|
Post by natas on Dec 26, 2004 19:48:53 GMT 1
Feit blijft frank , dat als er een crash is (bij start of waneer dan ook) er bij 9 van de 10 keer met de vinger naar de trage/beginneling wordt gewezen.
de trage/beginneling weet immers niet hoe zich te gerdagen met de start, de trage/beginneling weet niet hoe zich te gedragen tijdens een de lap die hij aan zijn broek krijgt.
de snellere heeft in 9 van de 10 keer de voordeel van de twijfel , trage/beginneling heeft maar aan de kant te gaan als een snelle komt aanstormen.
ok fair genoeg , een trage/beginneling heeft geen belang bij in de weg blijven rijden , maar al te vaak krijgt hij echter geen kans en wordt zo akelig gepushed om aan de kant te gaan dat hij nog meer fouten maakt dan anders , en jammergenoeg resulteerd dat meestal dat de trage/beginneling en de snelle heilige in een crash vestrikt raken.
wie wordt er dan meestal de zwarte piet toegespeeld ? juist de trage/beginneling.
Ik heb al in diverse league`s gereden en ik moet jammergenoeg zeggen dat het in geen enkele anders is.
Ik ben me als chronish trage daarom een rijsstijl aan gaan meten die IRL op de baan belachelijk zou zijn , ik ga namelijk vet van het gas en tot op het gras aan de kant.
Is ook geen goede zaak weet ik , maar ik wil plezier hebben in de race op zondag zowel voor de race in chat , de race zelf , en na de race in chat.
Jammergenoeg is niet iedereen uit mijn taaie volhoudende hout gesneden en daarom vindt ik het jammer dat er meestal zoveel rookie`s en tragere afhaken na een paar wedstrijden omdat ze niet tegen al die heisa kunnen.
Ik zal mij altijd aan het achterste gedeelte van het veld moeten voegen omdat ik simpelweg het spelletje nooit onder de knie krijg , ik heb al alles gedaan geprobeerd om sneller te worden maar jammergenoeg heb ik het niet.
Ik blijf stug door gaan omdat ik begen plezier beleef aan het rijden (op mijn manier) maar kan me indenken dat sommige trage/beginnelingen afhaken om de bovengenoemde redenen , en dat vindt ik jammer want zei zullen nooit het plezier beleven wat mensen zoals ik ook nog kunnnen hebben de het machtig mooie sim die GPL heet
|
|
|
Post by arnold on Dec 26, 2004 20:31:00 GMT 1
en dat vindt ik jammer want zei zullen nooit het plezier beleven wat mensen zoals ik ook nog kunnnen hebben de het machtig mooie sim die GPL heet ik zou het niet mooier kunnen zeggen Joop : voor de volle 200% gelijk ! ik vind het ook de machtigste (f1) sim die er is...
|
|
|
Post by Hill2button on Dec 26, 2004 21:32:43 GMT 1
hallo ik ben ne rookie ne trage en ne beginneling deze poll gaat niet meer over d1 en d2 maar begint over rappe en trage denk ge soms dat het prettig lezen is dat je in de weg rijd ik denk dat alle begin moeilijk is stel een kwalifikatietijd in voor de race en ge zult zien alleen rappe aan de start en geen of toch bijna geen rookies meer dus ook geen nieuwe meer die in de weg rijden groetjes en een gelukkig en gezond 2005 randy Ik begrijp niet goed vanwaar uw reactie in feite komt Randy. Niemand verwijt u dat ge trager bent...
|
|
|
Post by Hill2button on Dec 26, 2004 22:46:48 GMT 1
Feit blijft frank , dat als er een crash is (bij start of waneer dan ook) er bij 9 van de 10 keer met de vinger naar de trage/beginneling wordt gewezen. de trage/beginneling weet immers niet hoe zich te gerdagen met de start, de trage/beginneling weet niet hoe zich te gedragen tijdens een de lap die hij aan zijn broek krijgt. de snellere heeft in 9 van de 10 keer de voordeel van de twijfel , trage/beginneling heeft maar aan de kant te gaan als een snelle komt aanstormen. Ik heb dit al eens tevoren ergens gelezen en dit zit me toch tegen. Ik las hier daarnet ook al iets van 'ge zit op de trageren hun kap'. Daar is toch niks van aan! Als ik in een kwalificatieronde zit, en er komt een snellere achter me, dan ga ik opzij, net hetzelfde als in een race! Of je nu traag bent of snel... Ik zie niet in wat er zo moeilijk is aan uit de weg rijden... Als er op de autostrade een auto achter u zit op het linker rijvak, dan zet ge uwe pinker op en ge zet u op het rechter vak. In gpl gaat ge aan de verkeerde kant van het rechte stukje rijden en ga je van het gas. Traag of snel heeft er juist niks mee te maken imo... Als het fout loopt is de trage in fout, ja, idd, de tragere maakt plaats, blauwe vlag, algemene raceregels, overal te wereld. Als je niet correct uit de weg gaat is de tragere (bijna) altijd in fout. Dit wil niet zeggen dat de snellere niet moet uitkijken dat hij geen domme dingen doet, maar blauwe vlag is blauwe vlag... Ik ben in D1 de laatste tijd zelf degene die op een ronde wordt gezet. Plaats maken is heus niet zo moeilijk... 'de snellere heeft in 9 van de 10 keer de voordeel van de twijfel , trage/beginneling heeft maar aan de kant te gaan als een snelle komt aanstormen' Ik zou het niet beter kunnen verwoorden... 'de trage/beginneling weet immers niet hoe zich te gerdagen met de start, de trage/beginneling weet niet hoe zich te gedragen tijdens een de lap die hij aan zijn broek krijgt.' Gedubbeld worden is niet moeilijk... De start is idd een andere zaak. Ik kan goed begrijpen dat er tijdens de start meer ongelukken gebeuren als je niet zoveel ervaring hebt. Ik zou weer ERVARING willen benadrukken en niet SNELHEID! Bij de start moet je op veel dingen tegelijk letten en dan kunnen er soms zaken fout lopen. Het grootste probleem komt volgens mij voort uit het arcade verleden dat we allemaal wel doorlopen zullen hebben. Bij de start plankgas en de eerste twee bochten 5 AI auto's voorbij! Dan vergeten we even dat die 5 auto's voor ons geen AI's zijn, en dat GPL geen arcade racer is! De race wordt niet gewonnen in de start, alleen verloren. Het grote verschil tussen de D1 starts en de D2 starts zitten dan ook in het verschil in ERVARING en niet in het verschil in SNELHEID. Frank wijst mijns inziens niet de vinger naar de trageren! Zoals frank nogmaals heeft herhaald is het maar normaal dat de nieuwelingen fouten maken. Ik heb zelf in de VRL nog nooit problemen gehad in trageren, ondanks dat ik vorig jaar meermaals andere piloten op een ronde heb gezet. Je moet als snellere natuurlijk ook uw verstand gebruiken.
|
|
|
Post by Buchinski on Dec 27, 2004 2:35:40 GMT 1
--- Als het fout loopt is de trage in fout, ja, idd, de tragere maakt plaats, blauwe vlag, algemene raceregels, overal te wereld. Als je niet correct uit de weg gaat is de tragere (bijna) altijd in fout. Dit wil niet zeggen dat de snellere niet moet uitkijken dat hij geen domme dingen doet, maar blauwe vlag is blauwe vlag... Ik ben in D1 de laatste tijd zelf degene die op een ronde wordt gezet. Plaats maken is heus niet zo moeilijk... 'de snellere heeft in 9 van de 10 keer de voordeel van de twijfel , trage/beginneling heeft maar aan de kant te gaan als een snelle komt aanstormen' Ik zou het niet beter kunnen verwoorden... --- Dit s er toch weer ééntje dat ik niet kan laten voorbijgaan hoor. Deze thread wordt gewoon een eindeloze aaneenrijging van alle frustraties lijkt mij ... Reagerend op wat je hierboven zegt (zie quote) : Ja, inderdaad zo is het IN DE ECHTE RACERIJ !! Maar daarbij merkt men meestal direct op dat het een gedeelde verantwoordelijkheid is van beide rijders. En dat ... is dan ook weer zo in de simracing. Maar wat jullie nu voor eens en voor altijd zouden moeten begrijpen dat is dat door de opbouw van GPL zelve het voor diegene die voorgestoken/gedubbeld wordt soms gewoon ONMOGELIJK is om te weten/te zien waar de auto zit die hem aan het voorsteken is. Ik heb al zeker 100 keer verwezen naar dat mooie geschrift : "Recommended driver behaviour" (check de links sectie op de vrl website). Daar wordt met een illustratie zeer mooi weergegeven wat je nu echt ziet in GPL en dat is ... bitter weinig! En net omwille van dat feit is het WEL zo dat in GPL diegene die voorsteekt/dubbelt (de aanvaller) een veel grotere verantwoordelijkheid draagt dan diegene die gedubbeld wordt (de "verdediger"). De aanvaller weet namelijk wat hij gaat doen en de aanvaller ziet ook waar hij naartoe gaat en waar de verdediger naartoe gaat!! De verdediger ziet de aanvaller maar tot op een bepaald punt, daarna is het gissen.... Bovenstaande zijn gewoon feiten waarmee de piloten zouden moeten rekening houden. In de ideale wereld zou de aanvaller geduldig moeten wachten tot hij een gat ziet waar hij veilig kan voorsteken. Ook in het "VRL reglement" staat letterlijk dat iemand op een ronde zetten je niet het recht geeft je ten allen prijze voorbij te wringen. In de ideale wereld zou de verdediger weten dat hij op een ronde gezet wordt en aan de kant gaan waar het veilig kan. Het feit dat hij een beperkt zichtveld heeft geeft hem niet het voorrecht te gaan blokkeren of onsportief te gaan rijden. Helaas leven we niet in een ideale wereld en incidenten komen gewoon voort uit inschattingsfouten van beide kanten! en die fouten worden sneller gemaakt wanneer het snelheidsverschil tussen die twee groter is. En dat is nu net het probleem voor nieuwelingen denk ik. Zij schatten dat snelheidsverschil verkeerd in. Mijn eerste races bij de VRL was ik ook doodbenauwd om een koploper eraf ter rijden. Iedereen, maar dan ook iedereen, was sneller dan ik. en de koplopers waren ontzagelijk veel sneller dan ik, dus ik had er geen belang bij die te hinderen of tegen te houden. Toch bleek simpelweg even aan de kant gaan toch een probleem. Als ik voor mijzelve uitmaakte dat ik die in het rechte stuk wel ging voor laten dan hingen ze een seconde later en 2 bochten te vroeg al op mijn uitlaat .. bijgevolg : paniek bij mij, snel uit de weg willen gaan waar het niet kan, dan spinnen en dan meestal toch nog een incident met de koploper. Terwijl, als die twee bochten had gewacht, het waarschijnlijk geen enkel probleem zou geweest zijn. Jouw ervaring met dubbelen steunt op vorig seizoen, waar het in D2 er toch wat gemoedelijk aan toegaat, en op de D1 dit seizoen, war je samen rijdt met mensen die al tonnen ervaring hebben en die de fouten die ik hier schets minder maken. Bovendien is de bevolkingssamenstelling van D1 anders (iets minder volk, minder nieuwe gezichten, mensen die gewend zijn te weten wat hun positie in een race is...) dan D2 en heb je dus een beter overzicht van wat je positie in een race is. Mijn eerste races bij de vrl had ik er geen benul van wie voor of achter mij zat en of die mij nu kwam dubbelen of niet. Trouwens meestal was ik toch te druk bezig met in mijn spiegels te kijken en die auto op de baan te houden om dan ook nog eens blauwe vlaggen te kunnen zien (die lijken mij trouwens van ver ook verdacht veel op GROENE vlaggen ... ) Dit alles om te stellen dat het niet zo kort door de bocht is al jij het daar voostelt : opzijgaan is niet moeilijk en de tragere is meestal in fout ...
|
|
|
Post by arnold on Dec 27, 2004 8:17:56 GMT 1
Dit s er toch weer ééntje dat ik niet kan laten voorbijgaan hoor. Deze thread wordt gewoon een eindeloze aaneenrijging van alle frustraties lijkt mij ... volledig mee eens , wordt het geen tijd dat we er mee stoppen ? dit is alleszins voor mij dé laatste keer dat ik reageer : zaak gesloten Mijn eerste races bij de VRL was ik ook doodbenauwd om een koploper eraf ter rijden. Iedereen, maar dan ook iedereen, was sneller dan ik. en de koplopers waren ontzagelijk veel sneller dan ik, dus ik had er geen belang bij die te hinderen of tegen te houden. Toch bleek simpelweg even aan de kant gaan toch een probleem. Als ik voor mijzelve uitmaakte dat ik die in het rechte stuk wel ging voor laten dan hingen ze een seconde later en 2 bochten te vroeg al op mijn uitlaat .. bijgevolg : paniek bij mij, snel uit de weg willen gaan waar het niet kan, dan spinnen en dan meestal toch nog een incident met de koploper. Terwijl, als die twee bochten had gewacht, het waarschijnlijk geen enkel probleem zou geweest zijn. Willy : je kon niet beter verwoorden hoe ik me in het begin van mijn VRL ( gpl ) carrriere voelde ( kwam daarbij dan nog de schrik om na de race weeral op mijne kop te krijgen van deze of gene omdat door mijn "stomme" schuld ze punten hadden verloren )....en ik denk dat veel van de nieuwe zich ook zo voelen bij hun eerste paar races.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 27, 2004 8:59:16 GMT 1
Kijk he, die discussie over lappen is al 101 keer gevoerd en nochtans is er een simpele oplossing voor.
Als je een wagen in je spiegels zit komen die je gaat dubbelen, hou je zoals op de echte weg uiterst rechts en diegene die je wil inhalen moet dat uitterst links doen.
"Ja maar, da's niet altijd even simpel"... kan best zijn maar je moet gewoon de wagen onder controle hebben, ook in zo'n situaties en als dat niet het geval is - klinkt contradictorisch wat ik nu ga zeggen - ga je in 90% van de gevallen gewoon te snel.
Dat verhaal over hoeveel je nu wel en niet ziet in je spiegels, vind ik maar een flauw excuus en dat geldt niet alleen bij het dubbelen maar ook bij het gewone inhalen. Je ziet gewoon langs welke kant de wagen achter je uit het gezichtsveld van je spiegels verdwijnt... awel, laat dan aan die kant plaats tot hij er voorbij is of je hem terug in je spiegels ziet, veilig achter je.
Copy-paste van hierboven: "Ja maar, da's niet altijd even simpel"... kan best zijn maar je moet gewoon de wagen onder controle hebben, ook in zo'n situaties en als dat niet het geval is - klinkt contradictorisch wat ik nu ga zeggen - ga je in 90% van de gevallen gewoon te snel.
Wim
|
|
|
Post by Knarf on Dec 27, 2004 9:50:29 GMT 1
Ik ben het 100% met u eens Joop. Het is net daarom dat D1 en D2 gescheiden moeten blijven. Zodat de nieuwelingen niet ontmoedigt raken en de snelleren neit gefrustreerd. En het probleem is idd een gebrek aan ervaring en niet aan snelheid. Als je 5 sec trager bent maar je hebt je wagen onder controle en je weet wat je moet doen als je wordt gedubbeld dan is er geen probleem. Hiervoor is echter ervaring nodig. Met ervaring leert ge de blindde hoeken enzo kennen zodat ge probleemloos de dubbelaar kunt laten passeren (en de dubbelaar zijn snuit in een gat kan steken zonder schrik te hebben dat de te dubbelen het gat dicht doet omdat hij niet eens heeft gemerkt dat er iemand achter hem was opgedoken). Ik verwijt hier helemaal niemand. Het is gewoon doodnormaal... In het echte leven als ge naar de lagere formule raceklassen kijkt ziet ge ze daar ook fouten maken die in de F1 niet zouden gebeuren.
|
|
|
Post by natas on Dec 27, 2004 15:57:23 GMT 1
Ik ben het 100% met u eens Joop. Het is net daarom dat D1 en D2 gescheiden moeten blijven. Zodat de nieuwelingen niet ontmoedigt raken en de snelleren neit gefrustreerd. Ik denk dat de verschillen in de D2 tussen kop en staart al veel te groot zijn . Als ik en bv Randy al gemiddeld 6 a 8 seconden langzamer zijn dan pole hoe moet het dan verder ? wij blijven de (vaak 2 maal) gedubbelde met alle problemen van aan de kant gaan , niet snelgenoeg gaan etc etc. en de echte nieuwlingen hebben het nog moeilijker (zoals we zagen bij de testrace op snetterton toen beiden na een paar ronden al de pijp aan maarten gaven jamergenoeg). Ik kan me niet inhouden om hier keer op keer over te beginnen en het op te nemen voor trage/beginnelingen , aangezien traag/trager zijn voor mij een lot is binnen GPL (zo niet elke racesim) meen ik voor deze groep te moeten spreken. Teneinde de meesten zo te motiveren dat deze blijven hangen ,en met volle teugen op hun eigen snelheid (net als ik , de snelle en de aliens) te genieten van de mooiste en machtigste race sim ooit. Natas over and out
|
|
|
Post by Knarf on Dec 27, 2004 16:19:41 GMT 1
Ik denk dat de verschillen in de D2 tussen kop en staart al veel te groot zijn . Ik deel die mening... Zoals ik reeds in mijn vorige posts heb gezegd moeten zeker enkelen van D2 naar D1 verhuizen (en zeker niet andersom dus)
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 27, 2004 17:49:09 GMT 1
hallo ik voel me niet geviseerd door de rappere mannen integendeel ze geven raad maar wat ik bedoel is wat Natas zei het is bijna altijd de schuld van de tragere ik denk niet dat er iemand rondrijd met de bedoeling om iemand eraf te rijden.
groetjes randy
|
|
|
Post by janson on Dec 27, 2004 18:34:33 GMT 1
Ik wil het een beetje opnemen voor de tragen in die zin dat alle begin moeilijk is . Ik had niets van race ervaring op gpl. Voor mij was dit programma enkel om circuits te bekijken en wat fun te hebben met rondjes te rijden erop. Tot ik na hardnekkig volhouden van willy en tim mij liet overhalen om het toch eens te proberen. Ik heb mijn tijden van Kyalami eens opgezocht en toen reed ik toch zo'n kleine 9 seconden achter op de pole tijd tijdens de race kwam het erop neer dat ik wilde finishen en niets anders dan dat. Ik werd ook tweemaal gedubbeld maar probeerde dit eervol te doen om niemand te hinderen. Nu draai ik op Snetterton al mee met 1.32.456 wat neer komt op een kleine 3 seconden verschil. Oefenen en een goeie begeleiding doet veel. Ik zal nooit D1 materiaal zijn. Maar misschien dat ik ooit wel eens ne testrace meedoe om eens te weten hoe dat aanvoelt. Randy ! je tijden zullen wel verbeteren naar het einde van het seizoen toe, das zeker . Chris heeft ook nog nooit gpl online gereden en doet het uitstekend. Blijven trainen en meedoen aan online races tussen in . Soms zijn er mensen op de vroc die wel eens zin hebben in een koerske tussen in. Ik wil gerust als laatste toekomen in een race , geen probleem, als ik mij maar goed geamuseerd heb. Das de mooiste trofee die je kunt winnen .
Groeten, Jan
|
|
|
Post by Arpé on Dec 30, 2004 16:59:27 GMT 1
Ik wil het een beetje opnemen voor de tragen in die zin dat alle begin moeilijk is . Ik had niets van race ervaring op gpl. Voor mij was dit programma enkel om circuits te bekijken en wat fun te hebben met rondjes te rijden erop. Tot ik na hardnekkig volhouden van willy en tim mij liet overhalen om het toch eens te proberen. Ik heb mijn tijden van Kyalami eens opgezocht en toen reed ik toch zo'n kleine 9 seconden achter op de pole tijd tijdens de race kwam het erop neer dat ik wilde finishen en niets anders dan dat. Ik werd ook tweemaal gedubbeld maar probeerde dit eervol te doen om niemand te hinderen. Nu draai ik op Snetterton al mee met 1.32.456 wat neer komt op een kleine 3 seconden verschil. Oefenen en een goeie begeleiding doet veel. Ik zal nooit D1 materiaal zijn. Maar misschien dat ik ooit wel eens ne testrace meedoe om eens te weten hoe dat aanvoelt. Randy ! je tijden zullen wel verbeteren naar het einde van het seizoen toe, das zeker . Chris heeft ook nog nooit gpl online gereden en doet het uitstekend. Blijven trainen en meedoen aan online races tussen in . Soms zijn er mensen op de vroc die wel eens zin hebben in een koerske tussen in. Ik wil gerust als laatste toekomen in een race , geen probleem, als ik mij maar goed geamuseerd heb. Das de mooiste trofee die je kunt winnen . Groeten, Jan Ik kon het niet beter verwoorden. Alle begin is inderdaad moeilijk, maar wie doorbijt en er toch voor gaat zal ongetwijfeld beteren. Als ze mij in het begin van het seizoen gezegd dat ik met de Honda zou rijden en er nog mooie resultaten mee behalen, dan had ik die persoon zot verklaart. Nu verwacht ik niet minder dan te blijven vechten in het midden van het pak. Wat betreft snelleren en trageren zal dat altijd blijven bestaan volgens mij. Iedereen moet leren en dat kan alleen maar door te ondervinden! Ikzelf heb geen last van de aliens en hun supersnelheid, maar ik heb ook geen last van de rookies en hun 'traagheid'. Het gaat er hier om dat we een spel spelen hé mensen! De ene is al wat beter dan de andere in dit spel en dat moet je erbij pakken. En met der tijd wordt je ook één van de beteren... Leer relativeren mensen en 'relax'!!! ;D ;D
|
|