|
Post by Mee on Jul 22, 2014 14:20:12 GMT 1
Zomer 2014 tussenseizoen - Deel 2 Al sinds 2006 rijden we hier bij de VRL met rFactor 1. Al die jaren was dit dé sim om van allerlei raceklassen te proeven op de meest uitlopende en beste circuits ter wereld. Maar we zijn ondertussen een kleine 8 jaar verder en de vooruitgang staat niet stil - gelukkig maar. Wat ons betreft zijn er 2 belangrijke (spirituele) opvolgers voor rFactor, namelijk rFactor 2 en Assetto Corsa. In dit tussenseizoen willen we beide uittesten om te bekijken welke de sim is waar we de volgende Fall Trophy mee kunnen rijden zonder grote problemen.rFactor 2 hebben we 2 jaar geleden al getest maar werd toen nog niet als "klaar" bevonden. In die 2 jaar zijn er geen revoluties gebeurd, maar met elke update was er wel een evolutie waardoor - wat ons betreft - rFactor 2 ondertussen rijp is geworden om er een seizoen mee te rijden. Als je naar de lengte van de serverlijst in rFactor 2 kijkt zijn we trouwens allesbehalve de enige, meer en meer leagues stappen over op rFactor 2. De eerste helft van dit tussenseizoen hebben we enkele testraces gereden om te bekijken of als goed draait en we er een goed gevoel bij hebben om er een seizoen mee aan de slag te gaan.In ditt tweede deel gaan we Assetto Corsa uittesten.We willen niemand op kosten jagen, dus weet dat het nog niet vast staat welke sim we uiteindelijk binnen een jaar vast gaan rijden. Het is mogelijk dat we eerst even op rFactor 2 overschakelen en nadien toch nog naar Assetto Corsa. Bij deze ben je hiervoor gewaarschuwd, maar beide sims zijn het eigenlijk sowieso waard om aan te kopen. Op de rFactor 2-website kan je een demo downloaden waarmee je kan experimenteren.Onderstaande kalender zal waarschijnlijk nog aangepast worden als er nieuwe ontwikkelingen zijn (nieuwe mod, nieuwe track, nieuwe features,...). 3/8/14: Lotus Evora GTC @ Vallelunga - Assetto Corsa20u: 10 minuten kwalificatie Warmup: 5 min Race: 2x 25 min. Staande start. 17/8/14: Tatuus Formula Abarth @ Mugello - Assetto Corsa20u: 10 minuten kwalificatie Warmup: 5 min Race: 2x 25 min. Staande start. Je vindt de server in Assetto Corsa terug onder de naam "VRL test server".Downloads:
We rijden de standaard content van Assetto Corsa, dus je moet zelf niets downloaden. Iedereen is welkom, maar een paswoord wordt enkel via racemail rondgestuurd naar geregistreerde leden. Heb je geen paswoord ontvangen of wens je deel te nemen: mail dan vrladmins@gmail.com. Wij contacteren je dan voor de registratieprocedure. Lees onze regels door voor je deelneemt. Er komen geen aparte racetopics voor deze races.
|
|
|
Post by Moerie on Jul 22, 2014 19:19:58 GMT 1
Lap de eerste testrace ga ik al moeten missen Weekendje weg ...
|
|
|
Post by Moerie on Jul 22, 2014 19:20:08 GMT 1
Lap de eerste testrace ga ik al moeten missen Weekendje weg ...
|
|
|
Post by Timpreza on Jul 24, 2014 14:02:16 GMT 1
Geen server te vinden. Weer niet up-to-date waarschijnlijk? (.6 versie nu)
|
|
|
Post by Mee on Jul 24, 2014 14:36:49 GMT 1
Dat hebt ge met die vele updates hè . Zou moeten geupdate zijn nu en werken, maar ben niet zeker want hij heeft mijn settings overschreven met die update. Ge ziet wel dat ze altijd wat meer toevoegen aan de multiplayer (het zou maar erg zijn natuurlijk), zo is er nu ook wear in te stellen.
|
|
|
Post by MacTuffer on Jul 26, 2014 12:13:33 GMT 1
Gisteren ook ff online geweest. VRL in de zoekbalk en meteen gevonden. Inloggen ging ook zonder problemen. Alleen ken ik het circuit niet en met mijn low settings is het maar een triestig uitzicht door de voorruit. Ik ga toch proberen volgend weekend om mee te doen.
|
|
|
Post by vinox on Jul 26, 2014 18:29:13 GMT 1
Verdomme ik zou graag meedoen maar mijn madam komt die dag terug van drie weken en half veldwerk, ga ik niet liggen racen die avond, da snapte wel
|
|
|
Post by MacTuffer on Jul 26, 2014 19:11:16 GMT 1
Verdomme ik zou graag meedoen maar mijn madam komt die dag terug van drie weken en half veldwerk, ga ik niet liggen racen die avond, da snapte wel Juist wel want die is stik kapot en ligt in slaap tegen dan. :-D
|
|
|
Post by Knarf on Jul 27, 2014 22:32:14 GMT 1
Veel FPS problemen hier... Enkele maanden geleden had ik dat niet bij AC. Nu plots wel en lijkt niet veel uit te maken of ik detail nu alles op ultra, of alles op low zet. Op dezelfde plaatsen "warning CPU > 95%" en haperingen. Vreemd...
Kunt ge trouwens ergens iets als steering ratio instellen ? Ik heb momenteel maar een paar graden van mijn stuur nodig in die Evora. Zou dat toch wel een serieus stukske minder gevoelig willen hebben.
|
|
|
Post by Moerie on Jul 27, 2014 22:45:01 GMT 1
Heb je dit offline met AI Frank? Is een of andere bug ...
|
|
|
Post by donshere on Jul 28, 2014 3:15:08 GMT 1
Veel FPS problemen hier... Enkele maanden geleden had ik dat niet bij AC. Nu plots wel en lijkt niet veel uit te maken of ik detail nu alles op ultra, of alles op low zet. Op dezelfde plaatsen "warning CPU > 95%" en haperingen. Vreemd... Kunt ge trouwens ergens iets als steering ratio instellen ? Ik heb momenteel maar een paar graden van mijn stuur nodig in die Evora. Zou dat toch wel een serieus stukske minder gevoelig willen hebben. Heb je al steam integration test gedaan? Bij advanced steering settings kan je de gevoeligheid van je stuur aanpassen door gamma te verhogen.
|
|
|
Post by MacTuffer on Jul 28, 2014 7:04:55 GMT 1
Veel FPS problemen hier... Enkele maanden geleden had ik dat niet bij AC. Nu plots wel en lijkt niet veel uit te maken of ik detail nu alles op ultra, of alles op low zet. Op dezelfde plaatsen "warning CPU > 95%" en haperingen. Vreemd... Kunt ge trouwens ergens iets als steering ratio instellen ? Ik heb momenteel maar een paar graden van mijn stuur nodig in die Evora. Zou dat toch wel een serieus stukske minder gevoelig willen hebben. Heb je al steam integration test gedaan? Bij advanced steering settings kan je de gevoeligheid van je stuur aanpassen door gamma te verhogen. Wat is die steam integration test en wat doet die en waar kan ik dat vinden?
|
|
|
Post by Knarf on Jul 28, 2014 7:30:03 GMT 1
Heb je al steam integration test gedaan? Bij advanced steering settings kan je de gevoeligheid van je stuur aanpassen door gamma te verhogen. Wat is die steam integration test en wat doet die en waar kan ik dat vinden? zelfde vraag ?
|
|
|
Post by MacTuffer on Jul 28, 2014 8:11:34 GMT 1
Veel FPS problemen hier... Enkele maanden geleden had ik dat niet bij AC. Nu plots wel en lijkt niet veel uit te maken of ik detail nu alles op ultra, of alles op low zet. Op dezelfde plaatsen "warning CPU > 95%" en haperingen. Vreemd... Kunt ge trouwens ergens iets als steering ratio instellen ? Ik heb momenteel maar een paar graden van mijn stuur nodig in die Evora. Zou dat toch wel een serieus stukske minder gevoelig willen hebben. Welk stuur heb je? Kijk eens in de race department forums, daar staan setups voor verschillende merken. Werkte voot mij super.
|
|
|
Post by Knarf on Jul 28, 2014 8:59:33 GMT 1
FPS problemen opgelost (special effects uitgeschakeld en al de rest terug op ultra ofzo). Stuur is nu ook veel beter.
|
|