|
Post by Mee on Aug 22, 2014 20:12:56 GMT 1
rFactor 2 Fall Trophy 2014
Chevrolet Camaro GT3Bandenslijtage en benzineverbruik x2
- Race 1: 7 september
Mid-Ohio: 50 min
- Race 2: 21 september
Sepang: 50 min
- Race 3: 5 oktober
Bahrein: 50 min
- Race 4: 19 oktober
Sebring: 100 min
Howston G4 '69 MKIII/B Bandenslijtage en benzineverbruik x1
- Race 5: 9 november
Monza '60: 50 min
- Race 6: 23 november
Le Mans '91: 50 min
- Race 7: 7 december
Estoril: 50 min
- Race 8: 21 december
Spa '67: 50 min
- Te downloaden:
- Chevrolet Camaro - Howston G4 - Tracks worden (indien nodig) in de racetopic gemeld.
- De testraces voor beide mods duren slechts 40 minuten.
- Er wordt telkens met een staande start vertrokken.
- Succesballast.
Zie regel 4.9 van het VRL-reglement. De ballast wordt bepaald door de som van de punten van de laatste 2 raceweekends, de top 5 hiervan krijgt 5%, 4%, 3%, 2% en 1% ballast. Deze ballast wordt automatisch toegepast als je de server joined.
- Weer:
Er wordt gebruik gemaakt van de rFactor 2 Weather Tool om de echte weersomstandigheden in-game na te bootsen. Voor meer uitleg kan je in deze thread terecht. In de racetopics wordt telkens een link voorzien naar de weersvoorspelling.
- Teams.
In een team rijden is niet verplicht. Een team kan uit maximaal 3 piloten bestaan: 2 reguliere piloten zijn een vereiste om een team te kunnen vormen. Optioneel mag er een derde piloot in het team opgenomen worden uit de Rudy Saenen Cup, maar die kan niet scoren in het teamklassement. (De bedoeling hier van is rookies te kunnen motiveren door ze mee te laten draaien in een team, en daardoor een gezonde toevoer van rookies te verzekeren in de achterhoede.) De 2 reguliere piloten kunnen scoren voor het teamklassement. De punten van een team is de som van de punten van de 2 reguliere piloten hiervan. Elk team krijgt een TeamSpeak kanaal en in het "Teams" subforum een eigen topic waar de wagens en rijders voorgesteld kunnen worden, video's en racereports worden geplaatst, enz...
- Skins.
Je wagen van een andere skin voorzien is niet verplicht. De onderlinge wagens van een team moeten dezelfde basiskleuren hebben. Er mogen wel kleuraccenten zijn om verschillende teamwagens te kunnen onderscheiden. Hoe we juist met deze skins gaan werken in rFactor 2 volgt later.
|
|
|
Post by Mee on Aug 23, 2014 12:23:38 GMT 1
Een wijziging tov vroeger: succesballast moet nu niet meer zelf worden geïnstalleerd door middel van de juiste upgrade te selecteren. Bij het joinen van de server wordt de succesballast automatisch door de server toegevoegd. Het enige beperkte nadeel hieraan is dat je offline zonder ballast zal rijden.
|
|
|
Post by Timpreza on Aug 23, 2014 18:41:52 GMT 1
Maar op de server is dat wel meteen in orde van het moment dat het klassement up to date is? En kunnen we op 1 of andere manier weten of we effectief met ballast aan't rijden zijn?
|
|
|
Post by Mee on Aug 23, 2014 19:05:11 GMT 1
En kunnen we op 1 of andere manier weten of we effectief met ballast aan't rijden zijn? Je krijgt bij het joinen een bericht dat er XX kg ballast is toegevoegd. Van zodra dat ingegeven is op de server (piloot X krijgt X ballast) verloopt dat allemaal automatisch. Handig!
|
|
|
Post by Ben Cuypers on Aug 23, 2014 20:22:07 GMT 1
Eerlijk? Hetzijn zeker geen auto's waar ik warm voor loop! Maar ik ga er wel proberen zo veel mogelijk bij te zijn! Vandaag is de nieuwe pc besteld, dus rF2 op max settings gaat wel een heel pak aangenamer zijn! :-)
Tot dan!
|
|
|
Post by Mee on Aug 23, 2014 21:01:49 GMT 1
Da's raar Ben, ik had verwacht dat die Camaro op uw lijf geschreven is.
|
|
|
Post by timothy on Aug 23, 2014 21:42:53 GMT 1
Cupke heeft geïnvesteerd... Nen PC die rf2 op full detail draait... Sterk... Zal toch al rap een paar duizend euri zijn
|
|
|
Post by MacTuffer on Aug 24, 2014 7:28:09 GMT 1
Eerlijk? Hetzijn zeker geen auto's waar ik warm voor loop! Maar ik ga er wel proberen zo veel mogelijk bij te zijn! Vandaag is de nieuwe pc besteld, dus rF2 op max settings gaat wel een heel pak aangenamer zijn! :-) Tot dan! Ik ga ook ene bestellen, hopelijk binnenkort al of anders zeker eind oktober. Post jij eens uw setup, kan ik eens vergelijken. ;-)
|
|
|
Post by Ben Cuypers on Aug 24, 2014 15:22:43 GMT 1
Ik zal het morgen in de 'nieuwe config'-thread posten. Op men gsm typen gaat nie makkelijk.
@timo: Jaja, zotte kosten. Was allemaal serieus onvoorzien, maar men GTX 590 ging nie in men kast, dus uiteindelijk maar ne hele nieuwe besteld. Dan zijn we normaal gerust voor een paar jaar en voor 3 screens in de toekomst.
|
|
|
Post by Mee on Aug 24, 2014 15:39:07 GMT 1
dus uiteindelijk maar ne hele nieuwe besteld. Want een grotere kast kost zoveel dat je beter ineens een nieuwe pc koopt .
|
|
|
Post by Mee on Aug 25, 2014 18:55:22 GMT 1
De bandenslijtage en het benzineverbruik is op x2 gezet voor de Camaro-races. De Howston races worden op x1 gereden.
|
|
|
Post by Ben Cuypers on Aug 25, 2014 19:08:35 GMT 1
De pc-story heb ik in het nieuwe config forum gezet. Ontopic: Wordt er met rF2 gereden met alles wat het te bieden heeft? Regen, rubber in van de baan etc? Want als het weer af staat en de baan green blijft is het grootste effect en strafste van rF2 voor een groot stuk verloren vind ik. Het is gewoon de max dat er geen 2 sessies hetzelfde zijn...
|
|
|
Post by Timpreza on Aug 26, 2014 5:47:21 GMT 1
Dat is de sterkte van rf2 he. Realroad staat dus aan, maar tot dusver is het weer clear en stabiel ingesteld op de server. Ik push voor echt realistisch variabel weer, maar in de tests met de Civic is gebleken dat als je in een sessie 5% kans op regen opgeeft, je dan ook effectief 5% van die sessie regen zal zien. Als het dan een halfuur duurt tegen dat die van droog is heb je meer in't nat dan in't droog gereden.
Ik heb ooit eens een plugin gevonden die je op de server kan installeren die het weer van bvb accuweather haalt en dat toepast op de server. Dat kan echt interessant zijn. Dan plaatsen we hier een widget van de weersvoorspelling op de racelocatie bvb, en dan rijden we in het weer zoals het daar ter plekke echt is. Geen idee of dat goed werkt, maar misschien een idee voor de testrace?
|
|
|
Post by Timpreza on Aug 26, 2014 5:50:51 GMT 1
|
|
|
Post by k3vin on Aug 26, 2014 20:24:39 GMT 1
Ik ga ook nog eens proberen mee te doen se :-) das veel te lang geleden zenne :-) Heb nieuwe pc en kan eindelijk deftig rf2 draaien :-)
|
|