|
Post by Petrol on May 18, 2005 21:15:38 GMT 1
|
|
|
Post by Timpreza on Aug 26, 2005 13:27:41 GMT 1
|
|
|
Post by Hill2button on Aug 26, 2005 17:12:53 GMT 1
Ik wacht jullie commentaren af, daarna zal ik beslissen wat ik koop: LFS2 of RFactor. Dus, half uurke race, half uurke posten, half uurke racen....
|
|
|
Post by Petrol on Aug 26, 2005 18:31:58 GMT 1
Er bleken nog enkele bugs in te zitten en die willen ze eerst oplossen, ik wacht liever nu dan dat ik nadien op patches moet zitten wachten. (uit hetgeen ik van inside info heb blijkt dat we niet al te lang hoeven te wachten)
rFactor op zich zal niet zo overdonderend zijn imo, vergelijkbaar met LFS2 veronderstel ik. Het gaat voor mij pas interessant worden wanneer nieuwe (echte)circuits en serieuze mods gaan verschijnen, dat is iets dat nooit zal gebeuren in LFS.
En in de toekomst gaat ge ook nog rF uitbreidingspatches kunnen verwachten.
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Aug 27, 2005 1:38:04 GMT 1
Volgens Blackhole MS zou het volgende week zijn. Wat mij betreft: heb mijn kopie al gepreordered maar heb liever dat ze nog tot eind september wachten en dan met een bugfree produkt komen dan nu snel snel releasen en daarna zoals Peter zegt moeten wachten op patches nr 10.x.y.z...
Timo
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Aug 31, 2005 18:26:33 GMT 1
Vandaag zat mijn unlock code in de mailbox. Het aftellen kan nu wel beginnen, denk ik... Timo
|
|
|
Post by Petrol on Aug 31, 2005 20:33:41 GMT 1
Via RSC vind ge al enkele officiële download sites.
|
|
|
Post by Hill2button on Aug 31, 2005 20:44:13 GMT 1
Via RSC vind ge al enkele officiële download sites. Morgen releasen ze dus Can't wait for the comments... Ik kijk voor de toekomst uit naar iets anders. Buiten GPL, een tweede sim en dan liefst binnen de VRL. Maw, of LFS2 of RFactor. Ergens hoop ik dat RFactor een geweldige hit zal worden. Open voor mods enzo, wat wil zeggen dat er nog vele extra's zullen volgen. Voorlopig blijf ik dus wachten, LFS, RFactor of mss alletwee?
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Aug 31, 2005 21:48:54 GMT 1
|
|
|
Post by Petrol on Aug 31, 2005 22:44:17 GMT 1
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 1, 2005 12:25:49 GMT 1
Kan er iemand een zinnige review van rFactor posten? Ik ben al op RSC gaan kijken maar aan teksten als "best sim ever", "f*cking great", ... heb ik geen boodschap 'k Heb een screenshot gezien die er alleszins al bedenkelijk uitziet qua graphics maar ik weet niet met welke settings enzo die screenshot gemaakt was. www.skidmarkracing.org.uk/downloads/game.jpgVoor alle duidelijkheid, links zou rFactor moeten zijn, rechts GTP mod voor N2003. Als dit een realistische screenshot is, zijn de graphics op het eerste zicht al niet echt mijn ding. Dat vond ik trouwens ook van GTL, de kleuren zijn zo gesatureerd dat het veel te kunstmatig aandoet voor mij. Alvast bedankt voor diegene die de moeite zouden nemen iets zinnigs over rFactor te schrijven Wim
|
|
|
Post by Petrol on Sept 1, 2005 12:53:29 GMT 1
Neen Wim, die screenshot is helemaal niet representatief voor rFactor, ik heb geen state-of-the-art pc maar heb wel veel betere graphics dan dat. De tekst bij die pic zegt al genoeg over de objectiviteit en geloofwaardigheid.
Op RSC kunt ge inderdaad niet veel gaan doen, nen hoop "whiners & fanboys" zorgen ervoor dat ge al wat tijd moet gaan besteden om relevante info te vinden.
|
|
|
Post by Petrol on Sept 1, 2005 13:24:08 GMT 1
M'n "eerste" indrukken: ;D Voor mij ziet het er solide uit, probleemloze en snelle install, gemakkelijke menus,... De graphics engine zit wel goed vind ik, vergelijkbaar met de GTL demo, ik ga hier niet alle features gaan opsommen.. Wat ik iets minder vind is de kwaliteit van sommige modellen, zoals die Hammer bijvoorbeeld, en de piloten en cockpits. Ge ziet duidelijk dat rF gemaakt is rond een game engine, bedoeld om gemod te worden, de standaard rF vind ik niet enorm fantastisch maar daar draait rF dan ook niet om. GTL daartegenover dat is gemaakt voor de modellen enz. zelf. Hetzelfde voor LFS veronderstel ik, het zal nooit meer worden dan hetgeen ge gekocht hebt. Qua fps heb ik ook geen problemen, er zijn genoeg opties om het aan uw systeem aan te passen. De laadtijden van de tracks zijn ook korter dan bijvoorbeeld GTR. De physics, FFB en de geluiden lijken me allemaal goed afgewerkt, het motorgeluid van die rTrainer (kleine éénzitter) vind ik heel aangenaam. De wagens vergelijken met bv. GTR en GTL is moeilijk omdat het over een ander soort wagens gaat. Ik heb net effe online gereden en alles verliep heel vlot, race met 20 wagens, geen lag, geen problemen. Ik heb al servers gezien die 40 man toelaten maar wat dat gaat geven weet ik niet, misschien rijden daar nen hoop AI rond. Ge kunt u via rF registreren op Racecast, dat is zoiets als de Racemore website voor GTR, maar dan volledig gratis, 't is gemakkelijk en overzichtelijk. Het fantasy gehalte van rF is al aan het dalen, het eerste echte circuit (Limerock) is al gereleased. Er is al wat te doen geweest rond het maximum 3 keer unlocken, nadien moet ge ISI contacteren. Ikzelf ben niet zo'n format freak maar ik ben er zeker van dat anderen 3 keer erg weinig vinden. Al wat info over de dedicated server op RSC: forum.rscnet.org/showthread.php?t=221203Ik ben benieuwd naar wat objectieve vergelijkingen met LFS2.
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Sept 1, 2005 13:42:30 GMT 1
Ben juist over de middag even naar huis gegaan, rFactor geïnstalleerd en een uurtje gereden. Da's tot nu toe het enige dus ik kan echt enkel wat eerste impressies geven: - de dynamische schaduwen zijn indrukwekkend. Ik reed wat rondjes op Toban Short en zie plots iets zwarts vanonder mijn wagen naar voor komen. "Wa's da?" vraag ik mij af, een ghostcar in een sim? ? Was dus de schaduw van mijn wagen. Naargelang hoe de zon staat ziet ge de schaduw van uw wagen op het circuit. En in bochten verschuift die dus mee omdat uw positie tov van de zon verschuift. Indrukwekkend. - heb ook al eens Lime Rock Park gedownload (eerste add-on circuit voor rFactor?) : installatie daarvan is poepsimpel : gewoon de map met Windows verkenner droppen in de Gamedata\Locations en klaar is Kees. (Zonder afbreuk te willen doen aan het werk van de mensen die Lime Rock gemaakt hebben : de originele circuits zijn wel NOG een stuk beter. Zeg wel "NOG", want dat het gewoon een kwestie van tijd is. De community moet nog ervaring opdoen met r-Factor. En nogmaals : wil hier absoluut geen afbreuk doen aan de ontwerpers hun werk. Punt is voornamelijk dat installeren van add-ons blijkbaar poepsimpel is. - wat de handling van de wagen betreft. Ik heb enkel de Academy trainer gereden tot nu toe en ik ben eigenlijk zeer slecht geplaatst om te oordelen dus dit is enkel mijn puur persoonlijke zeer initiële indruk. De handling doet mij intuïtief wat denken aan de handling van Race Driver 1 op de PS2, maar veel gesofistikeerder. Is precies veel minder stijf dan GPL-wagens en je hebt meer de indruk van roll-bewegingen etc. Kan ook met de set-up te maken hebben natuurlijk, want ik reed met de default. Alleszins, daar ga ik toch wat aan moeten wennen. - belangrijk punt want dit zal wel wat mensen afschrikken : initieel zijn niet alle wagens beschikbaar. Je moet die dus unlocken naargelang je speelt. De careermode schijnt geen optie te zijn maar gewoon het spel. Ik vind dat persoonlijk wel iets hebben omdat het offline spelen een stuk leuker maakt, IMO. Anderen gaan hier wel een hekel aan hebben, kan ik mij al inbeelden. Nu er zijn sowieso al cheats beschikbaar om daaraan te verhelpen. Mijn eerste indruk : eerlijk, ben minder onder de indruk dan ik verwacht had. Denk anderzijds wel dat dit een eerste indruk is en dat rFactor echt gaat groeien. Het is een kwestie van te wennen. En nogmaals, dit is echt een eerste indruk. Heb bv zelfs nog geen race tegen de AI gereden noch 's nachts gereden. Indien interesse zal ik mijn indrukken naargelang ik meer speel posten en ik kan eventueel ook een filmpje maken met wat beelden. Groetjes, Timo
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 1, 2005 14:28:56 GMT 1
Thanks Peter en Timo... in 2 posts al meer zinnige commentaar gelezen dan dat ik na 1u op RSC kon vinden Ik ga nog even de kat uit de boom kijken. Misschien de MP demo nog eens installeren om weer een indruk te krijgen en die al eens te vergelijken met LFS S2 alpha. Ik denk inderdaad dat de meesten rF zien als modding platform en als ik het zou kopen, zal het waarschijnlijk ook eerder voor de mods zijn dan voor het spel zelf. Uiteindelijk is dat ook de reden geweest waarom ik destijds N2003 kocht. Wim
|
|