|
Post by Knarf on Jul 12, 2012 15:17:44 GMT 1
Dus als je geld geeft om zelf een sessie te hosten mag je zelf niet bepalen wie toe laat op die server ? En ook geen paswoord ?
Soms vreemde ideeen daar...
|
|
|
Post by Filip Verbert on Jul 12, 2012 15:34:47 GMT 1
Dus als je geld geeft om zelf een sessie te hosten mag je zelf niet bepalen wie toe laat op die server ? En ook geen paswoord ? Soms vreemde ideeen daar... Mja, wel een paswoord, maar ik kreeg de commentaar dat het niet voor iedereen was. Had me wel geamusseerd met 2 italianen erbij .
|
|
|
Post by Ben Cuypers on Jul 12, 2012 20:16:18 GMT 1
Succesballast is nu een gegeven uit de racewereld waar ik de logica nooit ofte nooit van ga inzien. Gestraft worden omdat je te goed bent tart echt alle wetten van de sportwereld. Spanje gaan ze ook niet laten starten met 2-0 achterstand omdat er anders niks aan te doen is. Snap niet wie zoiets ooit uitgevonden heeft. Is de andere sneller/beter, harder trainen... Ook meteen duidelijk dat ik DRS een ongelooflijk belachelijk iets vind, maar dat is een andere discussie. Waar ik wel voor te vinden ben zijn de 2 sprintraces per avond met reversed grid. (Al dat dat ook maar op het randje van logisch is ma soit) Zou wel wat spanning met zich meebrengen en laat mensen op pole starten die daar misschien anders nooit zouden geraken. Topidee! De strategie moet blijven vind ik. Is een te groot onderdeel van de echte racewereld om dat uit te sluiten. rF2 zou dit nog veel belangrijker moeten maken, maar dat zal niet voor 2012 zijn vrees ik. (Regen, rubbered in tracks,...) Ikzelf ben nooit goed geweest in strategieën uitdokteren maar het maakt het geheel veel realistischer. Indien ik enkel wil gas geven zonder me zorgen te maken over bandenslijtage, verbruik etc. doe ik wel iracing. Ik zou ook bij sommige mods verplichte pitstop invoeren. Natuurlijk verschillend van mod tot mod. Maar bij mij is het toch grotendeels rF1 wat het wel gehad heeft. Net als wat Tim zei. Het enige probleem is dat de opvolging nog niet klaar staat. Ze hebben de hype rond rF2 zo groot gemaakt dat het nu tegenvalt dat je nog altijd rF1 moet zitten spelen. Dat had niemand verwacht en dan zakt de moed in de schoenen. Bij een volgend seizoen rF2 ga ik proberen er zoveel mogelijk bij te zijn. Bij nog een seizoen rF1 is het héél mod-afhankelijk...
|
|
|
Post by Timpreza on Jul 12, 2012 22:36:07 GMT 1
Revers grids , dat hebben we ooit gedaan met lfs. Dat komt niet goed je zet mensen op pole die niet op pole willen staan, en iedereen wil asap zoveel mogelijk plaatsen goed maken in zo kort mogelijke tijd. Succesballast, ik hebe nog niet kunnen laten overtuigen dat dat slecht zou zijn. Iets domineren is ook saai op de duur, en bij f1 79 bvb heb je grote prestatieverschillen per chassis. Je kan de snelste wagens al een basisballast meegeven, en dan nog extra ballast volgens het succes dat elke piloot onderling heeft. Wat is er slecht aan een veld dichter bij elkaar te brengen en tragere mensen vooruit te helpen? Uiteindelijk gaat de beste er toch bovenuit steken.
|
|
|
Post by robin on Jul 12, 2012 22:50:15 GMT 1
Afgelopen jaar niet meegereden, maar wellicht weegt mijn mening nog mee.
rFactor dood? Misschien is het inmiddels zo lang 'around' dat we verlangen naar iets nieuws en ziet het er qua graphics niet meer uptodate uit but be careful what you wish for. Mijns inziens is rFactor nog steeds de beste sim die beschikbaar is. rFactor2 voegt nauwelijks iets toe en ontbeert het ruime aanbod mods en tracks. iRacing is belachelijk duur voor een sim waarin het wemelt van de fouten inclusief de bijbehorende hacks. Voor drie wagens en twee tracks in iRacing koop je heel rFactor met alles erop en eraan. iRacing is een echte 'gated community', het regelt een hoop voor je maar als je even geen abonnement wilt betalen mag je meteen nergens meer bij. Eigenlijk is het woord 'community' een misplaatste benaming voor een verzameling gelegenheids-pickupracers waarvan je 90% niet kent. Maar mijn grootste bezwaar tegen iRacing is dat het één groot cuprace kampioenschap is. Hier en daar worden wel wat wagencombinaties geforceerd in een ("multi-class" kampioenschap), maar er is eigenlijk geen enkele klasse goed uitgewerkt. Realisme gaat niet verder dan de laserscanned tracks.
Persoonlijk heb ik het juist altijd leuk gevonden dat er meerdere wagentypes aan bod kwamen in een kampioenschap. Wat mij betreft hadden er wel meer concepten aan bod mogen komen. Een aantal Lupo cup races op engelse club circuits, een aantal offroad (stadion-)races met baja pickups, laat maar komen. Een kampioenschap met acht races in dezelfde klasse zie ik niet zo zitten omdat na vier races meestal wel duidelijk is wie kampioen wordt en verschillende rijderstypes zo niet aan bod komen. Wel een goed idee: meerdere races op één avond. Heb je twee weken getraind en wordt je in de eerste ronde al uitgeschakeld, dan heb je altijd nog race twee voor een revanche.
Een deel van de nieuwe aanwas stremt vanwege de graphics, een deel zal blijven haken achter de moeite die je moet stoppen in het netjes aan de praat krijgen van rFactor. Niet iedereen heeft zin om uit te zoeken hoe dat precies moet met mods downloaden en installeren. Simsync kan daar een oplossing zijn.
Extras: livestreaming met commentaar, na afloop geüpload naar YouTube vind ik zelf erg leuk en maakt de league veel zichtbaarder op sociale media. Ook bij mensen die niet per sé willen meerijden. Nog afgelopen week heeft een aantal van mijn collega's een race van een uur zitten uitkijken terwijl ze niets met racen hebben. Onderschat de wervende kracht daarvan niet. Nadeel: twee man duopresentatie moet wel present zijn maar kan niet meerijden.
|
|
|
Post by Skof on Jul 13, 2012 16:06:53 GMT 1
Hallo,
Heb nog niet echt veel meegereden en het laatste seizoen al helemaal niet maar toch ook maar even mijn bescheiden mening wat me zeker aantrekt in het racen bij de VRL:
Eerst en vooral heel toegankelijk. Allemaal vriendelijke kerels die ook bereid zijn te helpen met tips en advies. Dit zeker zo houden!
Wat het raceformat zelf betreft. Dit zie ik zeker zitten:
- volledig seizoen met zelfde mod: als je racetijd heel beperkt is, kan je toch een wagen beter leren kennen door er een langere tijd (18 weken) mee te racen. - tyrewear en fuel x2 vind ik een zeer goed idee, zou ik ook zo houden - +/- 45-50 minuten racen is ideaal. - teamspeak is ook goed idee, bij hetvolgende seizoen ga ik het zeker gebruiken - sim: PLEASE Rfactor1. Het draait goed en het is de max. Simpel. Rfactor2 en iRacing haal ik voorlopig zeker niet binnen. - strafgewicht toevoegen ben ik niet zeker of dat wel een goed idee is. Het zal ongetwijfeld meer verschillende winnaars opleveren, als het gewicht groot is, maar het gevoel bij het idee om een sterke rijder te straffen omdat hij sterk is, is wat dubbel.
Meer mensen aantrekken? Hier en daar wat gratis reclame trachten te maken, op andere formums?
Bedankt voor het goede werk totnogtoe en ik doe volgend seizoen weer mee!
Steven.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 14, 2012 0:40:52 GMT 1
Net als Robin rij ik ook al een tijdje niet meer mee (wat langer dan hij zelfs) dus neem mijn mening voor wat hij waard is. Race competities met één mod graag, en van mij mogen er best 3 competities in een jaar zitten, die dan per stuk wat korter zijn. Ik vind het helemaal niet erg om wat minder afwisseling te hebben qua auto's en circuits, omdat ik niet voldoende tijd meer heb om lang te trainen op nieuwe banen en auto's. Strafgewichten vind ik acceptabel, zeker in multi-car classes om alles wat uit te balanceren, maar laten we de gewichten zelf niet overdrijven. Twee races op een avond, pit stops voor strategie, etc.. Hoort er allemaal bij wat mij betreft! Broadcasts met live commentaar zijn leuk, ik denk inderdaad dat je niet moet onderschatten wat die doen voor de populariteit. Ter info, sim-racing.org's laatste 24 uurs race had meer dan 24.000 unieke kijkers!!! SimSync -> direct doen, scheelt een hoop gedonder, ik kan wel met Achim praten om te kijken hoe we dat moeten inrichten. Teamspeak -> best handig, ook voor race control meldingen Track viewer op de site Meer integratie met social media, trekt wellicht ook meer belangstelling van nieuwe mensen. Teams en paints: optioneel toelaten en niet te veel reguleren. Team competitie/stand zie ik weinig heil in.
|
|
|
Post by Timpreza on Jul 15, 2012 14:35:16 GMT 1
Een ander vraagje: Wat vinden jullie van vrije chassiskeuze? Moet het beperkt worden om ervoor te zorgen dat er variatie in het veld zit, of laten we iedereen gewoon vrij wagens kiezen met het risico dat we allemaal dezelfde wagens gaan zien?
|
|
|
Post by oracle on Jul 15, 2012 16:00:57 GMT 1
Mag gerust open zijn, gedaan wagenkeuze topic. Vond ik altijd al wat overbodig. Als je binnen dezelfde serie van wagen wisselt is dat toch geen probleem ?? Daarom draag ik een voorkeur voor de mods met verschillende wagens , dan kan je toch eens van wagen switchen op zo'n lang seizoen.
1 wachtwoord voor de ganse serie misschien ook een goed idee. (1 racemail voor het ganse seizoen)
|
|
|
Post by Rino on Jul 15, 2012 16:53:07 GMT 1
Vind ik raar. Dus je gaat 1 seizoen met 1 mod rijden terwijl je daarin vrij van wagen switcht. Qua sim en realiteit is dat way of.
|
|
|
Post by oracle on Jul 15, 2012 17:14:36 GMT 1
In het echt switchen ze ook wel eens van team niet ? Hier is de vergoeding enkel wat minder We rijden hier vooral voor de fun, dus mag het realisme er voor mij wel wat aan inschieten. Plus een andere wagen nemen is eerder nadelig te noemen voor uw rondetijden, terug aanpassen. 9 races met dezelfde wagen gaat wel vervelen denk ik.
|
|
|
Post by Cedric on Jul 15, 2012 17:15:29 GMT 1
Vind ik ook een beetje vreemd Guy. Vond imo het systeem met het wagenkeuzetopic goed. Het makkeljk, want wie het eerst zijn wagen reserveerde had hem. Tijdens het seizoen switchen van wagen zou ik niet doen.
|
|
|
Post by oracle on Jul 15, 2012 17:21:17 GMT 1
Wat maakt het uit dat er verschillende mensen dezelfde skin hebben, mij stoort zoiets totaal niet. Plus als Tim wat minder doet wie moet het dan allemaal wel doen....Bart zal het wel oplossen dan......? Minder werk en meer fun
|
|
|
Post by Cedric on Jul 15, 2012 17:30:18 GMT 1
Wat maakt het uit dat er verschillende mensen dezelfde skin hebben, mij stoort zoiets totaal niet. Plus als Tim wat minder doet wie moet het dan allemaal wel doen....Bart zal het wel oplossen dan......? Minder werk en meer fun Ow sorry had je verkeerd begrepen. Dacht dat je bedoeld van model switchen. Eens een andere skin moet inderdaad kunnen vind ik.
|
|
|
Post by oracle on Jul 15, 2012 17:34:10 GMT 1
Wat maakt het uit dat er verschillende mensen dezelfde skin hebben, mij stoort zoiets totaal niet. Plus als Tim wat minder doet wie moet het dan allemaal wel doen....Bart zal het wel oplossen dan......? Minder werk en meer fun Ow sorry had je verkeerd begrepen. Dacht dat je bedoeld van model switchen. Eens een andere skin moet inderdaad kunnen vind ik. Nee zelfs een andere wagen zou ik geen probleem vinden. Wat stoort het dat iemand dat zou doen ? Oneerlijk de juist wagen bij de juiste track. Ja dat is misschien wel een voordeel, maar als je zo snel kan switchen tussen wagens en er dan nog voordeel kan uithalen. Dan was je wss zoiezo al snel
|
|