|
Post by Rino on Feb 13, 2011 20:58:44 GMT 1
Mwoohaa... Wat een leuke auto's om te testen enz... Maar racen? Na een ronde of 3 (stel je voor, ik lag 3de ;D) krijg ik een zéér lichte tik op mijn linker achterband van Steven. En dat was dat. stuur staat helemaal schuin op de straight, en enorm veel overstuur bij gas geven uit de bochten. De wagen was zeer moeilijk nog in controle te houden. Dus esc...
Deze mod rijden in de ST lijkt me plots verre van leuk. Ok, het zijn openwheelers, maar het gaat toch wel heel vlug naar de vaantjes... Die nippons konden nog iets hebben....
|
|
|
Post by Webbienl on Feb 13, 2011 21:34:13 GMT 1
;D
|
|
|
Post by kartonflash on Feb 13, 2011 21:35:29 GMT 1
eerst quali 1,23,3 maar dq door bug ....tweede quali crash in voorlaatste bocht .....achja hierdoor een heel actieve race gehad denk praktisch heel de race een groepje van vier rijders binne de 6 seconden ....kon nico net ni bijhouden en door wat extra te pushen ga ik in de derde laatste ronde uit de bocht en kon gelukkig me heel op de baan houden en vijfde finishen ....Die disconnect van tim telle we ni mee ....nog sorry van da klein tikje Rino ....
|
|
|
Post by bazookajoe on Feb 13, 2011 21:45:18 GMT 1
Die disconnect van tim telle we ni mee Weer van da Tim?
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 13, 2011 22:05:21 GMT 1
Ja... Ongeveer even laat... Zucht. Weer helemaal weggevallen. Die pingtester dan meteen aangezet. Eerst geen internet, en toen het terug was die miste 13% van z'n pings. Bizar en frustrerend. Morgen toch eens informeren bij Telenet.
Jammer, een mooie P2 met nog een halve ronde te gaan. Het was een heel plezante race tot dan, beetje onwennig want ik had de auto nog niet gereden voor vandaag. Rap een setup ineen geflanst, en het voelde goed aan. In de eerste bocht ga ik er lelijk af, en gelukkig zit er niemand dichtbij dankzij die rollende start. Bijna laatste terug onder weg, en dan één voor één teruggepakt door m'n hogere topsnelheid.
Mooie gevechtjes gehad met veel wederzijds respect, anders ging het meer dan eens fout aflopen. Dat respect gaat nodig zijn hier. Plezanter dan verwacht.
|
|
|
Post by Mee on Feb 13, 2011 22:06:49 GMT 1
|
|
|
Post by Webbienl on Feb 13, 2011 22:24:25 GMT 1
misschien een idee om de damage modifier op 75 % te zetten ivm de zijden handschoenen die we moeten gebruiken om de wagens te hanteren ? ;D
|
|
|
Post by Knarf on Feb 13, 2011 22:28:27 GMT 1
Ok, het zijn openwheelers, maar het gaat toch wel heel vlug naar de vaantjes... Die nippons konden nog iets hebben.... Bwa dat is gewoon gewoon worden. Met GPL vroeger mocht ge elkaar ook compleet niet raken, en de vangrails (die overal stonden) ook niet. Daarbij was er dan nog veel meer warping tgv lag en toch ging dat allemaal zonder al te veel problemen. Al die andere mods zijn veel te vergevingsgezind eigenlijk waardoor iedereen veel te ruw aan het werk gaat.
|
|
|
Post by Mee on Feb 13, 2011 22:58:24 GMT 1
Vroeger vroeger...
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 13, 2011 23:06:22 GMT 1
We gaan kijken om die damage iets aan te passen, maar verwacht geen botsauto's.
|
|
|
Post by Rino on Feb 14, 2011 7:27:09 GMT 1
Niemand verwacht botsauto's neem ik aan ? Maar als ik even de machtige Robert Duval mag quoten : "No, he didn't slam into you, he didn’t bump you, he didn't nudge you. He rubbed you. And rubbin', son, is racin'." Rubbing dus en niet bumping Thx voor de aanpassing. Komt iedereen ten goede...
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 14, 2011 9:57:56 GMT 1
Damage staat nu op 70%.
|
|
|
Post by nicoroman on Feb 14, 2011 14:09:56 GMT 1
leuke zondagavond.
Q : zwak moment en een geplooid wiel in de opwarmronde, gelijk nen beginner.
R : start toch 8e na een aantal rare DQ's. had mijn bakske goe gevuld (120 L) wat veel te veel bleek. had aan de meet nog 40 L klutsen. Stond ook op hards dus beginfase rustig gebold, al wie mij voorbij wou mocht voorbij. na een ronde of 3 kon ik mijn eigen trage tempo vinden. kon niemand echt aanvallen op snelheid, stond te zwaar. Nog een aantal leuke gevechten gehad met de kleine broer maar uiteindelijk gaat hij weeral in de fout, uit de "zone" zekerst. ik blijf maar opklimmen en na wat spannende rondjes met peter zit ik eindelijk op het podium.
wordt uiteindelijk nog 2e doordat de onfortuinlijke tim disconnected is maar ging hem zeker niet meer kunnen bijhalen.
super gereden ric.
|
|
|
Post by Webbienl on Feb 14, 2011 15:34:39 GMT 1
Lekker zitten oefenen met deze auto's. Vind ze plezierig om in te rijden en dat weerspiegelde wel wat in mn rondetijden. Heb expres voor de renault gekozen vanwege haar turbo. Die kan nog wel van pas komen op de tracks waar we heen gaan. Heartland Park was andere pannekoek. Een kort baantje met 2 rechte stukken en veel korte technische bochten. De renault was not happy in het begin. Lager dan 1.24 kwam ik niet. In het verloop van de eerste week veel gespeelt met het ground effect. Veren lekker laag en prutsen prutsen prutsen met de setup. Totdat ik van Cedric een guide voor het afstellen in de handen gedrukt krijg. Een life saver want ik scheer meteen 0.5 sec van mn beste tijd af. In het verloop van de tweede week de afstelling geperfectioneerd. Toen ik 1.22.040 reed wist ik dat de auto zijn max had bereikt. De Renault is traag in de bochten, waar ik met de grootste moeite bijvoorbeeld 38.1 met de Renault pers in sector 1 doet ik met de lotus met 2 vingers in de neus 37.8...maar ik wist waar ik aan begonnen was. Vrijdag nog even gewerkt aan mijn race set. De achterbanden werden te warm en mijn keuze viel op hards. Ik besloot daarom ook niet te hard te pushen in de race. Dan de zondag. Ik wist dat de Renault maar 1 goede ronde in zich had, daarna waren de banden gewoon op, weg...een echte asfaltvreter . Ik pers er een 1.22.7 uit, niet verkeerd aangezien sector 3 een vrij hoge sectortijd was. 1.2 seconde voor Peter was wel ff schrikken. Deed me denken aan een zekere champcar race . Dan de start...boost naar 1 en de wagen bleef verrassend stabiel met 100 km per uur in de 6de versnelling. Probleem is dat als je over x aantal toeren komt de turbo aanzwelt en je dan boven de 100 komt met constant gas geven. Niet handig dus. Bij de laatste bocht gaat de boost omhoog naar standje 7/10 ( ik was bang de motor aan gort te rijden ) en doe het rustig aan. Ik schrik van de hoeveelheid grip, of het gebrek daaraan in bocht 1 en vergooi bijna mn race ( dejavu ). De eerste paar rondje is het zaak om de banden op tempratuur te krijgen en met een paar powerslides hier en daar lukt dat aardig. Het vertrouwen komt terug in de auto en voor ik het weet zit ik al in de 24'ers. Deze heb ik aardig constant de hele race kunnen rijden. Geen enkel foutje gemaakt afgezien van een paar gemiste apexen en een keertje door het gras hobbelen bij uitkomen turn 2, maar dat mag geen naam hebben. In de laatste paar ronden kwam Tim op een 1.24.3 waarop ik een rondje pushde en deze tijd terugpakte met een 1.24.1, de laatste 3 rondjes de turbo boost naar 10 geschroefd en lekker gepushed. 2 x 1.23.9 waar ik de snelste ronde mee pakte. De triple was mine Ik kijk al uit naar Spa... ;D
|
|
|
Post by strand on Feb 14, 2011 19:57:02 GMT 1
Helaas was voor mij de race al verprutst in de formatie-ronde. Het 2 keer bijna op mijn achterkant knallen en vervolgens op het lange stuk (start/fin) er vol in te boren waardoor ik een totaal kromme auto had en er haast niet meer mee te rijden viel. Uitrijden pits deed ik uiterst links....zodat de hele stoet eraan voorbij kon. Helaas voor Cedric dreef hij naar buiten,ver van z'n lijn af en ramde mijn achterkant.Toen was het doek helemaal gevallen voor mij. Ik hoop dat er de volgende race een nette ronde gereden wordt voordat we over start komen...en niet zo'n gestressed opjagerig gepruts. Dit geld in ieder geval voor degene die mijn race al vroegtijdig verziekt heeft. Baal er flink van...ik wilde graag weten wat de WOLF zou doen in een race.
Tot de volgende race, grt Wim
|
|