|
Post by Timpreza on Jan 31, 2011 0:10:14 GMT 1
De server staat op de volgende race voor binnen 2 weken: F1 79 @ Heartland Park
|
|
|
Post by Filip Verbert on Jan 31, 2011 0:36:56 GMT 1
@ Tim: ja 't was ne serieuze knal alvast. Ik denk niet da'k vroeger remde, gwn mijn rempunt gepakt aan de 200m. Zag enkel een kleine seconde een blauw vlaggetje en dan was er de *KNAL* . Nadien stuurde hij te hard over en had'k liever zin om mijn pizza, die pas aangekomen was, op te eten dan verder te rijden. Was wel erg leuke race, alleen wat trage auto. Ik reed wel "zonder " TC. De start gaat eigenlijk al mis. Cedric voor me trekt nogal hard op (ik dacht om de voorligger bij te benen), maar plots gaat hij vol in de remmen en ik was te laat. Kon direct naar de pits voor een reparatie en kwam als laatste op de baan. Dan het voorbijsteken ging vlotjes en kon naar P10 opklimmen. Later door uitvallers zelfs tot P8. Ook nog leuk duelletje gehad met Frederik Dol. Nadien kwam de snellere Cedric achter me aan nadat ik een slipper maakte na het dubbelen van Wilfred(op een zéér riskante manier, sorry nogmaals Wilfred, 't was een domme inschattingsfout). Ook Cendric maakte zo'n inschattingsfout die fout afliep. Hij remde te laat, raakte me en Wilfred knalt achterin Cedric en zijn race was over. Jammer voor Wilfred, hij lag eerste in GT1 . Dat was het zowat, kon met de setup zeker uitrijden, had een goeie wagen en had genoeg rondjes erop zitten tijdens de practice. Jammer van het einde, al een geluk is't maar een funrace .
|
|
|
Post by Rino on Jan 31, 2011 1:25:08 GMT 1
Net Filip z'n post gelezen, en juist... Je kon met TC rijden. Vergeten dus Schaamtelijk te weinig gereden. Wanneer de server op race staat, moet ik vlug de benzinebak volgooien, hards eronder en de radiator 1 klik erbij. Voila m'n race setup Het helpt dan ook niet dat je de pitstops moet plannen al rijdend. Fuel, banden.. En maar duwen op de knopjes... Vooral de ervaring van een 2 uurs race en met de vallende duisternis was interessant. Spijtig dat de komende ST geen 2 uurs race heeft. Met die BMW's bv. Would be naaais... Ook de 3 verschillende klassen waren een leuke ervaring. Woohoo ... demeulemeesters rule ;D 45 Dimitri Demeulemeester 33 Rino Demeulemeester 30 Cedric Cornelis 23 Nick Puylaert 18 Wilfred vd Brink 13 Ricardo Michalewski 13 Tim Vanhee 12 Robin Verdegaal
|
|
|
Post by friemel on Jan 31, 2011 9:11:08 GMT 1
De rest van de race een beetje jojo gespeeld achter Ma thias, maar enkele foutjes van mijnentwege zorgen er voor dat ik er nooit bijgeraak. Jammer, want we waren volgens mij ongeveer even snel. Wat een race, constant achteruit kijken voor de snellere auto's en ondertussen word het nog donker. Heb me rotgeamuseerd 1 spingemaakt op 2u tijd en klein beetje schade opgelopen door aangetikt te worden mar nooit iets erg. per ongeluk men kleine schade laten repareren als het ni nodig was en jah zo 60 seconden extra in pit gestaan. Inderdaad Arvid onze tijden waren zowat hetzelfde maar ik had maar drie pitstops nodig en reed constant op boost 1 om zo goed mogelijk op de baan te blijven en uit te rijden. Maar vond het ook plezant om met u wat te battlelen ;D tot de volgende race gasten! idd
|
|
|
Post by friemel on Jan 31, 2011 9:13:49 GMT 1
Het waren twee leuke minuten, tot de wagen voor me zo hard remde voor T1 dat ik hem ofwel vol kon rammen, ofwel met blokkerende remmen rechtdoor de muur in. Einde race. dat was ik dat zo hard remde , was iets te nerveus aan race begonnen en had die dag nog niet gereden,en schakelede één te ver terug men excuses hiervoor .
|
|
|
Post by Filip Verbert on Jan 31, 2011 11:52:45 GMT 1
Het waren twee leuke minuten, tot de wagen voor me zo hard remde voor T1 dat ik hem ofwel vol kon rammen, ofwel met blokkerende remmen rechtdoor de muur in. Einde race. dat was ik dat zo hard remde , was iets te nerveus aan race begonnen en had die dag nog niet gereden,en schakelede één te ver terug men excuses hiervoor . ALTIJD voorbereid aan een endurance race beginnen! Zoals je ziet, verpest je de race van anderen
|
|
|
Post by Mee on Jan 31, 2011 12:09:05 GMT 1
ALTIJD voorbereid aan een endurance race beginnen!
|
|
|
Post by nicoroman on Jan 31, 2011 13:57:57 GMT 1
eindelijk nog eens endurance, en dan nog wel met 26 piloten gespreid over 3 klassen (wel weinig lmp2's)
Quali verliep redelijk want was niet makkelijk om goeie slot te vinden, eindig op een tiende van kenneth die al ganse week snel bezig was.
Race verliep goed in begin, verloor niet zoveel op kenneth maar ik stond op boost 4 waardoor mijn bakske serieus zoop. eerste pit verliep nie goed, waardoor ik wat plaatsen verloor.
dan plots een zwart scherm op het rechte stuk, enkel geluid gedurende 10tal seconden en plots terug beeld. bevond mij nog altijd op recht stuk maar tussen andere autos, bizar maar kan gebeuren.
dan nog redelijk konstant gereden ondanks versleten banden.
naar einde van de wedstrijd spin ik in de laatste bocht en stond wat ongelukkig toen tim eraan kwam. ik bleef stilstaan maar toch kon tim mij niet ontwijken, sorry tim.
op einde van de race bleek kenneth de beste, een serieuze prestatie in de lmp2, knap gereden en goeie strateeg.
in ieder geval iets om te herdoen.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 31, 2011 17:25:13 GMT 1
@ Filip, NP Ja de fun in fun race ging voor mij niet echt op . Kwal ging nog wel goed, hoewel beide rondes met verkeer waren, dus verre van optimaal. Race start ging jammerlijk slecht, een LMP2 voor me ging van zijn gas op het rechte stuk ver voor T1, dus ik ga hem voorbij, maar ineens krijg ik me een beuk van opzij van diezelfde LMP2...ik knal links de muur in en de wagen schoot ineens weer rechts bijna de andere kant in de muur. Nou lekker begin en erg gefrustreerd. Schade links voor en rechts voor en in de zijkant, wagen was al gelijk een ~ 1 sec langzamer dan wat mogelijk was. Toch rijd ik naar P1 in GT1 en het leek goed te gaan. Dan een paar rondes na de 2de pitstop krijg ik eerst Filip in een LMP2 die met een divebomb in T2 mij inhaalt, kon nog net ontwijken, maar goed np Filip , Filip spint ook nog vlak voor me, waardoor de volgende ronde hij en Cornelis mij weer in halen en in bocht 2 zij elkaar in haren zitten en ik niet meer kan ontwijken. Toen had ik het wel gehad met de race en besloot ik maar de laatste 30 min van de 24H Daytona nog mee te pakken. Iig bedankt voor het hosten.
|
|
|
Post by Johan Nieuwenhof on Jan 31, 2011 18:13:08 GMT 1
Joinde pas aan het begin van de kwalificatie en met de 2 ronden kwam ik aan een tijd in een 2 min rond. Een seconde langzamer als mn pb, maar voldoende voor een 3e startplek.
Tijdens de start blijf ik uit de problemen en lig ik op p2 achter Dennis als Wilfred in de problemen komt. Die komt echter al snel weer terug, want zelfs met de schadebak is hij sneller;) Niet veel later lig ik weer op p3. Het lijkt dan een eenzame race te worden, want ik val in een gat dat aan beide kanten groter wordt. Totdat Brecht achter mij opdoemt. Hij rijdt met zn Saleen snellere tijden en ik verwacht dat ik aan hem een zware kluif ga krijgen. Maar dan gaat hij veel eerder naar binnen dan mij en besef ik dat hij mogelijk op een andere strategie zit. Ik vermoed dat hij een hogere boost setting rijdt, daardoor sneller is, maar ook kortere stints kan rijden. Mijn inschatting is dat hij vanaf dat moment tot het eind van de race 1 stop extra moet maken. Hoewel ik niet direct tegen hem reed, hield ik me zodoende wel bezig met wat rekenwerk en was het toch niet helemaal een saaie race. Hij blijkt inderdaad een stop extra te moeten maken en ik finish op comfortabele voorsprong voor hem op p2 achter Dennis.
Een ieder bedankt en tot de volgende!
|
|
|
Post by Mee on Jan 31, 2011 18:42:44 GMT 1
Opgelet: voor de F1 '79 funrace mag je elke auto kiezen, maar in de Spring Trophy 2011 is er voor gekozen om de 2 (snelle) uitschieters niet toe te laten. En die 2 uitschieters zijn de Williams FW07 en Ligier.
Als het dus de bedoeling is om nu ervaring op te doen met de wagen waar je volgend seizoen mee wilt rijden houd je daar best rekening mee.
Tim gaat binnenkort nog de volledige lijst posten.
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Jan 31, 2011 18:56:04 GMT 1
Opgelet: voor de F1 '79 funrace mag je elke auto kiezen, maar in de Spring Trophy 2011 is er voor gekozen om de 2 (snelle) uitschieters niet toe te laten. En die 2 uitschieters zijn de Williams FW07 en Ligier. Als het dus de bedoeling is om nu ervaring op te doen met de wagen waar je volgend seizoen mee wilt rijden houd je daar best rekening mee. Tim gaat binnenkort nog de volledige lijst posten. Ik dacht dat de league edition werd gebruikt? Timo
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 31, 2011 19:13:28 GMT 1
Ja, maar bij de F1 79 staat league edition niet gelijk aan gelijke physics... Ze zijn verre van gelijk, ieder heeft zijn correcte physics. Zoals Bart zegt: De Williams FW07 en Ligier zijn niet beschikbaar in de wagenkeuze van de puntenraces wegens te dominant. Een wagenkeuzetopic ga ik niet maken voor de testrace, maar steek dus geen nutteloze energie in deze wagens.
|
|
|
Post by Nick on Jan 31, 2011 20:41:37 GMT 1
Hoe gaan die verschillende groepen dan in z'n werk bij de puntenraces? Ik zag dat er groepen van gelijke snelheid zijn ingedeeld. Zijn de groepen van snel naar traag ingedeeld dan?
Ik vraag het maar even omdat het idd een goeie voorbereiding is op de aankomende Spring Trophy.
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 31, 2011 22:37:55 GMT 1
Wagenkeuzetopic: Dus ja, groep 1 zou "op papier" iets sneller dan groep 2 moeten zijn. Het gaat slechts over tiendes, en vooral over persoonlijke voorkeuren. Ik weet zelfs niet op die rangorde op onze selectie circuits wel klopt. Da's puur theoretisch en zwaar veralgemeend. Ik persoonlijk ben niet met alle groep 1 auto's sneller dan de groep 2 auto's. De feeling zal minstens even belangrijk zijn. Zorg dat je goed overweg kan met je wagen, en doe een beetje moeite om je ground effect goed af te stellen voordat je een auto goedkeurt of afschiet. Het maakt een groot verschil. Je kan de snelste auto op papier kiezen, maar elke race in het decor belanden omdat hij onhandelbaar is. Er zitten ook een paar kwalificatiemonsters bij die in racetempo nergens staan bvb. Tijd om te testen zou ik zeggen... Iedereen mag dus kiezen welke wagen hij neemt. Keuze genoeg, maar om te voorkomen dat we een cuprace van dezelfde auto's krijgen laten we in eerste instantie geen dubbels toe. Tot alle auto's van die ene groep een eigenaar vinden, dan laten we dubbele registraties, enkel in die groep toe. Wees niet bang om groep 2 en 3 te testen, ze moeten niet zoveel onderdoen.
|
|