|
Post by arnold on Dec 23, 2004 9:09:17 GMT 1
Effe mijn mening: De admins moeten veel sneller optreden tegen te snelle D2 piloten en overhevelen naar D1. volgens mij is het niet het feit dat de "snelle piloten" moeten muteren naar D1 maar dat men moet veranderen van de 65 mod naar de 67 ! ik denk dat ik het persoonlijk daar zéér moeilijk zou mee hebben : ik rij nu eenmaal véél liever de 65 mod. ik heb in het tussenseizoen de race op Kyalami willen meedoen en het werd een fiasco.
|
|
|
Post by Buchinski on Dec 23, 2004 10:12:47 GMT 1
Strenger optreden is al goed en wel maar als we nu nog maar iets suggereren is het al geweeklaag van jewelste. Dus wat gaat dat worden als we zonder boe of ba gewoon zeggen "zo is het en basta ..." ? Om de vijf minuten staan er trouwens piloten te dreigen van "als het zo zit dan doe ik niet meer mee..." Als admin voel je je daar toch altijd wat mee gechanteerd. Groei is goed en motiverend voor de mensen die achter de schermen de dingen regelen. Ik ben ook fier dat Divisie2 in het bijzonder en de VRL in het algemeen zo goed boert want ergens heb ik dan in mijn achterhoofd dat ik het goed doe ! Vandaar, motiverend! Daarom vind ik die dreigementen altijd zo spijtig. In de echte racewereld zijn er ook instanties die de vorm beslissen van een kampioenschap en rijders zullen altijd wel dingen hebben die ze niet zien zitten of niet graag doen, maar uiteindelijk gaan ze TOCH rijden. Omdat dat uiteindelijk het enige is wat ze boven alles het liefste doen (allez, omzeggens een paar andere dingen nu gemakkelijkheidshalve buiten beschouwing gelaten ... ) Ieder heeft zijn redenen om mee te doen maar uiteindelijk blijft een league toch in essentie een kampioenschap. Persoonlijk zou ik er weinig aan vinden moest er geen kampioenschap aan verbonden zijn. De aanvankelijke keuzes daar gelaten voor wat ze zijn vind ik dat, als je mensen telkens van kampioenschap gaat versmijten het weinig zin heeft om een kampioenschap in te richten. Dan kan je beginnen discussieren over "wie wel en waarom niet" maar je bent toch ook met 2 lijsten bezig waarin mensen punten krijgen als beloning voor prestaties en persoonlijk vind ik niet dat je dat dan midden in een seizoen zomaar moet door elkaar gooien, of een nieuwe klasse oprichten ... enzovoorts. Een discussie zonder einde en zonder oplossing. Maar puur uit curiositeit ben ik nog eens de keuzethread annex poll gaan lezen die eind augustus gestart werd en ik lees daar de exact zelfde verhalen ... Mits enig "kunst en vliegwerk" was er misschien nog een oplossing in elkaar te draaien maar ik denk dat het succes van de VRL net die mogelijkheden de nek heeft omgedraaid. Ik denk dat niemand had kunnen vermoeden dat de dag zou komen dat Div2 compleet vol zou zitten ....
|
|
|
Post by arnold on Dec 23, 2004 10:57:14 GMT 1
Om de vijf minuten staan er trouwens piloten te dreigen van "als het zo zit dan doe ik niet meer mee..." Als admin voel je je daar toch altijd wat mee gechanteerd. Daarom vind ik die dreigementen altijd zo spijtig. elaba , ik dreig niet en ik pleeg geen chantage : ik zeg gewoon hoe ik het aanvoel ! en ik moet al eens meer "iets tegen mijn goesting" doen , maar om dat nu iédere week opnieuw te doen
|
|
|
Post by Pe on Dec 23, 2004 11:08:02 GMT 1
Mensen hergooien tijdens een kampioenschap vind ik helemaal geen goed idee. Xavier is waarschijnlijk dit seizoen gestart met de motivatie om kampioen te worden. Het zou zeer jammer zijn voor hem indien hij nu verplicht zou worden in de D1 te gaan rijden. Trouwens, vanaf waar trek je de grens ? Ik ben dit seizoen gestart en heb toen al besloten dat ik graag in de top 3 zou eindigen (ik wist toen wel nog niet tot wat David in staat zou zijn). Voorlopig sta ik op 2, maar de 2 achter mij staan wel zeer kort bij dus zal het niet eenvoudig zijn dit te handhaven. Ik zou het heel erg vinden als nu plots werd gezegd dat de top 3 (of 4) halverwege het seizoen naar D1 zou moeten promoveren. Dan is het toch helemaal geen kampioenschap meer. Het is net dit wat ik aan GPL zo mooi vind. Bij mtm2 heb je elk weekend een nieuw tornooi, maar geen uitslag over enkele weken en dat vind ik nogal jammer.
Ook begrijp ik Nolle heel goed. Ik rij ook liever niet met de '67. Ik heb gewoon de tijd niet om te oefenen met die wagens omdat die volgens mij een heel stuk moeilijker te besturen zijn. Bovendien moet ik ook nog een heel pak nieuwe circuits leren. Ik zeg niet dat indien men volgend seizoen zou overstappen naar de 67 dat ik niet meer zou meerijden, maar ik zou het toch zeker jammer vinden.
Ik denk dat die namen D1 (voor gevorderden) en D2 (voor beginnelingen) wat slecht gekozen zijn. Het had gewoon een 65 en een 67 kampioenschap moeten zijn. Met als verschil dat iedereen die wilde in de 65 kon meerijden (indien je over een beetje wagenbeheersing beschikt), maar dat je om aan het 67 kampioenschap mee te rijden wel een palmares of veel ervaring zou moeten kunnen voorleggen. Je zou niet supersnel moeten zijn, maar in elk geval controle genoeg hebben over je wagen zodat je snelleren niet eraf tikt als die voorbij willen (geval Mario). Je zou het een beetje kunnen vergelijken met de superlicensie in de F1. Daar moet je ook genoeg kilometers of een serieus palmares kunnen voorleggen om mee te mogen rijden. De 67 zou de F1 klasse zijn, terwijl de 65 de F3000 (of volgend jaar F2) zou zijn. Er is niemand die een F3000 rijder zal verplichten om door te stoten naar F1. In het echte leven zou geen enkele rijder dit natuurlijk weigeren, maar dit zou dan in de VRL mogelijk moeten zijn.
Maarja, zoals ik eerder al zei, bij het aankomen van de 69 mod en GTR kan het er volgend seizoen heel anders uitzien.
|
|
|
Post by Knarf on Dec 23, 2004 11:14:24 GMT 1
Als je 65 plezant vindt dan vind je 67 ook plezant imo.
De ene al wat minder dan de andere maar al bij al komt het toch min of meer op hetzelfde neer of ge nu 65 of 67 speelt.
Als je zo snel bent als Xavier en David in 65 kan de 67 onder controle krijgen niet echt een probleem zijn. Ge moet u ter gewoon eens effe aanzetten en nie dadelijk opgeven.
Werner heeft volgens mij er voornamelijk last van dat de meesten in D1 nog een niveau sneller zijn dan hem wat normaal is (ik verbeter op ieder circuit mijn pb ook met 1.5 sec ten opzichte van een jaar geleden). Als D1 65 zou rijden had hij identiek hetzelfde probleem imo. Waarschijnlijk werkt het ook wel deprimerend als je in D2 altijd heel vanvoor meereed en nu moet vaststellen dat dat niet meer lukt.
Een 65 league en een 67 league brengt voor dat dipje ook geen oplossing want ook dan zouden er in 65 enkele aliens meerijden die nog een niveau te snel zijn voor Werner.
Werner hoort zeker thuis in D1 maar er moeten er nog enkelen mee naar D1 zodat er na de top 5 ook nog strijd geleverd kan worden.
|
|
|
Post by Cash on Dec 23, 2004 11:23:14 GMT 1
Mensen hergooien tijdens een kampioenschap vind ik helemaal geen goed idee. Xavier is waarschijnlijk dit seizoen gestart met de motivatie om kampioen te worden. Het zou zeer jammer zijn voor hem indien hij nu verplicht zou worden in de D1 te gaan rijden. Trouwens, vanaf waar trek je de grens ? Ik ben dit seizoen gestart en heb toen al besloten dat ik graag in de top 3 zou eindigen (ik wist toen wel nog niet tot wat David in staat zou zijn). Voorlopig sta ik op 2, maar de 2 achter mij staan wel zeer kort bij dus zal het niet eenvoudig zijn dit te handhaven. Ik zou het heel erg vinden als nu plots werd gezegd dat de top 3 (of 4) halverwege het seizoen naar D1 zou moeten promoveren. Dan is het toch helemaal geen kampioenschap meer. Het is net dit wat ik aan GPL zo mooi vind. Bij mtm2 heb je elk weekend een nieuw tornooi, maar geen uitslag over enkele weken en dat vind ik nogal jammer. Dat is eigenlijk voor mij ook de grootste reden dat ik nu liever in D2 wil blijven. Toen Willy me vroeg of ik naar D1 wou gaan was ik natuurlijk blij, en ik ben ervan overtuigd dat ik ook daar graag zou rijden. Bij het begin van het huidige kampioenschap had ik nooit niet gedacht dat ik zo'n vorderingen zou maken, ik had mijzelf een top5-7 plaats voor ogen gesteld. Maar nu dat ik zie dat er meer in kan zitten wil ik natuurlijk mijn best doen om zo goed mogelijk te eindigen. Daarom blijf ik voor dit kampioenschap liever in D2. Ik rijd nu ook al af en toe met de 67 wagens, daar heb je wel een andere rijstijl voor nodig een aantal rondes oefenen eer je die power kunt bedwingen, maar eens je dat te pakken hebt zal dit denk ik ook fun zijn, en zou ik er even graag mee rijden. My 2 cents
|
|
|
Post by Knarf on Dec 23, 2004 11:33:46 GMT 1
Mensen hergooien tijdens een kampioenschap vind ik helemaal geen goed idee. Xavier is waarschijnlijk dit seizoen gestart met de motivatie om kampioen te worden. Xavier had helemaal niet in D2 mogen starten volgens mij Het zou zeer jammer zijn voor hem indien hij nu verplicht zou worden in de D1 te gaan rijden. Trouwens, vanaf waar trek je de grens ? Door tijden te vergelijken. David moest na de testrace in Zandvoort ook al naar D1 zijn gegaan (hij reed een tijd sneller dan de pole van D1 in 65 het seizoen voordien). Ik denk dat die namen D1 (voor gevorderden) en D2 (voor beginnelingen) wat slecht gekozen zijn. Het had gewoon een 65 en een 67 kampioenschap moeten zijn. Die namen zijn goed gekozen. Het onstaan van die divisies is net gekomen omdat er teveel moest gedubbeld worden en daarbij heel vaak leiders uit de race vielen door de fout van een achterligger (ik denk hierbij aan Tom De Muer die 4 races achter elkaar van de baan werd geramt en we sindsdien nooit meer hebben teruggezien). Nu zijn er reeds problemen met snelleren en trageren in D2 heb ik gelezen (wat volgens mij louter en alleen komt omdat die snelleren in de verkeerde divisie zitten). Als je dan daar nog wat D1'ers in zou gooien zou het alleen nog maar verergeren tot een niveau waar we 2 seizoenen geleden zaten (en dat was echt onhoudbaar... Na iedere race slingerden de verwijten heen en weer tussen de Aliens en de trageren). In iedere online league waarin ik heb meegespeeld (quake 1, quake 3, fifa) waar er divisies bestonden had je geen keuze ivm je divisie. De admins bepalen dat en that's it... In Q3 zat ik soms ook veel liever een divisie lager (omdat ik dan bijna alles won ipv bijna alles verloor) maar daar had je zo helemaal geen keuze. In de DSZ mag je volgens mij ook niet zelf meebepalen in welke div je zit.
|
|
|
Post by Knarf on Dec 23, 2004 11:35:51 GMT 1
Note: ik vind ook dat je in het midden van het seizoen geen mensen heen en weer kan gooien van Divisie. Dat moet zo snel mogelijk gebeuren.
Dus kan Werner nu ook niet meer naar D2 gegooid worden want dan is Rod (of wie er in Werner zijn buurt staat in het klassement) zijn competitie en een gedeelte van de fun ook verdwenen. Dat is een mes wat langs 2 kanten snijdt.
|
|
fiorano
Rookie VRL'er
Cas
|
Post by fiorano on Dec 23, 2004 12:22:38 GMT 1
Volgens mij is het rijden in de 67 mod helemaal niet zo erg. Het is denk ik de overstap die je zou moeten maken van 65 naar 67 of andersom. Voordat ik bij de vrl kwam, reed ik altijd offline met de 67 en als je dan in de 65 stapt die voor je gevoel bijna niet vooruitkomt, maar waar je meer risico's mee kunt nemen en later mee kunt remmen is dat wel wennen. Als je nu teruggaat naar 67 is dat volgens mij in het begin even frustrerend, omdat je weer anders moet leren rijden, maar na een tijdje went dat ook wel weer.
Zelf vond ik het jammer, dat ik in de 65 kwam en niet in de 67, ook omdat ik de 65 niet kon, maar nu ben ik er aan gewend en heb ik het naar mijn zin. Volgens mij kun je de divisies het beste samenstellen op basis van snelheid van de coureurs. Omdat het met de 65 makkelijker aanpassen is, is dat denk ik ook de beste klasse voor beginners en dus ook voor de wat langzameren.
Cas
|
|
|
Post by Pe on Dec 23, 2004 13:01:16 GMT 1
Door tijden te vergelijken. David moest na de testrace in Zandvoort ook al naar D1 zijn gegaan (hij reed een tijd sneller dan de pole van D1 in 65 het seizoen voordien). Inderdaad, David was supersnel op Zandvoort. Nu moet je wel niet vergeten dat David de race voor Zandvoort (Dijon) niet heeft meegereden. Hij was dus al een hele maand op Zandvoort aan't trainen terwijl wij de eerste 2 weken op Dijon rondjes zaten te draaien. Het viel mij daarbij dan ook nog op dat David wel elke avond online zat rondjes te draaien op Zandvoort. Toen wij nog moesten zoeken naar de juiste lijnen en de juiste versnelling voor elke bocht draaide David al tijden waarmee hij ongeveer Pole zou gehaald hebben. Het is net hetzelfde probleem met Werner, die vorig jaar ganse dagen niets te doen had buiten rondjes draaien in de 65. Dit jaar is hij door samen te gaan wonen een heel pak van zijn vrije tijd kwijt. Je hebt een pak extra werk wanneer je niet meer onder je ouders' dak woont, neem dat maar van me aan. Die namen zijn goed gekozen. Het onstaan van die divisies is net gekomen omdat er teveel moest gedubbeld worden en daarbij heel vaak leiders uit de race vielen door de fout van een achterligger (ik denk hierbij aan Tom De Muer die 4 races achter elkaar van de baan werd geramt en we sindsdien nooit meer hebben teruggezien). Nu zijn er reeds problemen met snelleren en trageren in D2 heb ik gelezen (wat volgens mij louter en alleen komt omdat die snelleren in de verkeerde divisie zitten). Als je dan daar nog wat D1'ers in zou gooien zou het alleen nog maar verergeren tot een niveau waar we 2 seizoenen geleden zaten (en dat was echt onhoudbaar... Na iedere race slingerden de verwijten heen en weer tussen de Aliens en de trageren). Nu vind ik wel dat de aliens die liever met de 65 rijden er rekening mee moeten houden dat er mensen meerijden die stukken langzamer en soms ook nog onzeker zijn. Het is natuurlijk jammer indien je eraf gereden wordt door 1 van die mensen, maar ik vind dat je dat erbij moet nemen indien je '65 (F2 ;D) wil rijden. Indien je dit liever niet hebt ga je beter met de '67 rijden, want daar zou er indien er strengere toelatingsvoorwaarden voor bestaan niet het geval zijn. Trouwens, als ik dit zo lees had het aantal deelnemers per divisie niet veel uitgemaakt indien we met 65 en 67 ipv met D1 en D2 waren gestart. Iedereen in de D1 (buiten Werner) rijdt liever met de 67. Je zou dus 1 rijder minder gehad hebben, maar die plaats zou ingevuld worden door Cas, en misschien zouden er nog enkele mensen zijn uit D2 die voor de 67 hadden gekozen. Cas had mss niet in de eerste race bij de 67 mogen meerijden omdat zijn palmares dit niet toeliet, maar na de eerste race had men mss wel kunnen zeggen dat Cas inderdaad genoeg wagenbeheersing heeft om hem wel toe te laten. Het hele probleem met die verplichte overgang is dat het plots andere wagens worden. De overstap van D2 naar D1 is plots een stuk groter omdat je een volledige andere auto en ook een volledig andere rijstijl moet gebruiken. Bij quake kom je misschien tegen je wil in een klasse hoger, maar het spel blijft wel hetzelfde. Dat is nu volgens mij dus niet meer het geval. Let wel op, ik ben hier geen voorstander om Werner in het midden van het seizoen terug naar D2 te laten komen, want ik vind dat hij het heel behoorlijk doet in D1. Maar aan de andere kant vind ik wel dat als iemand zo tegen zijn zin mee doet er wel degelijk iets scheelt met de reglementen. Het is nog steeds een spel en het gaat nog steeds om fun, en indien dat er niet meer is scheelt er iets. Ik moet je wel gelijk geven wanneer je zegt dat het vooral om winnen gaat. Werner is een goede kerel, maar het is mij vorig jaar opgevallen dat hij heel graag wint. Veel die meerijden met de VRL (vooral in D2 dan toch) rijden voor de fun en een overwinning is mooi meegenomen maar is niet zo belangrijk. Werner vind dit volgens mij wel belangrijk en ik denk dat het feit dat hij niet met de toppers meekan hem het meest van al tegensteekt in D1. In elk geval hoop ik dat Werner eens een testrace mag meerijden met D2 en vanaf dan zien we wel verder.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 23, 2004 13:23:06 GMT 1
Iedereen in de D1 (buiten Werner) rijdt liever met de 67 Nou emm... das wel kort door de bocht. Op dit moment heb ik meer plezier gehad in de 65 dan in de 67. In de 67 heb ik zelfs nog niet een puntenrace uitgereden afaik. Maar ikzelf hoop op betere tijden in de 67. Ik merk duidelijk dat ik de wagen zo langzamerhand onder de knie krijg. Bijna alle banen zijn nog wel nieuw voor me, maar daar staat tegenover dat ik wel wat meer vrije tijd dan anderen heb. Voor de rest ben ik het wel eens met Frank, hoewel die leercurve van 65 naar 67 toch wel enorm groot is, en daarbij dat de mensen die de 67 in D1 rijden toch al bij de snelsten van VRL horen. Euj ja, ik weet eigenlijk niet meer wat de kern van dit verhaal was of waar ik ermee naar toe wilde, sorry voor jullie tijd
|
|
|
Post by Knarf on Dec 23, 2004 14:26:51 GMT 1
Dit jaar is hij door samen te gaan wonen een heel pak van zijn vrije tijd kwijt. Je hebt een pak extra werk wanneer je niet meer onder je ouders' dak woont, neem dat maar van me aan. Ik heb zowel voor Zandvoort als Silverstone maximaal 30 rondjes geoefend (aangezien gij de testraces hebt meegedaan hebt ge minstens evenveel geoefend). Voordeel is natuurlijk dat ik die circuits al kende. Nu vind ik wel dat de aliens die liever met de 65 rijden er rekening mee moeten houden dat er mensen meerijden die stukken langzamer en soms ook nog onzeker zijn. Dit antwoord zou je niet geven als je er bij was geweest 2 seizoenen geleden. Iedereen maar dan ook iedereen had toen een probleem met het feit dat het snelheidsverschil zo groot was tss de snelsten en de traagsten. Als er plots wagens het circuit oversteken dan mag je daar nog zoveel mogelijk rekening mee gehouden hebben als je wilt.... Ik zie het niet zitten om opnieuw ellenlange discussies te moeten zijn voorbijscrollen in de chat/forum... En die waren er dus echt wel iedere race zonder ook maar 1 uitzondering. Sinds D1 heb ik nog maar 1 startcrash gezien (wegens close grid dan nog) denk ik terwijl het seizoen ervoor ik er waarschijnlijk 10 heb gezien en 8 heb meegemaakt ofzo. Daar heb ik ook geen goesting meer in om er onmiddelijk bij de start er al uit gereden te worden. Bij quake kom je misschien tegen je wil in een klasse hoger, maar het spel blijft wel hetzelfde. Dat is nu volgens mij dus niet meer het geval. Neem fifa dan... Ieder jaar komt er een nieuwe versie van uit en ieder jaar nemen al die leagues die nieuwe versie in gebruik. Daar is ook niet altijd iedereen mee akkoord. Bij de inschaffing van dit systeem zijn er trouwens polls over geweest en de meerderheid heeft toen beslist. Over het mengelen van trageren en snelleren zal niet veel discussie bestaan. Iedereen die er 2 seizoenen geleden bij was en een niet te slecht geheugen heeft zal dit niet zien zitten. De anderen zullen na 3 races hun beslissing al beklagen.
|
|
|
Post by Knarf on Dec 23, 2004 16:08:56 GMT 1
D2 moest gewoon van in het begin een 65 mod geweest zijn mét zijn aliens én zijn beginners ! blijkbaar vergeten dat ge ooit dit hebt gezegd (http://timpreza.proboards12.com/index.cgi?board=gplleague&action=display&thread=1078818898)
|
|
|
Post by Buchinski on Dec 23, 2004 16:38:32 GMT 1
--- blijkbaar vergeten dat ge ooit dit hebt gezegd Hehehe, great minds think alike, Knarf. Heb vandaag eens door het forum archief gespit en heb van die Trophy "the worst of VRL" eruitgehaald. En den eerste die nu nog komt zeveren over die verdeling die krijgt alle quotes van die races toegemaild,... nah ;D Maar wat blijkt : reeds toen was Nolle een fukking profeet want in de Donington thread, met de discussie over de divisies in volle gang schrijft hij : Re: Winter Trophy Race 10: Donington Park National « Reply #10 on: Mar 15th, 2004, 01:30am » misschien zullen er na een paar races in Div2 van die rappere zijn die mijmerend terugdenken aan de "tijd van toen" toen er nog kon gedubbeld worden en misschien zelfs willen terugkeren ?
|
|
|
Post by arnold on Dec 23, 2004 19:47:35 GMT 1
Hehehe, great minds think alike, Knarf. Heb vandaag eens door het forum archief gespit en heb van die Trophy "the worst of VRL" eruitgehaald. En den eerste die nu nog komt zeveren over die verdeling die krijgt alle quotes van die races toegemaild,... nah ;D Maar wat blijkt : reeds toen was Nolle een fukking profeet want in de Donington thread, met de discussie over de divisies in volle gang schrijft hij : Re: Winter Trophy Race 10: Donington Park National « Reply #10 on: Mar 15th, 2004, 01:30am » misschien zullen er na een paar races in Div2 van die rappere zijn die mijmerend terugdenken aan de "tijd van toen" toen er nog kon gedubbeld worden en misschien zelfs willen terugkeren ? oeieoei , blijkbaar wordt Nolle weer de zondebok....
|
|