|
Post by Knarf on Sept 26, 2005 22:00:06 GMT 1
www.rfactor.org/ vermoedelijk Aangezien de organisators voor het grootste deel Nederlanders zijn (bekende gasten wel, maker van vroc zit ertussen dacht ik), en alle testraces met de F3 zijn gebeurd.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 26, 2005 22:40:40 GMT 1
Als iemand weet heeft van een league die op Europese tijdstippen gaan rijden met bijvoorbeeld de F3, please post! www.rfactor.org/Er staan nog geen data voor de league zelf (testraces zijn pas voorbij), maar het zijn nederlanders die het opzetten dus de tijden zullen wel ok zijn (voor de testraces was er bijvoorbeeld de mogelijkheid om om 21h te rijden). Testraces waren allemaal met de F3 mod dus veronderstel ik dat dit voor de league ook wel het geval zal zijn. Edit: Damnit. Had niet gezien dat er al een volgende pagina was .
|
|
|
Post by Petrol on Sept 26, 2005 23:14:07 GMT 1
Heel de periode dat ze testraces deden was ik out spijtig genoeg, heeft er iemand hier aan meegedaan en hoe verliep da? Die league zie ik misschien wel zitten.
|
|
|
Post by Knarf on Sept 27, 2005 11:13:48 GMT 1
Ik heb 5 keer pogen mee te doen maar er was maar 2 keer ander volk aanwezig. Die 2 racekes verliepen wel vrij goed hoewel ik het volledig verprutste Wel 1 groot probleem gevonden: In één race was ik redelijk mee tot er iemand voor mij rondging en mijne voorvleugel eraf knalde. Ik dus naar de pit gesuggeld. Nieuwe vleugel op diene auto en toen ik vertrok kwamen net de 2 eerste me reeds lappen en net toen ik uit de pit kwam was het plots full course yellow (of dat kwam omdat ik uit de pit kwam is me een vraagteken). In ieder geval hing ik toen in P3 achter de pacecar maar wel ne ronde achter op iedereen. Na 2 ronden terug groen en ik beslis dus van dadelijk aan de kant te gaan en da heel veld door te laten. Ma die gasten waren dus trager als ik dus haal ik ene in. Dadelijk blauwe vlaggen maar ik liep wel uit dus ik ging die nie voorlaten. Ondertussen zat ik ook vast achter ne andere tragere die wel ne ronde voorhing dus echt snel uitlopen op diene achter mij ging nie. Maar die zat echt wel helemaal niet meer in mijn zog. Na een seconde of 15 blauwe vlag kreeg ik een stop&go wegens negeren van blauwe vlaggen. Imo is het dus onmogelijk om uzelf te unlappen (als alle vlaggenregels aan staan).
|
|
|
Post by PhilipDC on Sept 27, 2005 11:48:55 GMT 1
Ik heb 5 keer pogen mee te doen maar er was maar 2 keer ander volk aanwezig. Die 2 racekes verliepen wel vrij goed hoewel ik het volledig verprutste Wel 1 groot probleem gevonden: In één race was ik redelijk mee tot er iemand voor mij rondging en mijne voorvleugel eraf knalde. Ik dus naar de pit gesuggeld. Nieuwe vleugel op diene auto en toen ik vertrok kwamen net de 2 eerste me reeds lappen en net toen ik uit de pit kwam was het plots full course yellow (of dat kwam omdat ik uit de pit kwam is me een vraagteken). In ieder geval hing ik toen in P3 achter de pacecar maar wel ne ronde achter op iedereen. Na 2 ronden terug groen en ik beslis dus van dadelijk aan de kant te gaan en da heel veld door te laten. Ma die gasten waren dus trager als ik dus haal ik ene in. Dadelijk blauwe vlaggen maar ik liep wel uit dus ik ging die nie voorlaten. Ondertussen zat ik ook vast achter ne andere tragere die wel ne ronde voorhing dus echt snel uitlopen op diene achter mij ging nie. Maar die zat echt wel helemaal niet meer in mijn zog. Na een seconde of 15 blauwe vlag kreeg ik een stop&go wegens negeren van blauwe vlaggen. Imo is het dus onmogelijk om uzelf te unlappen (als alle vlaggenregels aan staan). Dit is dus zoals in het echt en spreekt voor de Sim. Unlappen is ondergeschikt aan het wedstrijdverloop.
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Sept 27, 2005 12:14:46 GMT 1
F1C had het hetzelfde probleem. Plus dat ze in F1C soms wel zeer snel waren met stop & go.
Anderzijds, als ge een stop&go ver genoeg in de race krijgt, kon je in F1C wel "ne Schumi doen." Ttz: als ge in de voorlaatste ronde zit, maar dus als gedubbelde Uw laatste ronde, komt ge de pit in en rijdt in de pit over start-finisch en dan stopt ge voor stop & go. Ge zijt dan gefinischt en de stop & go heeft U weinig gekost.
Maar misschien zou ik dat allemaal niet mogen zeggen. ;D ;D
Timo
|
|
|
Post by Knarf on Sept 27, 2005 12:24:16 GMT 1
Ik heb 5 keer pogen mee te doen maar er was maar 2 keer ander volk aanwezig. Die 2 racekes verliepen wel vrij goed hoewel ik het volledig verprutste Wel 1 groot probleem gevonden: In één race was ik redelijk mee tot er iemand voor mij rondging en mijne voorvleugel eraf knalde. Ik dus naar de pit gesuggeld. Nieuwe vleugel op diene auto en toen ik vertrok kwamen net de 2 eerste me reeds lappen en net toen ik uit de pit kwam was het plots full course yellow (of dat kwam omdat ik uit de pit kwam is me een vraagteken). In ieder geval hing ik toen in P3 achter de pacecar maar wel ne ronde achter op iedereen. Na 2 ronden terug groen en ik beslis dus van dadelijk aan de kant te gaan en da heel veld door te laten. Ma die gasten waren dus trager als ik dus haal ik ene in. Dadelijk blauwe vlaggen maar ik liep wel uit dus ik ging die nie voorlaten. Ondertussen zat ik ook vast achter ne andere tragere die wel ne ronde voorhing dus echt snel uitlopen op diene achter mij ging nie. Maar die zat echt wel helemaal niet meer in mijn zog. Na een seconde of 15 blauwe vlag kreeg ik een stop&go wegens negeren van blauwe vlaggen. Imo is het dus onmogelijk om uzelf te unlappen (als alle vlaggenregels aan staan). Dit is dus zoals in het echt en spreekt voor de Sim. Unlappen is ondergeschikt aan het wedstrijdverloop. Ge bedoelt dat ge achter iemand moet blijven rijden die 2 sec per ronde trager is dan u gewoon omdat die door een toevallig feit een ronde voor hangt ? In de F1 onlappen rijders zich toch ook ?
|
|
|
Post by PhilipDC on Sept 27, 2005 13:28:06 GMT 1
Dit is dus zoals in het echt en spreekt voor de Sim. Unlappen is ondergeschikt aan het wedstrijdverloop. Ge bedoelt dat ge achter iemand moet blijven rijden die 2 sec per ronde trager is dan u gewoon omdat die door een toevallig feit een ronde voor hangt ? In de F1 onlappen rijders zich toch ook ? Juist, want waar haal je het recht als gedubbelde om je in een strijd te mengen om posities. Alleen het feit dat jij op dit moment sneller onderweg bent neemt niet weg dat je 1 ronde achterop rijdt. Je vervalst dus het klassement voor je en dit zou wel eens kunnen afgesproken, omgekocht zijn. En als je echt wil unlappen moet je maar zien dat je snel voorbij geraakt en afstand neemt.
|
|
|
Post by Hill2button on Sept 27, 2005 15:33:47 GMT 1
Ge bedoelt dat ge achter iemand moet blijven rijden die 2 sec per ronde trager is dan u gewoon omdat die door een toevallig feit een ronde voor hangt ? In de F1 onlappen rijders zich toch ook ? Juist, want waar haal je het recht als gedubbelde om je in een strijd te mengen om posities. Alleen het feit dat jij op dit moment sneller onderweg bent neemt niet weg dat je 1 ronde achterop rijdt. Je vervalst dus het klassement voor je en dit zou wel eens kunnen afgesproken, omgekocht zijn. En als je echt wil unlappen moet je maar zien dat je snel voorbij geraakt en afstand neemt. Niet mee eens Philip, degene die op kop rijdt moet zijn verstand maar gebruiken. Als het toch geen belang heeft rijd je nooit in de weg van iemand die sneller is, voor mij is dat commen sense en gewoon manieren hebben.
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 27, 2005 20:24:11 GMT 1
Ik ben het daar ook niet mee eens hoor Philip... De F1 race op Spa was een mooi voorbeeld. De Mclarens lagen op kop, maar reden op inters. De op dat moment snellere mensen op slicks hadden dan ook het vol recht om er voorbij te gaan. Daar is niets omgekochts of vervalst aan. Als je sneller ben dan heb je gewoon het recht om de tragere in te halen, niettegenstaande dat die een ronde achter zou liggen. In het echt zou die trouwens geen blauw krijgen.
|
|
|
Post by Petrol on Oct 12, 2005 13:04:06 GMT 1
|
|
|
Post by Knarf on Oct 12, 2005 13:36:57 GMT 1
Ola... Ik moet zeggen dat die ISI kerels echt wel luisteren naar hun klanten :-) Op mails antwoorden die dadelijk, massa's intressante updates in aantocht en vandaag zag ik ook de DEV cornet op hun website. Daar staat dus de specificatie van het formaat van hun replay-bestanden. Dat maakt het wel serieus eenvoudiger om een Replay-analyzer achtige tool te maken dan als dat een gesloten formaat is. Dus ik vermoed dat binnenkort wel 1 of andere kerel daarmee zal afkomen + het feit dat in de updates iets staat over resultaten in XML formaat sprak me ook wel aan... Met XML is het dus poepsimpel om dat om te vormen naar een html racerapport. Ze zijn daar duidelijk op de goede weg bij ISI
|
|
|
Post by Timpreza on Oct 12, 2005 13:41:53 GMT 1
Goed nieuws, zo'n support zijn we niet meer gewoon in het Simbin tijdperk...
|
|