|
Post by Zwijger on Feb 14, 2011 20:12:07 GMT 1
P2 in qualifie, net als mijn pole in de vorige funrace ver boven mijn stand. Ditmaal heb ik dit te danken aan een trackbug en duidelijk enkele piloten die zich slecht voorbereid hadden. De race starten in de wetenschap dat al de snellere mannen (behalve één dan) achter je zitten, geen geruststellende gedachte. Groot is dan ook mijn verbazing dat ik in het begin van de race wegrijdt van het gehele veld achter mij. Ricardo verbaasde mij eveneens door in een ijltempo in de verte te verdwijnen. Na een paar ronden kwamen de mannen uit de achtergrond echter vrij snel terug met enkele mooie duels als gevolg. De sportiviteit in die duels was van zeer hoog niveau. Zo hebben zowel Tim als Nico zich onmiddellijk ingehouden na een licht contact met mij bij hun inhaalpoging. Dat was niet eens nodig want die mannen waren toch bakken sneller dan mij en dat bewezen ze beiden door mij op een sublieme manier te passeren achteraf. Door Tim zijn spijtige uitval pak ik toch nog P3.
|
|
|
Post by DhStyleZz on Feb 14, 2011 21:46:12 GMT 1
wim ik heb in je achterste gereden aan de start want iedereen ging plots al voor mijn neus voluit en wanneer ik dat doe gaan jullie op de rem .. gevolg tikje ... mijn excuses ..
|
|
|
Post by PhilipDC on Feb 15, 2011 10:11:13 GMT 1
Ik hou het nu eenmaal graag irl-like. De beslissing om rollend te starten begrijp ik omwille van de veiligheid. Maar deze beslissing begrijp ik niet in 1979 F1 waren aanrakingen ook steeds ingrijpend. Carbon werd toen nog niet gebruikt en alles kon plooien. Ruimte moest dus gelaten worden met openwheelers. :'(Zijn we nu grote jongens of willen we het alleen maar zijn.
|
|
|
Post by Webbienl on Feb 15, 2011 13:32:58 GMT 1
Ik denk dat er rekening gehouden moet worden met het feit dat niet iedereen hier een lauda, een watson of een villeneuve is. Ja het is sjoemelen en niet realistisch. Maar dan krijg je situaties waarin mensen gewoon niet meer gaan inhalen omdat het risico te groot is dat het game over is denk ik.
En wacht dan maar tot een tegen je achterkant blaast met 100 % dmp. Dan is het zuur.
Trouwens, als je Gilles vs Arnoux hebt gezien. Dat was wheelbanging to the end. Als je zo rijd in rfactor met 100 % dmp zou het na het eerste contact game over voor beide zijn geweest.
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 15, 2011 14:39:57 GMT 1
Aanrakingen gaan nog altijd ingrijpend zijn hoor. Bij 70% gaat een contact nog altijd gevaarlijk zijn, en een crash fataal. T'is niet de bedoeling dat het er ruw aan toegaat, en dat zal 70% damage ook niet tolereren. (Denk ik, die 70% moet nog getest worden natuurlijk, desnoods gaan we weer wat hoger.)
Bij de M1's bvb kon je de muur ingaan zonder gevolg, en daar stond dat dus ook op 100%, en niemand die we daar hoorden dat het niet realistisch was.
|
|