|
Post by Timpreza on Jan 6, 2011 19:54:21 GMT 1
Tussenseizoen 2011 Het huidige seizoen zit er weer bijna op. De kampioenen zijn bekend en met nog 1 race te gaan kijken we stilletjes aan uit naar de nieuwe kalender. We stellen jullie ondertussen alvast de kalender voor het tussenseizoen voor met 2 'fun'races, los van elk klassement. Race 1: Bij gebrek aan endurance-race dit seizoen, en omdat multiclass racing heel leuk is, maar in ons seizoensformat onmogelijk is willen we dit goedmaken door een mooi 2 uur durend event. We hopen op een grote opkomst zodat we van elke klasse een degelijk aantal wagens aan de start krijgen.
Race 2: Een nieuw uitdagend circuit in de VS, in combinatie met de terugkeer van een geliefde oude mod uit onze rFactor begindagen. Een teaser voor ons nieuw seizoen: Spring Trophy 2011.We rekenen op jullie voor een talrijke opkomst! - Funrace 1: 30 januari
Enduracers 1.2 SP1: GT1, LMP1, LMP2 mod download Sebring 12H. 120min, rolling start link
120 min endurance. 1 piloot per auto. Fuel, tirewear en time x2. Tractiecontrole low & medium toegelaten. Finish in het donker: Stel je details goed af zodat het vlot loopt in het donker!
Met registratietopic. Max 6 auto's per klasse in eerste instantie. Als er meer inschrijvingen komen worden er meer wagens beschikbaar gesteld. Registratietopic word geopend op zondag 16 januari.
LMP1 - 3 x Audi - 3 x Peugeot
LMP2 - 2x Porsche RS Spyder - 2x Acura - 2x Courage
GT1 - 2x Corvette - 2x Aston Martin - 2x Saleen
- Funrace 2: 13 februari
F1 1979 v2.01 (League Edition) mod download Heartland Park Topeka (Full layout). 45min, rolling start link
|
|
|
Post by Cedric on Jan 6, 2011 20:24:38 GMT 1
Prachtig, echt waar. Een endurance race over meerdere klasses, daar kijk ik echt naar uit En dan de F1 1979 mod, naar het schijnt veruit 1 van de beste mods! Gewoon fantastisch ;D Eneuhm, een teaser voor ons nieuw seizoen, wil dat zeggen dat we de F1 1979 mod ook gaan rijden tijdens de spring trophy?
|
|
|
Post by Mee on Jan 6, 2011 20:36:43 GMT 1
Eneuhm, een teaser voor ons nieuw seizoen, wil dat zeggen dat we de F1 1979 mod ook gaan rijden tijdens de spring trophy?
|
|
|
Post by phvg2008 on Jan 6, 2011 22:21:31 GMT 1
C daar heb je wel een punt... Die f1 mods zijn wel leuk maar zijn meestal moeilijk te besturen... Dat is wel een nadeel
|
|
|
Post by Cedric on Jan 8, 2011 13:50:59 GMT 1
Ik ga zo stilletjes aan al beginnen oefenen voor de mini-endurance maar ik heb nog een paar vragen. Endurance racen is redelijk nieuw voor mij. Wat is eigenlijk het verschil tussen de P1 en P2 klasse buiten dat P1 duidelijk meer power heeft en sneller gaat? En verschillen de physics per merk? Is de Peugeot bijvoorbeeld hetzelfde als de Audi?
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 8, 2011 14:13:25 GMT 1
Ik ga zo stilletjes aan al beginnen oefenen voor de mini-endurance maar ik heb nog een paar vragen. Endurance racen is redelijk nieuw voor mij. Wat is eigenlijk het verschil tussen de P1 en P2 klasse buiten dat P1 duidelijk meer power heeft en sneller gaat? En verschillen de physics per merk? Is de Peugeot bijvoorbeeld hetzelfde als de Audi? P2 is idd lichter en minder krachtig. Ze plakken echt op de baan in de bochten en hebben veel meer bochtensnelheid dan de LMP1's. Op tragere circuits zijn ze een match voor de LMP1's. (De Porsche RS Spyder was op de tragere circuits dikwijls sneller op de tragere ALMS tracks, en heeft regelmatig de Audi R10 geklopt) LMP2's vragen een heel andere rijstijl door hun hoge downforce en lichte gewicht voelen ze veel meer als eenzitter aan dan de lompere P1's. Op de rechte lijnen zijn die diesels dan weer oppermachtig. Alle modellen zijn verschillend, dus inderdaad de Peugeot is anders dan de Audi. LMP1 vs LMP2:
|
|
|
Post by Cedric on Jan 8, 2011 14:43:55 GMT 1
Ok bedankt voor de verduidelijking Zot filmpje trouwens
|
|
|
Post by rikodc on Jan 8, 2011 17:30:41 GMT 1
LMP1 - 3 x Audi - 3 x Peugeot
LMP2 - 2x Porsche RS Spyder - 2x Acura - 2x Courage
GT1 - 2x Corvette - 2x Aston Martin - 2x Saleen
Het idee van 6 auto's per klasse is goed, alleen waarom zijn die niet vrijgelaten? Ik hou sowieso niet van het dieselgeluid, de mazda rotary vind ik dan wel weer prachtig.
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 8, 2011 18:06:30 GMT 1
Die Mazda rotary ligt toch in een Courage LMP2? Die mag je nemen.
|
|
|
Post by Hill2button on Jan 8, 2011 19:46:30 GMT 1
Nu lig ik juist 10 seconden achter op de rest... Dus dat valt al mee... Die dubbel s is nog een probleem en die 180° bocht ook... Dit hoort in een ander topic.
|
|
|
Post by phvg2008 on Jan 8, 2011 19:54:51 GMT 1
Sorry klein foutje... Nu lig ik juist 10 seconden achter op de rest... Dus dat valt al mee... Die dubbel s is nog een probleem en die 180° bocht ook... Dit hoort in een ander topic.
|
|
|
Post by Rino on Jan 11, 2011 18:33:07 GMT 1
Kleine suggestie... Kunnen we eens rijden wanneer de avond valt. Die mooi uitgewerkte lichtjes van de SP1 gaan mooi tot hun recht komen.
Is eens iets anders, en for fun niet?
|
|
|
Post by Cedric on Jan 11, 2011 18:49:47 GMT 1
Ja da zou echt wel vet zijn ;D Wel zien da onze fps het aankunnen natuurlijk.
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 11, 2011 22:47:36 GMT 1
Dat kunnen we proberen, ja...
|
|
|
Post by covids on Jan 11, 2011 23:34:28 GMT 1
ik kijk al uit naar het racefilmpje! Zal er prachtig uitzien
|
|