|
Post by Rino on Sept 14, 2011 2:57:20 GMT 1
Rfactor loopt op zijn laatste beentjes en misschien is er nog tijd om af te sluiten met eens iets anders dan het gekende VRL format. Dit topic is er om ideetjes te droppen die al dan niet opgepikt zullen worden door de admins. Enkel een ideënbus als het waren. Dit is niet officieël, en bijlange niet zeker of deze trophy er komt. Als rF2 bv "on target" is dan zal rF wellicht vlug opgeborgen worden.
Dus wees creatief, en wie weet...
|
|
|
Post by Rino on Sept 14, 2011 3:39:02 GMT 1
Ik begin alvast.. MOD: Enduracers. ( de best uitgebalanceerde mod "out there" imo) Format: Alle races duren 60 minuten, behalve Le Mans die 2uur duurt en eindigt in het donker. Alle starts zijn rollende starts. Kwalificatie is publiek, duurd 1 uur en wordt het weekend voorafgaand de race gereden. Getimede laps zijn gedurende het uur gelimiteerd op 12. Dus een totaal van 14 incl in en outlap. Circuits. Paul Ricard Spa Imola Silverstone Estoril Le Mans Wagenkeuze: alle klassen worden gebruikt! Lmp1 lmp2 gt1 en gt2. De eerste 5 uit de eindklassering van lopend seizoen krijgen GT2 toegedeeld. 6 tem 10 GT1 enz.. De laagst geplaatste rijden dus LMP1 en krijgen zo de kans de toppers op enkele ronden te rijden en strijden voor de overall overwinning. Anderzijds kunnen er verassingen uit de bus vallen. Herinner u Kenneth met zijn LMP2! En zo heb je niet enkel 1 eindoverwinnaar, maar 4 aparte kampioenen! Het aantal "inschrijvingen" zal bepalend zijn voor het aantal wagens per klasse, maar een auto of 5 per klasse moet minimaal te doen zijn. Puntensysteem is idem als huidige toedeling. Xtra punten voor pole/fastest lap of hoogste klimmer worden NIET toegekend. Een klassering lijkt me makkelijk bij te houden via een Google spreadsheet ofzo, en kan geupdate worden en gepost worden in de begintopic van het kampioenschap. Dat was het zo een beetje....
|
|
|
Post by Knarf on Sept 14, 2011 10:32:18 GMT 1
Google spreadsheet ? De software die het klassement berekend is volledig te configureren hoor. We kunnen dat gewoon instellen dat er geen punten voor pole/fastest lap/hoogste klimmer mogen zijn. Waarom ge die punten niet meer wilt toekennen is me wel een vraagteken
|
|
|
Post by Rino on Sept 14, 2011 12:51:54 GMT 1
Google spreadsheet ? De software die het klassement berekend is volledig te configureren hoor. We kunnen dat gewoon instellen dat er geen punten voor pole/fastest lap/hoogste klimmer mogen zijn. Waarom ge die punten niet meer wilt toekennen is me wel een vraagteken Google docs of zoiets.. Ge weet wel. Die punten vervallen omdat die telkens (wellicht) naar een LMP1 zouden gaan. Lijkt me niet echt fair tegenover de overige 75% van het veld.
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 14, 2011 18:41:47 GMT 1
Ik hou van het idee Rino, maar dan race je maar tegen 5 wagens. Mijn variatie op dat idee: 9 tracks met Enduracers. Terug 3 x 3 races, maar met 3 klasses door elkaar. GT2, LMP1 en LMP2. 60 min race, tijd en slijtage X2, en 1 op 3 races duurt 90 minuten (of 120). Wij delen iedereen op volgens snelheid in één van die 3 groepen, en elke 3 races neemt elke groep een andere klasse, zodat iedereen eens alle klasses gereden heeft. Op papier heeft op het einde iedereen evenveel met elke klasse gereden, en zou je een evenwichtig seizoen kunnen hebben, maar met verrassende racewinnaars.
|
|
|
Post by Knarf on Sept 14, 2011 19:49:54 GMT 1
Ah 4 losse klassementen
|
|
|
Post by nicotineplijster on Sept 14, 2011 20:52:38 GMT 1
mischien 2 races op le mans in de endurance series, 1 race overdag van een uur(of langer) en 1 in de nacht. We kunnen ook 24 u gaan met teams(in de vakantie)?
|
|
|
Post by Rino on Sept 14, 2011 22:46:53 GMT 1
Ik hou van het idee Rino, maar dan race je maar tegen 5 wagens. Mijn variatie op dat idee: 9 tracks met Enduracers. Terug 3 x 3 races, maar met 3 klasses door elkaar. GT2, LMP1 en LMP2. 60 min race, tijd en slijtage X2, en 1 op 3 races duurt 90 minuten (of 120). Wij delen iedereen op volgens snelheid in één van die 3 groepen, en elke 3 races neemt elke groep een andere klasse, zodat iedereen eens alle klasses gereden heeft. Op papier heeft op het einde iedereen evenveel met elke klasse gereden, en zou je een evenwichtig seizoen kunnen hebben, maar met verrassende racewinnaars. Sounds good. Wordt er eventueel iets veranderd aan Qualy ofzo (langer?) En een ultime finale met een 180min race bv. Een stint van 3 uur is niet eens zo uitzonderlijk in endurance racing. En ik zou dat wel eens zien zitten. 120 vind ik al kicken. Teams vormen lijkt me ook eens leuk, maar zou dat liever eens zien in een funrace..
|
|
|
Post by nicoroman on Sept 15, 2011 6:54:54 GMT 1
fantastische idee vanuit de westvloanders Rino en Tim
een endurance kampioenschapke met den lmp2, manmanman, da ziek wel zitten (doet mij nog denken aan de koers op sebring van een tijdje geleden)
als het ervan komt, ben ik er zeker bij
|
|
|
Post by Zwijger on Sept 15, 2011 16:58:11 GMT 1
Dat lijkt me wel wat, dat zie ik volledig zitten.
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 15, 2011 17:25:20 GMT 1
Het gaat straks nog jammer zijn dat rF2 er komt.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 16, 2011 18:19:10 GMT 1
Zodra rF2 komt, hoe snel denken jullie dan dat alle belangrijke mods zijn geconverteerd?
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 16, 2011 19:32:46 GMT 1
T'is maar het laatste jaar dat we echt klassemods hebben voor rF, maar ik denk niet dat we nog terug gaan willen keren eens we de smaak te pakken gaan hebben van rF2. Ik reken dat er toch wel een hoopje basic content zal zijn om ons een tijdje geboeid te houden?
|
|
|
Post by timothy on Sept 16, 2011 20:12:15 GMT 1
Marcel weet meer over de basic content zou ik denken... Mss converteren de pipoos van Rf2 zelf een paar mods???
|
|
|
Post by Mee on Sept 16, 2011 20:18:26 GMT 1
Mss converteren de pipoos van Rf2 zelf een paar mods??? Dat zal niet snel gebeuren, vergeet niet dat bijna alle mods eigenlijk illegaal zijn omdat ze geen licenties op de auto's hebben. Voor de mod scene - waar de mods allemaal gratis zijn - is dat niet zo'n probleem, maar een ontwikkelaar kan dat niet zo maar beginnen verkopen...
|
|