|
Post by Timpreza on Feb 5, 2006 19:23:03 GMT 1
Zoals je kan zien zijn er op de VRL site her en der een paar discrete reclamebanners bijgekomen. Het principe is simpel: Ik stel op mijn site wat ruimte beschikbaar via Google Adsense. Google verkoopt die advertentieruimte aan adverteerders. Ik krijg een procentje van het aantal clicks op die banners. Ik doe dit om te compenseren voor de kosten die ik heb aan de domeinnaam en de webruimte. Er is niets van popups of andere zever, als je op 1 van de advertentielinks klikt kom je op een (propere) site terecht van een winkel die via Google advertentieruimte gekocht heeft. Google controleert alles tegen allerlei valse praktijken. Ik ga hier zeker niet miljonair mee worden, maar ik doe het liever op deze manier dan dat ik jullie om een kleine bijdrage zou moeten vragen. Winst ga ik er zeker niet mee maken, en dat is ook niet mijn bedoeling. Als iedereen dus regelmatig eens op een banner op www.vrl-simracing.be/ kan klikken dan steun je de VRL in zijn voortbestaan.
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 5, 2006 19:29:56 GMT 1
Btw, die op het forum, daar verdien ik niets op, die gaan naar Proboards, ge moogt daar ook op klikken van mij, maar daar heeft de VRL niets aan.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 9, 2006 17:58:58 GMT 1
Nieuwe activiteit in mijn agenda genoteerd: "Elke dag een uurtje op de adds klikken" ;D
|
|
|
Post by Knarf on Feb 9, 2006 21:38:33 GMT 1
Dat moogt ge absoluut nie doen Gianni. Google checked op 'illegale' clicks (waaronder robot clicks, snelle clicks na elkaar, clicks door de publisher zelf, ...).
Dus gewoon soms eens klikken als ge een verslag hebt gelezen ofzo.
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 10, 2006 13:22:02 GMT 1
Idd, een paar klikjes per dag is meer dan genoeg, en dan nog niet te snel achter mekaar. Ik heb hier een paar dagen waar blijkbaar massaal is geklikt, (meer kliks dan pageviews) en die betalen slecht.
|
|
|
Post by Knarf on Feb 10, 2006 13:29:36 GMT 1
Dat is nog niet echt het grote probleem. Het grote probleem is dat ge ne mail krijgt van google ivm ongeldige clicks en dat ze u van adsense hebben afgezwiert, en dat uw tot nu toe verworven geld terug naar de betrokken partijen vloeit.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 11, 2006 18:14:01 GMT 1
Ok.. een paar klikjes nu en dan dan
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 11, 2006 20:08:27 GMT 1
Dat is nog niet echt het grote probleem. Het grote probleem is dat ge ne mail krijgt van google ivm ongeldige clicks en dat ze u van adsense hebben afgezwiert, en dat uw tot nu toe verworven geld terug naar de betrokken partijen vloeit. Godver, is al gebeurd blijkbaar. We zijn ervan gezwierd. Zijn hier alternatieven voor?
|
|
|
Post by Pe on Feb 11, 2006 20:22:40 GMT 1
zoals je zelf al eerder zei. Lidgeld vragen. Ik zou er niet veel problemen mee hebben. Welke hobby is tegenwoordig nog gratis ? Tuurlijk that's just me. Mss denken anderen er anders over.
|
|
|
Post by Knarf on Feb 11, 2006 20:44:46 GMT 1
De miserie is da ge eraf van wordt gezwiert zonder dat ge er zelf veel aan kunt doen (tenzij ge er zelf volle bak op klikt).
Ik vond het al verdacht dat ik plots 4000 paginabezoeken had gehad en 2 dagen later had ik zo ne mail in de bus. Wel klote want ik had al $80 gespaart.
Het is dus niet echt een probleem om een zogenaamde robot te maken die automatisch klikt op zo iemand zijn google-ads die ge niet kunt hebben zodat die er ook vanaf gezwiert wordt...
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 11, 2006 21:17:59 GMT 1
Jup Frank, ik zat hier aan een kleine 40$ na een week en het is echt rot om dan zonder enige waarschuwing ervan gegooid te worden zonder dat je er eigenlijk zelf iets aan kunt doen. Ik heb het gevoel alsof ze eens goed met mijn kloten gerammeld hebben. Ik had op de drukste dag misschien rond de 150 kliks of zo, als je door zo'n klein aantal er al vanvliegt... Ze mogen dan op het minst een waarschuwing geven, en dan nog, wat kan ik er dan aan doen. Yahoo zou binnenkort met een altneratief afkomen. Misschien proberen we dan nog eens.
|
|
|
Post by jansongpl on Feb 11, 2006 21:20:38 GMT 1
Ik sluit mij aan bij Pé ! Ik heb Tim reeds al een paar keer gezegd dat ik gerust een duit in het zakje wil doen om te helpen en ik denk dat de meeste van ons daar wel hetzelfde over denken. Ik had nochtans ook al enkele malen naar die ads geweest als ze tenminste niet constant dezelde hebben. De LPGdokter en die racecursus op assen, enz... Soms zit er al eens iets intersants tussen. Toch zitten die ads er nog op !!
|
|
|
Post by Obi-Jan on Feb 12, 2006 0:16:46 GMT 1
Zonder zwans: wat kost die hosting? -we delen dat gewoon onder een paar man en dat is dat.
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 12, 2006 9:32:10 GMT 1
T'is rond de 100€ per jaar. Als we met 20 man elk 5€ per jaar geven is dat al effen hoor. Ik wil niet met een vaste inschrijving werken, maar we kunnen misschien wel een jaarlijkse rondvraag doen aan de actieve leden om vrijwillig 5€ te storten. We zijn met meer dan 30 man dus, als de helft al bereid is om iets te storten dan zou ik al content zijn.
|
|
|
Post by jansongpl on Feb 12, 2006 9:42:15 GMT 1
Misschien eens een vrijblijvend mailke rondsturen met het rekening nummer. Ik denk niet dat hier mensen zijn die de 5 € niet zullen willen lossen.
Of je kan dat ook via paypal donations doen zoals de site van trackdatabase. Ik weet wel niet hoe dat werkt maar ik vermoed dat je dan wel via een account moet werken (diegene die stort).
Ik heb er een jaar geleden al eens 10$ gedoneerd via paypal. Had al tientallen tracks gedownd en dat was zeker nog geen halve $ per track voor die mens zijn goed werk.
|
|