|
Post by arnold on Dec 15, 2005 22:12:13 GMT 1
eerste indrukken na de testrace op Silverstone :
het is de 67 mod zonder de foute physics...... grip met de banden , je kunt de wagen tenminste nu corrigeren en een uitstapje in het gras met een (paar) wiel(en) is niet direct desastreus.... als er goeie setups komen ( ik heb met een zo goed als "default" setup gereden ) dan zal het nog beter worden. mocht er een competitie komen dan denk ik wel van mee te doen ( ben het eigenlijk zeker ;D ).
vr gr,
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 15, 2005 22:49:19 GMT 1
Dito hier.
De motivatie voor de '65 races zal niet meer hetzelfde zijn ...
|
|
|
Post by jansongpl on Dec 16, 2005 6:54:41 GMT 1
Voor mij is de 65 nog altijd een vorm van snel zijn met een mindere auto en vooral "Car control" die je moet beheersen. Met de 69 plakt die auto als het ware aan de asfalt en kan je zo betere tijden neer zetten met zo'n krachtige auto.
Ik denk wel dat dit een goeie opvolger van de 67 en misschien zelfs de 65 kan zijn. Met de juiste setups zie ik dit wel goed evolueren naar iets bruikbaars. Let wel , gemakkelijker dan de 65 vind ik zo ook wel niet want alles verloopt nu sneller dus de reacties moeten ook sneller. Een rondje zandvoort met de cooper is voor mij 1.33.60 en met de mclaren na 4 rondjes 1.27.80.
|
|
|
Post by PhilipDC on Dec 16, 2005 9:19:48 GMT 1
Nu wat mij daarstraks eens even door mijn hoofd schoot is : beseffen al diegenen die nu enkel de 65 mod willen rijden omdat de 67 autos "te moeilijk" zijn dat de 69 even moeilijk, zoniet nog moeilijker, gaan zijn dan die verguisde 67-autos ? Want natuurlijk gaat iedereen binnen enkele dagen alleen nog maar 69-mod willen gaan rijden niet? (zoals we aanvankelijk ook met de 65 zagen gebeuren) Gisteren enkele rondjes gedraaid op WG met de 69. ;D ;D Willy, deze wagens voelen echt goed aan, zijn snel, controleerbaar en hebben grip. Allemaal eigenschappen, behalve snel dan, die de 67ers niet hebben. Hier mijn voorstel hoe de kalender voor de volgende "GPL Summer Trophy" er zou kunnen uitzien een beetje zoals LFS verschillende circuits en wagens. Spa - 69 Monaco - 65 Indianpolis Oval - TC Mossport - 65 Siverstone - 69 Avus - TC Monza - 69 Nurburgring - 65 Alles in halve GP afstand.
|
|
|
Post by arnold on Dec 16, 2005 9:56:22 GMT 1
de reden waarom ik eigenlijk een beetje uitgekeken was op Gpl was o.a. het gemis aan afwisseling bij de circuits. Philip , neem het mij a.u.b. niet kwalijk maar in Uw voorstel kom ik toch weer 5 gekende en al veelvuldig gereden circuits tegen. waarom eens niet een paar minder of onbekende circuits erbij ? ik heb er 32 staan , daar moeten er toch nog mooie tussen zitten ? is maar een idee hé.... vr gr,
|
|
|
Post by PhilipDC on Dec 16, 2005 10:03:18 GMT 1
de reden waarom ik eigenlijk een beetje uitgekeken was op Gpl was o.a. het gemis aan afwisseling bij de circuits. Philip , neem het mij a.u.b. niet kwalijk maar in Uw voorstel kom ik toch weer 5 gekende en al veelvuldig gereden circuits tegen. waarom eens niet een paar minder of onbekende circuits erbij ? ik heb er 32 staan , daar moeten er toch nog mooie tussen zitten ? is maar een idee hé.... vr gr, Je hebt een punt Nolle, maar het is maar een voorstel hé. BTW: denk je dan niet dat je bij LFS snel uitgekeken zal zijn, want daar is de variatie aan circuits ook niet enorm groot.
|
|
|
Post by Hill2button on Dec 16, 2005 10:10:14 GMT 1
Nu wat mij daarstraks eens even door mijn hoofd schoot is : beseffen al diegenen die nu enkel de 65 mod willen rijden omdat de 67 autos "te moeilijk" zijn dat de 69 even moeilijk, zoniet nog moeilijker, gaan zijn dan die verguisde 67-autos ? Want natuurlijk gaat iedereen binnen enkele dagen alleen nog maar 69-mod willen gaan rijden niet? (zoals we aanvankelijk ook met de 65 zagen gebeuren) Gisteren enkele rondjes gedraaid op WG met de 69. ;D ;D Willy, deze wagens voelen echt goed aan, zijn snel, controleerbaar en hebben grip. Allemaal eigenschappen, behalve snel dan, die de 67ers niet hebben. Hier mijn voorstel hoe de kalender voor de volgende "GPL Summer Trophy" er zou kunnen uitzien een beetje zoals LFS verschillende circuits en wagens. Spa - 69 Monaco - 65 Indianpolis Oval - TC Mossport - 65 Siverstone - 69 Avus - TC Monza - 69 Nurburgring - 65 Alles in halve GP afstand. Ik zou toch eerder de 65 apart houden en de 67 vervangen door de 69. De TC vind ik maar niks en ovals ... Een uur rondjes draaien, no thank you... 65, 67, TC, 69, we gaan er toch geen groentesoep van maken he? Voor de circuits volg ik Nolle wel. De redenering dat sommige mensen problemen hebben met add-on banen gaat steeds minder en minder op, steeds meer mensen hebben ondertussen snelle hardware aangeschaft. Een circuit leren kennen is telkens een extra uitdaging. Gooi alles eens overboord en begin van nul, inclusief de ring, hebben we daar al niet genoeg op gereden? (hoe mooi het ook mag zijn – trop is te veel) Laat het me zo stellen, als we er al gereden hebben, dan komt het niet meer in aanmerking; banen genoeg! Mss wat radicaal, but there you go
|
|
|
Post by Knarf on Dec 16, 2005 10:35:37 GMT 1
Willy, deze wagens voelen echt goed aan, zijn snel, controleerbaar en hebben grip. Allemaal eigenschappen, behalve snel dan, die de 67ers niet hebben. Gelieve dit niet verkeerd op te nemen maar die 67 wagens zijn wel controleerbaar met wat oefening. Enige probleem is dat geglij in trage bochten. Spa - 69 Monaco - 65 Indianpolis Oval - TC Mossport - 65 Siverstone - 69 Avus - TC Monza - 69 Nurburgring - 65 Dat vind ik een mooi voorstel. Zeker dat die TC wagens ertussen staan want tot nu toe vind ik dat nog steeds de tofste mod (niet beste kwa realisme en physics misschien maar wel de plezantste) die er is, veel beter dan de 69. In de 69 heb ik voorlopig wel het probleem dat ik mijn vleugels niet kan instellen in gem+ dus echt een goed oordeel kan ik daarover niet geven. Ivm circuits: Ik heb veel liever de standaard banen in gpl. Addon circuits spreken me niet aan, ge kunt nie online wat gaan racen door de week want daar rijdt toch niemand op. En veel goesting om in mijn eentje op een circuit te gaan oefenen heb ik nooit. De enige adonn baan waar ik ooit echt plezier aan heb gehad is Albi. Da's echt een tof circuit. Voor de rest kan ik me niks herinneren dat beter was dan kya, monza, monaco, mosport, spa of de ring
|
|
|
Post by Knarf on Dec 16, 2005 13:25:18 GMT 1
Ik heb ondertussen gpl volledig herinstalleerd. Vier aparte installaties voor 67.65.tc en 69. Daarvoor had ik allerlei problemen dat ge van bepaalde players geen setups kon inladen of dat players gewoon verdwenen uit gem+. Nu werkt alles perfect alleen heb ik nog altijd geen idee hoe ik de vleuginstellingen moet veranderen ? Ik meen te begrijpen dat dat in GEM+ moet gebeuren maar ik zie daar niks voor vleugels...
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Dec 16, 2005 13:25:21 GMT 1
en ovals ... Een uur rondjes draaien, no thank you... (...) Voor de circuits volg ik Nolle wel. De redenering dat sommige mensen problemen hebben met add-on banen gaat steeds minder en minder op, steeds meer mensen hebben ondertussen snelle hardware aangeschaft. Een circuit leren kennen is telkens een extra uitdaging. Gooi alles eens overboord en begin van nul, inclusief de ring, hebben we daar al niet genoeg op gereden? (hoe mooi het ook mag zijn – trop is te veel) Alleen op een oval rijden is inderdaad doodsaai, maar middenin een veld aan 180mph ronddraaien, dat is alles behalve saai. Dat is bloedconcentratie, elke duizendste van een seconde. Ge gaat trouwens bijna elke ronde een andere lijn rijden midden in het veld. Installeer Aero 88 in NR2003 eens : dat is fantastisch. Ik ben zeker geen tegenstander van add-on banen. Anderzijds zijn er ook minder ervaren mensen die nog graag aan hun GPLRank schaven. Trainen voor een league-race is daar de ideale gelegenheid voor. Denk dan ook dat een mix van Pappy-banen met add-ons ideaal is. Ge gaat toch niet echt menen dat bv Solitude of Pau niet fantastisch zijn. Alleen maar mijn 2centen. Timo
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 16, 2005 13:27:13 GMT 1
Frank, herselecteer in GEM+ eens de 69 carset. Je rijd nog met de 67 physics rond. In je GEM+ staat "1969 Grand Prix (1967)" Dat zijn dus 67 physics... Ik heb net hetzelfde tegengekomen. Blijkbaar een kleine bug: forum.rscnet.org/showthread.php?t=235792
|
|
|
Post by Knarf on Dec 16, 2005 13:30:13 GMT 1
Ge gaat toch niet echt menen dat bv Solitude of Pau niet fantastisch zijn. Pau heb ik zeker nog nooit op gereden. Solitude die hebben we ooit eens gedaan met de vrl zeker ? Ik kan me dat circuit in ieder geval niet meer herinneren dus ik zal er niet veel aan gevonden hebben... De enige adonn baan die ik met de vrl heb gereden die echt tof was is Albi. En daarnaast Falkenbergh maar dat circuit is gewoon te kort/smal.
|
|
|
Post by Knarf on Dec 16, 2005 13:31:21 GMT 1
Frank, herselecteer in GEM+ eens de 69 carset. Je rijd nog met de 67 physics rond. In je GEM+ staat "1969 Grand Prix (1967)" Dat zijn dus 67 physics... Ik heb net hetzelfde tegengekomen. Blijkbaar een kleine bug: forum.rscnet.org/showthread.php?t=235792thnx
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Dec 16, 2005 13:31:22 GMT 1
Frank, ge ziet nog op de 67-physics. Er staat links boven nog 1969 Grand Prix (GPL 67). Klik op de carsetts. 69 zal normaal op de actives staan. Klik daar nog eens op en dan komt er nog een menu naast. Daar hebt ge rechts boven een drop-down waar ge GPL 67 of GPL 69 kunt aanvinken. GPL 69 aanvinken en dan zult ge in het hoodmenu van GEM links beneden de wings kunnen regelen.
Groeten,
Timo
|
|
|
Post by Buchinski on Dec 16, 2005 13:33:15 GMT 1
Dat niemand dit aub persoonlijk opneemt maar deze kleine vingeroefening bewijst weeral dat er organisatorisch toch wel iets meer dient te gebeuren dan een klasse te nemen en daar een aantal circuits in te gooien. Ik hoor hier geregeld goede voorstellen maar de soep wordt nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend nietwaar.... Als je even naar de laatste postings kijkt zie ik weer veel goede ideeen maar zie ik ook dat er 4 of 5 mensen aan het woord zijn die dan ook 5 verschillende meningen en visies hebben. De truuk voor ons is om iets te brouwen dat een beetje door iedereen gesmaakt wordt en ja ... dat gaat altijd in de richting van eenheidsworst en compromissen. Voor de ene is het altijd teveel, voor de andere is het altijd te weinig. Voor de ene is het niet radicaal genoeg, voor de andere is het minste teveel verandering ... En dan zwijgen we nog over de techniciteiten op hosting en of serverniveau want daar moeten ook altijd wel dingen worden aangepast. Afin ... wat ik wou zeggen : we zijn nog maar net aan de winterpauze... De volgende trophy is nog een eind weg. Laten we ons bezighouden met wat we bezig zijn en op de gepaste tijden discussieren over wat we binnen een aantal maanden willen doen. Ik heb ook mijn voorkeuren en mijn ideeen en ik wil wel eens enkele dingen voorstellen maar dan misschien in een andere thread. Deze hier ging eerst en vooral over de 69 mod.... Dus wie zich geroepen voelt : lanceer een andere thread met "voorstellen" of ideen voor later, vul aan, verfijn...enz...maar probeer het te toetsen aan de realiteit .... Om maar een voorbeld te noemen : bestaan er voor alle circuits wel online grids..., zitten bepaalde circuits wel op onze servers,..kunnen de carsets online gebruikt worden... enz ... enz.... Ik gs dssr dsn ook wel eens mijn non-admin ideetjes komen zetten
|
|