|
Post by Hill2button on Dec 19, 2004 21:06:26 GMT 1
Bon, ik heb zonet weer een geweldig slechte race achter de rug op Snotterton. Ik blijf ruim 3 seconden van de normale tijden en kan geen deuk in een pak boter rijden... De reden hiervoor moet ik niet ver gaan zoeken: veel te weinig tijd om te oefenen. Vorig seizoen zat ik tussen school en werk zoeken in, en had ik dus de ganse dag tijd om te trainen. Dat is nu wel even anders, en dat merk je. Ik ben niet de allertraagste in D1, maar het ontbreekt me behalve snelheid ook nog het plezier van het racen... Ik heb de wagen niet onder controle en van 'gevechten' is dus hoegenaamd geen sprake.... Jammer genoeg heb ik de laatste tijd totaal geen plezier meer aan het racen... Vandaar mijn vraag: mag ik terug naar de 65? Back to D2? Als blijkt dat ik toch te snel zou zijn, dan mag het ook in een BT7 of Cooper zijn...
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 20, 2004 14:11:17 GMT 1
Werner, ik begrijp u frustratie, maar... Momenteel heb ik niet veel zin om me met alle discussies bezig te houden, dus heb ik teveel zin om iedereen zijn zin te geven... En da's nie goed D2 loopt vol ondertussen, er zijn weer 2 rookies bijgekomen gisteren. Van mij zou ge mogen, maar of dat een goede zaak is voor D1 of D2 da's iets anders... In D2 zien ze er weer iemand bijkomen die sterker is dan het gemiddelde Eigenlijk zou ik van mijn hart een steen moeten maken, en stoppen met de brave allesgoedkeurende admin te spelen... Stel u voor Werner dat ge nen absolute beginner zijt en ge moet in een divisie beginnen waar 15-18 man aan de start komt, en er zitten daarvan een 5-tal mensen bij die D1 materiaal zijn. Ik zou in mijn broek schijten... Dan komt er nog bij dat de meesten in D2 er niet al te gelukkig mee kunnen zijn dat ze iemand terug zien die vorig seizoen gepromoveerd is geweest wegens te snel. Voor dezelfde reden hebben we Peter Raemen, D1 kampioen vorig seizoen in de '65 niet laten meedoen in D2. Ik geloof wel dat minder tijd hebt om te trainen, en dat je dus minder snel zal zijn, maar dat minder snel zijn is maar relatief denk ik... Tzou jammer zijn om de frustraties van 1 man op te lossen door de helft van D2 frustraties te bezorgen...
|
|
|
Post by Hill2button on Dec 20, 2004 21:08:07 GMT 1
David en Xavier zijn evenzeer te snel voor die rookies waar jij het over hebt... Er zal altijd iemand de snelste zijn... Bon, ik heb mijn vriendin haar oud stuurwiel van de zolder gehaald, hopelijk ligt het inderdaad aan mijn pedalen (of toch voor een stuk).
Ik zou graag wat reactie lezen van wat D2 gasten.
Als ik met de 67 blijf sukkelen dan denk ik niet dat ik nog ga meerijden...
|
|
|
Post by Hill2button on Dec 20, 2004 21:45:30 GMT 1
Bon, stuurwiel getest, en mijn vorige mening over die logitech wingman zijn ruim bevestigd: dikke prullen. (Excuses voor iedereen die er één heeft, maar als mijn hielen niet op de pedalenset kn steunen ....)
|
|
|
Post by Pe on Dec 20, 2004 21:50:37 GMT 1
Ik weet niet echt wat ik hierop moet antwoorden Werner. Ik zou er geen probleem mee hebben dat je terug naar D2 komt, maar aan de andere kant begrijp ik heel goed dat je nodig bent in D1. D2 begint inderdaad redelijk vol te lopen, en in D1 is nog altijd plaats als ik de aantallen zie die daar aan de start staan.
Achteraf bekeken zou het veel beter zijn indien er niet gesproken werd over D1 en D2, maar over een 65 en een 67 kampioenschap. Maar zo is het nu eenmaal niet. Dan zou iemand die liever de 65 rijdt zonder problemen met de 65 kunnen rijden, en net hetzelfde met de 67.
Het probleem bij jou zit dat je vorig jaar tijd te over had. Tussen school en job, je woonde nog bij je ouders,... Je had dus alle tijd van de wereld om te oefenen. dat viel ook nogal op vond ik. Ik heb, als vader van 2 kinderen en eigenaar van een huis met redelijk wat grond helemaal niet veel tijd en het was soms nogal frustrerend om jou zien voorbij te vliegen. Zeker als ik goed genoeg wist dat jij 10 keer meer rondjes had afgelegd in training.
Als ik jou een tip mag geven, doorbijten. Dit jaar is het zo dat je in de 67 moet rijden. Volgend jaar kan het weer heel anders zijn met het langverwachte GTR en natuurlijk ook de 69 mod. Ik zou ook niet graag met de 67 rijden, maar als ik in D1 zou terecht komen zou het niet anders zijn.
Ik heb er dus helemaal geen problemen mee dat je terug naar D2 komt, maar ik begrijp heel goed wat de admins willen zeggen. Mss kan je vragen of je de testraces kan meerijden met D2 en de puntenraces met D1. Dan heb je toch nog om de 2 weken plezier in het racen. Ik geef Tim dan weer wel gelijk dat als de server vol zit dat je plaats moet maken voor rookies...
|
|
|
Post by Hill2button on Dec 20, 2004 22:03:18 GMT 1
Ik wil D2 niet komen domineren, ik wil gewoon plezier hebben op een zondagavond. Van de D2, wie zou naar D1 willen overstappen?
|
|
|
Post by Petrol on Dec 20, 2004 23:45:20 GMT 1
'k zal hier ook maar 'ns iets posten want Werner zit nu zowat in dezelfde situatie als ik bij het begin van dit seizoen.
Dat een D1-er niet thuishoort in D2 daar ben ik het mee eens, het verschil in snelheid en ervaring is meestal te groot, wat het niet aangenaam maakt voor beiden.
Nu stel ik mij wel de vraag waarom enkele piloten momenteel in D2 zitten terwijl ze duidelijk D1-materiaal zijn. Moesten Werner of ik in een Cooper of BT7 starten zouden we niet winnen in een huidige D2 race, misschien zelfs niet het podium halen.
't is helemaal niet m'n bedoeling om verwijten naar de admins te slingeren, maar ik kan Werner's standpunt goed begrijpen. Er komen er wel nieuwen bij, maar zo gaan er ook VRL-ers afvallen...
|
|
|
Post by Buchinski on Dec 21, 2004 0:55:36 GMT 1
Het hele probleem is dat we geen "examen" hebben voor nieuwelingen. Als we na jouw eerste testrace Werner van verleden jaar (weet je nog Zeltweg? Als ik me niet vergis had je onmiddellijk een goede klassering) of na de eerste testrace dit seizoen op Kyalami van David (een 2de plaats!) als we dan hadden gezegd "goed gasten, jullie zijn gelijk D1 materiaal" (want dat was al van in het begin overduidelijk) dan zou iedereen ons gek verklaren. Want niet in het minst de betrokken piloten zelve roepen dan onmiddellijk "ho maar, niet te hard van stapel lopen, ik moet nog veel leren..." Maar wat dan als na enkele races blijkt dat die gewoon veel te snel zijn? Dan is het seizoen al bezig en dan kan je mensen niet zomaar meer gaan versmijten van klasse!
Ik kan hier een heel epistel neerschrijven over de voor en de nadelen van alle soorten verdelingen. Feit is dat er voor de aanvang van de Winter Trophy een poll is geweest waar iedereen zijn zegje in kwijt kon, en dat er bijna evenveel meningen zijn als er piloten zijn die meedoen... dus moet de conclusie zijn spijtig maar helaas, maar je kan niet voor iedereen goed doen de hele tijd! Er is gestemd geweest, de meerderheid heeft gewonnen en de Trophy is op deze manier opgestart geweest. Volgende Trophy ziet er misschien anders uit.
Laat ik mij nog eens de discussies voor de geest halen toen ik als prille VRL'er begon.... De hoofddiscussie was toen toch dat er redelijk wat nieuwelingen waren bijgekomen en dat vele koplopers telkens weer commentaar hadden bij het feit dat rookies steeds weer moesten gedubbeld worden terwijl de aliens hun geliefde close racing wilden beoefenen. De splitsing in 2 divisies had toch als hoofdbedoeling de nieuwelingen en tragere rijders (zoals ik) te scheiden van de supersnellen die dan rustig hun kampioenschap konden uitvechten terwijl wij onze talenten konden bijschaven in een divisie op maat. ALs we nu een blend gaan maken van rijders uit beide divisies dan gaan we al voorbij aan het hoofddoel van de splitising in divisies.
Na de vorige Trophy bleek dan dat de meerderheid van de D1 rijders liever terug power achter hun rug hadden en het compromis was dus dat D1 met de 67 reed en D2 met de 65. Als we blijven mengen dan krijgen we een D1 divisie met de 67, en een D2 met de 65 die dan weer alle problemen krijgt van de voormalige D1 nl.: supersnelle rijders die gemengd worden met absolute beginners die dan 5x per race gedubbeld worden .... En eigenlijk, tussen ons gezegd en gezwegen, die BT7 doet daar niet aan toe ... Bart en Xavier hebben ons vorig jaar belachelijk gemaakt in hun BT7's en David in zijn eerste race op BT7 vorige zondag strandde op 1.7 seconden van de overwinning. I rest my case!
En last but not least moeten jullie er rekening mee houden dat D2 de klasse is waarin nieuwelingen moeten kunnen debuteren. Dus moet er daar plaats zijn voor de mensen! Natuurlijk gaan wij niet elke race full house draaien maar STEL, stel alleen nog maar dat Werner EN Peter naar D2 afzakken.... en Xavier en David willen liever niet naar D1, ...wel, als iedereen dan komt opdagen dan zijn we met 20 man en dus over onze capaciteit. Wat moeten we dan doen? Er naar willekeur mensen beginnen uitgooien? Dan moeten wij op zondagavond zeggen "sorry, maar Peter en Xavier en Werner mogen vanavond niet meedoen" Dat zou nogal wat protest opbrengen en trouwens heb ik, en nu spreek ik voor mezelve, al werk genoeg zonder dat ik iedere zondag nog ga moeten aanwezigheidslijsten opstellen ....
Allez mensen, toon eens een beetje perspectief. Jullie zijn gewoon te snel voor een instapdivisie, ongeacht of jullie nu met de Cooper gaan rijden of niet : dat maakt het gewoon iets moeilijker om te winnen maar winnen zullen jullie toch! En als we jullie trager willen maken dan zou de Cooper zowat het enige zijn dat jullie te rijden krijgen (en was daar voor de aanvang van de Trophy nu ook niet een overweldigende meerderheid van de rijders TEGEN een chassisregel?)
Zoals je dus ziet en zoals ik hierboven al zei : je kan onmogelijk goed doen voor iedereen, de ganse tijd...
BTW, ik rij eigenlijk ook liever met de 67 en ik ben relatief gezien ook BETER met de 1967 maar dat betekent dan nog niet dat ik zomaar in D1 kan gaan meebollen!!
Laten we het nog even aankijken en Pe zijn gedacht is misschien niet slecht : als er plaats is en als de rijders van D2 ermee akkoord zijn kan je misschien testraces meedoen in D2. Maar bedenk dan wel dat je mogelijk andere mensen hun pleziertjes wegpakt. Bekijk de race in D2 van afgelopen zondag. Met alle respect voor de mensen die er zo hard geracet hebben maar ik zie in een startveld met een Xavier, David DW, Werner en een Peter Raemen nog zo gauw geen overwinning zitten voor Cas ....
|
|
|
Post by Petrol on Dec 21, 2004 1:49:16 GMT 1
Wel Willy, de discussie gaat eigenlijk niet over D1 en D2, iedereen kent het systeem, iedereen weet waarom. Waar het wel om gaat is waarom Xavier en David wel en Werner niet? Xavier is niet nieuw en wel snel, en David was ook geen rookie voor de VRL. Het enige argument dat ge kunt tegenwerpen is het feit dat er nu al genoeg snellen in D2 zitten wat niet echt eerlijk is tegenover Werner imho. De Trophy is al effe bezig, maar er komen tijdens het seizoen toch ook nieuwelingen bij? Of de testraces zouden dan toch kunnen? Als ge uw criteria blijft handhaven en consequent D2 gebruikt waarvoor ze dient dan gaan er in principe volgend seizoen al minstens 4 mensen zijn die te snel zijn voor D2 en die niet (met de '67) in D1 willen. Hopelijk zijn er tegen dan al meer mods of andere sims waar we uit kunnen kiezen. Sorry aan de betrokkenen omdat ik hier wa "advocaat van de duivel" kom spelen, maar ik probeer het wat objectief te bekijken. EDIT: ik ben hier niet voor mezelf aan 't prediken, 'k heb GPL al nen hele tijd ni meer aangeraakt.
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 21, 2004 5:20:54 GMT 1
Waar het wel om gaat is waarom Xavier en David wel en Werner niet? Xavier is niet nieuw en wel snel, en David was ook geen rookie voor de VRL. Het enige argument dat ge kunt tegenwerpen is het feit dat er nu al genoeg snellen in D2 zitten wat niet echt eerlijk is tegenover Werner imho. Verleden week is er onder de admins en XL en David weg een weer gemaild geweest omdat wij die 2 liever in D1 hadden gezien. Beiden bleven ook liever in D2 omdat het seizoen al goed bezig was voor beiden, en hun punten anders weggegooid zouden zijn. Voor de start van het seizoen was ik niet zeker of XL ging kunnen meedraaien als topper, omdat hij me vooraf vertelde dat hij minder tijd ging hebben. Da's een inschattingsfout geweest, de laatste races in de 67 reed die eerder mee in het middenveld tot de achterhoede (het laatste seizoen voordat we de divisies opsplitsten). Had ik geweten bij de start van het seizoen wat ik nu weet zat die zeker in D1. Onder mekaar hebben die 2 nu een gentlemens agreement om met een BT7 te rijden, om toch in D2 te mogen blijven. Als blijkt dat dat een regel voor niets is dan rest ons niet veel dan die ook effectief in D1 te gooien. T'is niet zo dat de ene wel in D2 mag blijven en de andere niet in D2 mag komen... We waren al met het probleem bezig.
|
|
|
Post by arnold on Dec 21, 2004 8:13:57 GMT 1
Wel Willy, de discussie gaat eigenlijk niet over D1 en D2, iedereen kent het systeem, iedereen weet waarom. volgens mij gaat het toch gewoon om de zondagavond "fun" te hebben ? ik vond van in het begin dat de keuze moest vrij gelaten worden : als het een verplichting wordt is het toch geen "fun" meer ? de dag dat ik TEGEN mijn goesting ergens moet meedoen dan haak ik gewoon af ! laat de keuze vrij...maak desnoods een 2de divisie 65.... dat is mijn gedacht althans maar wie ben ik hé ;D
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 21, 2004 8:24:25 GMT 1
Ach, ik denk dat mijn bijdrage niets wezenlijks zal bijdragen, maar ik post ze toch ;D. Onderstaand bericht is wel puur persoonlijk.
Sinds eind januari van dit jaar heb ik ook nooit tijd gehad om te trainen (gezin). Toch rij ik liever in D1 rond dan in D2, ook al ben ik daar bijna consequent de laatste/traagste.
Dit om de volgende reden : a) ik heb geen tijd meer om te oefenen en dit was voor mij meer merkbaar in de 65-versie dan in de 67-versie. Waarom ? Nieuwe rempunten, nieuwe rijstijl (?) e.d. waarvoor ik geen tijd meer had. Ik lag voortdurend 1 à 2 seconden achter op de voorlaatste, wat ik helemaal niet leuk vond, b) ik vind de uitdaging van de 67-versie nog altijd groter door het hogere vermogen en de zgn. fouten inherent aan die versie. Ik rij nog steeds achteraan (deels ook omdat ik in de puntenraces geen Lotus pak om spec races te vermijden), maar heb er toch nog plezier aan, vooral als ik in se snellere bolides eens kan voorblijven. Het gebrek aan oefening wreekt zich hier ook, maar omdat ik nu toch al enkele jaren meedraai, hoef ik minder te oefenen om ten minste m'n rempunten enzovoort opnieuw te leren kennen (behalve op add ons), waardoor ik toch beter meekan ook al is het maanden geleden dat ik nog op die circuits reed.
Voilà. Ik foeter soms ook op mijn gebrek aan tijd om te oefenen, maar compenseer ik deels door ook in andere liga's mee te rijden en gewoon te trachten de wedstrijden uit te rijden. Ik vind het ook jammer als ik gedubbeld wordt, maar heb intussen wel genoeg ervaring om niet al te veel inschattingsfouten wat dat betreft te maken en de leiders niet af te schieten.
Ik ben dus blij dat ik in D1 getolereerd word, ook al hoor ik er qua pure snelheid niet echt meer in thuis. Voor de aliens daar geloof ik ook dat het niet zozeer de frustratie was om zoveel te moeten dubbelen als wel dat het soms verkeerd afliep door de onervarenheid/paniek van sommigen die gedubbeld werden (maar dat wisten jullie al wel, zeker). Als die mannen iemand van D1 komen dubbelen (wat bij mij wel eens gebeurt) denk/hoop ik dat ze min of meer in vertrouwen doen.
|
|
|
Post by Buchinski on Dec 21, 2004 8:49:00 GMT 1
--- Waar het wel om gaat is waarom Xavier en David wel en Werner niet? Xavier is niet nieuw en wel snel, en David was ook geen rookie voor de VRL. --- De Trophy is al effe bezig, maar er komen tijdens het seizoen toch ook nieuwelingen bij? Of de testraces zouden dan toch kunnen? --- --- Al uw vragen worden eigenlijk beantwoord als je mijn post en die van Tim leest ...! -- Als ge uw criteria blijft handhaven en consequent D2 gebruikt waarvoor ze dient dan gaan er in principe volgend seizoen al minstens 4 mensen zijn die te snel zijn voor D2 en die niet (met de '67) in D1 willen. Hopelijk zijn er tegen dan al meer mods of andere sims waar we uit kunnen kiezen. Eigenlijk hoop ik van niet ! We zitten nu al met een luxe-keuzeprobleem. Allez, er dient nu te worden gekozen uit slechts 2 mods van een spel met misschien 4 mogelijke uitvoeringen en het is nu al niet goed voor niemand... Ik hou dan mijn hart vast als ze moeten gaan kiezen uit 5 of 6 verschillende sims !!! -- Sorry aan de betrokkenen omdat ik hier wa "advocaat van de duivel" kom spelen, maar ik probeer het wat objectief te bekijken. -- Nu we toch olie op het vuur aan het gooien zijn... ;D Al diegenen die zo graag met de 65mod rijden maar die niet naar D2 kunnen : je kan natuurlijk ook met de 65 connecteren op een 1967-server .... je zou dan IN dezelfde race een eigen klassement kunnen rijden (een beetje GT style of LeMans style) en dan is toch iedereen tevreden niet ? ? ? Of ben ik nu helemaal aan het flippen ?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 21, 2004 11:29:19 GMT 1
flippen
|
|
|
Post by Petrol on Dec 21, 2004 12:01:05 GMT 1
Al uw vragen worden eigenlijk beantwoord als je mijn post en die van Tim leest ...! Die post van Tim na de mijne zegt idd waar het momenteel op staat. Eigenlijk hoop ik van niet ! We zitten nu al met een luxe-keuzeprobleem. Allez, er dient nu te worden gekozen uit slechts 2 mods van een spel met misschien 4 mogelijke uitvoeringen en het is nu al niet goed voor niemand... Ik hou dan mijn hart vast als ze moeten gaan kiezen uit 5 of 6 verschillende sims !!! Dan gaat iedereen misschien z'n ding vinden, voor de admins zal dit wel moeilijker worden. Persoonlijk heb ik trouwens niet veel ondervonden van een luxe-keuzeprobleem, D1 of niks? En ik ben dus niet de enige met die "keuze", maar ge kunt natuurlijk nooit voor iedereen goed doen. Begrijp me niet verkeerd, ik apprecieer al het werk dat jullie doen, maar een oplossing voor deze situatie vinden zou nog beter zijn.
|
|