|
Post by Cash on Dec 23, 2004 19:57:55 GMT 1
Ik weet niet wat er toen allemaal gezegd is, maar iemands mening kan veranderen hé
|
|
|
Post by Buchinski on Dec 23, 2004 20:26:12 GMT 1
oeieoei , blijkbaar wordt Nolle weer de zondebok.... Ah nee, Nolle, niks zondebok ! Ik prijs net uw kwaliteiten als profeet want gij voorspelde toen al dat mensen gingen teruggrijpen naar net datgene wat we toen wilden afschaffen ... en kijk, zoveel tijd later is het zover! Uw voorspellingen zijn dus uitgekomen ...
|
|
|
Post by Knarf on Dec 23, 2004 20:38:06 GMT 1
Ah nee, Nolle, niks zondebok ! Ik prijs net uw kwaliteiten als profeet want gij voorspelde toen al dat mensen gingen teruggrijpen naar net datgene wat we toen wilden afschaffen ... en kijk, zoveel tijd later is het zover! Uw voorspellingen zijn dus uitgekomen ... Ja lol Zo kan ik ook voorspellen zu Nolle is de enige van toen die terug wil gaan naar die situatie. De anderen reden toen nie
|
|
|
Post by Hill2button on Dec 23, 2004 21:02:43 GMT 1
Ik moet je wel gelijk geven wanneer je zegt dat het vooral om winnen gaat. Werner is een goede kerel, maar het is mij vorig jaar opgevallen dat hij heel graag wint. Veel die meerijden met de VRL (vooral in D2 dan toch) rijden voor de fun en een overwinning is mooi meegenomen maar is niet zo belangrijk. Werner vind dit volgens mij wel belangrijk en ik denk dat het feit dat hij niet met de toppers meekan hem het meest van al tegensteekt in D1. In elk geval hoop ik dat Werner eens een testrace mag meerijden met D2 en vanaf dan zien we wel verder. Winnen is uiteraard plezanter dan laatste eindigen. Vorig seizoen had ik de mogelijkheden om telkens voor de overwinning te gaan en dat was uiteraard erg leuk. Toch gaat het mij zeker niet alleen om winnen. Het zit mij in D1 niet tegen omdat ik niet kan strijden voor de eerste plaats, maar wel omdat ik mijlenver van het niveau zit. Ik was met al mijn tijd vorig jaar D1 niveau, maar dit jaar is voor mij de situatie verandert en zou ik (mss) meer in D2 thuishoren. Wat ik ook erg vreemd vind is dat ik in het begin van het seizoen (kya en dijon) goed meekon, ik zat twee maal ongeveer een seconde vd pole. Maar sindsdien is het sterk bergafwaarts gegaan. De laatste races verlies ik al snel 3 seconden per ronde! Dan gaat een mens zich afvragen of hij daar wel op zijn plaats zit... Na alle commentaren gelezen te hebben zie ik wel in dat mij terug in D2 steken geen goed idee is voor 'het algemeen belang'. De admins moeten alles in goede banen leiden en ervoor zorgen dat de vrl geen chaos wordt. Per uitzondering zou ik nog wel eens aan een D2 testrace willen deelnemen. Ik zal dat een tweetal weken op voorhand dan vragen aan de admins en ik leg me neer bij hun beslissing. Voor de rest ga ik het D1 seizoen proberen af te maken met de Cooper. Gevecht tegen mezelf en de raceafstand. Ik heb hier heel wat meer reactie uitgelokt dan ik had verwacht, merci voor alle comments! Voor mij is de zaak gesloten, maar discussier nog gerust verder! ;-)
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 24, 2004 5:08:17 GMT 1
Voor die testraces kunnen we wel zorgen Werner. Waarschuw ons tijdig, en we passen daar een mouw aan.
|
|
|
Post by Knarf on Dec 24, 2004 8:24:13 GMT 1
oeieoei , blijkbaar wordt Nolle weer de zondebok.... Maar neen... Ik denk gewoon dat je eens terug moet denken aan de sfeer die er 2 seizoenen geleden hing tussen aliens en de nieuwelingen. Ik herinner me nog goed dat jij toen de grote verdediger was van de nieuwelingen. Heel dat D1 en D2 gedoe is net daardoor ontstaan. Mensen als Werner en mijn broer die hebben nooit in die situatie gezeten dus van hun kan ik heel goed begrijpen dat ze willen overstappen van D1/D2 naar 65/67. Maar gij was 1 van de grootste voorstanders om de snelleren en de trageren op te delen. In het begin van D2 hebt ge ook steeds uitgehangen dat de sfeer zoveel beter was. Awel in D1 is de sfeer ook veel beter. Geen heen en weer gegoooi van verwijten meer na de race, geen startcrashes meer enz... En in D2 is de laatste race de sfeer even iets naar onder gegaan enkel en alleen omdat het snelheidsverschil tussen David en nieuwelingen te hoog is. Als Werner nu ook in D2 zat was de kans op dergelijke ongeval weer groter. Lees gewoon de verslagen van 2 seizoenen geleden. Ik zou het heel straf vinden als je 3 (van de toen 12) races terugvind waarin er niet is geklaagd over andere deelnemers. Ik zie niet in waarom het nu anders zou zijn als je snelleren met trageren terug gaat mengelen.
|
|
|
Post by arnold on Dec 24, 2004 9:15:58 GMT 1
Maar neen... Ik denk gewoon dat je eens terug moet denken aan de sfeer die er 2 seizoenen geleden hing tussen aliens en de nieuwelingen. Ik herinner me nog goed dat jij toen de grote verdediger was van de nieuwelingen. Heel dat D1 en D2 gedoe is net daardoor ontstaan. . bon : 2 seizoenen geleden reden we allemaal in de 67 mod én daar was het verschil en de accidenten veel groter door de surplus aan power van de wagens , oké ? ik was dan idd een groot voorstander van 2 divisies om de rappe met de tragere ( en beginnelingen ) te scheiden. toen was er de 65 mod nog niet dus zouden het 2 divisies worden 67 mod. ondertussen kwam de 65 mod uit en bleek dat die wagens voor de "tragere & beginnelingen" een stuk beter te beheersen waren. ondertussen is toch duidelijk geworden ( voor mij toch ) dat de 2 mod's totaal verschillend zijn kwa gedrag en handelbaarheid en ook voor een groot deel voor sommigen toch méér fun geeft. daarom vind ik de verdeling niet meer juist : D1 de rappe en D2 de trage & beginnelingen. voor mij zijn de 65 mod & 67 mod 2 totaal verschilllende onderdelen van GPl geworden waarin je idd opnieuw met het probleem wordt geconfronteerd van de rappe en de trage. je kan als piloot 2 dingen doen : ofwel ga je in de 65 mod voor de 3 eerste plaatsen in het kampioenschap met de mogelijkheid om verplicht te moeten muteren naar de 67 mod , ofwel kies je blijvend voor de 65 mod en ga je tijdig op de rem staan in het puntenklassement of kies je voor een tragere wagen en zorg je dat je NIET bij de "rappere" wordt geklasseerd. en bij deze is de hele discussie voor mij afgesloten. oja : ik ga NIET dreigen ;D en GEEN chantage ;D plegen maar moet ik ooit "verplicht" muteren naar de 67 dan betwijfel ik of ik er nog écht zou voor gaan.
|
|
|
Post by Knarf on Dec 24, 2004 10:02:40 GMT 1
bon : 2 seizoenen geleden reden we allemaal in de 67 mod én daar was het verschil en de accidenten veel groter door de surplus aan power van de wagens , oké ? ondertussen kwam de 65 mod uit en bleek dat die wagens voor de "tragere & beginnelingen" een stuk beter te beheersen waren. - Daarom dat er na de testrace op Snetterton in D2 met 65 wagens een onenigheid was tss een snellere en tragere ? - Daarom dat er in D2 in 80% van de races een startcrash is en in D1 met 67 slechts in 10% van de races ? In D2 gebeuren er net evenveel startcrashes als vroeger met de 67. Daar komt dan nog bij dat we met de 67 met een groter veld waren... De frustraties zouden net even hoog liggen als vroeger als je het mij vraagt... Ik zou er totaal niet mee kunnen lachen als ik 2 races na elkaar er tijdens de start uit wordt geramt in ieder geval.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 24, 2004 11:35:45 GMT 1
je kan als piloot 2 dingen doen : ofwel ga je in de 65 mod voor de 3 eerste plaatsen in het kampioenschap met de mogelijkheid om verplicht te moeten muteren naar de 67 mod , ofwel kies je blijvend voor de 65 mod en ga je tijdig op de rem staan in het puntenklassement of kies je voor een tragere wagen en zorg je dat je NIET bij de "rappere" wordt geklasseerd. en bij deze is de hele discussie voor mij afgesloten. Dit wil toch nog ff nuanceren: intrinsieke snelheid ga je moeilijk kunnen verbergen (of zou toch moeilijk moeten zijn). We weten allemaal dat David, Werner...met een trager chassis er toch kunnen bovenuit komen in D2, stand in puntenklassement hoeft daar geen rol van betekenis in te hebben. Beste bewijs is nog Erik Janssens; vorig seizoen 7de in D2 en nu toch D1. Soit, discussie gesloten, voor de moment blijft alles zoals het is
|
|
|
Post by natas on Dec 24, 2004 12:52:01 GMT 1
Mischien is een D3 League voor de super tragen , en nieuwelingen toch niet zo`n slecht idee.
Ik vindt heb behoorlijk frustrerend als ik na een voor mijn doen supersnelle ronde op het pitbord zie dat de pole gemiddeld nog zo`n 6 seconden hoger ligt.
Ik denk dat je uit taai hout moet zijn gesneden om het dan als tragere of nieuweling vol blijft houden , en het is IMO de oorzaak dervan dat er nieuwelingen en de chronish trage afhaken .
just my 5 cents
|
|
|
Post by Hill2button on Dec 24, 2004 16:09:38 GMT 1
Ergens hoop ik dat voor de summer trophy niet enkel David en Xavier kunnen promoveren. Mss duiken er tijdens het seizoen nog een aantal talenten op!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 26, 2004 13:45:14 GMT 1
hallo ik ben ne rookie ne trage en ne beginneling deze poll gaat niet meer over d1 en d2 maar begint over rappe en trage denk ge soms dat het prettig lezen is dat je in de weg rijd ik denk dat alle begin moeilijk is stel een kwalifikatietijd in voor de race en ge zult zien alleen rappe aan de start en geen of toch bijna geen rookies meer dus ook geen nieuwe meer die in de weg rijden groetjes en een gelukkig en gezond 2005 randy
|
|
|
Post by PhilipDC on Dec 26, 2004 16:58:26 GMT 1
hallo ik ben ne rookie ne trage en ne beginneling deze poll gaat niet meer over d1 en d2 maar begint over rappe en trage denk ge soms dat het prettig lezen is dat je in de weg rijd ik denk dat alle begin moeilijk is stel een kwalifikatietijd in voor de race en ge zult zien alleen rappe aan de start en geen of toch bijna geen rookies meer dus ook geen nieuwe meer die in de weg rijden groetjes en een gelukkig en gezond 2005 randy Randy D2 is de plaats waar fouten mogen gemaakt worden en waar je rapper leert rijden. Ik vind het tof dat je er regelmatig bij bent en hoop dat je niet afhaakt door de berichten hierboven.
|
|
|
Post by natas on Dec 26, 2004 18:15:10 GMT 1
hallo ik ben ne rookie ne trage en ne beginneling deze poll gaat niet meer over d1 en d2 maar begint over rappe en trage denk ge soms dat het prettig lezen is dat je in de weg rijd ik denk dat alle begin moeilijk is stel een kwalifikatietijd in voor de race en ge zult zien alleen rappe aan de start en geen of toch bijna geen rookies meer dus ook geen nieuwe meer die in de weg rijden groetjes en een gelukkig en gezond 2005 randy Randy de discussie over wat snel en langzaam is , is al zo oud als het spel zelf. gebakkelei tussen sneller en langzamer ook al zo lang. rij je eigen tempo , je eigen races , en trek je niet zo veel aan van de verwijten van deze "heiligen" van de baan maar heb plezier in je het rijden wat je doet (op welke snelheid dan ook. en haak aub niet af , want dan zit ik alleen achteraan te klooien tussen al die snellen
|
|
|
Post by Knarf on Dec 26, 2004 18:36:38 GMT 1
Hol hola... De "heiligen" van de baan beseffen maar al te goed dat iedereen moet leren en dat dit spel niet evident is. Het is niet meer dan logisch dat de minder ervaren meer fouten maken. Ik heb ook hopen fouten gemaakt hoor (en nu maak ik er nog steeds).
Als ik samen met D2 piloten zou rijden zou ik het wel begrijpen dat er startcrashes gebeuren (ik heb er ook een deel veroorzaakt in mijn beginperiode) maar daarom zou ik het nog niet fijn vinden.
|
|