|
Post by Knarf on Aug 24, 2004 7:04:02 GMT 1
Een gedacht dat ineens door mijne kop schoot : De verdeling in 2 divisies blijft maar - compromis - : - elke Winter Trophy wordt altijd gereden met de 67 Mod - elke Summer Trophy wordt gereden met de 65 Mod (of omgekeerd natuurlijk) Kvind da geen slecht gedacht eigenlijk... Probleem is als GTR uitkomt hoeveel mensen er effectief overstappen naar GTR en GPL gaan laten liggen. Ik ben geneigd van naar GTR over te stappen maar ik heb het spel nog bijna niet gespeeld omdat de demo hier niet werkt dus mss als ik het eens serieus speel dat ik het toch niet goed vind. Vandaar da ik toch maar bij mijn standpunt van alles te houden zoals het nu is...
|
|
|
Post by Hill2button on Aug 24, 2004 7:05:52 GMT 1
Een gedacht dat ineens door mijne kop schoot : De verdeling in 2 divisies blijft maar - compromis - : - elke Winter Trophy wordt altijd gereden met de 67 Mod - elke Summer Trophy wordt gereden met de 65 Mod (of omgekeerd natuurlijk) Sounds like a plan... Maar binnen een paar maanden kan alles weer anders zijn...
|
|
|
Post by arnold on Aug 24, 2004 7:35:40 GMT 1
ook ik ben ondertussen al bezig om een schoonbroer van mij klaar te stomen voor de VRL. die is al naarstig aan het trainen maar om hem dan de 67 mod te laten rijden ? hij vind het nu al lastig genoeg om rond te rijden ! ik ben het ook volledig eens met Peter : ik weet niet of ik nog verder doe als de 65 Mod wegvalt ( en ik denk dat er nog zijn ? ) ook nog iets anders : er zijn toch nog circuits genoeg die we nog NIET gereden hebben dus er zijn toch nog genoeg uitdagingen ? en er zijn idd soms nogal bitsige kommentaren in D1...daar hebben we het al genoeg over gehad en daarom hou ik ook zoveel van de D2 , daar gaat het er gemoedelijker aan toe. het blijft voor mij al bij al nog steeds een "SPEL" het moet plezant blijven en ik kijk steeds met ongeduld uit naar de volgende zondag : de chat , de qual , de race en het babbelen na de race , meer moet dat voor mij niet zijn
|
|
|
Post by Hill2button on Aug 24, 2004 8:17:25 GMT 1
Idd Nolle, daarom dat ik liever ook na dit seizoen id D2 wil blijven. Rijden voor de 10e plaats in D1 zie ik niet zo zitten.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 24, 2004 8:48:24 GMT 1
Even mijn gedacht zeggen na het lezen van alle posts...
Voor alle duidelijkheid, ik heb nog niet gestemd in de poll en ga dat ook niet doen. Ik heb de summer trophy in 65 niet gereden. Mijn meeste ervaring met de 65 is puur offline dus ik denk niet dat ik recht van spreken heb om voor een league mee te kiezen of ze 65 of 67 (of beiden) moeten rijden.
Dat gezegd zijnde, staat het voor 95% zekerheid vast dat ik terugkeer in de Winter Trophy, onafhankelijk van welk jaar er gereden wordt. Ik ben er een paar maanden tussenuit geweest, ondertussen kriebelt het weer om het stuur opnieuw vast te nemen.
Indien het 65's zouden worden, heb ik nog totaal geen idee in welke wagen dat gaat zijn. Als het 67's zijn, staat het zo goed als zeker vast dat het weer aan boord van een Cooper is.
Misschien sleur ik hier weer oude koeien uit de gracht maar het enige wat me dan tegensteekt is die chassisregel. Ik besef dat die chassisregel bedoeld is om het veld gelijk te trekken maar voel me toch ergens geviseerd door een verandering die vorig jaar in voege zou gaan i.v.m. de positie van de Cooper in de indeling van de chassis. Ik heb vorige Winter Trophy steeds in de Cooper gereden, van begin tot einde (mijn laatste race, niet het einde van het seizoen)voor zover ik me herinner. Ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat de Cooper toch behoorlijk in het nadeel is op bepaalde circuits zoals Spa, Silverstone of zelfs Sebring wat dat betreft en ik op die circuits in de Cooper normaal geen schijn van een kans maak. Als dan die nieuwe chassisregel zou zeggen dat ik op een geven moment toch nog moet overstappen in een BRM of Honda, vind ik dat niet correct als je van in het begin van het seizoen consequent dezelfde wagen neemt... die zeker niet de topwagen is in de 67's.
Wat de ganse discussie over GTR betreft, ik weet niet wanneer de winter trophy zou starten maar ik heb in Zolder gehoord dat ze de CD's aan het persen zijn maar dat de release date van 17-18 september die overal genoemd wordt, niet correct zou zijn. Een realistischer datum is oktober-november wist iemand van SimBin te zeggen dus ik weet niet of dat op tijd gaat zijn voor de Winter Trophy. Misschien de release wel, maar eer iedereen een beetje gewend is aan de sim, alle mogelijke server- en connectieproblemen van de baan zijn, ...
Het lijkt me dus niet aangewezen GTR in de poll op te nemen en onze hoop te vestigen op iets wat misschien niet op tijd gereleased gaat worden.
Trouwens, ik weet niet of je GTR als de GPL-beater moet/kan beschouwen ook al is het intrinsiek een 'realistischer' spel. GPL blijft voor mij nog steeds een uniek spel met een sfeer en wagens die je tot op heden niet in een andere sim vindt. GTR gaat daar niets aan veranderen, ook al zijn de physics, graphics, geluid, ... zoveel beter.
Er zijn trouwens al racesims beschikbaar die wat betreft physics een stuk beter zijn dan GPL imho. Wat dat betreft kijk ik ook uit naar LFS S2 dat dit jaar nog zou uitkomen. Ze hebben eindelijk damage, tire wear en zelfs pitstops geimplementeerd met bovendien een serieuze upgrade aan de carphysics. De netwerkcode is zeer deftig, de tracks van ongeevenaard niveau tot nu toe wat mij betreft. Voeg daaraan nog een breed gamma van wagens, gaande van opgefockte Ibiza look-alikes, over 4x4 Supra-achtige modellen en Lotus 7's met 4 verschillende motoren, tot heuse formula cars.
Ik zou het m.a.w. spijtig vinden, moest GPL volledig uit VRL verdwijnen ten koste van eender welke andere sim die niet hetzelfde tijdperk bevat als GPL.
Wim
|
|
|
Post by Buchinski on Aug 24, 2004 8:50:48 GMT 1
... Rijden voor de 10e plaats in .. zie ik niet zo zitten ... Welcome in my world (hehe)
|
|
|
Post by Timpreza on Aug 24, 2004 9:21:18 GMT 1
Wim, GTR zal gpl niet vervangen, en het is niet de bedoeling om daar direct mee te starten ook. Als het gereleased word testen we eerst wat, en dan zien we of het een extra kampioenschap kan worden, naast gpl. Gpl zal blijven als het aan mij ligt.
|
|
hermanh
Experienced VRL'er
Hope is dope.....
|
Post by hermanh on Aug 24, 2004 9:33:54 GMT 1
Als grote voortrekker van de chassisregel moet ik nu toch ook het standpunt van Wim bijtreden.
Eerst en vooral meen ik dat de 65 Mod eigelijk geen chassisregel nodig heeft (de oorspronkelijke bedoeling was om te vermijden dat de 67 Trophy's een lotus specrace zouden worden).De 65 mod heeft vier wagens die aan elkaar gewaagd zijn zodat er genoeg diversiteit is.
Bovendien lijkt de opdeling in twee divisies de noodzaak voor een compensatie, zowel voor de 67 als de 65 mod, gevoelig te verminderen.
Ik ben er dan ook eerst en vooral voorstander van om de chassisregel gewoon te laten vallen en de divisies te behouden.
Als iedereen terug volluit kan gaan kan het nog een boeiende trophy te worden nu we de mod allemaal wat onder de knie hebben.
Ik denk dat er genoeg boeiende races geweest zijn dit jaar (voorzover niemand zijn "straf" moest uitzitten in de cooper)
Ik heb ondertussen nog eens een testrit gedaan in de 67 en het was een echte ramp. Geen 10 m zonder een spin. Ik ben niet meer bereid om opnieuw tijd te gaan investeren om de wagens onder bedwang te gaan houden.
Ik heb dus voor het behoud van de 65 mod in twee divisies gestemd.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 24, 2004 9:35:34 GMT 1
Met de '67 mod heb ik maar weinig gereden.Dus effen nog eens geprobeerd en het leek me wel leuk. Alhoewel ik misschien eerder geneigd ben voor de '65 mod te kiezen,sta ik toch open voor andere sims zoals gtr.Het word al bij al een moeilijke keuze.Maar een '65 en een '67 leage rijden zit er niet in voor mij want ik moet mij nu al reppen gelijk een wormke in d2 om mee te kunnen.
|
|
|
Post by Knarf on Aug 24, 2004 10:24:59 GMT 1
Over de chassisregel ben ik het eens met Wim en Herman.
Wss omdat ik dit jaar het meeste van iedereen in die Cooper heb moeten zitten. Ik vond het echt niet plezant om daarmee te rijden met die kar (ook niet in Albi waar ik er nog 3de (en had de race 1 ronde korter geduurd zelfs 2de) mee kon worden... Prob vd 67 is dat er 1 wagen met kop en schouders bovenuit steekt (lotus) en dus heel het veld ongeveer daarmee zou rijden (zoals Herman reeds aanhaalde dus)
|
|
|
Post by Timpreza on Aug 24, 2004 20:57:51 GMT 1
Ik begin ook minder en minder het nut in te zien van die chassisregel. Toevallig dat juist ik mijn kans op die titel zie gaan vliegen omdat ik in de Cooper vlieg omdat ik 1 race gemist heb. Had ik die race niet gemist dan was er geen spraken van Cooperen, en zo zit het er dik in dat ik een spannende eindspurt om de titel mis. Belachelijk en kunstmatig eigenlijk, vooral omdat iedereen aan mekaar gewaagd is met verschillende chassis. In de 67 was dit inderdaad veel nuttiger, nu is het een beetje simpel.
|
|
|
Post by arnold on Aug 25, 2004 5:28:44 GMT 1
Toevallig dat juist ik mijn kans op die titel zie gaan vliegen omdat ik in de Cooper vlieg omdat ik 1 race gemist heb. Had ik die race niet gemist dan was er geen spraken van Cooperen, en zo zit het er dik in dat ik een spannende eindspurt om de titel mis. misschien nog rap diene regel schrappen...ge zijt al bij al toch de baas ? ;D
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 25, 2004 7:22:08 GMT 1
Ook ik ben voorstander om die chasisregel te laten vallen,als er iemand echt domineert kunnen we die "straffen",maar dit seizoen is zowat iedereen kanshebber op een overwinning. LFS heb ik gespeelt met de demo en dat vond ik ook wel leuk,nu er schade en al inzit heb ik ook wel zin deze eens aan te schaffen.Vooral die Lotus Seven lijkt me wel een beestig bakske
|
|
|
Post by m635csi on Aug 31, 2004 21:13:21 GMT 1
JAN eerst en vooral zijn BLOOD SETUPS zeker niet gemaakt voor de onrealistische rijders zoals u denkt.ik probeer gpl zo goed mogelijk te beleven en heb mezelf nog nooit(nooit) betrapt met het remmen met de linkervoet.daar ik ook nog rijd met een shifter die ik zelf gebouwd heb met tamelijk lange schakelwegen en een echt stuur (28 mm) vanuit de 70 er jaren denk ik van de meeste simmers wel het dichtst bij de reality te zitten niettegenstaande we er allemaal sowieso mijlenver van het echte racen verwijderd zijn. als ge bedoelt dat de setup zelf niet realistisch is opgeboeud .tja welke dan wel?? Laat ons allemaal met de default setup rijden van de 65 wagens,'t probleem is enkel wie zal kontroleren en hoe?
ik durf te zeggen dat ik evenveel carcontrol heb als jij.maar ik denk ook dat andere erzeker evenveel hebben hier in onze league of zelfs nog meer.(ik ben wel ene die in gpl rijdt zoals ik in het echt durf,maar ik kan dan ook niks meer) door de shifter verlies ik een halve sekonde en het rechts remmen juist van hetzelfde. als ik volgend jaar in d1 moet zal ik dit moeten afleren want anders zit ik helemaal achteraan te ploeteren. ook wat betreft training zitten we er volledig naast.ik zou het liefst een race hebben met 2u30 training zonder op voorhand te weten welk circuit. nu GTR Mijne pc kan zelfs de demo niet afspelen dus dit blijft voorlopig out of question. kvond het wel goed en ik was er vrij rap mee weg toen ik er eens kon van proeven in de 24h spa Xavier
|
|
|
Post by Knarf on Aug 31, 2004 21:31:06 GMT 1
Herman remt ook rechts hoor Xavier. Zelf rem ik wel links maar ik geef geen gas en rem tegelijk. En er zitten ook enkele shifter kerels bij.
Ik zou persoonlijk niet weten of ik realistisch rij en wat realistische setups zijn aangezien ik geen idee heb hoe ze vroeger reden en wat een realistische setup is. Ik probeer gewoon zo rap mogelijk te gaan met een setup die goed aanvoelt...
|
|