|
Post by brechtm on Jan 16, 2011 22:24:19 GMT 1
's nachts racen lijkt me idd wel leuk maar direct voor 2 uur :s Heb dit weekend eindelijk eens het probleem gevonden waarom mijn rF er grafisch nooit degelijk uit zag. Had nu alles op max gezet en tot mijn verbasing haalde ik tijdens de race maar iets van een 40-60 fps met af en toe een dipje onder de 20, terwijl ik tijdens de practice met gemak 300 haal. Kwil altijd wel eens een test doen met wat mensen om te zien hoe de fps'en het houden met 10 a 15 man... Anyway endurance ziet er vet uit, ik kijk er vol enthousiasme naar uit
|
|
|
Post by Nick on Jan 16, 2011 22:43:54 GMT 1
Kwil altijd wel eens een test doen met wat mensen om te zien hoe de fps'en het houden met 10 a 15 man... Je kan dit ook gewoon met de AI's testen. Bij mij staat alles op max, maar Anti Alias uit, no problemo! Het is logisch dat je zo'n framedrop krijgt, ipv enkel jouw cockpit moeten er tal van wagens gerenderd worden. Als je toch perse met Anti Aliasing wil rijden op deze settings, moet je bij je display settings in rFactor het aantal 'Visible Cars' verminderen.
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 16, 2011 22:47:11 GMT 1
De server is ingesteld, en de wagenkeuzetopic is open. Have fun!
|
|
|
Post by Cedric on Jan 16, 2011 23:09:21 GMT 1
hmmm ik krijg mismatchen met de peugeot en de lmp2 spider. Er komen errors op en ik zie temp cars. Error loading textures en error loading lightfares.
|
|
|
Post by Hill2button on Jan 16, 2011 23:11:50 GMT 1
's nachts racen lijkt me idd wel leuk maar direct voor 2 uur :s Heb dit weekend eindelijk eens het probleem gevonden waarom mijn rF er grafisch nooit degelijk uit zag. Had nu alles op max gezet en tot mijn verbasing haalde ik tijdens de race maar iets van een 40-60 fps met af en toe een dipje onder de 20, terwijl ik tijdens de practice met gemak 300 haal. Kwil altijd wel eens een test doen met wat mensen om te zien hoe de fps'en het houden met 10 a 15 man... Anyway endurance ziet er vet uit, ik kijk er vol enthousiasme naar uit Brecht, jij hebt toch een i7 920? Wat voor grafische kaart steekt daarin?
|
|
|
Post by oracle on Jan 17, 2011 10:08:24 GMT 1
leuk tussenseizoen. maar mag de 996 der niet bij, wil die gewoon blijven tegen de 600 miles of road atlanta ?
|
|
|
Post by brechtm on Jan 17, 2011 10:21:21 GMT 1
@werner: een NVIDIA GTX275 Twin Frozr OC (bijna 900 MB GDDR3), een krachtig en kapabel beestje, maar wrs is 16xQ AA en 16x anisotropische filtering wel net iets te hoog met 30 visible cars . Met maar 5 man fzo haal ik op suzuka gemakkelijk 300-400 fps en met gisteren efkes op sebring te testen zelfs 500 op sommige stukken Nick: Als je geen AA hebt, ziet je track er dan niet blokkerig uit? :s
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 17, 2011 10:34:24 GMT 1
500fps!? Locken op 80 die boel. al de rest is toch overkill en nutteloze belasting.
|
|
|
Post by Nick on Jan 17, 2011 10:48:40 GMT 1
Nick: Als je geen AA hebt, ziet je track er dan niet blokkerig uit? :s Ja, dat is iets meer blokkerig, maar het scheelt me wel bijna het dubbele aan framerate. Ik verkies een veilige (maar mindere) beeldkwaliteit boven framedrops als ik wagens tegenkom. Ik zet wel alle details op max om zoveel mogelijk herkenningspunten te hebben op de baan. Bij mij is het een compromis (zit met mobiele laptopchip), maar zo te zien zou jij je niet veel zorgen moeten maken met je grafische kaart.
|
|
|
Post by brechtm on Jan 17, 2011 10:49:46 GMT 1
500fps!? Locken op 80 die boel. al de rest is toch overkill en nutteloze belasting. Hmm, misschien toch eens testen. Als ik het goed heb had ik vroeger dan wel wat problemen allee... ik krijg mooi 60 fps heb, maar er dan een stuk track komt waar ie meer moet berekenen droppen men frames plots naar 20 fzo :s Hoe kan je eig cappen op 80, want met v-sync capped die de frames op basis van de Hz van uw scherm, maar dat is 60...
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 17, 2011 13:19:52 GMT 1
in je plr:
Max Framerate="0" // 0 to disable
|
|
|
Post by Mee on Jan 17, 2011 13:45:45 GMT 1
Die v-sync zet ge beter niet aan, want daar hebt ge tamelijk wat input-lag door. Ik heb altijd met v-sync gereden tot ergens vorig seizoen, toen heb ik dat eens afgezet en het verschil vond ik echt wel groot, uw besturing is veel directer daardoor.
Die max framerate heeft dat nadeel normaal gezien niet. Ik gebruik dat wel niet, laat die pc maar werken (meestal iets van een 130 fps). Ik raad u dat ook niet direct aan om dat op 80 te zetten, als je dat aan wil zetten zet dat dan op een veelvoud van uw refresh rate (als dat 60 is dus 120, 180,...), anders krijg je screen tearing (= uw grafische kaart stuurt al de volgende frame als uw scherm nog aan de vorige bezig is).
|
|
|
Post by brechtm on Jan 17, 2011 16:14:08 GMT 1
aha makes total sense Thx for the input both
|
|
|
Post by brechtm on Jan 17, 2011 18:36:02 GMT 1
Heb daarnet even gekeken maar ik kan niet direct een optie vinden om 's nachts te racen. Daarvoor moet denk ik een bestandje voor aangepast/aangemaakt worden(idem als sommige circuits met een wet track). Voor degenen die een iets minder strerke pc heb, heb ik wel een goede tip gevonden indien de race 's nachts door gaat gaan: www.race2play.com/homepage/show_posts/2297
|
|
|
Post by Mee on Jan 17, 2011 19:06:21 GMT 1
Heb daarnet even gekeken maar ik kan niet direct een optie vinden om 's nachts te racen. Daarvoor moet denk ik een bestandje voor aangepast/aangemaakt worden(idem als sommige circuits met een wet track). Nee hoor, gewoon start time laat genoeg zetten.
|
|