|
Post by Mee on Nov 26, 2014 13:43:09 GMT 1
Estoril is bij aanvang van de Howston races vervangen door Spa. Dat was Silverstone . We slaan Estoril simpelweg over zodat het seizoen versneld wordt afgerond in stijl; op Spa.
|
|
|
Post by Mee on Nov 26, 2014 14:38:15 GMT 1
Het is enorm jammer, maar de overstap naar rFactor 2 was er dan toch te veel aan. Zoals jullie ongetwijfeld al gemerkt hebben de laatste seizoenen (want het is niet plots hoor) is ook mijn motivatie voor het adminwerk serieus gezakt. En vermits dat bij Tim ook al zo was (en Rino zijn redenen heeft) hebben we een adminteam dat maar half afwezig is voor, tijdens en na de races. Als de organisators zelf al niet meer gemotiveerd zijn heeft dat onherroepelijk zijn terugslag op de races/seizoenen zelf: de server die niet meteen de juiste combo draait, racetopics die te laat worden gestart, het bekijken van incidenten na een race die te laat gebeuren,... Die demotivatie was er ook al bij de rF1-races met weinig volk; het sop is de kolen niet waard.
De redenen van het stelselmatige verkleinen van het veld heeft meerdere redenen, waarvan de grote hoop hierboven al staat: - foute (ik zeg: minder populaire) modkeuzes: je wilt voor iedereen goed doen, de ene rijdt graag met een openwheeler, de andere met een toerwagen, en nog andere piloten rijden liever met historics rond. Maar kies voor een van de minder populaire categoriën, en er valt een stuk weg. - de concurrentie van iRacing en andere sims: zeker niet de onderschatten. Ga enkele jaren terug en dan had je enkel rFactor als aanvaard realistisch raceplatform. Je had wel nog een LFS, GTR2, etc, maar dat was een pak kleiner. - de overgang van rF1 naar rF2; weinig volk begon nog met rF1 om de leegloop daar te counteren, en rF2 ziet er niet fancy genoeg uit voor nieuwe simmers (en is te zwaar voor wat je krijgt). - ... nog andere redenen, ongetwijfeld ook door fouten van onze kant uit
En dan heb je nog de admins die niet altijd op dezelfde lijn zitten als de andere piloten - ik kan mij voorstellen dat daar onderling genoeg over geklaagd is. Ben geeft bv aan dat hij liever makkelijkere mods en gekende tracks zou zien; geef mij maar een mod waar ik moet vechten om het circuit rond te komen (Howston), anders val ik in slaap. En geef mij ook maar regelmatig een nieuwe track die ik onder de knie moet krijgen. Spa bv is een mooi circuit, maar ik heb er ondertussen te veel op gereden zodat dat bij mij niet meer "het mooiste circuit ter wereld" is.
De toekomst? Persoonlijk zie ik er echt naar uit om op een ander te gaan racen in een goed gevuld veld met een goeie organisatie (ter info: ik heb - buiten enkele endurance races - nooit ergens anders geraced dan bij de VRL). Racen onder de vlag van de VRL in een veld van +20 man in rFactor 2, met piloten waar al jaren een band is mee opgebouwd. Geen rompslomp, gewoon puur racen: klinkt mij als muziek in de oren. Zo doet Simracing For Holland het bv ook.
Komt er nog een vervolg aan onze races hier? Ik hoop het wel, en dat zullen we vermoedelijk na een sabbatseizoen/jaar nog eens proberen (of toch ten minste eens peilen naar de interesses).
Maar voor dit seizoen hebben we nog één race te gaan, met een powerbeest op het legendarische Spa van '67. Dat wordt meteen ook de titelbeslisser, want we staan met 3 man op min of meer gelijke punten. Ik hoop dat iedereen nog eens een efforke doet om er binnen anderhalve week bij te zijn, om - zoals Tim al zei - te eindigen waar het zoveel jaar (12?) geleden is gestart.
|
|
|
Post by Ben Cuypers on Nov 26, 2014 18:49:40 GMT 1
Ok, dit is spijtig om te lezen. Maar als de motivatie en het enthousiasme er niet meer is, is er inderdaad maar 1 mogelijke oplossing. Ik begrijp dit wel.
De redenen zijn inderdaad al genoeg aangehaald dus die ga ik niet meer overlopen, maar de versplitsing van de simwereld is waarschijnlijk 1 van de grootste redenen. Vergeet ook het ouder worden van iedereen niet. (Andere prioriteiten) De voorstellen die ik deed voor makkelijkere of populaire mods waren maar voorstellen om meer volk te krijgen, maar dat doet er nu niet meer toe.
Ik ga er zeker bij zijn volgende week. De (voorlopig) laatste race van de league waar het voor mij allemaal begonnen is wil ik niet missen! Niet vergeten, als ik mijn vriendenlijst op FB afga, lieg ik niet als ik zeg dat bijna de helft (ex-)VRL'ers zijn! Vrienden en kennissen! Ik hoop dat het toch in leven blijft en hetgeen er gepland staat klinkt goed. Simracing For Holland is inderdaad het beste voorbeeld. Ik ga waarschijnlijk geen rF2 league rijden die wekelijks rijdt, maar indien er een goeie endurance race of kampioenschap is ben ik daar zeker voor te vinden. In iRacing zit ik min of meer 'vast' aan MadCape, maar in rF behoud ik de vrijheid om met de VRL te racen, iets wat ik zeker zie zitten!
Het stopt niet, het wordt gewoon anders! ;-) (Word er zelfs een beetje emotioneel van... :-) )
|
|
|
Post by timothy on Nov 26, 2014 19:33:02 GMT 1
sad to hear maar zat er enigszins aan te komen vrees ik...overstap naar Rf2 was er voor meesten te veel aan...Had ook eerst mijn bedenkingen. Maar door bepaalde mensen "overhaald" om het een kans te geven. Mij daarom een nieuwe pc gekocht enkel en alleen voor RF2 eigenlijk. En ik moet zeggen, het is verdomme een goe spelleke. Maar je hebt jammer genoeg een redelijk beest van pc nodig om met details op deftig te kunnen spelen...En denk dat dat eigenlijk het grootste probleem is. Nie veel vrl'ers hebben een pc die het deftig draait en niet iedereen heeft zin om voor een spelleke een nieuwe pc te moeten aanschaffen. Jammer voor de vrl maar erg begrijpelijk. Reden dat ik nie veel meer actief was op het einde was door bepaalde omstandigheden ik geen tijd meer had. En als ik dan zag dat de races met 5-6 man waren had ik nie veel zin om mijn tijd daar in te steken. Want met 6 is het geen race hé, das een promenade Ga proberen om de laatste ook mee te rijden om afscheid te nemen in schoonheid. (laten we eerlijk zijn, eigenlijk weten we dat een sabbatical de stille dood is) Heel veel goede herinneringen aan de vrl en erg veel ,ja ik mag wel zeggen vrienden gemaakt...Sommige zelfs voor het leven...man ik wordt emotioneel :´( And on that bombshell...
|
|
|
Post by Moerie on Nov 26, 2014 20:14:49 GMT 1
Er is altijd een tijd van komen en gaan. De generatie veranderd ook. Mensen krijgen verantwoordelijkheden zoals werk, kind vrouw enz ... En hebben dan minder tijd voor de VRL. De oudere kern heeft ook een andere interesse voor bepaald mods. Nu met de Howston vind ik een zalige mod veel beter dan de vorige met de Camaro. Waarschijnlijk zal de jonge generatie hier minder wild van zijn. Vooral de Howston doe me aan de VRL-tijdperk denk, terug in de tijd Nu het iets minder gaat met de VRL community moeten we daarvoor de hoop niet opgeven. Wel begrijpelijk dat zo iets voor de admins niet leuk moet zijn. Respect voor die mannen die daar veel tijd insteken na al die jaren. Grote pluim hiervoor! In de begine jaren was er ook niet zo'n groot publiek. OK er wordt nu wel minder gepost dan vroeger. Maar om iedere dag maar iets te posten omdat er wat beweging zou inzitten is ook zinloos. Ik geef toe dat ik ook iedere dag het forum bezoek zonder maar iets te zeggen zoals een race verslag. Maar dit komt vooral door tijdsgebrek. rF1, Rf2 , AC of iRacing noem maar op. De admins moeten keuze's maken al zijn die soms niet even gemakkelijk. De belangrijkste reden mogen we nooit vergeten, waarom de VRL onstaan is en de spirit van de VRL. Als er een groep mensen niet akkoord gaat met de keuze van de sim, dan zit die groep niet op de juiste plaats. En dat rF2 veel van uw PC vraagt is nu eenmaal zo, iedereen moet toch eens een upgrade uitvoeren van hun PC. Begrijpelijk dat niet iedereen direct die upgrade kan uitvoeren. Maar je kan toch niet jaren met dezelfde sim blijven rijden. Stilstaan is achteruit gaan. Naar mijn gevoel zijn er maar weinig ECHTE sims. Op dit moment is dit vooral rFactor, met iRacing heb ik geen ervaring. AC heeft nog een grote weg te gaan vooraleer dit een sim mag genoemd worden. Waarom blijven bij rF terwijl rF2 een grotere stap, dichter bij de sim brengt. Nu als de VRL zou stoppen zou ik dit zeer jammer vinden. Er moeten oplossingen komen, kritiek geven is altijd te gemakkelijk. Dus kom op met die ideeën! Misschien moeten we die testraces afschaffen, eventueel de races wat meer spreiden over het jaar. En een 2 uur race van maken of zo. Of met de VRL deelnemen aan grotere endurance races, daar ben ik helemaal voor te vinden. In ieder geval het zou toch op een einde moeten komen, dan ga ik op zoek naar iets anders. Waarschijnlijk iRacing ... Soit jullie zullen niet allemaal akkoord zijn met mijn mening maar geef gerust uw mening en uw ideeën.
|
|
|
Post by Moerie on Nov 26, 2014 20:22:35 GMT 1
Reden dat ik nie veel meer actief was op het einde was door bepaalde omstandigheden ik geen tijd meer had. En als ik dan zag dat de races met 5-6 man waren had ik nie veel zin om mijn tijd daar in te steken. Want met 6 is het geen race hé, das een promenade Als iedereen van hetzelfde gedacht is geraak je ook nergens. Soms moet je zelf de eerste stap zetten en toch enige tijd volhouden. Daarom zal ik ook mijn best doen om iedere race aanwezig te zijn!
|
|
|
Post by nicoroman on Dec 2, 2014 12:45:31 GMT 1
Spijtige zaak.
Eerst en vooral nog nen dikke merci voor de admins voor de geleverde inspanningen. Heel Leuke tijd gehad bij de vrl en een aantal toffe mensen leren kennen.
Nieuwe pc zit in e pijplijn dus als er mensen ideeën hebben waar er deftig geracet kan worden just shout. Zeg natuurlijk geen nee tegen een vrl 2.0.
Dikke merci en ,zeker niet onbelangrijk, heb meer gewonnen dan timo
Den ouwen
|
|
|
Post by pe on Dec 2, 2014 18:40:58 GMT 1
Het is altijd een komen en gaan geweest van leden, en de laatste tijd is er vooral een gaan en weinig komen. Ik kan massa's redenen opnoemen, en de meeste zijn ook de revue gepasseerd. Ik ga ze niet herhalen, alle redenen kloppen. Dat het hier stil is, sjah. Het is begonnen met FB. We hebben elkaar daarop gezocht en gevonden om te zeveren. Eens er hier minder racers meedoen, valt dat hier dan stil natuurlijk. Wat mij betreft, ik heb al een aantal seizoenen geen motivatie meer om met me adminnen bezig te houden. Ik had gehoopt da een nieuwe sim nieuwe motivatie ging meebrengen, maar dat slaat lelijk tegen. Rino en Nick hebben andere prioriteiten. Dat laat enkel nog Bart over, en om voor 5 of 6 man de hele organisatie op zich te nemen, dat is ook de moeite niet waard. Als we moeten terugkeren, of overstappen naar een sim die niet aanspreekt voor de admins hoeft het voor de admins zelf ook niet. Het zit er dan ook dik in dat na afloop van het seizoen er geen volgend seizoen meer aan zit te komen. We zijn héél dringend aan een sabbatical toe. Misschien komen we wel terug, maar ik zie eigenlijk meer toekomst om als raceteam verder te gaan in plaats van als league. Als team mee racen bij grotere leagues. Minder organiseren, meer racen. Tijd brengt raad, maar we zijn al meer dan 2 jaar aan het hopen op een gouden hardcore sim als opvolger, en rF2 is momenteel de enige (betaalbare) die alles in huis heeft om dat te zijn. Maar het volk (of hun pc's) willen momenteel nog niet mee. Misschien komen we dus wel terug, maar nu rest er nog Spa. Terug naar waar we ooit begonnen zijn: Spa 67 met een overpowerde historic. De cirkel is rond wat ons betreft om de VRL (voorlopig) af te sluiten. Doe ons een plezier, en trek er alstublieft allemaal nog één keer de tijd voor uit om een mooie afscheidsrace te geven. Misschien even ander idee op tafel goeien. Wilde in schoonheid rust pauze in lassen. Ga dan voor 1 wedstrijd terug naar rfactor. Dan kunnen der hoogstwaarschijnlijk veel meer mee doen. Zet de clio's bv klaar en neem en circuit wat vlot rijdt. Stuur mailke naar iedereen in jullie bestanden. Wie weet krijg de wel meer dan 30 man bijeen.
|
|
|
Post by Rino on Dec 2, 2014 18:56:12 GMT 1
Gewoon de kalender afwerken. Wie weet worden er in de toekomst losse races gehouden op verschillende titels.
|
|
|
Post by Ben Putman on Dec 2, 2014 23:05:25 GMT 1
Je kan misschien een week rf1 racen en een week rf2 of Ac rijden misschien dat er dan meer volk gaat rijden. Ik rij niet meer mee omdat de mod s me niet liggen . En omdat ik in het begin nog geen aanpassingen had gedaan aan men pc nu kan ik het wel draaien .ik heb het aangekocht om te kunnen blijven bij de vrl te rijden maar helaas je had misschien met een andere mod moeten starten of nog een seizoen met rf1 gereden met de gts of met de Porsches . Gr BP (In het begin van rf2 is er nog gezegd geweest het is meegaan naar rf2 of verzuipen nu is de vrl aan het verzuipen jammer is nog thans toffe bende )
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 31, 2014 1:26:01 GMT 1
De hele discussie die hier loopt, vertoont grote overeenkomsten met eenzelfde discussie bij Simracing.NL (zie www.simracing.nl/board/viewtopic.php?t=44003). Misschien is het tijd om de krachten te combineren en samen een competitie te starten? Het afgelopen weekend hebben we daar de traditionele "End of Days" races gehad. De afsluitende avond is op 4 januari, voor als er iemand zin heeft om in een MX-5 rond te rijden, zie www.simracing.nl/board/viewtopic.php?t=44015). Met iets meer dan 10 man per race hebben we daar in elk geval een aantal goede sprint races gedaan samen. Het is, als je ook op TeamSpeak inlogt, ook een leuke gelegenheid om eens kennis te maken of van gedachten te wisselen over 2015. Mijn persoonlijke mening: ik vind het leuk om met een groep mensen te rijden die je kent (dat is ook waarom ik in 't verleden veel bij VRL heb meegereden) en dan vind ik het nog iets minder belangrijk wat voor sim of mod er gebruikt wordt. Ik ben tegelijkertijd wel van mening dat een wat makkelijkere auto ervoor zorgt dat de drempel voor mensen om mee te gaan doen lager ligt. Niet iedereen heeft veel tijd om zich voor te bereiden. Nieuwkomers moeten bovendien veel tijd investeren om ueberhaupt een beetje in de buurt te komen van de tijden die de meer ervaren rijders neerzetten. Ik denk ook dat switchen naar AC of iRacing niet de oplossing gaat zijn. Dat betekent voornamelijk nog meer werk voor de organisatie die dan weer allerlei tools moet gaan ontwikkelen en ervaring opdoen met een nieuwe simulatie. En zijn er nu echt zoveel mensen die niet meedoen omdat er geen AC of iRacing gereden wordt?
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 1, 2015 11:39:48 GMT 1
Die End of Days komt mij wat te ongelukkig uit na de VEC 12u van Spa, anders had ik daar zeker meegedaan. Ik had geen weet van die MX5 mod trouwens, ga ik zeker eens installeren, lijkt me wel fun. Krachten combineren kan een oplossing bieden om adminpower en ledengroep uit te breiden. Maar daarvoor moeten er nog actieve admins zijn, of moeten er nieuwe vrijwilligers opstaan. Wat mij betreft hoeft het even niet meer. Ik kan er de tijd niet meer voor opbrengen, en geniet van mijn break. Afwachten of ik me ooit in zoiets wil engageren. Ik wil ook wel eens aan de receiving end van de racecontrol zitten.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 2, 2015 11:15:32 GMT 1
Die MX-5 mod is zeker leuk om mee te rijden. Eén tip: ga niet met de default setup rijden, daarmee sta je elke keer als je op de rem trapt achterstevoren. De diff staat in die setup op 0/0 en daar moet je meer iets van 70/30 van maken.
Het andere punt wat je maakt is zeer terecht en mijn post was ook geen poging om jou alsnog over te halen. Ik weet hoe lang je je ingezet hebt voor VRL, waarvoor mijn complimenten! Wanneer er hier andere mensen zijn die mee willen helpen, dan hoor ik dat graag, dan kunnen we kijken of we samen iets kunnen doen.
|
|
|
Post by Rino on Jan 2, 2015 12:12:25 GMT 1
Van de technische kant heb ik weinig kennis, maar mijn andere admin taken die ik voorheen deed zou ik wel terug kunnen oppikken...
|
|
|
Post by Moerie on Jan 2, 2015 18:22:37 GMT 1
Nu en de volgende 6 maanden heb ik geen tijd over Maar in de toekomst wil ik wel helpen aan de technische kant...
|
|