|
Post by Mee on Oct 25, 2009 0:19:02 GMT 1
In de .hdv files van elke mod staan volgende lijntjes in: BrakeDiscRange=(0.022, 0.000, 0) // disc thickness BrakeWearRate=1.215e-011 // meters of wear per second at optimum temperature BrakeFailure=(1.33e-002,7.20e-004) // average and variation in disc thickness at failure rFactor heeft maw wel degelijk brake failures. Ik merk toch ook elke keer in een race dat mijn remmen naar het einde toe minder goed bijten, ofwel zit dat in mijn kopke. Nog veel succes, en hopelijk hebben binnenkort de andere teams dar ook last van .
|
|
|
Post by Timpreza on Oct 25, 2009 0:21:51 GMT 1
Ik had geen super stint verder. Door de schade aan de wagen was de top zo'n 10kmh trager. Ik pit na 1 goede stint zoals gepland, repair all en verwacht een gloednieuwe wagen. Nope. Ik kom buiten met een even trage wagen. Ik jaag me er in op en ben even verstrooid in indianapolis. Rechtdoor de muur in, lekke band en nog wat meer schade. Terug in de pits in, repair all, deze keer zijn we 20km/h trager... Ondanks alles lig ik in een gelijk opgaand gevecht met de andere Gulf 917, tot die pit, en P2 voorlopig safe lijkt. En dan kreeg ik plots mijn brake failure.
|
|
|
Post by Timpreza on Oct 25, 2009 0:47:56 GMT 1
In de .hdv files van elke mod staan volgende lijntjes in: BrakeDiscRange=(0.022, 0.000, 0) // disc thickness BrakeWearRate=1.215e-011 // meters of wear per second at optimum temperature BrakeFailure=(1.33e-002,7.20e-004) // average and variation in disc thickness at failure rFactor heeft maw wel degelijk brake failures. Ik merk toch ook elke keer in een race dat mijn remmen naar het einde toe minder goed bijten, ofwel zit dat in mijn kopke. Nog veel succes, en hopelijk hebben binnenkort de andere teams dar ook last van . Schitterend dan. Geeft rF nog meer diepgang. Zo'n dingen moeten nog duidelijker naar voor komen, net als drivetrain wear, gearbox wear enz. Onze races zijn gewoon nooit lang genoeg om dat mee te maken, en spijtig dat je het dan in lange races gewoon niet kunt repareren zonder escape. Het viel me inderdaad al op dat ik op het einde harder en harder moest remmen om hem tot stilstand te krijgen, zonder overdreven last van fading te hebben.
|
|
|
Post by robin on Oct 25, 2009 1:39:35 GMT 1
Hoepla! Wederom een server crash. Deze kwam precies op tijd voor SFH. Ik was twee keer de muur in gevlogen in mijn vorige stint - wat is de Mulsanne kink doodeng als het pikzwart is! - en we misten 15 km/h topsnelheid. Ik ging eraf in Indianapolis en de Porsche Curves, de tweede vanwege het feit dat ik door een allesoverstemmende engine van een opponent mijn eigen engine niet meer kon horen en niet laag genoeg in toeren de bocht in dook. Dat is echt heel erg hinderlijk, niet te rijden als zoiemand binnen 500 meter van jou op de baan rijdt!!! Als Andras overneemt werkt zijn L2R tool niet, we letten niet op en Andras schrijft de wagen bijna volledig af aan het einde van de Mulsanne Straight. Een beetje hetzelfde verhaal als Tim hierboven. Met een lekke band terughinkend naar de pits gaat opeens de server onderuit. Wat een geluk, want die reset hadden we toch al nodig. Glunderend als Alonso zit Andras nu te wachten op de restart. ;D Meer SFH stints: www.simracing.nl/board/viewtopic.php?t=43080
|
|
didi
Rookie VRL'er
Dieter Debonne
|
Post by didi on Oct 25, 2009 1:41:44 GMT 1
ondertussen is er terug iets misgelopen op de server. iedereen moest naar de garage, en daar moesten we wachten. iedereen moest terug op de baan, en de één na de ander kreeg een DQ van rF zelf. bleek dat velen, waaronder ik, hun lichten nog niet aanlagen, toen ze op de pitlane kwamen.
ze gaan nu de server herstarten, Tim was bijna klaar om over te nemen van me, dus maken we van de gelegenheid gebruik om nen driverswap te doen, hij komt niet te vroeg, want ik krijg een klopke... ergens wel jammer van die crash, want ik was wel goed bezig, een volledige stint gereden zonder er zwaar af te gaan, auto reed nog altijd 350km/h.
nu vlug een slaapke voor een uurke of vier. we keep in touch.
slaapwel
|
|
|
Post by Filip Verbert on Oct 25, 2009 1:47:11 GMT 1
Bij mij werkt die live uitzending niet en live timing ook niet. Silverlight is geïnstalleerd en ben ingelogd. Wou de stand van zaken eens bekijken. Ik lees het alvast verder uit morgenvroeg, slaapwel jongens ;D
|
|
|
Post by Timpreza on Oct 25, 2009 4:28:26 GMT 1
Ja, ze maken dat niet te publiek omdat de ACO niet toelaat dat er georganiseerde wedstrijden gereden worden op hun circuit... Blijkbaar is daar al eens een franse league tegen die organisatie aangelopen, geen lachertje naar t'schijnt. Topstint gehad: Mijn eerste tank na de herstart leeggereden met rondetijden constant tussen de 3:30 en 3:33. Ik had een ronde goed te maken op de andere Gulf, en had weer een leuke uitdaging. De 2e stint begon op dezelfde manier, maar toen gele Ferrari voor mn neus spinde in Indy ging ik rond met lekke band tot gevolg. Extra pitstop en heel mijn eerste stint was een nuloperatie. De wagen was weer niet meer op z'n best voor de rest van de stint. Hij reed krom, maar toch reed ik er op het einde 3:33's mee. Toch zo slecht niet. P3 dus nog altijd, nog altijd een ronde achter P2, waar we met zo'n 4 sec per ronde op terugkomen, en een ronde voorsprong op de witte 917L die momenteel met zo'n 6 sec op ons aan het naderen is. Het blijft spannend... Ik neem het straks nog 1x over voor 1 korte stint tussen 6 en 7u (zomeruur, ik verzet mijn uurwerken maar na de race! ), en dan zit het er voor mij misschien wel op. Ik heb mijn 8 uur dan gereden. Als Dieter wakker is wisselen hij en Tom nog elk 2 dubbelstints af tot de finish.
|
|
|
Post by robin on Oct 25, 2009 5:45:30 GMT 1
SFH was weer even terug in de top 10. Na mijn vorige zeer enerverende stint nu eentje zonder enig probleem. Zo kan 't ook
|
|
|
Post by Timpreza on Oct 25, 2009 5:53:35 GMT 1
Tom had een superstint als ontbijt en levert een perfect gave wagen aan me af voor m'n slaapmutsje. Ik zet op dat moment de snelste tijden van het veld neer en werk me weer naar dezelfde ronde van P2. Uiteindelijk raak ik tot op 2 minuten genaderd. Maar ik voel de remmen sneller opwarmen en afkoelen. Ze worden dunner en vrees het ergste. Met nog 40l in m'n tank in de remzone van Mulsanne krijg ik weer een brake failure. Scary shit is me dat. Al bij al hebben we het zo vlot mogelijk opgelost, maar toch verliezen we daar door de escape telkens 2 ronden... Jammer, maar ik hoop dat de andere het ook nog moeten meemaken zolang de server niet gereset moet worden. Fingers crossed, dan blijven we in de running voor P2. P4 liggen we momenteel, in dezelfde ronde als de P3, op 3 ronden al van P2. Ik ga nu slapen, Dieter en Tom gaan het verder afwerken. Ik heb er alle vertouwen in.
|
|
|
Post by amdr on Oct 25, 2009 7:03:39 GMT 1
Gy laat u remmen te hard afzien zeker Hoe meer ik da hier lees, hoe meer zin ik heb om mee te willen rijden. Ik heb ook al een paar keer den TV gaan checken maar die staat maar fixed op S/F maar tis toch knap om nog steeds de bekende namen te zien voorbij komen
|
|
didi
Rookie VRL'er
Dieter Debonne
|
Post by didi on Oct 25, 2009 9:18:38 GMT 1
mijn vroege ochtendstint trok op geen kl"ten... ik kwam rond 8.15(oude tijd) online, met de bedoeling om nog wat te trainen en rond 9.50 over te nemen van tom. ik hoor van tom dat hij nog 5 ronden te gaan heeft en dat dan aan mij is... huh? niet meer kunnen warmrijden, en eerlijk gezegd heb ik dat wel nodig. ik werd er direct ingesmeten, en er was echt een gebrek aan concentratie. in de eerste bocht eraf, die klotepaaltjes meegenomen, en mogen escapen. een paar ronden na die escape er weer af, en mogen pitten om de schade te vermaken. met nog een halve tank te gaan neem ik de vierde plaats terug, maar P5 zit me op de hielen. hij heeft een hogere top dus op het rechte stuk passeert hij me, ik zit in zijn slipstream, en ik kan goed mee, zo goed zelfs dat ik er weer naast kom, dan in de knik doet hij verassend de deur dicht, en ga ik alle kanten op, alles krom, ik wou nog naar de pits maar ik was een gevaar op de weg. weer escape, en tom neemt terug over. van p4 naar p6. jammer. dit was mijn stint niet, tis pikdonker nu, en je verliest al je herkenningspunten, gene kattepis...
|
|
didi
Rookie VRL'er
Dieter Debonne
|
Post by didi on Oct 25, 2009 10:03:15 GMT 1
dankzij een übercoole tom terug P5...
|
|
|
Post by amdr on Oct 25, 2009 11:08:50 GMT 1
oei ik zag dieter uit de pits rijden, is er iets gebeurd?
|
|
didi
Rookie VRL'er
Dieter Debonne
|
Post by didi on Oct 25, 2009 13:21:42 GMT 1
neen, mijn laatste twee stints waren ''perfect''... gewoon tussen twee stints door de usual, nafte en banden... dan nog een uurke doorgereden en daarna het stuur aan den tim gegeven, die de wagen over de streep zal brengen...
zonder tegenslag, zal het hoogstwaarschijnlijk een 6e plaats worden.
|
|
|
Post by amdr on Oct 25, 2009 13:24:33 GMT 1
neen, mijn laatste twee stints waren ''perfect''... gewoon tussen twee stints door de usual, nafte en banden... dan nog een uurke doorgereden en daarna het stuur aan den tim gegeven, die de wagen over de streep zal brengen... zonder tegenslag, zal het hoogstwaarschijnlijk een 6e plaats worden. nee denk dat het het einde was van Tom zen stint, is die fout afgelopen?
|
|