|
Post by Obi-Jan on Mar 18, 2010 23:06:15 GMT 1
Godv... Klotegedoe. Ik kan mezelf wel tegen de muur kloppen. Achteraan dan maar... Direct al ne zware tegenslag. hihihi... noob.
|
|
|
Post by amdr on Mar 19, 2010 16:57:37 GMT 1
Ik vind het echt spijtig dat we niet mogen spectaten op de server. Dit is zo veel handiger als gewoon naar de livetiming te kijken Dan weet ge toch ong hoe alles is aan het gaan met de teammate/race. Nuja het is verbode dus we zullen ermee moeten leven
|
|
|
Post by k3vin on Mar 19, 2010 20:21:13 GMT 1
Is er ook geen live broadcast?
Ik zal in ieder geval supporteren voor alle vrl teams :-)
En via den Ben zal ik wel op de hoogte blijven!
|
|
|
Post by Arpé on Mar 19, 2010 20:26:35 GMT 1
ja echt belachelijk. Er is niets zo handig als iemand die samen met jou den boel in het oog kan houden en je kan verwittigen van eventuel inhaalmaneuvers of andere problemen. + als er iets misgaat met de rijder kan je het zien en goed voorbereid zijn op de gevolgen. Anyway, we zullen dan op da stom tv-ke moeten kijken naar de livestream naar wagens die vermoedlijk niet in onze categorie zullen zijn of toch niet veel te maken gaan hebben met onze eigen race. Serieuze ontgoocheling hier alleszins maar ja, zoals gezegd, niets aan te doen.
|
|
|
Post by Ben Cuypers on Mar 19, 2010 20:38:13 GMT 1
Idd! Zeer spijtige zaak. Zo weet ge heel de dag niks van uwe teammaat he. En via ts is ook storend om constant te vragen hoe het zit. En de start nie live kunnen zien. Haalt veel van het teamgevoel weg vind ik. Maarja, de race is in Spa en ik zit thuis he...
|
|
|
Post by Timpreza on Mar 20, 2010 3:00:55 GMT 1
Goh, dat was tijdens de 24u ook zo. Valt nog wel mee hoor, in't echt hebben ze ook maar de tv beelden, de timing, en de boordradio. Ze kunnen daar ook niet constant naast de piloot meekijken.
Er zijn dingen genoeg om je mee bezig te houden als je niet aan het rijden bent. Wij maken altijd dat er zeker 1 iemand 'engineer' speelt terwijl er 1 aan het rijden is. Je ziet niet wat de piloot ziet, maar je hebt wel veel meer info over de tussenstand in de race dan de piloot zelf, dus je moet die op de hoogte kunnen houden van het klassement als die daar om vraagt, en jij moet van de piloot tijdens het racen ook wat info doorkrijgen over de fuel levels enz. Je moet er zijn voor mekaar en dat maakt het een echt leuke teamsport.
|
|
|
Post by Rino on Mar 20, 2010 4:39:50 GMT 1
't is begrijpelijk dat ze de server zo min mogelijk willen belasten. Spijtig, maar liever zo dan veel servercrashes. Dit gezegt zijnde, SUC6 aan alle vrl deelnemers!
|
|
|
Post by Knarf on Mar 20, 2010 9:28:31 GMT 1
't is begrijpelijk dat ze de server zo min mogelijk willen belasten. Spijtig, maar liever zo dan veel servercrashes. Dit gezegt zijnde, SUC6 aan alle vrl deelnemers! Disconnecten en connecten belast de server een pak meer dan dat iedereen erop blijft imo.
|
|
|
Post by Obi-Jan on Mar 20, 2010 13:07:43 GMT 1
't is begrijpelijk dat ze de server zo min mogelijk willen belasten. Spijtig, maar liever zo dan veel servercrashes. Dit gezegt zijnde, SUC6 aan alle vrl deelnemers! Disconnecten en connecten belast de server een pak meer dan dat iedereen erop blijft imo. Dacht ik dus ook, maar ja... En bij echte races hebben ze minstens de positie van hun piloot op de baan via de telemetrie(zo niet van iedereen via de timing), Tim. En meestal nog meerdere TV feeds en (sommige teams) één of meerdere camera's op de wagen. Soit, ondertussen zijn we onderweg en ik zit hier nog op't werk... doe dat goed é mannekes!!
|
|
|
Post by Rino on Mar 20, 2010 15:26:21 GMT 1
Voila 1ste stint achter de rug. Was bijna al prijs in de warmup toen een GT2 bijna m'n achterkant verbouwde. In lap 1 spint vervolgens een DeTomaso 2 posities voor mij en told net achtermij weer de baan op. alweer heel close, en uiteindelijk haal ik ook nog de BMW in van Endurance Spirit. Van p9 naar p7 in de eerste ronde. i like. Dan nog een momentje gehad met het dubbelen. en dan vroeger dan verwacht moeten pitten voor banden en remmen. Meteen driverswap gedaan. Timpie heeft em nu de sporen en rijd mooi constant. Op p6. Opvallend weinig crashes in het veld voorlopig. Mooi
|
|
|
Post by Mee on Mar 20, 2010 16:25:40 GMT 1
Mijn eerste serieuze ervaring in het enduranceracen zit er op!
2 stints van elk 1u15 minuten; ik zag er eigenlijk tegen op maar het viel uiteindelijk nog wel mee.
We zijn na de kwalificaties vorige week vanop de 8ste plaats vertrokken, en in de eerste ronden kon ik mij al meteen opwerken naar de 6de plek. De BMW van Border Reivers voor mij was merkelijk sneller, en degenen achter mij waren trager, dus het beloofde een eenzame 2 uurtjes te worden.
De snelheid zat er erg goed in; de meeste rondjes waren lage 39'ers met om de 2 ronden ofzo een hoge '38, en dat voor 2u30 lang: de banden hielden het goed uit en ik ging pas pitten als het beste er van af was. Ik heb maar 2 momentjes gehad in mijn eerste 2 stints: - een Corvette die voor mij spint in de Radaillon, gelukkig koos ik de juiste kant - gras geraakt bij het remmen voor de Busstop met als gevolg dat ik een paar seconden vol opposite lock aan het schuiven was. Ik ben er uiteindelijk maar 4 seconden mee verloren Voorts geen enkele fout gemaakt, ik ben trots op mijn eigen!
Als 4de liet ik het stuur over aan Werner, die ondertussen - na een crash in Blanchimont - op de hielen wordt gezeten door een Pantera.
Het zit wel goed met ons; we moeten minder pitten dan de Pantera's en zo zouden we wel eens als 4de kunnen eindigen, maar 5de is zeker ook goed, met dank aan Border Reivers die er al 2 escapes op hebben zitten.
|
|
|
Post by amdr on Mar 20, 2010 16:39:49 GMT 1
Ik heb net men wagen aan Ben gegeven na een teleurstellende stint. De eerste stint was zeer goed, 1 maal zoals Bart aan de busstop wat te dicht bij het gras gezeten maar al bij al zeer mooi gereden. Na de pitstop ook weer 15rondjes zeer regelmatig gereden met een paar lage 39's tot lage 40's maar dan op lap 72 loopt alles mis. Bij de snelle linkse voor de busstopt zet ik hem tegen de muur waardoor ik moet escapen. Natuurlijk direct massaal veel plaatsen kwijt en om het goed te maken wou ik de wagen toch aan men teammates over geven met een iets hogere positie waardoor het in radaillon weer catastrofaal mis gaat. Heb de wagen nu aan Ben doorgegeven die toch ook direct in de lage 40's zit
|
|
|
Post by Timpreza on Mar 20, 2010 16:47:58 GMT 1
De eerste 2 stints achter de rug. Vanaf de achterkant van het veld met onze GT2 Porsche opgetrokken naar P2 in onze klasse. Dat viel beter mee dan verwacht, iedereen reed heel beschaafd. T'is een zalig gevoel om door zo'n gevarieerd veld te trekken, wetende dat je geen do-or-die actie kan plaatsen, maar dat iedereen mooi medewerking verleent. Wel in de eerste rondes een mooie salto gezien van Ricardo in Raidillon. Ik ben niet veel sneller dan de leidende GT2 Porsche. We doen wel langer met een tank dan de leidende Porsche, maar pitstops kosten niet zoveel tijd. maar nu zijn de gentlemen drivers van VRL1 aan het werk, en die gaan nu proberen constant en foutloos rond te rijden, so far, so good. 10e algemeen, en 3e in GT2. Ik hoop op probleemloze runs en een P3 eindplaats als we zo verder kunnen doen. Maar t'is nog vroeg.
|
|
|
Post by Webbienl on Mar 20, 2010 18:24:17 GMT 1
Even een verslagje
Voor de race lopen klooien met de livestream...alles klaar zetten, 2 weken geleden voor het laatst geoefend, plotseling hoor ik van Chris dat ze starten en dat ik als de wiedeweer op de server moet komen. Ik kom online en moet meteen wegrijden zonder me te hebben ingereden, een andere setup hadden we er ook nog eens ondergezet...
Eerste paar rondjes waren een drama, veel uitstapjes, geen gevoel in de auto , met als klap op de vuurpijl 2 keer over de kop in eau rouge, ik schoot naar buiten en raakte met mijn deur de muur net achter de curb...ik kon em gelukkig nog uit de andere muur houden. Enfin...shit happends
Van helemaal achteraan toen weer teruggeknokt naar p6, en daar rijden we nu nog steeds. Chris heeft zijn stint gedaan en Jan rijd nu...we zien wel waar we finishen
voor de ART LIVESTREAM !!! : www.livestream.com/simracer
|
|
|
Post by Arpé on Mar 20, 2010 18:29:58 GMT 1
Net mijn dubbele stint achter de rug met gemengde gevoelens. Voor te beginnen ben ik plots 3 to 4s per ronde trager dan in de testraces. Ik vermoed dat m'n stuur niet correct geconfigureerd staat want de auto voelt totaal anders aan. Soit, eerst effe eten en dan straks offline nog eens testen. Wat de race zelf betreft gaat het nog redelijk goed met ons. Ben op 2u30 maar 2 maal rond gegaan zonder ernstige schade als gevolg. Al bij al toch wel tevreden wat de lange stint betreft. Het was wel effe close bij de 2e spin aan de Source toen Kristof kwam aangereden. We hebben mekaar net kunnen ontwijken. Gelukkig!! Nu is Jan aan het stuur. Wordt vervolgd...
|
|