rijders. misschien op vrijwillige basis NA evaluatie van de Chefs ( Tim & Bart ) ?.. m.a.w je krijgt de kans om in D1 te gaan rijden maar bent niet verplicht. er zal nog altijd niet kunnen opgetornd worden tegen de besten in D1 maar ze zullen toch al geen mal figuur meer slaan moesten ze meerijden in D1. de werkelijk tragere rijders en newbies kunnen dan in D2 de nodige ervaring opdoen.
|
|
|
Post by FleaBite on Aug 23, 2004 6:42:47 GMT 1
Ik heb voor optie 3 gekozen. In het begin van het seizoen was hier discussie over dat men verplicht met de '65 mod moest rijden. Als de twee leagues met verschillende wagens rijden, is die keuze ten minste vrij.
Mocht het zo worden, dan zal er wel een stevige planning moeten komen, wil je er nog de GTR-league bij halen, en alles op de zondag houden, denk ik.
|
|
|
Post by Knarf on Aug 23, 2004 7:08:39 GMT 1
Ik heb voor optie 1 gekozen. Als het veld gaat gesplitst worden in 65/67 dan ga ik het zeer jammer vinden als er bepaalde kleppers in de categorie zitten die ik niet meerijd... Verder gaan de nieuwelingen ook het terug minder zien zitten om vrl te joinen omdat ze daar tijden (in eender welke klasse) gaan zien waarvan ze stijf achterover slaan. Ik weet natuurlijk niet hoeveel nieuwelingen er ander seizoenen bijkwamen maar ik denk toch dat er dit seizoen echt weel veel nieuwelingen zijn bijgekomen?
Verder hoop ik ook dat als GTR uitkomt we hier ook GTR gaan spelen. En 1 gpl mod en GTR dat is al genoeg afwisseling.
En net als iedereen zou ik 69 ideaal vinden...
|
|
|
Post by Knarf on Aug 23, 2004 7:16:50 GMT 1
De rijders verdelen volgens snelheid vind ik trouwens een beetje achterhaald. De eerste race klopte dat als een bus. De pole van toen in D2 was net langzamer als de langzaamste uit D1. Maar de laatste tijd zie ik verschillende mensen in D2 (Rod, Werner, Eric, Xavier, Bart,...) die volgens mij geen slecht figuur zouden slaan in de D1. Ze zouden er niet winnen, maar ik denk niet dat ze laatste zouden worden. Het draait niet echt om het snelheidsverschil (meer) maar de piloten in D1 zijn vooral constanter dan de D2 piloten. Als je een replay bekijkt zal je zien dat in D1 veel minder accidenten gebeuren dan in D2. In D1 is er bv nog nooit een startcrash gebeurd buiten gisteren toen er iets is misgelopen maar niet echt veel denk ik. Er zitten er effectief enkelen verkeerd maar die zouden volgend seizoen dan ook effectief bij D1 komen heb ik al gehoord.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 23, 2004 7:47:36 GMT 1
Keuze is niet zo moeilijk als je er even over nadenkt. Er zijn mensen genoeg die graag met de '65 mod rijden, en het is algemeen geweten dat ik daar niet bij hoor Ook mensen genoeg die toch nog fun boven realisme verkiezen. Op langere termijn is dat niet houdbaar dus je zou moeten kunnen kiezen -> optie 3 dus. Iedereen zal daar de voor- en nadelen wel van inzien veronderstel ik. 't Zou wel jammer zijn als beide divisies hierdoor uit elkaar zouden groeien. en het fabeltje alsof er geen strijd zou zijn en dat men niet kan passeren is nu allang naar het land van de fabels gezonden, gezien de pittige verslagen van de afgelopen races. Euh...Right Ik blijf erbij dat strijd onafhankelijk is van de mod die ge rijdt (heb nooit anders beweerd denk ik) maar dat 'fabeltje' van niet kunnen passeren....'t is maar hoe dat ge 't bekijkt natuurlijk. Ik stel voor dat gij eens een heel seizoen met Cooper/BT7 rijdt en nekeer telt hoeveel mensen ge op een gans seizoen inhaalt (échte inhaalmanoeuvers èh). Zien of 't dan nog zo'n fabeltje gaat zijn... En vooraleer er weer zo'n tegenargument komt à la "met BRM in '67 is dat ook zo": ik heb een gans seizoen BRM gereden bij DSZ + enkele VRL-races, met dat beest had ik nooit het gevoel echt kansloos te zijn in tegenstelling tot bv. gisteren op Mexico tegen Werner.
|
|
|
Post by Timpreza on Aug 23, 2004 8:08:10 GMT 1
Ok, en ik ben een kieken... Ik maak eerst ne poll en stem dan op de verkeerde. Mijn stem gaat dus voor de 2 divisies in de '65 mod, maar ik heb op de '65 en '67 gestemd... We zijn momenteel met veel, maar ik denk dat veel mensen van de oude ultieme sim (gpl) naar de nieuwe ulitieme sim (gtr) gaan overstappen, terwijl er altijd wel mensen gpl gaan blijven rijden. Ik zou het bij de '65 willen houden met het volgende programma: Gezamelijke testraces zodat D1 mannen ook eens tegen D2 mannen kunnen rijden (als dat op 1 server kan, zoniet zetten we de tweede op) en dan onze gebruikelijke divisie's die op hetzelfde moment voor punten rijden. Als ooit GTR er komt houden we dat op de data van de gpl testraces. Als blijkt dat er veel mensen naar GTR overgaan, en gpl laten vallen dan kunnen we de twee divisie's op 1 server laten rijden. Als we 67 én 65 zouden rijden ben ik bang dat de mensen die aan mekaar gewaagd zijn uit mekaar zullen getrokken worden, en dan zijn we weer op weg naar het probleem van vroeger: te snelle bij veel te trage mensen. Nieuwelingen durven niet beginnen omdat het te snel gaat, en de snelle mensen ergeren zich aan de achterliggers. Dit seizoen is ideaal gebleken voor beginners, die in een niet al te stressy omgeving konden beginnen.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 23, 2004 8:12:26 GMT 1
Ik zie beide wel zitten,ipv de testrace een 65 race en de week erachter de 67 of zodra het mogelijk is de 69mod.Van GTR zal het vooral de framerates zijn die zullen beslissen of ik ermee race.
|
|
|
Post by Knarf on Aug 23, 2004 8:27:20 GMT 1
Nog even opmerken dat ik persoonlijk dus liever met de 67 wagens rij maar toch voor 65 heb gestemd om redenen die ik dus heb gegeven.
|
|
|
Post by PhilipDC on Aug 23, 2004 9:38:49 GMT 1
Ik heb voor de twee divisie's in mod 65 gekozen, om in twee divisie kunnen te rijden(had dus ook de mod 67 kunnen kiezen). Ik vind dat de goden van de minder goden moeten gescheiden blijven. De instapdrempel voor de rookie's is zo kleiner (dus kan VRL nog groeien) en de aliens zijn niet gefrustreerd na de race omdat ze steeds weer moetsen remmen voor tragere piloten.
Eigenlijk maakt het mij niet uit wat we rijden (65,67,69, tptcc, gtr) maar wel in twee divisie's aub.
|
|
|
Post by Hill2button on Aug 23, 2004 10:56:30 GMT 1
Ik kan geen 2 dingen tegelijk rijden, dus zowel deelnemen in een 65 als in een 67 zie ik niet zitten. 2 verschillende competities vind ik ook maar niks, dan wordt de VRL uit mekaar getrokken, dan valt de community uit mekaar, das ook ni ideaal. Ik ben voor één kampioenschap, maar liefst niet 67. Als tegen begin volgend seizoen 69 uit is, zou 69 mijn voorkeur dragen. Anders 65. Indien GTR van niveau zou zijn, dan wil ik wel deelnemen aan een kampioenschap voor dit spel. Maar niet in combinatie met GPL, dat zorgt alleen voor verwarring, en dan kan ik geen enkel spel tegoei. Dus, 65 of 69 of GTR, maar geen mengelmoes, en liefst één en hetzelfde voor het de hele VRL, Tim mag dictator zijn , lang leve de aristocratie. ;D
|
|
|
Post by Buchinski on Aug 23, 2004 12:43:19 GMT 1
Lastig om kiezen.... Ik wil alles. Elke raceserie heeft zijn charme. Het liefst zou ik een 65 en een 67 serie zien, maar ik zou dan graag aan alletwee meedoen, niet omdat ik zo goed ben maar omdat dat extra kilometers zijn voor mij. De snelle gasten zullen uiteindelijk moeten inzien dat er trageren zullen zijn in elke raceserie en dat inhalen en dubbelen een deel van de kunst is. Akkoord, van het jaar wordt er niet zoveel "gedubbeld" en dat is voor de rijders aan de kop wss leuker. Mij maakt het niet zoveel uit.... Alleen, is dat dan een 65 met D1 en D2 - EN - een 67 met D1 en D2, of wordt het D2 met de 65 en de cracks in D1 met de 67 ?
Persoonlijk vind ik dat ik door de grotere vergevingsgezindheid van de 65 veel geleerd heb dit jaar, laat ik zeggen "op gebied van rijtechniek". Ik denk dat dat van pas zou komen als ik 67 rijd, alleen, ik rijd nauwelijks nog 67 omdat dat geen zin heeft als alle races toch 65 zijn... hence my dilemma... Moest ik verleden jaar hebben kunnen starten met de "baggage" die ik dit jaar heb opgedaan zou ik andere races gereden hebben ! Zit hier eigenlijk enige samenhang in in wat ik vertel? Afin, alles maar om te zeggen dat ik gekozen heb voor 65/67 ... omwille van bovenstaande onsamenhangende redenen maar uiteindelijk maakt het mij niet veel uit ... als we maar bollen! ;D
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 23, 2004 13:28:09 GMT 1
...maar omdat dat extra kilometers zijn voor mij En wat ben je met die extra kilometers ? Ik denk niet dat daar het probleem ligt. Ik (en ik denk al de rest ook) ben gewoon het gevoel van de '67 totaal kwijt. Daarstraks nog es ff een paar rondjes op Mexico gedaan met de '67 Ferrari, bijna constant rond de 2 minuten gereden alstublief De ene week '65 en daarna '67 werkt gewoon niet vrees ik. Eigenlijk had ik voor optie 2 moeten kiezen ipv 3, zoals ik er nu over nadenk .... Alleen, is dat dan een 65 met D1 en D2 - EN - een 67 met D1 en D2, of wordt het D2 met de 65 en de cracks in D1 met de 67 ? Wel, volgens dat Tim zei: - Dus een '65 league en een '67 league...Er zullen dan wel weer snelle tussen trage mensen zitten... Denk ik wel bv. D1 in '67, D2 in '65. 't Zou anders allemaal nogal veel worden
|
|