|
Post by Zwijger on Dec 24, 2009 9:41:46 GMT 1
En als je dan het gevonden resultaat zou kunnen afdrukken, zou ook leuk zijn. :-)
|
|
|
Post by Hill2button on Dec 24, 2009 9:43:28 GMT 1
En als je dan het gevonden resultaat zou kunnen afdrukken, zou ook leuk zijn. :-) Waar is dat goed voor?
|
|
|
CarStat
Dec 24, 2009 10:13:38 GMT 1
Post by Zwijger on Dec 24, 2009 10:13:38 GMT 1
Idd stom van mij, ik had nog niet door dat je carstat voor iedere wagen apart kunt opstarten en zo de wagens onderling vergelijken. Dus schrap de printfunctie maar Bart
|
|
|
CarStat
Dec 25, 2009 22:35:43 GMT 1
Post by Mee on Dec 25, 2009 22:35:43 GMT 1
Nieuwe versie staat online:
Je kan nu meerdere compounds selecteren om te laten zien in de grip/wear grafiek, maar de grootste toevoeging is tabblad "Tires 2": Daar kan je nu goed het verschil zien tussen de verschillende compounds ivm Wear, Heat en Grip. Het verschil is wel wat overdreven in de grafiek (de bars beginnen niet van 0), maar het geeft het verschil goed weer. Die grafiek ziet er knap uit, al zeg ik het zelf. Als je niet goed weet wat die grafieken juist zeggen; ga er met de muis op staan en lees de tooltip.
Het volgende dat op het schema staat is ongeveer hetzelfde als bij het tabblad "Tires 1", maar dan voor de upgrades voor de engine (zodat je kan zien wat het verschil tussen de verschillende upgrades is). Als dat af is en ik (of jullie) vinden geen bugs meer dan komen we dicht bij 1.0!
Een icoontje voor de .exe zou ook wel mooi zijn, maar ik heb geen idee hoe dat er moet uit zien.
|
|
|
CarStat
Dec 26, 2009 12:58:45 GMT 1
Post by Hill2button on Dec 26, 2009 12:58:45 GMT 1
Ik zou gokken dat je die waarden moet combineren met een grip-waarde. "Voor elke graad onder/boven de optimale temp moet je x aftrekken van de grip bij de optimale temp." Dat zou toch nog een interessante grafiek zijn. Die voorbeeldwaarde die je gaf geeft aan dat je, tov de optimale temp, beter een paar graden te warm, dan een paar graden te koud kan rijden.
|
|
|
CarStat
Dec 27, 2009 22:02:42 GMT 1
Post by Mee on Dec 27, 2009 22:02:42 GMT 1
Nieuwe versie staat online met de volgende veranderingen: - Bug opgelost die soms verkeerde engine data gaf, met dank aan Werner. - Nog een paar extra bugs gefixed. - Betere performance (enkel lichtjes merkbaar bij uitgebreide mods zoals CTDP's F1 mod) - "Base drag" statistiek toegevoegd bij "General car information". Zoals bij alles als je niet weet wat het wil zeggen: ga op de beschrijving staan en lees de tooltip. - Nieuwe grafiek toegevoegd die - van de verschillende compounds - de grip op een bepaald percentage wear laat zien. Bij de LMP's bv kan je daarmee zien dat de mediums meer grip hebben dan de hards zolang de mediums onder de 40% slijtage blijven. Again, met dank aan Werner . De feature waarmee je de verschillen tussen de verschillende engine upgrades kunt zien is ondertussen op de lange baan geschoven, dat is nog niet zo simpel als ik dacht.
|
|
|
Post by Mee on Jan 23, 2010 3:01:36 GMT 1
Vandaag een nieuwe (test)versie gemaakt: CarStat 1.1 beta. Veranderingen aan de vorige versie: - Small performance improvement - Minimum lifetime splitted in Average lifetime and Lifetime variance - You can select different engine upgrades now and see the effects on the graph or the changing statistics. - The Engine graph will not automatically rescale when selecting an other engine. Use the "Rescale" button to do it manually. Vooral puntje 3 is de grote nieuwigheid, voel u vrij om dat uit te testen en er feedback op te geven. Ik ben er best trots op, want er is serieus wat werk in gekropen om ervoor te zorgen dat dat voor (bijna) alle mods werkt: veel mods gebruiken andere manieren om hun engine upgrades te implementeren. Vooral Peter Raemen zijn mods waren ambetant . Wat ik nog er ga insteken voordat 1.1 af is is een optie waarmee je de locatie van de verschillende .veh files kunt opslagen in één bestand. Als dat bestand dan daarna wordt ingelezen moet CarStat niet meer eerst heel uw rFactor folder doorzoeken, wat bij heel grote rFactor-installaties op trage pc's lang kan duren. Bekijk het als een soort cache.
|
|
|
CarStat
Jan 23, 2010 19:22:13 GMT 1
Post by Mee on Jan 23, 2010 19:22:13 GMT 1
|
|
|
CarStat
Jan 23, 2010 20:05:30 GMT 1
Post by Knarf on Jan 23, 2010 20:05:30 GMT 1
CarStat niet meer eerst heel uw rFactor folder doorzoeken, wat bij heel grote rFactor-installaties op trage pc's lang kan duren. Bekijk het als een soort cache. Als ik me goed herinner bestaat er zo een bestand in rFactor zelf. Ik weet dat er vroeger eens een programma was 'modswapper' ofzo. En dat ging ook tergend traag omdat die heel die rF folder zat in te lezen. Ik weet nog dat ik toen dacht van 'waarom lezen die dat gewoon niet op die manier uit' ofzo...
|
|
|
CarStat
Jan 23, 2010 23:20:05 GMT 1
Post by Mee on Jan 23, 2010 23:20:05 GMT 1
KnownRFMs.ini in uw UserData folder? Dat zijn enkel de rfm's en daar ben ik niet veel mee.
|
|
|
CarStat
Jan 27, 2010 11:12:42 GMT 1
Post by Timpreza on Jan 27, 2010 11:12:42 GMT 1
Ik krijg een error bij Carstat als ik de Enduracers veh's wil inladen.
"Error whlie loading files: Engine file not found. Try antorher vehicle. bij CarStat.CarStat.loadFiles(Boolean newfile)"
|
|
|
CarStat
Feb 13, 2010 22:35:45 GMT 1
Post by Mee on Feb 13, 2010 22:35:45 GMT 1
2 kleine updates gedaan: - Bij ingewikkelde mods (zoals CDTP's F1 2006 mod) is de performance veel beter geworden. - En een heel belangrijke voor ons voor volgend seizoen: bij de Endurance Series mod gaf CarStat dezelfde bandeninfo voor de supersofts en gewone softs. Dat is met de nieuwe versie opgelost: mee.dommel.be/CarStat_1.1.rar
|
|
|
CarStat
Feb 13, 2010 23:55:11 GMT 1
Post by donshere on Feb 13, 2010 23:55:11 GMT 1
2 kleine updates gedaan: - Bij ingewikkelde mods (zoals CDTP's F1 2006 mod) is de performance veel beter geworden. - En een heel belangrijke voor ons voor volgend seizoen: bij de Endurance Series mod gaf CarStat dezelfde bandeninfo voor de supersofts en gewone softs. Dat is met de nieuwe versie opgelost: mee.dommel.be/CarStat_1.1.rarHeb die versie gedownload en krijg de volgende error als ik een Radical wil checken.
|
|
|
Post by Mee on Feb 14, 2010 1:33:07 GMT 1
Fixed, bedankt om het te melden!
|
|
|
CarStat
Mar 15, 2010 10:04:12 GMT 1
Post by PhilipDC on Mar 15, 2010 10:04:12 GMT 1
Ik wil carstat downloaden, maar de link werkt niet.
|
|