|
Post by Mee on Oct 2, 2011 15:38:45 GMT 1
Nog een nuttig en idee: Een grafiek met het percentage grip tov de temperatuur van de band. Kan dringen van pas komen. Dat is hier al eens gepasseerd. Het probleem is dat je wel de optimale temp kunt vinden, maar dan is er nog het volgende lijntje: GripTempPress=(2.50, 1.40, 1.00) // Grip effects of being below temp, above temp, and off-pressure (higher number -> faster grip dropoff) En dan is de vraag wat die waardes juist geven. Wat het waarschijnlijk zal zijn: Bij 1 is het gewoon een lineaire grip-dropoff. Maar hoeveel? Of is het zoals bij 2 (wat ik logischer vind) dat het eerder een kwadratische drop-off is? Ook hier weet ik niet hoe er kan berekend worden hoeveel % grip je hebt op bv 110° C. Ik zou dat misschien eens op het ISI-forum moeten vragen...
|
|
|
Post by Timpreza on Oct 2, 2011 17:39:05 GMT 1
Ik ben in ieder geval fan van nummerke 2. Ik zou der zo in willen knijpen. ;D
|
|
|
Post by Mee on Nov 1, 2011 0:15:15 GMT 1
Finale 1.3: mee.dommel.be/CarStat_1.3.rarHeel kleine wijzigingen tegenover de beta van een maand geleden, maar je download toch best deze versie. De extra bandengrafiek voor het ideale snijpunt te vinden zal voor 1.4 zijn...
|
|
|
CarStat
Jan 15, 2012 21:20:54 GMT 1
Post by Mee on Jan 15, 2012 21:20:54 GMT 1
Ik was van plan een CarStat 2.0 te maken zodat die ook bruikbaar zou zijn met rFactor 2, maar ik vrees dat dat niet gaat lukken . Voor rFactor 1 opende ik gewoon de losse files, las ik de juiste data uit en liet dat aan de gebruiker zien. Maar rFactor 2 werkt nu met hun packages, of beter gezegd: hun MAS-files. Als je een mod installeert plaatst die een aantal MAS-files in een "Installed" folder. Probleem: die MAS files vallen volgens mij enkel te openen met ISI's eigen MAS-viewer, en die werkt enkel GUI-gewijs en niet met console-commando's: moest dat wel zo zijn kon ik bv "extract file x uit mas-file y". Maar zelfs dat zou niet goed komen, want dan zou die elke mas-file van elke mod moeten uitpakken, enkel en alleen om de vehicle data uit te kunnen lezen. We gaan het dan over gigabytes hebben, goeie performance gaat dat niet geven dus. Maar daar zou wel een mouw aan te passen zijn (door de reeds ingelezen data bij te houden). Maar het is het automatisch extracten van de mas-files dat dus een pain in the ass is, en een horde waar ik momenteel vrees ik niet over kan springen . Een mogelijk alternatief: een online database/website aanleggen waar ik - na zelf manueel de mods te hebben uitgepakt - de cardata van alle auto's zou opzetten... Doenbaar? Eens over nadenken .
|
|
|
CarStat
Jan 15, 2012 21:42:51 GMT 1
Post by timothy on Jan 15, 2012 21:42:51 GMT 1
anders mss eens mailen naar ISI en vragen om toegang te krijgen tot die files??? Ge weet nooit hé
|
|
|
CarStat
Jan 15, 2012 21:51:57 GMT 1
Post by Cedric on Jan 15, 2012 21:51:57 GMT 1
Jammer Bart. Ik kan u natuurlijk niet dwingen om een online-database te maken maar ik denk da veel mensen er tevreden mee zouden zijn Het is natuurlijk wel verschrikkelijk veel werk om al die mods bij te houden, anhoewel, als je het enkel doet met de meer populaire zou dit toch nog kunnen meevallen?? Ik ben in ieder geval een intensieve gebruiker van Carstat (staat op mijn bureaublad ). Of anders idd eens mailen naar die mannen. Ge zou dus een soort van commando moeten typen dat die .MAS files automatisch geextract worden en dan werkt het? Versta ik het zo juist?
|
|
|
CarStat
Jan 15, 2012 22:13:45 GMT 1
Post by Timpreza on Jan 15, 2012 22:13:45 GMT 1
In't slechtste geval (voor u) zou zo'n database superhandig zijn voor de hele community. Maar ik zou daar niet te rap opspringen, misschien kan ISI daar nog een mouw aanpassen door die als daar genoeg vraag naar is.
|
|
|
Post by Mee on Jan 22, 2012 1:22:25 GMT 1
Net 6 uur aan een stuk geprogrammeerd . Gisteren de database ontworpen waar ik alle relevante data in op sla, en nu in 4,5 uur programmeertijd alle data uit de rFactor 2-bestanden gehaald en in de database gestoken. Met dank aan de code die ik voor CarStat 1 heb geschreven en die grotendeels zo te hergebruiken was. Dat was eigenlijk heel leuk . 4,5 uur lijkt veel maar het gaat dan ook over veel data: na rap te tellen gaat het over zo'n 60 verschillende waarden per auto! In't slechtste geval (voor u) zou zo'n database superhandig zijn voor de hele community. Maar ik zou daar niet te rap opspringen, misschien kan ISI daar nog een mouw aanpassen door die als daar genoeg vraag naar is. Ben er dus rap opgesprongen, maar tot nu toe heb ik nog geen verloren werk gedaan met dat in een database te stoppen. Met die grote modfiles zou de performance altijd slecht zijn tenzij ik de reeds gelezen data ergens weg schreef: een database maw . Nu ben ik stillekes begonnen aan een website die de ingevoerde data deftig uitleest en presenteert. Als dat allemaal deftig werkt zou ik ook een kleine applicatie kunnen schrijven die de lokale Manifest-filekes leest en daarmee automatisch naar de juiste website springt. Dan start de gebruiker - net zoals nu - lokaal CarStat, browsed naar zijn rFactor 2 folder (dat is misschien zelfs niet nodig) en hij is vertrokken. Lijkt mij wel een doenbaar systeem zo, er is juist internet nodig op die pc... zal wel lukken zeker? En ASP.NET webhosting, daar moet ik ook nog voor zorgen. En voor betalen. Maar als dat effectief genoeg wordt gebruikt moet dat met Google's AdSense wel terug te verdienen zijn...
|
|
|
CarStat
Jan 22, 2012 18:09:02 GMT 1
Post by Cedric on Jan 22, 2012 18:09:02 GMT 1
Nice Bart! Klinkt verschrikkelijk goed. Ik denk dat veel mensen blij gaan zijn als dit er komt
|
|
|
CarStat
Jan 22, 2012 19:11:35 GMT 1
Post by timothy on Jan 22, 2012 19:11:35 GMT 1
man i dont have a f****in clue wat gij allemaal aan zeggen zijt maar klinkt heel erg goed...
|
|
|
CarStat
Dec 30, 2012 20:49:27 GMT 1
Post by Mee on Dec 30, 2012 20:49:27 GMT 1
Nieuwe versie: www.carstat.net/CarStat/CarStat_1.4.rarVeranderingen: - Added "Tire temps" tab with a graph which shows the effect of being under- or over the optimal tire temperature. - See the pitstop times for making adjustments to the car. - Moved the graph-tooltips to the little "i" in the corners. - Export function to get a list of vehicles. - Extra setting: switch between °C en °F for temperatures. - Some smaller changes, like icons in the VEHicle Selector.
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 31, 2012 0:15:20 GMT 1
Mooi dat je de bandentemp/grip er in hebt gekregen!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
CarStat
Jan 23, 2013 19:51:55 GMT 1
Post by Deleted on Jan 23, 2013 19:51:55 GMT 1
Bart, ik heb hier een mod die wel werkt, maar waarvan CarStat geen .veh files kan lezen. Hij klaagt dat hij de engine file niet kan lezen. Kan ik dat op de een of andere manier debuggen?!
Voor de goede orde, geprobeerd met versie 1.4 (en ook nog even 1.3 om te zien of dat wat uitmaakte, maar nee dus).
|
|
|
CarStat
Jan 23, 2013 23:59:56 GMT 1
Post by Mee on Jan 23, 2013 23:59:56 GMT 1
Zou je die mod (al is het maar de veh-, hdv-, tbc- en engine file) eens door kunnen sturen? Liefst in dezelfde mappenstructuur als die waar ze in geïnstalleerd is. Veel debugmogelijkheid zit er niet in .
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 24, 2013 0:59:02 GMT 1
Die mod is van sim-racing.org en die moet je via SimSync downloaden. Ik heb dus geen ZIPje voor je. Ik heb de indruk dat je, vanuit de VEH file, niet goed alle search paths inleest maar aannames doet over de directorystructuur. De indeling van deze mod is wat anders:
Vehicles/ ..BES_SRW_2011/ ....GT3/ ......Teams/ ........Chevrolet_Corvette_GT3/ ..........122_VEracing/ ............*.dss files ..........GT3ML_122.veh ..........*.ini, *.gen, *.sfx, *.cam files ......Physics/ ........Chevrolet_Corvette_GT3/ ..........Z06.hdv ........*.ini, *.pm, *.tbc files
Die puntjes staan ervoor omdat het forum spaties opvreet! :)
Dat uitlezen van zoekpaden begint volgens mij al bij het lezen van de *.rfm van de series waar de auto's bijhoren, maar ik neem aan dat je dat voor CarStat al allemaal uitgezocht hebt. Volgens mij heeft ISI ook ergens een figuur waar al die relaties instaan.
Als het je helpt, wil ik je wel een set bestanden sturen (dan laat ik alle grote files, de textures en 3d objecten) wel weg). Stuur me dan even een mailtje, dan stuur ik 't gelijk daarheen (of ping me op Skype).
|
|