|
Post by Petrol on Dec 26, 2006 10:34:38 GMT 1
Die link was gewoon ter illustratie, te weinig grip hebben die niet, hoe de grip verdeelt en gebruikt wordt is iets anders. Het verschuiven van het gewicht naar achteren is een goede zaak realistisch gezien maar het maakt het wel moeilijker. De balans ligt nu zo tussen de 58 en 61% blijkbaar, in GPL was dat 60-65% als ik me goed herinner. Die verandering, en het feit dat ge beter kunt rijden met extreme diff settings laten ook doorschijnen dat er iets mis is met die banden. Ge kunt de powerside dus nog altijd op 0% zetten. ;D
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 26, 2006 13:56:12 GMT 1
Gripcurve lijkt inderdaad iets mis mee te zijn.
|
|
|
Post by Buchinski on Dec 26, 2006 14:20:34 GMT 1
Moeten we onderscheid maken tussen "downforce" tout-court en griplevels van banden?
De vergelijking van rondentijden gaat niet compleet op denk ik. Die wingcars haalden hun grote voordeel uit de enorme bochtensnelheden terwijl in de laatste 20 jaar veel tijd is gewonnen door extreem korte remafstanden en ideale acceleratie uit de bochten. Begin jaren 80 bonden de piloten hun helmen met fietsrekkers vast aan de zijkanten van hun wagens omdat ze anders nooit hun hoofd konden rechthouden door de G-krachten. In die periode waren er ook de meeste letsels aan rug en nek. Die situaties zie ik toch niet meer in de F1. Vandaar dat ik me afvraag of de door de wingcar gegenereerde downforce niet los moet worden gezien van de huidige griplevels die vooral werken op de banden?
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 26, 2006 17:06:02 GMT 1
F1 piloten zijn tegenwoordig topatleten met ultra lichte helmen die op die g-krachten getraind zijn, en de cockpits zijn veel veiliger geworden, en de HANS doet ook zijn werk. Toen zaten ze in een badkuip met hun hoofd open en bloot en met een polyester helm die waarschijnlijk wel het dubbel zal wegen van die van nu. Op het einde van de wingcars haalden ze iets van 2,5G, tegenwoordig halen ze 4 tot 5G.
|
|
|
Post by Petrol on Dec 26, 2006 17:25:06 GMT 1
De remkracht is inderdaad vermindert, met 5% heb ik net gezien. Nog even een correctie: de voorbanden hebben bijna even veel grip als de achterbanden, er is wel een verschil. Als ik commentaar heb zal ik maar zorgen dat het juist is wat ik zeg. ;D
|
|
|
Post by Nolle on Dec 26, 2006 17:33:34 GMT 1
De balans ligt nu zo tussen de 58 en 61% blijkbaar, in GPL was dat 60-65% als ik me goed herinner. Die verandering, en het feit dat ge beter kunt rijden met extreme diff settings Peter , ik probeer beetje bij beetje het instellen van een setup maar een vraagkse : waar in rFactor kunt ge die balans gaan instellen , die Diff settings ? ik moet nog maar denken aan insturen en de wagen breekt al uit achteraan....( Renault op Kyalami ).
|
|
|
Post by Petrol on Dec 26, 2006 17:42:23 GMT 1
In uw setup menu bij General, daar rechtsonder ziet ge de settings van het differentieel. Power lager zetten en Coast hoger zou het gemakkelijker moeten maken. En eventueel Preload hoger.
|
|
|
Post by Nolle on Dec 26, 2006 18:00:05 GMT 1
In uw setup menu bij General, daar rechtsonder ziet ge de settings van het differentieel. Power lager zetten en Coast hoger zou het gemakkelijker moeten maken. En eventueel Preload hoger. thanks ! btw : een seizoen met die nwe mod zou wel fijn zijn , alleen zou ikzelf opteren voor een keuze van wagen bij de start van het seizoen en verplicht die dan te houden..is maar een gedacht hé
|
|
|
Post by jansongpl on Dec 26, 2006 18:22:34 GMT 1
Daar zou ik ook wel voor te vinden zijn. Ik zie dat nu bij Beracing dat ik de auto beter begin te kennen naarmate het seizoen vordert. Al die auto's door elkaar is nie echt mijn ding. Daarom doe ik niet mee met de V8's. Heb al genoeg te doen en leren voor mijn werk. ! Nuja het zijn de keuze's die je maakt in 't leven.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 27, 2006 13:54:13 GMT 1
Nog wat filmkes, echt onwaarschijnlijk hoeveel die gasten moeten corrigeren en met opposite lock quasi vol op de gas gaan , surtout dat filmke Montreal in regen Rechts v/h hoofdfilmke op YouTube staan er trouwens nog een paar..
|
|
|
Post by Petrol on Jan 4, 2007 19:33:20 GMT 1
|
|
|
Post by sequel on Jan 7, 2007 23:00:40 GMT 1
Daar zou ik ook wel voor te vinden zijn. Ik zie dat nu bij Beracing dat ik de auto beter begin te kennen naarmate het seizoen vordert. Al die auto's door elkaar is nie echt mijn ding. Daarom doe ik niet mee met de V8's. Heb al genoeg te doen en leren voor mijn werk. ! Nuja het zijn de keuze's die je maakt in 't leven. Das dan drie, wil ik ook wel.
|
|
|
Post by Knarf on Jan 7, 2007 23:11:43 GMT 1
Nog wat filmkes, echt onwaarschijnlijk hoeveel die gasten moeten corrigeren en met opposite lock quasi vol op de gas gaan , surtout dat filmke Montreal in regen Rechts v/h hoofdfilmke op YouTube staan er trouwens nog een paar.. Ja hallo kroket Da in de regen is geflipt die auto vindt compleet gene grip en die gast geeft gewoon vol gas door. Da in Long Beach is geflipt hoe snel die gaan. En dan wa zitten driften vlak op elkaar.
|
|
|
Post by Petrol on Jan 9, 2007 17:46:09 GMT 1
|
|