|
Post by Buchinski on Aug 23, 2004 14:02:59 GMT 1
Het draait niet echt om het snelheidsverschil (meer) maar de piloten in D1 zijn vooral constanter dan de D2 piloten. Als je een replay bekijkt zal je zien dat in D1 veel minder accidenten gebeuren dan in D2. In D1 is er bv nog nooit een startcrash gebeurd buiten gisteren toen er iets is misgelopen maar niet echt veel denk ik. Hmmm, zinnige praat. Zou voor een deel verklaren waarom ik vorig seizoen tussen de "groten" eigenlijk een beter figuur sloeg dan nu tussen de rookies .... Allé, dat vind ik toch van mezelf ... Ik haalde daar op Monza tussen al die groten de bench, heb daar zicht gehad op een P6 astemblieft en zat daar in het spoor van Verschueren en Vaes... en dit seizoen heb ik bij de 65'ers geen enkele bench gehaald en zijn mensen als Xavier en Bart Vaes ongrijpbaar geworden...! Erger nog, tegenwoordig mag ik al blij zijn dat ik nog een paar (b)rookies achter mij kan houden en dat ik nog in de top 10 eindig!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 23, 2004 15:07:31 GMT 1
Hoewel ik op wat anders gestemd heb zou ik het zelf ideaal vinden om gewoon op 65 te blijven en overstappen op 69 zodra die mod uit is.
GTR gaat volgens mij zwaar rulen en zou ook nog een leuke optie zijn. Ik heb alleen geen idee wanneer dat spel uitkomt.
|
|
|
Post by FleaBite on Aug 23, 2004 17:42:34 GMT 1
Het schijnt dat ze de CD's al volop aan het persen zijn, dus een league starten samen met de winter trophy zou realistisch moeten zijn
|
|
|
Post by arnold on Aug 23, 2004 18:42:24 GMT 1
Euh...Right Ik blijf erbij dat strijd onafhankelijk is van de mod die ge rijdt (heb nooit anders beweerd denk ik) maar dat 'fabeltje' van niet kunnen passeren....'t is maar hoe dat ge 't bekijkt natuurlijk. Ik stel voor dat gij eens een heel seizoen met Cooper/BT7 rijdt en nekeer telt hoeveel mensen ge op een gans seizoen inhaalt (échte inhaalmanoeuvers èh). Zien of 't dan nog zo'n fabeltje gaat zijn... Euh terug : in D2 is er geen chassis regel dus was het een vrije keuze die je gemaakt hebt om met de BT7 te rijden ? enne gezien je uitslagen heb je bijna altijd vooraan gereden dus moet je sowieso nie veel passeren tenzij je moet dubbelen. voor mij zou die chassis regel in D1 er niet moeten zijn : éénmaal je in D1 rijd heb je toch al de nodige ervaring en als iedereen dan dezelfde chassis neemt dan weze het zo : er zullen er altijd zijn die het een uitdaging vinden om met een tragere wagen toch te proberen om te winnen. zie trouwens Jijzelf in D2 met de BT7 , t'is toch geweldig wat Jij met die wagen presteert ?
|
|
|
Post by Petrol on Aug 23, 2004 18:47:19 GMT 1
Euh...Right Ik blijf erbij dat strijd onafhankelijk is van de mod die ge rijdt (heb nooit anders beweerd denk ik) maar dat 'fabeltje' van niet kunnen passeren....'t is maar hoe dat ge 't bekijkt natuurlijk. Ik stel voor dat gij eens een heel seizoen met Cooper/BT7 rijdt en nekeer telt hoeveel mensen ge op een gans seizoen inhaalt (échte inhaalmanoeuvers èh). Zien of 't dan nog zo'n fabeltje gaat zijn... Waarom hebt ge dan de BT7 gepakt? Het gaat vooral om de superioriteit van de Lotus in '67, da hebt ge ni met de '65 mod, daar is keuze genoeg uit snelle chassis. 't is dus idd een fabeltje want de strijd is onafhankelijk van de mod die ge rijdt. Ik kies voor optie 1, Tim heeft daar genoeg goede redenen voor gegeven. '67 ga ik niet meer rijden en of ik GTR goed ga vinden da valt nog af te wachten. De '69 mod daar heb ik ook m'n twijfels bij gezien de aerodynamics nooit realistisch kunnen zijn met de huidige engine. Dat die nieuwe Papy sim maar niet te lang op zich laat wachten.
|
|
|
Post by Pe on Aug 23, 2004 19:00:08 GMT 1
Als het veld gaat gesplitst worden in 65/67 dan ga ik het zeer jammer vinden als er bepaalde kleppers in de categorie zitten die ik niet meerijd... Verder gaan de nieuwelingen ook het terug minder zien zitten om vrl te joinen omdat ze daar tijden (in eender welke klasse) gaan zien waarvan ze stijf achterover slaan. Ik ga hier volledig akkoord met je 2de stelling. Nieuwelingen zullen inderdaad wat meer schrik hebben als ze de tijden zien die hier gereden zouden worden in zowel de '65 als de '67 mod. Maar ik heb wel mijn twijfels of je nog veel nieuwelingen gaat vinden. Zeker als je bedenkt dat GTR binnenkort uitkomt. Volgens mij zullen dan enkel de diehards nog gpl blijven rijden. Elk nieuw spel trekt een enorm aantal fans aan, maar de meesten gaan redelijk snel over naar een ander nieuw spel. Enkel de diehards blijven over. De eerste stelling begrijp ik aan 1 kant wel, maar aan de andere kant heb je natuurlijk wel de mogelijkheid om aan 2 klassen deel te nemen. Je komt dan dus altijd uit tegen die kleppers waarover je het hebt. Geen testraces meer, enkel nog wedstrijden die erom spannen. Ik weet niet of het mogelijk is om met 2 verschillende mods door elkaar te rijden. Ik heb 2 weken nog eens mee gedaan met een mtm trny, en haalde daar toch een 5de plaats. Natuurlijk is het verschil groter, dus mss sneller geleerd, maar dat weet ik niet. Voor de rest lees ik hier veel over het dubbelen van mensen. Als degenen die gedubbeld moeten worden zich aan de regels houden, mag dat geen probleem zijn. Michael Schumacher zou anders nogal iets aan de hand hebben ;D Enkel bij de testrace op watkins glen heb ik trouwens klachten gehoord hierover (en ik blijf erbij, er waren toen GEEN blauwe vlaggen). Voor de rest van het seizoen denk ik dat alles heel mooi gegaan is. Zo voel ik het toch aan, wanneer ik zelf dubbelde of moest dubbelen is er nog nooit contact geweest. Hoe langer ik erover denk, hoe beter optie 3 mij lijkt. Maar het is natuurlijk wel een probleem als gtr er ook nog eens bijkomt.
|
|
|
Post by arnold on Aug 23, 2004 19:08:34 GMT 1
Hoe meer ik er over ga nadenken hoe meer ik geneigd ben om toch voor optie 1 te kiezen : de 65 mod geeft me zodanig veel plezier dat de 67 eigenlijk niet meer hoeft voor mij. en wat GTR betreft : ik ben eigenlijk altijd al een fan van Formule 1 geweest , nooit zo erg van de rest gehouden ( buiten de DTM toen ik nog Eurosport had ). kan ik nog veranderen in de poll Tim ? ;D
|
|
|
Post by Timpreza on Aug 23, 2004 20:37:50 GMT 1
Voor de rest lees ik hier veel over het dubbelen van mensen. Als degenen die gedubbeld moeten worden zich aan de regels houden, mag dat geen probleem zijn. Michael Schumacher zou anders nogal iets aan de hand hebben ;D Enkel bij de testrace op watkins glen heb ik trouwens klachten gehoord hierover (en ik blijf erbij, er waren toen GEEN blauwe vlaggen). Voor de rest van het seizoen denk ik dat alles heel mooi gegaan is. Zo voel ik het toch aan, wanneer ik zelf dubbelde of moest dubbelen is er nog nooit contact geweest. Je was er vorig seizoen niet bij. Dus zal ik schetsen wat daar zo goed als iedere race gebeurde: mensen die nu in D1 rijden rijden samen met mensen die gewoon géén ervaring hebben, met de minimum aan car control. Het verschil tussen absolute beginners en D1 champs is gigantisch. Je kunt dus nooit eisen aan de achterliggers dat die een ander lijn nemen om de snelste door te laten, ze kunnen met moeite hun auto op de ideale lijn houden, laat staan dat ze op een veilige manier plaats kunnen maken. T'is cru gezegd, en niet slecht bedoeld, maar dat was min of meer de situatie vorig seizoen. Snelle mannen verwachten dat de tragere plaats maken, terwijl die opgejaagd en gestresseerd in de fout gaan en eventueel de snellere mannen in hun ondergang meenemen met als resultaat dat de snelle man en de trage man op den duur hun motivatie kwijtraken, en er spanningen ontstaan. Ik wil niet iedere race opnieuw discussies kalmeren...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 23, 2004 20:44:26 GMT 1
Euh terug : in D2 is er geen chassis regel dus was het een vrije keuze die je gemaakt hebt om met de BT7 te rijden ? enne gezien je uitslagen heb je bijna altijd vooraan gereden dus moet je sowieso nie veel passeren tenzij je moet dubbelen. Owkee, ff jullie geheugen terug opfrissen waarom Xavier en ik allebei in de BT7 rijden: Remember WG toen Xavier in Ferrari iedereen naar huis reed ? Toen was iedereen ervan overtuigd dat Xavier zo vlug mogelijk naar D1 moest, behalve Xavier zelf. Hij heeft toen, in overleg met Tim en ik, besloten om een trager chassis te nemen om zo het snelheidsverschil te compenseren. Ikzelf zat op WG in de Cooper omdat ik: Omdat Xavier daarna voor BT7 koos, dacht ik "wtf, ik doe mee. Cooper of BT7 is toch niet zo'n groot verschil." Vandaar dus de min of meer vrijwillige keuze voor de BT7 (min of meer idd, vanwege geen chassisregel in D2). zie trouwens Jijzelf in D2 met de BT7 , t'is toch geweldig wat Jij met die wagen presteert ? Als je daarmee mijn rondetijden bedoelt: thnx Als je bedoelt dat 't geweldig is dat ik op kop sta in 't klassement met die wagen : wel, met gewoon constant rijden kom je al ver in D2. Het aantal échte inhaalmanoeuvers zijn bij mij nog altijd op 1 hand te tellen, het aantal waarbij iemand spint of crasht daarentegen niet. Op zich is 't natuurlijk wel een prestatie om een ganse race te rijden zonder spin of crash, maar dat heeft met chassis niet veel te maken. Begrijp me niet verkeerd, dit is geen verwijt, maar een vaststelling waar niemand naast kan kijken. Denk dat ik de resterende races dan maar een snellere wagen neem, ben de BT7 spuugzat.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 23, 2004 21:52:33 GMT 1
Een mengeling van verschillende mod's zie ik helemaal niet zitten. 't is inderdaad al moeilijk genoeg om 1 mod onder de knie te krijgen, laat staan om ook nog eens de '67 er bij te nemen. En de splitsing tussen D1 en D2 moet ook zeker behouden blijven. Me dunk dat zo goed als iedereen met de '65 wil blijven rijden, en zij die voor optie 3 gekozen hebben doen dat meestal om aan anderen de keuze 65-67 vrij te laten. Wat mij betreft blijven het dus 2 divisies 65, tot de '69 uitkomt, en zelfs dan vind ik, moeten we in het tussenseizoen een aantal testraces hebben voor we beslissen. Idem voor GTR, de nieuwe papy game, RL of andere simulaties: zolang ik geen originele CD in mijn handen heb (en dan nog), bleef ik bij gpl'65. Trouwens, toen race driver uitkwam dacht ik ook dat ik GPL snel ging vergeten zijn... Hoe stom van mij
|
|
|
Post by Timpreza on Aug 23, 2004 22:01:48 GMT 1
Trouwens, toen race driver uitkwam dacht ik ook dat ik GPL snel ging vergeten zijn... Hoe stom van mij LMAO!! Quote of the year! ;D
|
|
|
Post by Obi-Jan on Aug 24, 2004 0:10:29 GMT 1
<snip> De '69 mod daar heb ik ook m'n twijfels bij gezien de aerodynamics nooit realistisch kunnen zijn met de huidige engine. Daar vrees ik dus ook voor, maar ik ga het niet op voorhand afkraken. GTR valt of staat voor mij met de online speelbaarheid. Als ze dat voor mekaar krijgen dan denk ik dat we een GPL-beater hebben. Ook daar kunnen de rijders, naar vermogen, de keuze maken tussen GT en NGT en als dusdanig voor hun eigen kansen gaan. Op maat gesneden voor de VRL, zou ik zeggen. Voor het geval men het niet zou geraden hebben, ik ben die idioot die voor allemaal '67 gestemd heeft. Sta mij toe van dat even toe te lichten. Om werkelijk hard te gaan in GPL '67 moet men zich een rij- en setup stijl aanmeten die strookt met deze die in 1967 zelf gebruikelijk waren. Ik geef toe dat een "realistische" setup in '67 GPL zo goed als onbestuurbaar en verre van competitief is, mede omdat bij de ontwikkeling van het spel setup data ivm. de verscheidene chassis niet beschikbaar was. Op dat vlak is dus een zeker compromis noodzakelijk en eens je daar aan bezig bent, waarom dan niet die lijn doortrekken en moderne ideën over setup en rijtechniek doordrijven? -Dit is een punt waar in feite niet tegen te argumenteren valt. Men maakt gewoon het beste van een scheefgetrokken situatie en, gezien de '67 autos door hun power/grip verhouding zowieso het nodige respect afdwingen, kan ik daar mee leven. Nu blijkt met een gecorrigeerde implementatie van de '65 autos dat, i.p.v. met finesse en een "historisch correcte rijstijl", Clark, Stuart, Hill, Surtees en de zijnen veel harder hadden kunnen indien als ze maar de doctrine van zo diep en gebalanceerd mogelijk de bocht in te gaan ongeacht de correcte bediening van de pedalen (wordt opgelost m.b.v. sequentiële versnellingsbakken en elektronisch motor management) hadden aangehangen. En de bijbehorende setups, uiteraard. Vanuit een voertuigdynamica standpunt zijn die , bvb. de Blood setups, waardeloos, maar ze laten wel degenen die zich een afwijkende rijstijl aangemeten hebben toe een onoverbrugbaar voordeel te oogsten t.o.v. van degenen die GPL als "speelbare" geschiedenis beschouwen.(*) (**) Mijn excuses aan degenen die het moeilijk vinden de 400pk monsters te temmen, maar ik ben het beu van in mijn hemd gezet te worden door mensen die intrinsiek minder virtuele wagenbeheersing bezitten dan mezelf. Jan. =--- (*) Opm. 1: nog deprimerender is het om vast te stellen dat, door het niveau van de huidige technologie, Formule 1 de laatse 10 jaar onherkenbaar veranderd is om bij de rijstijl van een bepaalde piloot te passen. Walgelijk. (**) Opm. 2: begrijp mij niet verkeerd, de moderne rijstijl is gewoon sneller en de piloten doen gewoon wat ze moeten doen om te winnen, maar ik ben een dergelijk fossiel dat ik me daar gewoon niet toe kan brengen. Het "hoort" gewoon niet.
|
|
|
Post by Pe on Aug 24, 2004 6:16:51 GMT 1
Je was er vorig seizoen niet bij. Dus zal ik schetsen wat daar zo goed als iedere race gebeurde: mensen die nu in D1 rijden rijden samen met mensen die gewoon géén ervaring hebben, met de minimum aan car control. Het verschil tussen absolute beginners en D1 champs is gigantisch. Je kunt dus nooit eisen aan de achterliggers dat die een ander lijn nemen om de snelste door te laten, ze kunnen met moeite hun auto op de ideale lijn houden, laat staan dat ze op een veilige manier plaats kunnen maken. T'is cru gezegd, en niet slecht bedoeld, maar dat was min of meer de situatie vorig seizoen. Snelle mannen verwachten dat de tragere plaats maken, terwijl die opgejaagd en gestresseerd in de fout gaan en eventueel de snellere mannen in hun ondergang meenemen met als resultaat dat de snelle man en de trage man op den duur hun motivatie kwijtraken, en er spanningen ontstaan. Ik wil niet iedere race opnieuw discussies kalmeren... Je zal waarschijnlijk wel gelijk hebben, want ik was er inderdaad vorig seizoen niet bij. En het is zeker geen pleziertje als je na iedere race de gemoederen moet bedaren. Ik kan alleen maar zeggen wat ik dit jaar zie, en dat is dat iemand die gedubbeld word zeer rustig aan de kant gaat. Ik kan trouwens niet begrijpen hoe je je wagencontrole kan verliezen als iemand je wil dubbelen. (wel als iemand je in wil halen omdat je dan in gevecht bent, ik heb het zelf trouwens pas meegemaakt, sorry Philip, ik voel me héél rot dat daardoor je race over was). Als je gedubbeld wordt is het net de bedoeling dat je zo snel mogelijk en toch heel kalm en bedaard plaats maakt voor de snelleren. Van mij mogen er trouwens straffen op staan (zoals een race schorsen) indien je iemand die je wil dubbbelen raakt. Blijft gelijk wie in fout is, degene die de blauwe vlag krijgt moet plaats maken. Misschien is het verschil tussen nu en vorig jaar de wagens. Vorig jaar hadden de langzamere rijders waarschijnlijk alle moeilijkheden om die '67 auto überhaupt op de weg te houden, zonder dat er nog een auto hun kwam hinderen. Die '65 mod is veel eenvoudiger te besturen en de langzameren kunnen misschien gewoon eenvoudiger plaats maken. Ik wil er wel geen discussie over maken hier. Zoals ik al zei, je hebt waarschijnlijk gelijk. Het kan natuurlijk ook goed zijn dat dit in de d2 wel lukt omdat alles er daar blijkbaar wat gemoedelijker aan toegaat tegenover in de d1. Ik weet niet of dit effectief zo is, want ik zit nooit in die d1 als die racen, maar hier in't forum lees ik soms nogal bitsige commentaren vind ik. Jans' post heb ik gelezen, en herlezen en nog eens herlezen (ik ben maar nen arbeider zunne ;D) en heb 'm uiteindelijk toch gesnapt. Ik begrijp Jans' standpunt volkomen, maar ik heb er toch mijn bedenkingen bij om iedereen in de '67 te laten rijden. Ik ben er eigenlijk zeker van dat verschillende mensen de vrl links zullen laten liggen als dat het geval is. De 65 mod bevalt mij enorm, maar als ik met de 67 moet rijden ga ik in elk geval terug monstertrucken. Die 69 moet ik, zoals ik eerder al zei, nog zien. Ik probeer graag zelf iets uit ipv commentaren te lezen van andere mensen. Bij GTR heb ik eerlijk gezegd ook mijn bedenkingen. Ik heb al verschillende rondjes gedraaid met die Lister op Spa, met een PB van 2.22.9 (of was het nu 1.22.9 ) maar ik vind niet echt een realistisch gevoel bij het spel. Het geluid is prachtig, en de graphics ook, maar de wagen reageert soms heel onverwacht. Als de wagen in de slip gaat is een spin zo goed als onvermijdelijk. Ik weet niet waarom maar ik vind het spel niet zo realistisch als gpl. OK, het is nog maar de publieke demo. Misschien kunnen ze dat er nog uithalen vooraleer het volledige spel uitkomt.
|
|
|
Post by Buchinski on Aug 24, 2004 6:18:53 GMT 1
Een gedacht dat ineens door mijne kop schoot : De verdeling in 2 divisies blijft maar - compromis - : - elke Winter Trophy wordt altijd gereden met de 67 Mod - elke Summer Trophy wordt gereden met de 65 Mod (of omgekeerd natuurlijk)
|
|
|
Post by Knarf on Aug 24, 2004 7:02:27 GMT 1
Maar ik heb wel mijn twijfels of je nog veel nieuwelingen gaat vinden. Zeker als je bedenkt dat GTR binnenkort uitkomt. Dat dacht iedereen ook toen TPTCC uitkwam en er zijn dit seizoen hopen nieuwelingen bijgekomen. Eigenlijk had ik er nog meer verwacht want ik heb bij zeker nog 3 mensen gpl helpen installeren en ze hebben het effectief een paar dagen gespeeld. Maar beten zich stuk op tijden die ze op de vrl website zagen en hadden niet de moed om toch eens een D2 testrace te proberen. Nu op dit moment heb ik trouwens weer een geinstresseerde voor gpl die de 2004 demo heeft gespeeld en het spel ronduit prachtig vindt. Dus dat is weer kans op een nieuweling. Ik weet niet of het mogelijk is om met 2 verschillende mods door elkaar te rijden. Voor mij persoonlijk kan ik daar zeer kort op antwoorden. Nee... Als ik nu met de 67 rij ik rond als iemand die nog nooit gpl heeft gespeeld. En na een uur proberen ziet het er nog steeds niet veel beter uit. Gij hebt vroeger ook wa 67 gespeeld, probeer het nog maar eens... Voor de rest lees ik hier veel over het dubbelen van mensen. Dat was vorig echt wel een groot probleem... Ge ziet een stipke in uwe spiegel van een alien en 1 seconde later hangt die al tegen uwe uitlaat. De tragere probeert in alle haast plaats te maken maar maakt een stuurfout en de Alien knalt erop. Dat gebeurde wel ongeveer iedere race. Een ander probleem waren de startcrashes waar de snelleren niet mee konden lachen. In D1 hebben we dit seizoen nog maar 1 startcrash gehad. Vorig seizoen was dat echt een probleem, en dit seizoen in D2 blijkbaar ook.
|
|