|
Post by TimoVermeersch on Sept 2, 2005 23:26:21 GMT 1
Heb gisteren de multiplayer getest met een paar gasten van VMS. We zaten max met een man of 9 op de server.
Liep als een trein, geen lag, wagens die er echt reden als of ze echt waren. Met één van de anderen een ronde lang gevecht gehad op Toban Grand Prix, zij aan zij door de bochten, bumper aan bumper over de rechte lijnen. Ging allemaal probleemloos, geen lag, zelfs niet als er anderen joinden. Dat was in F1C onmogelijk.
De netcode zit wel goed denk ik. Probleem is wel dat op de meeste van de servers die je zo oppikt, er nogal ongedisplineerd op los gereden wordt. Zeker omdat er dan opkomen met volledige opgepompte wagens die dan zonder controle overal los doorscheuren. Het is dus kwestie van een beetje af te spreken met simmers die geen onbekenden zijn. Voor mij is dat dan binnen VMS of hier bij de VRL offcourse.
Misschien kunnen we volgende week, na de GPL 65-race, eens iets organiseren binnen VRL. Die rF trainer open wheelers zijn best wel leuk om mee te bollen.
Groetjes,
Timo
|
|
|
Post by Petrol on Sept 2, 2005 23:59:49 GMT 1
Ik heb nu ook al verschillende online races achter de rug en da verliep allemaal perfect. Hoewel ik al behoorlijk close races heb gehad is er nog geen enkel teken van een lag-accident geweest. Iemand die een server runt vertelde me dat 30 wagens probleemloos verloopt, ze gaan het aantal nog opdrijven om te testen. Ik heb wel een paar keer join & leave lag ondervonden, niet in die mate dat ik van de baan vlieg maar het is wel merkbaar, sommige servers hebben het, andere niet.
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 3, 2005 0:31:45 GMT 1
Misschien kunnen we volgende week, na de GPL 65-race, eens iets organiseren binnen VRL. Die rF trainer open wheelers zijn best wel leuk om mee te bollen. In het tussenseizoen gaan we het zeker eens testen.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 3, 2005 1:11:38 GMT 1
Zonet een race gehost waar Petrol in meereed (en won) , een piek gehad van 15 rijders, en alles vlekkeloos verlopen. Hoe meer ik er mee rijd hoe beter ik hem steeds vind, paar hele vette race's gehad.
Wat ik zo goed vind is het volgende:
De netcode is subliem, de FF is voor mij van een ongekend niveau, op men Logitech DFP voel ik alles wat de wagen doet. Het gevoel met de wagen is zeer goed en het snelheidsgevoel is prima. Het geluid is vet, de graficks zijn zeker mooi genoeg, gewoon nog een paar echte tracks nu en dit kan niet meer stuk.
|
|
|
Post by Petrol on Sept 3, 2005 1:33:27 GMT 1
Ne goeie server Fonzie. En die kleine éénzitters zijn zeker de moeite, spannende race. Als nog 'ns host laat het dan maar weten.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 3, 2005 1:38:05 GMT 1
Idd Petrol, diene trainer is zeker de moeite, en op een nieuwe host zult ge ni telang moeten wachten, morgenavond is het terug kroket Zoek maar naar server Fonzie. Moet zeggen dat ik veel volk over de vloer gehad heb, allemaal zeer toffe racer's , zo hou ik ervan.
|
|
|
Post by Hill2button on Sept 3, 2005 14:59:47 GMT 1
Hoe meer reviews ik lees, hoe verwarrender het wordt... Ik zie het niet direct zitten om zowel LFS2 en RF te kopen, want één van de twee zou dan toch aan de kant blijven liggen. Ik maak uit de commentaren op dat LFS2 als afgewerkt product misschien iets beter is als RF. Maar de MP van RF krijgt goede commentaren en als dat wordt gecombineerd met een goeie mod (ik las iets van Euro F3?) dan zou dit mijn voorkeur dragen... Langs de andere kant zit ik ook in een GPL dipje, zowel voor 67 als voor 65. Ik ben content dat het seizoen morgen gedaan is. Verwarring alom
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 3, 2005 16:25:43 GMT 1
Ik zou voor rF gaan tbh. Al vind ik S2 ook heel goed, rFactor rijdt bij mij toch wat "natuurlijker". Weet niet goed hoe ik het moet uitleggen... Daarnaast uiteraard die mods waarbij naar verluid de F3 mod al redelijk snel uit zou moeten komen (men spreekt van dagen ). Ook de graphics zijn bij rFactor toch wel een pak mooier imo, die dag/nacht cyclus is gewoon subliem. De schaduwen zijn ook wel erg mooi (vb. users.pandora.be/viperius/rFactor/GRAB_011.JPG ).
|
|
|
Post by Petrol on Sept 3, 2005 16:53:00 GMT 1
Ik heb LFS2 niet gekocht, ik vond het niet slecht maar eens ge het beu bent, dan is het gedaan want wat ge gekocht hebt is al wat er is. Bij rF daarentegen, is dit pas het begin. Vooral die LFS circuits spraken mij niet aan en de gedachte dat er nooit "echte" add-on circuits zouden komen liet mij snel besluiten om te wachten op rF en ik heb er geen spijt van. Ik vind ook dat ge u beter op 1 sim kunt concentreren dan te zitten afwisselen, zowel voor leagues als individueel.
Het "gevoel" is iets heel subjectiefs, er zijn er die zweren bij Papy, bij LFS of bij ISI. Komt het door de controller, de settings, of zit het gewoon "in 't koppeke"? Sommige aspecten van de Papy of LFS physics engine zijn beter, maar daar kunt ge geen lijn doortrekken om de volledige engine te evalueren als beter. Ik heb geen enkel probleem bij enige sim en dus heb ik objectief gekozen voor diegene met het meeste potentieel. 35 euro voor iets dat jaren kan meegaan vind ik niet veel.
Er zijn heel veel mensen verward, vooral door een klein groepje GTR en LFS fanboys die in die mate ongegrond hebben zitten spammen op enkele rF forums dat een groot deel van de lezers afgeschrikt zijn van rF, ten onrechte. De afwerking van de modellen is geen giller, maar daar koop ik dan ook geen racesim voor, anders zou ik Gran Turismo zitten spelen. Eens dat er geloofwaardige mods zijn ga ik die fantasy auto's toch niet meer gebruiken.
Ik ga vanavond terug online racen want gisteren heb ik enkele ongelooflijk goeie races gehad, in verschillende soorten wagens. Ge moet hier echt geen schrik hebben om close te gaan racen, en dat vind ik een groot pluspunt.
|
|
|
Post by Danny Deronde on Sept 3, 2005 17:17:42 GMT 1
Ik heb LFS2 niet gekocht, ik vond het niet slecht maar eens ge het beu bent, dan is het gedaan want wat ge gekocht hebt is al wat er is. Bij rF daarentegen, is dit pas het begin. Vooral die LFS circuits spraken mij niet aan en de gedachte dat er nooit "echte" add-on circuits zouden komen liet mij snel besluiten om te wachten op rF en ik heb er geen spijt van. Ik vind ook dat ge u beter op 1 sim kunt concentreren dan te zitten afwisselen, zowel voor leagues als individueel. Het "gevoel" is iets heel subjectiefs, er zijn er die zweren bij Papy, bij LFS of bij ISI. Komt het door de controller, de settings, of zit het gewoon "in 't koppeke"? Sommige aspecten van de Papy of LFS physics engine zijn beter, maar daar kunt ge geen lijn doortrekken om de volledige engine te evalueren als beter. Ik heb geen enkel probleem bij enige sim en dus heb ik objectief gekozen voor diegene met het meeste potentieel. 35 euro voor iets dat jaren kan meegaan vind ik niet veel. Er zijn heel veel mensen verward, vooral door een klein groepje GTR en LFS fanboys die in die mate ongegrond hebben zitten spammen op enkele rF forums dat een groot deel van de lezers afgeschrikt zijn van rF, ten onrechte. De afwerking van de modellen is geen giller, maar daar koop ik dan ook geen racesim voor, anders zou ik Gran Turismo zitten spelen. Eens dat er geloofwaardige mods zijn ga ik die fantasy auto's toch niet meer gebruiken. Ik ga vanavond terug online racen want gisteren heb ik enkele ongelooflijk goeie races gehad, in verschillende soorten wagens. Ge moet hier echt geen schrik hebben om close te gaan racen, en dat vind ik een groot pluspunt. zo is dat peter ik heb hier zowel lfs als rf nu en ik denk dat mijn videokaartje lfs ni vaak nimeer zal draaien ik vind rf gewoon machtig het stuurt lekker die ff is super en nachtracen online moet ook subliem zijn en zoals gezegd moet het beste nog komen de mods ;D btw:gisterenavond hebben we al samen online geraced opde server van fonzie en blijkbaar kunt ge er al goe mee overweg ik was den danny
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 3, 2005 18:36:04 GMT 1
Ik heb vandaag weer een uurtje gevonden om te rijden, en ik ben voor de eerste keer online gegaan. Geen te goeie server, maar die formula academy dingskes zijn best wel plezant. Ook heb ik die Howston eens wat pk's opgekrikt en die zijn clutch slipt door. Leuk detail, en de volgende keer monteer een een race clutch. IK moet dringend eens wat meer tijd zien te vinden om hier meer mee te rijden. Het begint beter te worden dan mijn eerste indruk. Ik denk dat de Howston één van mijn favoriete auto's zal worden.
|
|
|
Post by WBuchinski on Sept 3, 2005 20:33:47 GMT 1
Gekocht ! en net wat uurtjes zitten proberen... Ik kan mij best vinden met die Formule Trainers. Heb er toch al een upgrade motor in gekregen (eerlijk verdiend door een aantal starts te nemen)
Feel, geluid en snelheidsgevoel zijn meer dan OK imo. Laat mij als eerste indruk na iets stevigers te zijn dan LFS, vooral nadat ik gisterenavond nog eens een frustrerende sessie LFS (kreeg niets klaar met die RA en Donkervoort) achter de rug had. rF was daartegen echt een verademing! Vanavond eens online proberen en eens wat upgrades zoeken op RSC want ik zie mij daar al op een server verschijnen, ik met een trainertje en al de rest in PK bommen, t zal dan weer niet goedkomen :-) 1 opmerking... op sommige circuits (zoals de Toban varianten) lijkt de AI compleet door het lint te gaan .... Die ketsen je er zo af en willen liefst dwars door u rijden met alle acciddenten tot gevolg... Nog iemand last daarvan?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 3, 2005 20:37:23 GMT 1
Heb al gemerkt dat wanneer je een mix hebt van snelle en trage wagens op de grid, dit niet zo goed afloopt, beter een ai selecteren in de zelfde groep als de wagen waarmee je zelf rijd.
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Sept 3, 2005 22:05:14 GMT 1
Ik vind het dus ook hoe langer hoe beter.
De graphs vielen mij in het begin wat tegen maar heb wat getweakt : de filter veranderd naar AF2, anti-aliasing toegelaten, de details op full behalve de shadow op high.
Dan ziet Lime Rock er prachtig uit en ik neem mijn initiële opmerking daarover terug.
Met die settings is het prachtig : alleen ge hebt wel een degelijke machine nodig om al dat geweld te draaien. Ik heb een Dell Dimension 4000 met P4 3Ghz met 1028 MbRam en een ATI Radeon 9800 Pro met 128 Mb Ram. Dat is niet meer het beste van het beste maar toch ook niet direct een onderachiever zou ik zo zeggen. Wel, mijn framerates met de standaard drivers vielen onder de 20. Heb die cathalyst drivers van Omega moeten installeren en nu runt het weer beter. Maar nog maar 40-50 FPS en da's alleen trainen zonder andere wagens.
Heb de indruk dat ISI op zijn circuits de textures eerder beperkt gehouden heeft (wat ook sommige bedenkingen over de graphs kan verklaren), maar dat de community add-ons hun textures natuurlijk volledig uitwerken. Zoals gezegd, dan ziet het er geweldig uit, maar 'tjonge tjonge, ge hebt wel een serieus machien nodig om de zaak op full detail te draaien. Denk dat dat nog een afknapper zou kunnen worden voor sommigen. Ik denk bv aan GP2 en ICR 2 die hetzelfde prob hebben gehad in hun tijd.
Bijkomende koeling op mijn graf card is nu onontbeerlijk : had gisteren dezelfde bug als op GTR. Is dus IMO duidelijk de graph card die oververhit. PC gaat dinsdag binnen om die koeling te laten steken.
En dan wordt de Windows XP Tweak Guide obligate lectuur om rF te laten draaien zoals het hoort. Want als het met de juiste grafische settings draait, is het IMO een prachtig ding.
Groetjes,
Timo
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 3, 2005 23:07:59 GMT 1
had eerst in men settings van men grafische kaart FSAA en AF op volledig open staan en kreeg toen met moeite frame's van 50 a 60, nu heb ik dat op let the game dicided gezet en haal frames van boven de 100 met alles open , zelfs fsaa level 3, en 16X af Juist schaduwen staan 1 stapje terug, dat moet ik nog testen of dat gaat.
|
|