|
Post by arnold on Dec 14, 2005 21:39:24 GMT 1
Sinds dat ik een AMD64 gebruik krijg ik met heeeeel veel oudere software (installer van quake3, installer van gpl, installer van gem+, ...) volgende foutmelding: Poging om toegang te krijgen tot ongeldig adres Aangezien mijn huidige gpl/gem+ installatie totaal niet met mods overweg kan om 1 of andere reden en ik geen nieuwe install kan doen zal ik deze mod niet kunnen draaien. Als iemand toevallig een oplossing weet voor die toegang tot ongeldig adres mag hij het me altijd laten weten want ik vind ik er bijna niks over op het internet. Frank , gewoon even testen ze : ga eens naar start,configuratiescherm,systeembeheer,computerbeheer en klik op schijfbeheer , selecteer daarna schijf per schijf ( of partitie per partitie als je er meerdere hebt ) en vraag de eigenschappen op , kijk of onderaan het venster een vinkje staat bij "deze schijf indexeren om snellere zoek....." , er kunnen problemen rijzen met installeren als dit niet is aangevinkt. anders weet ik ook niet zo direkt een oplossing maar ik ga mijn licht eens opzsteken op het werk , we zitten daar met ne zéér knappe gast op pc gebied. vr gr,
|
|
|
Post by Knarf on Dec 14, 2005 21:58:07 GMT 1
Dat vinkje staat aan (heb maar 1 partitie dus het is maar 1 vinkje)
|
|
|
Post by Buchinski on Dec 14, 2005 22:14:48 GMT 1
Idd Arnold, daar was ik ook aan aan het denken. Dat en eens kijken of je de exe "compatibel" hebt gezet. Als je rechtsklikt op de exe dan kan je ergens iets aanduiden van "compatibiliteits" modus .....
Access violation is wel iets dat zich afspeelt binnen de geheugenverdeling van windows...en das een beetje zwarte magie ... Buiten de dooddoener van "alles sluiten" kan ik daar niet veel van zeggen.
Neem eens een screenshot en vraag het die gast van GEM op RSC...die helpen u wel voort. Maak wel dat het in het Engels is natuurlijk!
|
|
|
Post by Knarf on Dec 14, 2005 22:26:45 GMT 1
Ik zou niet weten wat de engelse vertaling is van die boodschap eigenlijk... Als ik dat weet kan google misschien ook wat meer hulp bieden dan dat als ik zoek op de nederlandstalige foutmelding.
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Dec 14, 2005 22:34:28 GMT 1
Beats me. Ik kreeg initieel als foutmelding "Not a valid base for GEM-installation" of zoiets en dat was dus opgelost met die exports map.
Daar juist met Kristof effe op de LFGPL-server gezeten op Zandvoort. Eén ding : ik ben traag moeder. Ge moet U echt mentaal forceren zo van : die dingen gaan daar wel sneller door, duwen. Toen het wat begon te vlotten kwam mijn madam juist binnen. Sorry da'k ineens weg was hé Kristof.
Enfin, dat kan nog leuk worden morgen.
Groeten,
Timo
|
|
|
Post by Buchinski on Dec 14, 2005 23:55:37 GMT 1
Ik zou niet weten wat de engelse vertaling is van die boodschap eigenlijk... Als ik dat weet kan google misschien ook wat meer hulp bieden dan dat als ik zoek op de nederlandstalige foutmelding. Dat is natuurlijk de hele miserie met die vertaalde software he ... dan kijken mensen raar als ik zeg dat ik liever alles in het Engels installeer! Maarre ... eens ge in de problemen raakt dan valt dat vernislaagje "nederlands" weg en dan moet je sowieso verder met het Engels ..Nederlandse soft of niet... Beats me. Ik kreeg initieel als foutmelding "Not a valid base for GEM-installation" of zoiets en dat was dus opgelost met die exports map.--- Dat had ik ook in het begin. Ik heb gewoon een andere van mijn vele GPL installs gepatched maar daarom dat ik vermoed dat het een foutmelding is die je krijgt als je een alreeds door GEM gepatchte exe file nog eens wil patchen met de 69GEM In mijn geval was het mijn 1964 carset waar reeds de Thundercars inzitten ook en blijkbaar wou hij daar niet nog eens de 69 bovenzetten...
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Dec 15, 2005 0:12:24 GMT 1
Hebt gij dan ook een aparte GPL-install voor elke mod Willy?
|
|
|
Post by Buchinski on Dec 15, 2005 0:49:53 GMT 1
Hebt gij dan ook een aparte GPL-install voor elke mod Willy? Het scheelt toch niet veel ...! Heb een install 64+TC, 65, 66, 67, 68, 69, een 67F2, 67F3 en een "GEM" installatie om mee te prutsen ;D Bwa, in deze tijden met harde schijven van 120GB gaat het op dat beetje megabytes wel niet aankomen zekerst?
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Dec 15, 2005 10:44:25 GMT 1
Ik heb er ook drie staan, een 65, een 66 & 67, en een 69. De 65 & 69 hebben elk een eigen GEM installatie en eigen IGOR-installatie. Vind dat heel handig : geen spelers à la 65 en 69, set-ups mooi gescheiden, etc.
|
|
|
Post by arnold on Dec 15, 2005 11:00:18 GMT 1
jaja , ik ben ook weer "back in gpl business" , de schuld van Willy : ergens op het forum schrijft ie dat ie voor de verschillende mods aparte installaties heeft omdat er toch plaats genoeg is op z'n harde schijf. daarom ben ik bij mezelf gaan zeggen dat ik ook genoeg plaats heb en waarom dan niet gewoon Gpl installeren en als ik toch eens goesting krijg kan ik direkt racen. en nu met die 69 mod , die moet ik toch eens proberen hé ;D en zijn er al "setups" te krijgen ? alvast bedankt en tot vlug eens voor een Gpl koerske . vr gr,
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Dec 15, 2005 11:11:17 GMT 1
en zijn er al "setups" te krijgen ? alvast bedankt en tot vlug eens voor een Gpl koerske . vr gr, Een paar set-ups van MS op de site van de 69-mod zelf. Ik host vanavond in Vroc een 69-race op Silverstone. MvG, Timo
|
|
|
Post by Cash on Dec 15, 2005 14:07:46 GMT 1
Hebt gij dan ook een aparte GPL-install voor elke mod Willy? Het scheelt toch niet veel ...! Heb een install 64+TC, 65, 66, 67, 68, 69, een 67F2, 67F3 en een "GEM" installatie om mee te prutsen ;D Bwa, in deze tijden met harde schijven van 120GB gaat het op dat beetje megabytes wel niet aankomen zekerst? Haha Willy, jij bent zoals ik met flightsims. Ik heb hier van Falcon 4 (ook zo'n classic als GPL, flightsim van 1998) 8 versies op men schijf staan Toch fun dat die 2 games van 1998 nog steeds evenwaardig (om niet te zeggen, beter:p) zijn dan de nieuwe games.
|
|
|
Post by Buchinski on Dec 15, 2005 15:44:59 GMT 1
Tja, Timo en David...soms gaat dat op het fanatieke af want ik heb trouwens ook nog 4 originele CDs van GPL liggen (3 engelse en een franse, waarvan 1 nog ongeopend in de plastiek) Tevens probeer ik mijn installs nog "tijdsgebonden" te houden, dwz :de juiste geluiden bij de juiste motoren zodat de DFV van de Lotus uit 1967 hetzelfde geluid is als die van de Matra uit 1969 of de Brabham en dat de Lotus-BRM uit 66 klinkt als de BRM uit 1967..... En dan probeer ik nog zoveel mogelijk de trackcovers van het "juiste"seizoen erbij te halen zodat mijn aankondigingsaffiche van de GP Zandvoort 1967 verschilt van die van de andere jaren ... freaky niet? btw... de demo van Falcon4 heb ik indertijd nog geprobeerd (keyboard besturing). Ik heb nog een paar vliegsims liggen maar uiteindelijk heb ik een keuze gemaakt en ben volledig naar racegames gegaan dus hou ik mij niet meer bezig met vliegen, shooters of puzzles. Ben daar trouwens nooit ver in geraakt : alleen in MS Flight Simulator 2000 is het mij indertijd gelukt met de 737 de eerste WTC toren te raken...de tweede was veel lastiger .... Allez...die dingen liggn hier nog voor als ik zo eens een pervers idee krijg als hierboven Net zoals veel mensen geen racekes kunnen rijden van meer dan 10 rondes kan ik geen 4 uur spenderen aan het simuleren van een retourvlucht Zurich :-) ... Ieder zijn dada nietwaar (hoewel vliegtuigen vroeger een zwaar interessegebied waren van mij...heb hier nog kilos militaire boeken liggen vol vliegerkes...) Voor de ge-interesseerden : deze zip bevat de covers voor de GP's van 1969...althans, diegenen die ik kon vinden. Als iemand een afbeelding heeft van een affiche en/of programmaboekje van de GP van Nederland en van Mexico 1969..let me know! De pbf-bestanden droppen in de mappen van de desbetreffende circuits onder je GPL/tracks map. Als er zich een andere pbf-file in bevindt :eerst de andere pbf backuppen. Dan kan je die altijd terugzetten als deze covers je niet bevallen. (met dank aan de "The Motor Racing Programcovers website" en de makers van het programmaatje "WinMip")Downloaden van "My temp dir" : =>HIER<=
|
|
|
Post by jansongpl on Dec 15, 2005 19:27:22 GMT 1
Heb het toch eens geprobeerd ! Lotussen vond ik te doen. De mclaren en de matra gaven mij de meeste voldoening ;D. Die Brabham vond ik ambetant omwille van het tafelblad in de weg en de BRM zeer teleurstellend. Zwakke motor. Hopelijk komen er snel setup van de meesters zodat ik niet met de default moet proberen. Het lijkt me wel fun. Ik heb veel met de 65 geracet en als je dan met die bakken rond vliegt krijg je soms wel eens kippevel met die snelheid ! Eerst had ik "could not load track " maar dit kwam omdat in die versie alleen de Highwing zijn opgenomen. Waar het RSC forum niet allemaal goed voor is !
|
|
|
Post by arnold on Dec 15, 2005 20:38:47 GMT 1
toeme toch , Gpl is als racesim toch goe hé..... ondertussen met "deafult" setup ne 1.28.84 op Silverstone met de Ferrari. ik vind die Lotus met die voorvleugel toch maar een raar beest om mee te rijden ze. tot straks voor de testrace ? vr gr,
|
|