|
Post by Nolle on Mar 3, 2008 19:47:00 GMT 1
ik heb dat ondertussen ook al gewijzigd naar de "E" toets... en als ik Frank goed begrijp : we joinen vòòr de race en blijven online , diegene die als 1ste piloot start en dus ook de qual/opwarming doet doet zijn ding en de 2de piloot blijft gewoon in de pit , als er moet overgenomen worden spreken de beide piloten af , de 2de piloot wordt "spectator" , de 1ste piloot rijd de pit binnen en de 2de plioot krijgt een tellertje te zien wanneer het zijn beurt is om te rijden ? of zie ik nog iets over het hoofd ?
|
|
Noid
Newbie
Noid
|
Post by Noid on Mar 3, 2008 20:25:47 GMT 1
@ Nico: Mag ik jouw naam invullen bij ons Team VRL als teambaas? Sorry Tim, ik ga dit helaas niet in handen kunnen nemen. Ben de laatste dagen niet op internet geweest, en je ziet nu al wat er op korte tijd verandert. Veel teams zijn al gevormd en ingeschreven, veel wagens zijn al gereserveerd. ikzelf ga amper tijd hebben om te oefenen, laat staat om er nog beheer van teams bij te nemen. Ik doe waarschijnlijk niet eens mee aan de race (ga misschien wel een paar testrondjes draaien door de week). Dus, ipv er niks van te bakken, laat ik het liever aan iemand met meer tijd. Nico.
|
|
|
Post by Knarf on Mar 3, 2008 20:51:53 GMT 1
ik heb dat ondertussen ook al gewijzigd naar de "E" toets... en als ik Frank goed begrijp : we joinen vòòr de race en blijven online , diegene die als 1ste piloot start en dus ook de qual/opwarming doet doet zijn ding en de 2de piloot blijft gewoon in de pit , als er moet overgenomen worden spreken de beide piloten af , de 2de piloot wordt "spectator" , de 1ste piloot rijd de pit binnen en de 2de plioot krijgt een tellertje te zien wanneer het zijn beurt is om te rijden ? of zie ik nog iets over het hoofd ? De ultra-korte samenvatting : - De piloot die het stuur gaat overnemen
- Als hij nog niet op de server zit joined hij de server. Je kan een gesloten sessie joinen door spectator aan te vinken in het join menu
- Neem de auto die je wilt overnemen in beeld (met de + en - knoppen kan je switchen naar alle auto's)
- Wordt 'passenger' van de auto. Default is dit knop P, maar in alle documentatie staat knop E (je kan deze knop mappen). Je kan deze knop uiteraard mappen naar wat je wilt in rFactor (ook naar een knop op je stuur ofzo).
- Er verschijnt een melding dat je nu passagier bent van de auto. De rijdende piloot krijgt de melding dat jij een passagier bij hem bent geworden.
- Op het moment dat de andere piloot pit verschijnt er een chatmessage dat je binnen de x aantal seconden de controle zal overnemen. Dit tellertje zal aftellen tot 0. Als het 0 is vertrek jij gewoon met de auto.
- De piloot die momenteel raced en het stuur wil overgeven
- Je rijdt rond met de auto
- Je roept je teammaat op met teamspeak dat je weldra gaat pitten. Je teammaat beslist dan van 'passenger' te worden van jou wagen.
- Er verschijnt een chatmessage dat je teammaat passagier is geworden in je auto
- Druk op de knop om je pitcrew te roepen. Het pitmenu verschijnt
- In het pitmenu staat een item 'Driver'. Ga erop staan en verzet dit naar de andere piloot. (mogelijk via de pijltjestoetsen)
- Zodra je in de pit stopt verschijnt een kader dat de andere piloot het stuur zal overnemen
Opmerking: Zorg ervoor dat je alle 2 de voor u correcte setup hebt geladen (Assign die setup als je default setup via de Assign knop in de garage). Iedere piloot rijdt men zijn eigen setup. De piloot die de pit inrijdt bepaald hoeveel er getankt zal worden, deze moet dus zien dat dit correct staat in het pitmenu. Het ziet er ingewikkelder uit dan het is. Test het gewoon een paar keer en je zal zien dat dit geen enkel probleem vormt.
|
|
|
Post by Petrol on Mar 3, 2008 21:10:36 GMT 1
Ik denk dat de regels zo gaan zijn dat iedereen met dezelfde setup moet rijden. Zorg er dus voor dat degene die start de juiste setup heeft want nadien worden de setup settings niet meer veranderd (behalve misschien steering lock en zo).
Blijf ook van uw clutch pedaal terwijl de driver swap bezig is, daar hebben we ooit een bug mee ondervonden.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 3, 2008 21:27:32 GMT 1
Ik denk dat de regels zo gaan zijn dat iedereen met dezelfde setup moet rijden. Zorg er dus voor dat degene die start de juiste setup heeft want nadien worden de setup settings niet meer veranderd (behalve misschien steering lock en zo). Blijf ook van uw clutch pedaal terwijl de driver swap bezig is, daar hebben we ooit een bug mee ondervonden. Vind ik wel ok! Dat heeft het tikkeltje meer realiteit! En ook de moeilijkheid om beide piloten evensnel te laten zijn met dezelfde setup! Je gaat dingen moeten overleggen en zo, echt prima!
|
|
|
Post by Knarf on Mar 3, 2008 22:27:45 GMT 1
Iedereen rijdt met zijn eigen setup staat in de regels (ik was er ook een beetje verbaasd over maar Marcel zei me gisteren dat het zo in de regels staat op de BES website en dat is idd het geval).
|
|
|
Post by Webbienl on Mar 3, 2008 22:44:24 GMT 1
In het echt kunnen ook minimale aanpassingen aan de auto worden gedaan ( spoilers voor en achter ) volgens mij....
|
|
|
Post by Hill2button on Mar 3, 2008 22:45:54 GMT 1
In het echt kunnen ook minimale aanpassingen aan de auto worden gedaan ( spoilers voor en achter ) volgens mij.... Zoals je zegt, aanpassingen in de marge. Endurance wil nu eenmaal zeggen dat je compromissen moet sluiten in setup.
|
|
|
Post by robin on Mar 3, 2008 22:46:03 GMT 1
Klopt, maar in het echt heeft iedereen het zelfde stuurtje en pedalen, en voor ons kan dat aanzienlijk verschil maken.
|
|
|
Post by Petrol on Mar 3, 2008 22:52:21 GMT 1
We hadden afgesproken dat de setups per team hetzelfde moesten zijn. Zaken als Steering Lock en Brake Balance bleven vrij omdat dat kan afhangen van uw controllers.
edit: wie heeft de regels dan veranderd?
|
|
|
Post by Knarf on Mar 4, 2008 10:13:04 GMT 1
Ik weet dat er al teams zijn samen gesteld met in het achterhoofd dat ze met verschillende setups mogen rijden. Bepaalde piloten zouden nooit zijn samen geteamed met anderen als ze wisten dat ze met elkaars setup moesten rijden. Het is dus te laat om dat nu nog te veranderen (imo).
Wie dat heeft aangepast weet ik ook niet (ik weet ook niet of het er altijd zo heeft gestaan in de regels)...
|
|
|
Post by Nolle on Mar 4, 2008 11:19:59 GMT 1
Ik weet dat er al teams zijn samen gesteld met in het achterhoofd dat ze met verschillende setups mogen rijden. Bepaalde piloten zouden nooit zijn samen geteamed met anderen als ze wisten dat ze met elkaars setup moesten rijden. Het is dus te laat om dat nu nog te veranderen (imo). idd , zeker bij Philip en mezelf , zijn setups zijn voor mij als basic oké , mar ik moet er toch nog veel aan veranderen om die naar mijn rijstijl toe aan te passen... en nu lees ik plots dat we één en dezelfde setup moeten bezigen ? hopelijk wordt het weer geen affaire zoals bij vele mods in de VRL , dat die of deze iets vind dat niet goed is en dan gaat met "aanpassingen" of "updates" doorvoeren...... dus : zo vlug mogelijk definitief reglement en definitieve versie voor mod en track gewenst
|
|
|
Post by Timpreza on Mar 4, 2008 13:36:10 GMT 1
Ik heb die regel aangepast na een gesprek met Marcel. Voor mij mocht het in eerste instantie zo realistisch mogelijk. Met dezelfde setup dus, maar dan neem je het risico dat je sommige mensen in de problemen brengt. Als mensen met een setup moeten rijden waar ze geen weg mee kunnen word dat zelfs gevaarlijker. In de meeste gevallen weet je zelfs niet op voorhand of je overeen zult komen met de setups van je teammaat, dus teams kunnen in de problemen geraken als blijkt dat ze niet overeen komen met hun teammaat. Voor de minste problemen heb ik dat dus na overleg met Marcel veranderd zodat iedereen met zijn eigen setup kan rijden.
|
|
|
Post by Nolle on Mar 4, 2008 15:06:02 GMT 1
aha das goed nieuws , dus elk kan met z'n eigen setup rijden , super
|
|
|
Post by Petrol on Mar 4, 2008 20:01:20 GMT 1
idd , zeker bij Philip en mezelf , zijn setups zijn voor mij als basic oké , mar ik moet er toch nog veel aan veranderen om die naar mijn rijstijl toe aan te passen... en nu lees ik plots dat we één en dezelfde setup moeten bezigen ? hopelijk wordt het weer geen affaire zoals bij vele mods in de VRL , dat die of deze iets vind dat niet goed is en dan gaat met "aanpassingen" of "updates" doorvoeren...... dus : zo vlug mogelijk definitief reglement en definitieve versie voor mod en track gewenst Nolle, ge moogt toch eens ophouden met die blijvende insinuaties. En wat ik vind over die onaangekondigde regelaanpassingen achteraf, daar heb ik over gepost in het admin forum.
|
|