|
Post by Mee on Aug 27, 2014 15:11:14 GMT 1
Ter info: als je tijdens de race een disconnect of rFactor-crash hebt kan je normaal gezien de race terug joinen en verder racen. Je zal uiteraard wel heel wat tijd verliezen, maar het zou moeten kunnen. Na een zware crash met je wagen moet je het wel niet proberen, want je wagen zal nog in dezelfde staat zijn als voordien.
|
|
|
Post by MacTuffer on Aug 27, 2014 17:32:53 GMT 1
Ter info: als je tijdens de race een disconnect of rFactor-crash hebt kan je normaal gezien de race terug joinen en verder racen. Je zal uiteraard wel heel wat tijd verliezen, maar het zou moeten kunnen. Na een zware crash met je wagen moet je het wel niet proberen, want je wagen zal nog in dezelfde staat zijn als voordien. Zondag ne keer testen voor zekerheid? Wel vet dat het kan.
|
|
|
Post by Mee on Oct 7, 2014 22:13:07 GMT 1
Opgelet: omdat het veld tegenwoordig zo beperkt is wordt de geplande 100 minuten puntenrace op Sebring ingekort tot de gebruikelijke 50 minuten. De testrace blijft zoals bij de voorbije races 40 min.
|
|
|
Post by Mee on Nov 2, 2014 12:36:05 GMT 1
We hebben een wijziging in de kalender doorgevoerd.
Origineel waren de volgende 3 races op Silverstone, Le Mans '91 en Estoril. We halen Silverstone er uit, schuiven de kalender op naar voor waardoor we het seizoen gaan eindigen op ons eigenste Spa '67 (om eens zot te doen). De volgende 3 races worden dus Le Mans '91, Estoril en Spa '67. Aan de data wijzigt er niets.
|
|
|
Post by MacTuffer on Nov 2, 2014 13:43:49 GMT 1
We hebben een wijziging in de kalender doorgevoerd.Origineel waren de volgende 3 races op Silverstone, Le Mans '91 en Estoril. We halen Silverstone er uit, schuiven de kalender op naar voor waardoor we het seizoen gaan eindigen op ons eigenste Spa '67 (om eens zot te doen). De volgende 3 races worden dus Le Mans '91, Estoril en Spa '67. Aan de data wijzigt er niets. Mag wel eens dichter bij huis zijn hé.
|
|
|
Post by Ben Cuypers on Nov 24, 2014 17:01:32 GMT 1
Als ik mag ga ik hier even laten weten waarom ik er de laatste races niet bij was. Ik heb me voorgenomen om de VRL niet in de steek te laten, ookal ben ik veel bezig met iracing de laatste tijd. Ik heb hier door de jaren veel mensen/vrienden leren kennen en zou het zeer spijtig vinden moest dit gedaan geraken. Ik vind het mijn plicht om men mening hier even te geven. Het heeft bij mij niets te maken met het aantal rijders, rfactor2 (ben ik zelfs voor) of wat dan ook. Hetgeen volgens mij ervoor zorgt dat het seizoen niet op gang komt zijn de gekozen mods en tracks. Als je volk wilt aantrekken moet je volgens mij populaire dingen kiezen die niet teveel practice vragen. En daar knelt het schoentje. Ik ga eerlijk zijn, mijn prioriteit zit nu bij iracing, maar ik zie het volledig zitten om zondagavond vrij te houden om hier bij de VRL een raceke mee te pikken, zoals ik met de Camaro's deed. Maar niet als ik veel practice moet doen voor wat misschien een saaie race wordt op een circuit dat ik nog helemaal moet verkennen omdat het een jaren stillekes editie is. (Indien er 5 starters zijn is de kans op een eenzame race vrij groot.)De Houston is een typisch voorbeeld van iets wat echt fun is om eens te doen, maar het gaat je league alles behalve uit een crisis helpen imho... Ik ben er van overtuigd, dat als er populaire auto's worden gekozen (GT's, Clio/Megane Cup, WTCC,...) op gekende tracks, het aantal deelnemers zal stijgen. Weinig practice, close racen, dikke fun! Om een voorbeeld te geven, sinds de GT3 series er zijn in iracing is de hoeveelheid volk daar zoals nooit eerder. 130 man voor een weekend race, enkel en alleen voor GT3. (Dit om een voorbeeld te geven wat populaire auto's kunnen doen.) Ik wil de admins niet zeggen wat ze moeten doen, zij zijn het tenslotte die er hun vrije tijd insteken, maar hier heb je wel men mening en mijn idee erover. Beter dan dat ik zou zwijgen en het me niet aantrekken dacht ik.
|
|
|
Post by Hill2button on Nov 24, 2014 23:27:30 GMT 1
Iedereen heeft zo misschien wel zijn idee waarom er nu veel minder volk is. rF1 is geen oplossing, eerder één van de redenen dat het zo ver is gekomen. Er nu op terug gekeken, was de beslissing om indertijd niet voor iRacing te gaan waarschijnlijk fout, ik was daar zelf ook altijd tegen, maar als je nu naar het simlandschap kijkt dan is iRacing nu misschien wel de enige uitweg voor de VRL.
Maar los daarvan, de essentie van de afwezigheid tijdens races ligt hierboven: het forum. Het is zo dood als een pier, niemand post nog iets, nobody cares anymore.
|
|
|
Post by vinox on Nov 25, 2014 2:17:06 GMT 1
Eej eej, ik check het dagelijks ze Maar ge hebt absoluut gelijk Werner, ik merk het ook, en betreur het erg. Feit is, ikzelf bijvoorbeeld zou amper tijd hebben om te trainen omdat mijn prioriteit tegenwoordig bij World Of Warcraft ligt qua gamen (zeker nu met de nieuwe expansion), en ik ook ijshockey speel. En zo zal iedereen wel iets hebben. Als niemand er echt tijd meer voor maakt, dan zal het zo dood blijven vrees ik. Ik houd het in elk geval goed in de gaten, want als er geswitcht wordt naar AC zal ik af en toe nog wel eens meerijden (al ben ik altijd meer veldvulling in vgl met de toppers hier ) en kan ik misschien wel wa volk overtuigen die ik AC zie spelen op mijn Steam Account om eens mee te komen rijden. Ik zit op een BMW forum waar ik wel wa volk weet die AC spelen, en waar ik als de tijd aanbreekt een post zal plaatsen ("meuge waa efkes iet promoote? NEEEEEEE!!!") om misschien wat extra rijders te ronselen. Als dat niet werkt, zit ik op Reddit, en daar zit een fuckton aan rijders en worden regelmatig leagues gepromoot. Da's dan wel Engelstalig, maar dat mag geen probleem zijn.
|
|
|
Post by MacTuffer on Nov 25, 2014 12:34:50 GMT 1
Ik kijk toch ook elke dag het forum na. Het is daar idd ook rustig.
Het weinig aantal deelnemers heeft toch wat te maken met de overstap denk ik. Denk wel dat rf1 zijn tijd gehad heeft, dus overstappen was nodig. Misschien ook de mod keuze, die Houston is een moeilijke wagen, heb het er ook niet makkelijk bij. Sinds zondag begin ik hem wat te smaken dus kijk uit naar de volgende race.
Qua akriviteit ben ik er op ma nooit. Di, wo en do hangt af van het huishoudelijk werk, dus de ene week wel de andere weer niet. Vr en za avond zit ik op de server. Ik heb geen tijd voor met meer dan 2 sims een seizoen te rijden.Soms probeer ik ac, rf1 of rbr eens na een avondje VRL, maar meer ook niet.
|
|
|
Post by Ben Cuypers on Nov 25, 2014 20:05:00 GMT 1
Iedereen kijkt elke dag het forum na, maar zonder iets te zeggen blijft het dood he. Dan mag er 1000 man komen 'kijken'. Ook hier had ik meer reactie verwacht...
Ik denk niet dat iRacing de ideale weg is voor een kleine league zoals de VRL. Er is daar een overload aan racen te doen zodat het heel moeilijk is volgens mij om een vast publiek te hebben en te houden. Is ook veel te afhankelijk van content. Indien je een circuit hebt doe je mee, zo niet doe je iets anders. Soit, ik denk dat die overstap bijna onmogelijk zou zijn. Zeker als je de VRL-ers van nu bijeen wilt houden. AC is het volgens mij ook niet. Too much game en too less sim. Ik heb er een heel groot Gran Turismo gevoel bij en dat is niet echt ideaal. Is ook niet echt vriendelijk voor leagues. Zijn er weinig die de overstap maken. Rf1 heeft idd zijn tijd gehad, het is het wachten op rf2 dat veel schade heeft berokkend volgens mij.
Ik sta achter de keuze om rF2 te doen. Het is zwaar voor de pc, maar qua diepgang ongeëvenaard. Het seizoen begon met de Camaro's die niet heel populair waren, maar toch met een man of 7, na de modwissel naar de Howston is het zo goed als gedaan. Dit is bij de rF1 seizoenen ook dikwijls het geval geweest. 1ste deel van het seizoen redelijk vol veld, na de overstap een heel pak minder...
Ik ben ervan overtuigd dat als er een HEEL seizoen was gepland met een echte GT3 mod (Desnoods een seizoen met fixed setup om de practice te beperken), gekende tracks (Spa, Silverstone, Monza etc.) we ondertussen met +10 man waren geweest. De 5 die er nu zijn, ik, Timo R., Nico R. heeft nieuwe pc besteld, Rino, Dino zou al serieus aan het verzinnen zijn, Alain (Waar is die naartoe?), Kenneth heeft met de Camaro mee gedaan, ik noem er maar een paar... Als er dan plezante races zijn komt het enthousiasme op het forum volgens mij een beetje vanzelf.
It's just my 5 cents! :-)
|
|
|
Post by Timpreza on Nov 25, 2014 21:42:16 GMT 1
Het is altijd een komen en gaan geweest van leden, en de laatste tijd is er vooral een gaan en weinig komen. Ik kan massa's redenen opnoemen, en de meeste zijn ook de revue gepasseerd. Ik ga ze niet herhalen, alle redenen kloppen. Dat het hier stil is, sjah. Het is begonnen met FB. We hebben elkaar daarop gezocht en gevonden om te zeveren. Eens er hier minder racers meedoen, valt dat hier dan stil natuurlijk.
Wat mij betreft, ik heb al een aantal seizoenen geen motivatie meer om met me adminnen bezig te houden. Ik had gehoopt da een nieuwe sim nieuwe motivatie ging meebrengen, maar dat slaat lelijk tegen. Rino en Nick hebben andere prioriteiten. Dat laat enkel nog Bart over, en om voor 5 of 6 man de hele organisatie op zich te nemen, dat is ook de moeite niet waard. Als we moeten terugkeren, of overstappen naar een sim die niet aanspreekt voor de admins hoeft het voor de admins zelf ook niet. Het zit er dan ook dik in dat na afloop van het seizoen er geen volgend seizoen meer aan zit te komen.
We zijn héél dringend aan een sabbatical toe. Misschien komen we wel terug, maar ik zie eigenlijk meer toekomst om als raceteam verder te gaan in plaats van als league. Als team mee racen bij grotere leagues. Minder organiseren, meer racen.
Tijd brengt raad, maar we zijn al meer dan 2 jaar aan het hopen op een gouden hardcore sim als opvolger, en rF2 is momenteel de enige (betaalbare) die alles in huis heeft om dat te zijn. Maar het volk (of hun pc's) willen momenteel nog niet mee.
Misschien komen we dus wel terug, maar nu rest er nog Spa. Terug naar waar we ooit begonnen zijn: Spa 67 met een overpowerde historic. De cirkel is rond wat ons betreft om de VRL (voorlopig) af te sluiten.
Doe ons een plezier, en trek er alstublieft allemaal nog één keer de tijd voor uit om een mooie afscheidsrace te geven.
|
|
|
Post by MacTuffer on Nov 25, 2014 22:02:13 GMT 1
Dat van als VRL team te gaan racen in andere leagues had ik ook al in gedachte.
Zou wel jammer zijn moest het nu stoppen...
|
|
|
Post by Rino on Nov 26, 2014 0:59:30 GMT 1
Laat het ons hopen dat het een sabbatical wordt en geen definitief einde. Blijf het forum opvolgen zou ik iedereen aanraden. Wie weet wat de toekomst brengt. Ook voor eventuele VRL teams in andere leagues. Achter de schermen zal wel nog een waakvlammetje blijven branden, hopend op een heropflakkering.
Ik ben er voor verschillende redenen voorlopig niet meer bij. 1 ervan is een pc die rf2 niet aankan, andere zijn helaas een stuk gecompliceerder om op te lossen. Ook 20u haal ik niet meer voorlopig.
Dus geen salu en vaarwel, maar see you all on track!
|
|
|
Post by amdr on Nov 26, 2014 13:08:58 GMT 1
Had Estoril niet nog voor Spa moeten komen? Allesinds, ik ga proberen de volgende 2 weken nog serieus te oefenen om de laatste race toch in glorie uit te rijden!
|
|
|
Post by Timpreza on Nov 26, 2014 13:31:03 GMT 1
Estoril is bij aanvang van de Howston races vervangen door Spa.
|
|