|
Post by arnold on Dec 21, 2004 12:11:07 GMT 1
en toch wil ik hier nog ne keer mijn mening over zeggen als ik mag kijk : de makers van de 65 mod hebben toch NOOIT de bedoeling gehad van er een "beginnelingen" divisie van te maken ? het was toch gewoon een mod met de 65 wagens én hun eigenschappen ? daarom is het fout geweest van in het begin om onze vrl D2 af te schilderen als een divisie voor nieuwkomers ! D2 moest gewoon van in het begin een 65 mod geweest zijn mét zijn aliens én zijn beginners ! er kon eventueel wel geopteerd worden voor een Divisie speciaal voor nieuwkomers ! als ik volgend seizoen verplicht wordt om aan te treden in D1 ( dé 67 mod ! ) dan stop ik ermee , hoe jammer ik het ook zou vinden ( ik zou er toch niet goed van zijn ! ). ik rij nu eenmaal stukken liever in de 65 mod mét al zijn fun én mét al zijn frustraties ! dus kan ik er perfect inkomen dat bepaalde personen ( Werner , Peter R ) liever de 65 mod rijden ! en volgens mij heeft dat dan niet met 'kunnen trainen of niet' te maken maar gewoon LIEVER met de ene of andere mod rijden. als we moesten stemmen bij het begin van het seizoen hebben we moeten stemmen voor de 67 of 65 mod en NIET voor een "beginners" of "aliens" divisie ? dus moet het volgens mij een "vrije" keuze zijn voor welke mod men kiest , of men nu "alien" of beginneling is.....toen ik de vrl leerde kennen moest ik ook als beginneling aandraven in de 67 mod ! ( én ik heb het geweten ! ). we leven toch in een democratisch land ?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 21, 2004 13:56:33 GMT 1
Dan gaat iedereen misschien z'n ding vinden, voor de admins zal dit wel moeilijker worden. Persoonlijk heb ik trouwens niet veel ondervonden van een luxe-keuzeprobleem, D1 of niks? En ik ben dus niet de enige met die "keuze", maar ge kunt natuurlijk nooit voor iedereen goed doen. Begrijp me niet verkeerd, ik apprecieer al het werk dat jullie doen, maar een oplossing voor deze situatie vinden zou nog beter zijn. Ik voel aan mijn water dat er een dissidente liga zit aan te komen met alle malcontenten van de VRL ;D ;D.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 21, 2004 15:11:04 GMT 1
en toch wil ik hier nog ne keer mijn mening over zeggen als ik mag kijk : de makers van de 65 mod hebben toch NOOIT de bedoeling gehad van er een "beginnelingen" divisie van te maken ? het was toch gewoon een mod met de 65 wagens én hun eigenschappen ? daarom is het fout geweest van in het begin om onze vrl D2 af te schilderen als een divisie voor nieuwkomers ! 't Is al zo dikwijls gepost geweest, maar precies nog niet dikwijls genoeg D2 is wel degelijk een divisie speciaal opgericht voor de beginners én minder snelle rijders, ik dacht dat iedereen dat al wel zou weten nu. De bedoeling van D2 is nog altijd om nieuwe VRL-ers de kans te geven om fatsoenlijk ervaring op te doen. D2 word aangevuld met meer ervaren mensen om de nieuwelingen te helpen groeien zeg maar. Het ontstaan én doel van de mod en het ontstaan én doel van onze D2 zijn totaal niet te vergelijken Nolle. als we moesten stemmen bij het begin van het seizoen hebben we moeten stemmen voor de 67 of 65 mod en NIET voor een "beginners" of "aliens" divisie ? dus moet het volgens mij een "vrije" keuze zijn voor welke mod men kiest , of men nu "alien" of beginneling is.... we leven toch in een democratisch land ? We leven in een democratisch land ja, en die poll was volgens mij toch democratisch of niet ? Een groot deel van D1 wou terug '67 rijden, en de meerderheid van D2 wou '65 behouden zoals gebleken is uit de resultaten van die poll. Heeft ook niets te maken met het feit of ge nu 'alien' of beginner zijt - ik ben ook geen alien. Als ik mij goed herinner had Werner in de eerste plaats geen problemen om '67 te proberen, maar nu door omstandigheden valt 't wat meer tegen dan eerst gedacht waarschijnlijk. In principe is hij snel genoeg voor D1, of hij nu veel oefent of niet. D2 opsplitsen in een 'alien' en beginners-divisie zou eerst technisch haalbaar moeten zijn (server). Maar om het kampioenschap in D2 niet onnodig te verknallen zal dit niet voor dit seizoen zijn, en voor het volgende seizoen zijn er andere plannen...('69 mod, GTR,...??). Ik zou zeggen hou het nog even vol, want een overstap van D1 terug naar D2 is toch minder evident dan in omgekeerde richting, zeker met het aantal deelnemers in D2 op dit moment.
|
|
|
Post by arnold on Dec 21, 2004 15:45:11 GMT 1
Ik zou zeggen hou het nog even vol, want een overstap van D1 terug naar D2 is toch minder evident dan in omgekeerde richting, zeker met het aantal deelnemers in D2 op dit moment. voor mij geen probleem hé , ik ben een tevreden mens zoals het nu is ! ik wou alleen duidelijk maken dat we misschien enerzijds wel nwe leden bij krijgen door D2 maar als we anderzijds mochten leden verliezen door een "verplichte doorstoot" naar D1 of piloten die eigenlijk tegen hun zin in D1 moeten rijden en afhaken dan is dit ook jammer... voor mij discussie gesloten nu :
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 21, 2004 16:24:47 GMT 1
Hee kom op Werner, je staat nog altijd wel 7e in het D1 klassement! Goed; deze baan bevalt je blijkbaar niet maar de komende banen zal het toch wel weer aantrekken?
|
|
pieter
Rookie VRL'er
|
Post by pieter on Dec 21, 2004 18:07:30 GMT 1
idd Rod ik ging net hetzelfde zeggen. Werner heeft gewoon een motivatie dip, die hebben we allemaal wel eens.
Niet opgeven Werner
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 21, 2004 18:38:32 GMT 1
Ik heb momenteel ook zo'n serieuze dip mede door al die drukke feestdagen, onz huis en gtr. Dan zijn er nog al die discussies die we in rechte banen proberen te trekken op het forum, en als ik race ben ik meer bezig met het aftellen van de ronden al van bij de start dan met het racen alleen. Ik heb zondag niet meegedaan en ik moet zeggen dat het eens deugd gedaan heeft, en ik heb het niet gemist... Da's geen goed teken . Doorbijten zou ik zeggen, hoewel ik zelf ook moeite moet doen momenteel.
|
|
|
Post by Hill2button on Dec 21, 2004 20:13:08 GMT 1
volgens mij gaat het toch gewoon om de zondagavond "fun" te hebben ? ik vond van in het begin dat de keuze moest vrij gelaten worden : als het een verplichting wordt is het toch geen "fun" meer ? de dag dat ik TEGEN mijn goesting ergens moet meedoen dan haak ik gewoon af ! laat de keuze vrij...maak desnoods een 2de divisie 65.... dat is mijn gedacht althans maar wie ben ik hé ;D Fun hebben is idd wat ik terug zou willen... Ik heb er even aan gedacht om op zoek te gaan naar een vergelijkbare D2 65 raceklasse, maar het is in feite onbegonnen werk. De sfeer id VRL is niet te overtreffen en dat is toch belangrijk! Ik heb voor de moment een moreel GPL-dipje, dat klopt. Indien mogelijk zou ik nog eens willen deelnemen aan een D2 testrace, met een BT7 of Coop. Als blijkt dat de server vol zit, dan maak ik plaats. Wat betreft de 67 ben ik er nog niet uit, maar het lijkt me mss wat om eens in de Cooper te kruipen. Het bakske is niet snel (tenzij wim ermee rijdt) maar de wegligging voelt goed aan. Ik had weer het gevoel dat ik met de auto reed en de auto niet met mij! Ik heb nu dankzij de winterstop wat tijd om een stabiele setup te zoeken voor de coop. Ik zou toch nog even een bedenking willen lanceren. Nu ik terug naar D2 wil is een groot tegenargument dat de D2 vol aan het lopen is... Toch even niet vergeten dat ik maar één piloot ben, dus enkel uitstel van executie. Zelfs als Xavier en David naar D1 gaan, dan blijft het nog een groot startveld... Ofwel zal er dan meer volk naar D1 moeten, ofwel komt er een D3...? Uiteraard hangt dit alles af van de verdere uitbreiding, maar het is niet ondenkbaar dat indien David en Xl in D2 het seizoen gaan uitrijden, er op het einde van het seizoen geen rookies meer kunnen meerijden omdat alles volzet is. Anyways! Mijn vriendin zit alleen id zetel, en dat vindt ze niet zo leuk denk ik. Slu! (En merci voor alle reacties)
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 22, 2004 5:07:30 GMT 1
Een ander idee wat me vannacht is binnengevallen:
Als we nu eens de testraces vrij laten. Gewoon dat je weet dat de ene server 67 host en de andere 65. Iedereen joint waar hij wil. Heb je eens zin in 65 als D1'er, feel free to join...
|
|
|
Post by arnold on Dec 22, 2004 7:27:51 GMT 1
Een ander idee wat me vannacht is binnengevallen: Als we nu eens de testraces vrij laten. Gewoon dat je weet dat de ene server 67 host en de andere 65. Iedereen joint waar hij wil. Heb je eens zin in 65 als D1'er, feel free to join... prachtig idee ! ik ben er nu al zeker van dat ik dan ook nog wel eens in de 67 zou kruipen ! ondertussen kan ik de rest in het gewisse laten tot de puntenrace ;D
|
|
|
Post by Buchinski on Dec 22, 2004 8:58:41 GMT 1
Een ander idee wat me vannacht is binnengevallen: Als we nu eens de testraces vrij laten. Gewoon dat je weet dat de ene server 67 host en de andere 65. Iedereen joint waar hij wil. Heb je eens zin in 65 als D1'er, feel free to join... Geen enkel probleem daarmee. Ik zou alleen voorstellen dat bij "overbevolking" van de D2 server er dan voorrang wordt gegeven aan de D2 mensen die het circuit willen oefenen! (en omgekeerd natuurlijk ook voor de D1 mensen ..)
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 22, 2004 9:50:29 GMT 1
Een ander idee wat me vannacht is binnengevallen: Als we nu eens de testraces vrij laten. Gewoon dat je weet dat de ene server 67 host en de andere 65. Iedereen joint waar hij wil. Heb je eens zin in 65 als D1'er, feel free to join... 'k Weet dat het moeilijk is voor iedereen goed te doen maar ik heb persoonlijk zo mijn bedenkingen bij dit voorstel... 1) Uit eigen ervaring weet ik dat als ik nu in een 65 zou stappen, ik brokken zou aanvangen. Een stap in de omgekeerde richting is evenmin vanzelfsprekend vrees ik... 2) Stel dat je uw testrace rijdt in een 65 en de echte race in een 67... Owee als er zo ne pipo in mijn gat rijdt bij het aanremmen van een hairpin met als excuus "ja sorry maar vorige week ik de 65 kon ik veel later remmen, ik heb me mispakt"... 3) Wat is het nut dan nog van zo'n testrace? Ik kan even veel plezier beleven aan een testrace als aan een puntenrace, maar ik kan me er ook evenveel in opjagen soms. 'k Vind soms nu al dat de "kamikaze mentaliteit" in een testrace me iets te veel van het goeie wordt soms. Wat gaat dat dan geven als je voor je testrace nog eens even gaat switchen van 67 naar 65 of vice versa? Begrijp me niet verkeerd, 't is goed dat er eens over nagedacht wordt, dat er gestreefd wordt naar een systeem waar iedereen zich goed in voelt en plezier in beleeft. 'k wil gewoon een beetje tegengewicht geven vooraleer je halsoverkop iets beslist om de funfactor te verhogen en dat misschien het tegenovergestelde effect blijkt te hebben op termijn en bv. de boel degradeert tot een chaos waarin op den duur niemand nog weet wie in welke divisie rijdt. Met alle respect voor Werner, ik denk dat iedereen die al wat langer simracet, al wel eens in min of meerdere mate een dipje gehad heeft. Het hoort er gewoon bij en uwe eerste dip gaat zeker niet uwe laatste zijn, trust me... Wim
|
|
|
Post by arnold on Dec 22, 2004 18:21:13 GMT 1
tja , bij nader inzien moet ik Wim op de ganse lijn gelijk geven , alleen vind ik de "verplichte mutatie" naar D1 nog altijd niet goed...het zou een vrije keuze moeten blijven met welke mod 65 of 67 "ik spreek hier expres NIET over D1(aliens) & D2(beginnelingen)" men wil rijden.
|
|
|
Post by Hill2button on Dec 22, 2004 20:27:21 GMT 1
De vrije keuze laten kan idd leiden tot een chaos. Nu zou ik graag een raceke of twee id D2 willen meepikken, dus ik ga zeker ni zeggen dat het zowiezo niet mag . Mss moet je een minimum aan ervaring hebben en bovendien op voorhand aanvragen ofzoiets?
|
|
|
Post by Knarf on Dec 22, 2004 21:08:01 GMT 1
Effe mijn mening: De admins moeten veel sneller optreden tegen te snelle D2 piloten en overhevelen naar D1. Maakt niet uit dat het seizoen al bezig is.
Als Xavier, David en mss nog wa andere D2'ers ook in D1 komen zou Werner zich al beter amuseren.
En een dipje heeft iedereen. Voor Zandvoort en Silverstone heb ik echt heel weinig geoefend (pas vanaf de woensdag of donderdag voor de race begonnen) en geen testrace gedaan. Op Snetterton was ik er ook niet op de testrace en ik heb het circuit nog niet geinstalleerd. Van de nu aangekondigde pauze dankzij de feestdagen zal ik ook gebruik maken om nog langer gpl niet te spelen (de funrace zal ik dus ook niet mee doen). Dat is niet de 1ste keer dat ik zo een dipje heb. Laat GPL gewoon een tijdje wat meer aan de kant liggen dan komt de goesting wel terug.
|
|