|
Post by Timpreza on Mar 20, 2010 18:59:25 GMT 1
Halverwege...
Straks neem ik van Dieter over voor nog een dubbelstint, normaal de laatste keer dat ik in actie kom. Nu komt het lastigste stuk waar je er met je kopke bij moet blijven...
|
|
|
Post by Timpreza on Mar 20, 2010 19:19:17 GMT 1
Leuk GT2 gevecht voor P2. Momenteel is Dieter 2e in zijn klasse op ruim een ronde van de leider, maar er zitten nog 3 andere GT2's in dezelfde ronde... Nog 20 minuten en Dieter komt binnen... Spannend.
|
|
|
Post by Mee on Mar 20, 2010 19:49:37 GMT 1
Kristof heeft juist zijn eerste dubbelstint gereden, na de dubbelstint van Werner. Allebei deden stints van 1u.
Het lukte bij Werner niet zo goed om consistent te blijven, en hij bekeek de muur in Blanchimont wat van dichter bij. Maar hij was niet de enige met problemen en als 5de of 6de gaf hij het stuur door aan Kristof.
Kristof reed heel mooi en foutloos naar een 4de plaats, die we zeker gaan proberen vast te houden. Momenteel zit Werner aan het stuur voor maar één uurtje, we hebben wat zitten rekenen en door Werner een stint minder te laten rijden zouden we een pitstop uitsparen. De ene is nu eenmaal zuiniger voor zijn banden dan de ander .
Spannend of we 4de kunnen blijven!
|
|
|
Post by Hill2button on Mar 20, 2010 20:59:36 GMT 1
Mijn eerste 2 stints waren idd allesbehalve. In tegenstelling tot Bart en Kristof heb ik zeer veel problemen met het aanremmen voor busstop en source. Ik rijd de brake-temp wat hoger blijkbaar en die kunnen daar niet goed tegen.
Stint 1: Ik raakte maar moeilijk in een ritme en tot overmaat van ramp zet ik net voor blanchimont 2 banden ih gras. Een lange dwarse schuiver en een tik met de achterkant tegen de rail. Achtervleugel weg, maar kwa wegligging viel dat wel mee.
Pitstop: schade laten maken, duurde maar 10 seconden langer.
Stint 2: Het lukte wat beter en af en toe kwam er een 2:39 uit. Maar dan... dom dom dom ik wil op kemmel flikkeren op een achterligger maar druk N ipv H. N voor neutraal ... geen probleem op zich, maar idioot dat ik ben schakelt dan op, en van N naar boven is dus 1e met 200 op de teller. Alles vast, rond en contact met de rail. Ook nu kom ik goed weg, lichte suspension damage links voor en hier en daar wat blutsen maar niks dramatisch. Geen escape nodig. Ik hervat maar het domste moet nog komen... ik moest hoogdringend naar de wc, kweet het, lach maar, maar ge hebt het maar voor... een half uur later was het bijna niet meer te doen, en dan komt Kristof ineens vragen "hoe lang nog", ik zei nog 20 liter, maar liefst NU!!
Zonet stint 3 gereden bij valavond. De temperaturen zijn nu wat lager en dat was goed! Tijden van anderen gingen wat naar boven, maar ik reed sneller en constanter dan voorheen. Bijna allemaal lage 2:40 en een paar 2:39's, geen fouten, wel soms wat tijd verloren met gedubbelden. Voor ik pit lagen we P3!!! Geen dubbele stint, zoals Bart al zei, omdat we zo mogelijk een stop kunnen uitsparen. Waarschijnlijk zit de race er nu dus op voor mij, maar ik was sowieso de traagste van de 3, dus het is niet meer dan logisch dat ik diegene ben die een stint minder rijdt. Na de pistop zijn we 4e en het beloofd superspannend te worden!!
Ook VRL 1 met Tim en co zijn goed bezig!! P2 in GT2, gogogo!!
|
|
|
Post by Ben Cuypers on Mar 20, 2010 21:04:10 GMT 1
Voor ons verloopt het nie echt zoals gepland. We hebben toch besloten om dubbele stinten te rijden, wat me onverwacht toch goed af ging. Constante 38's kunnen draaien met een 39 als uitschieter. Op het einde van men stint deed alles pijn en Rino ging over nemen. Tot zijn pc crasht. Ik moest verder maar was totaal nie geconcentreerd met een escape tot gevolg. Timpie het stuur over genomen en ik een hapje eten. Bij terugkomst om me standby te houden indien Rino zen pc het weer begeefd tot de constatatie gekomen dat Timpie 2 escapes heeft moeten gebruiken wegen ffb problemen en crash. Blijven gaan dacht ik. Maar Timpie krijgt tot overmaat van ramp een disco. Nu is Rino aan het stuur en ik hoop op het einde toch nog een 15de algemen plaats te halen. Daar zal ik alles voor doen sewes.
|
|
|
Post by Timpreza on Mar 20, 2010 21:37:13 GMT 1
Dieter heeft net een zware klapper gehad in Raidillon toen hij in een ferm gevecht voor positie zat met Petakas. Wiel af en motor in brand. Ons eerste contact, en direct goed voor een escape. In een close veld betaal je dat cash. Van een solide P2 naar een P4 met de SFH GT2 Corvette die toptijden zet op P5 op anderhalve minuut van ons. Dat word nog afzien...
|
|
|
Post by Obi-Jan on Mar 20, 2010 22:11:49 GMT 1
Chris beeldt het zich niet in, Dallara trekt niet meer goed door. Paar foutjes in mijn stint, maar meestal gewoon tempo houden (wat er van overblijft) en mensen door laten.
Ik had een vreemd geluidsprobleem: mijn eigen motor veel zachter dan normaal en de andere deelnemers van nauwelijks hoorbaar tot ENORM luid. Daarmee is het nog tot een misverstand met Tim gekomen (dacht dat die er al naast zat terwijl dat niet zo was), maar met gewoon rechtdoor van de baan te gaan heb ik dat nog kunnen "oplossen".
Soit Ricardo rijdt nu en ziet naar eigen zeggen geen steek, maar houdt toch vol dat ie 'm kan uitrijden. Ik ben benieuwd...
Edit : Ric laat zich aan het eind van deze fuelstint vervangen.
|
|
|
Post by Hill2button on Mar 20, 2010 22:24:36 GMT 1
Bart is nog altijd 3e, 20 sec achter P2, 30 sec voor op P4.
|
|
|
Post by Rino on Mar 20, 2010 23:22:26 GMT 1
Net m'n laatste en dubbele stint gereden en de pc heeft het goddank nu wel uitgehouden. Plaatske of 2 kunnen goedmaken maar m'n tijden waren niet om naar huis te schrijven. Veel verkeer gehad en me bijna verslikt toen ik Ricardo inhaalde. In de snelle linkse op de backstraight dacht ik dat ik genoeg snelheid meehad om hem in te halen. Net niet. Ik ga wijd en Ric noodgedwongen ook. Maar geen contact gelukkig. M'n excus voor het bange momentje Ric. My bad! Even later maak ik nog een ronde goed op Ricardo wanneer die van de baan gaat op de raddilion. Zat er voor niks tussen wel nu Momenteel rijd Timie nu op een p 18. Niet waar we horen maar we zijn een nieuw team éé :-)
|
|
|
Post by Mee on Mar 20, 2010 23:29:44 GMT 1
Zo, 2de stint van 2,5 uur zit er op voor mij, en het werd zo'n beetje tijd. De foutjes kwamen aan de deur kloppen, eentje ging ik zelfs gewoon rechtdoor in Kemmel na het missen van een rembordje (live blijkbaar ).
De snelheid zat er nog goed in, met regelmatig een paar 38's en regelmatige 39's. De Radaillon was wel altijd scary stuff omdat de achterkant uitbrak, maar het is mij toch gelukt om heelhuids het stuur over te geven aan Kristof, 2 uur voor het einde van de race. Dat betekent dat hij nog maar 1 keer moet pitten, onze tactiek van Werner niet laten rijden is dus gelukt .
Ik heb de hele tijd 4de en 3de gereden en zag het gat zienderogen kleiner worden tov P2, en uiteindelijk gingen we allebei tegelijk de pits in. Door onze driver swap duurde onze pitstop langer en ondertussen is Kristof hard aan het jagen op P2.
2de gaan we niet worden want Jeffrey Ruskus is ons voorbij gevlogen, maar zonder lelijke dingen zijn we op weg naar een podiumplaats! Hadden we niet gedacht!
|
|
|
Post by Hill2button on Mar 21, 2010 0:05:12 GMT 1
1 uur te gaan, 2e, met Kiraly achter ons aan!
|
|
|
Post by Timpreza on Mar 21, 2010 0:39:47 GMT 1
Anticlimax... In mijn laatste stint pak ik een verloren plaats terug en liggen we 4e op een veilige afstand, en met net genoeg benzine om met 1 volle stint de race uit te rijden. Tom neemt over, rijd de pits uit en het noodlot slaat toe: een disco. Snel terug connectie gemaakt, maar weer een ronde en een positie verloren.
Tom doet zijn best en klimt vlug terug om de P4 terug te pakken. Met nog een uurtje te gaan heeft hij die bijna terug als de server ermee ophoudt. Baf... De 11u van Spa zijn een feit... 13e algemeen, 5e in klasse. Zonder die ene crash en disco gingen we 2e geworden zijn waarschijnlijk. Spijtig maar het was dikke fun. Proficiat aan iedereen die de finish gehaald heeft, vooral VRL Blitz die in hun debuut meteen naar een super 2e plaats rijden.
|
|
|
Post by Hill2button on Mar 21, 2010 0:41:28 GMT 1
Kleine correctie, 3e plaats na Simjunkies en Simracing for Holland. WOEHOE!!
|
|
|
Post by Mee on Mar 21, 2010 0:41:30 GMT 1
Zo... van een anti-climax gesproken. Met nog 45 minuten te gaan een servercrash, en het was gedaan.
Spijtig dat het niet een ronde eerder voorviel, of we waren 2de geweest .
Maar we zijn toch nog - buiten ieders verwachting - als 3de gefinished! In de qualy waren we amper 8ste en ook in de race reden we pas de 8ste snelste ronde, maar doordat we geen enkele keer hebben moeten escapen en altijd consistent snel waren hebben we (met een ronde voorsprong) er een 3de plaats van kunnen maken!
Niet slecht voor een team waarvan nog niemand een endurance heeft gereden! (de BES race was na een uur gedaan voor Werner en mij)
Smaakt naar meer, maar nu heb ik er toch effe genoeg van . En nu mijn polsen wat laten rusten, want na 5 uur tegensturen hebben ze er genoeg van .
Spijtig voor het VRL-Simracing 1 team trouwens, dat 2de had kunnen worden.
|
|
|
Post by Ben Cuypers on Mar 21, 2010 0:54:25 GMT 1
Idd een zeer spijtige zaak! We hadden nog een plaatsje kunnen goedmaken want ik had zin in men 3de stint! Maar het lot besliste anders en na 2 ronden was het al gedaan.
Onze race ging niet zoals gepland en da vind ik wel spijtig. Teveel escapes (5) disco (1) en problemen met een crashende pc doen niet veel goeds aan het resultaat. De pace was goed, maar consistent loont en dat mistte we.
Zoals Bart zegt, het was echt dikke fun, maar ik heb er even genoeg van nu.
Proficiat aan VRL-Blitz die a 'hack of a race' gereden hebben!
Spijtige zaak voor VRL1 waar er meer inzat, maar toch mooi na een laatste startplaats he!
|
|