|
Post by Knarf on Feb 12, 2006 11:14:42 GMT 1
|
|
randy
Rookie VRL'er
|
Post by randy on Feb 12, 2006 11:54:14 GMT 1
Hallo
U mag gerust uw rekening nr sturen;dan stort ik mijn bijdrage
groetjes
|
|
|
Post by Pe on Feb 12, 2006 12:01:24 GMT 1
Voor mijn part storten we zelfs 10 euro. De overschot van het geld kan altijd naar een evenement gaan zoals de karting vorig jaar. Ik heb al iets gehoord dat er in de zomer weer iets gepland is. En wees eerlijk.. 10 euro per jaar. dat is zo goed als gratis vind ik
|
|
|
Post by Hill2button on Feb 12, 2006 15:35:51 GMT 1
Ik zou toch een paar zaken willen bijdragen tot deze discussie Eerst en vooral heel dat verhaal van die reclamebanners. Bij mij ging het zo: ik open de VRL site en zie die banners opeens staan, het eerste wat door mijn hoofd schoot was: "iemand heeft de site gekraakt en daar wat reclame op gepoot als voetdruk van zijn actie". Ik stuur dus een direct een msn bericht naar Tim om dat te melden... enfin Uit puur cosmetisch opzicht vind ik het lelijk en het zet precies een lelijke plakker op de mooie VRL site. Dan, het hele verhaal van "wat gaat ons dat allemaal opbrengen" en "die smeerlappen zijn met mijn geld weg". (allez, beetje overdreven) Kijk, bij Google zijn ze ook niet dom. Zij verkopen reclameruimte aan bedrijven, zoeken sites voor die op te zetten en ze betalen die sites dan een (kleinere) bijdrage voor die ruimte. Zo proberen ze winst te maken. Belangrijkste punt in online-reclame is de betrouwbaarheid van de 'kliks'. Ze houden statistieken bij van wat een betrouwbare klik is. Google stelt statistieken op van de gemiddelde click through rates. Bijvoorbeeld één click per 500 bezoekers. Op basis van die cijfers kunnen ze alles beginnen vergelijken en zo fraude opspeuren omdat er gewoon te veel kliks per pageviews zijn geweest. Frank spreekt van een robot om iemand iets te lappen, dat kan, maar voor de VRL was het toch anders denk ik. Laat ons nu eerlijk zijn, 40 dollar op 2 weken? Niets voor niets he... Ik citeer : "Als iedereen dus regelmatig eens op een banner op www.vrl-simracing.be/ kan klikken dan steun je de VRL in zijn voortbestaan." Voila, door die post alleen al zijn er veel meer clicks per pageview geregistreerd dan wat normaal is. Velen hebben eens op een banner geklikt om de VRL te steunen, als die banner op een andere site had gestaan hadden ze daar nooit op geklikt. Dit forum heeft dezelfde reclame, hoeveel onder jullie hebben er al gebruik van gemaakt? Ik wil maar zeggen, google beschermt zichzelf tegen fraude, en (volgens mij) moeten we eens de hand in eigen boezem steken en realiseren dat die 40 dollar eigenlijk toch oneerlijk verdiend waren. Imo valt er met internetreclame alleen iets te verdienen als je het op een heel grote site kan zetten, die een paar duizend bezoekers per dag trekt. De VRL site is daar gewoon te klein voor. Over de donaties dan: Prachtig idee! Een link op de site naar paypal + overschrijving en mss een vermelding op het forum. Mits er goed over nagedacht wordt natuurlijk. Er wordt gesproken over 100 euro per jaar, maar is dat eigenlijk niet veel te veel? Kunnen we voor die prijs geen extra's krijgen? Zoals een online hd die voor de leden toegankelijk is ofzoiets? (ik verzin maar wat) Je kan dat geld dan gaan gebruiken om bepaalde kosten te dekken, en de link eventueel weghalen als er voor dat jaar genoeg geld is opgehaald. Of, als er winst gemaakt wordt kan die naar iets anders gaan, T-shirts drukken, mss investeren in een kartingrace, of een LAN-event (wordt het niet eens tijd dat we dat doen?). Ik wil gerust 10 euro schenken, no problem!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 12, 2006 16:23:27 GMT 1
/me scandeert Lan-event!Lan-event ! ;D Ik wil ook wel bijdragen, van het moment dat ik die mogelijkheid heb.
|
|
|
Post by jansongpl on Feb 12, 2006 17:17:51 GMT 1
kan iemand eens meer info geven over het lan event !
|
|
|
Post by Pe on Feb 12, 2006 17:56:03 GMT 1
Je kan de hand in eigen boezem steken Werner.. maar ik vindt dat dit hele zooitje stinkt.
Google geeft Tim de mogelijkheid om wat geld terug te verdienen met die reclame op zijn site te zetten. Ik weet niet hoeveel dat is per click, maar ik vind 40 dollar op 2 weken op een site waar toch redelijk wat volk komt eigenlijk helemaal niet zo overdreven veel. Toegegeven, normaal zal ik nooit op reclame klikken, maar omdat Tim het vroeg heb ik het deze keer wel gedaan. Niet overdreven, ik denk een click of 3, mss 4. Waar ik op geklikt heb heb ik ook daadwerkelijk gelezen. Er stonden wel interessante dingen tussen.
Net als deze reclame op vrl site had Frank ook wat reclame op zijn webspace staan. Ook daar heb ik van gelezen. Niet in het minste omdat Yarno nu eenmaal mijn neefje is natuurlijk. Maar ook daar niet overdreven, een klik of 3.
Volgens mij speelt google hier een smerig spelletje. Zij ontvangen geld voor reclame op deze sites te mogen zetten, en als het tijd is om te betalen zeggen ze gewoon dat je te veel clicks hebt gehad krijg je geen geld. Mss zal nonkel google dat geld dan ook wel teruggeven aan de betrokken bedrijven maar hierover heb ik mijn grote twijfels. Die bedrijven hebben hun reclame gehad. Google is zijn belofte aan hun nagekomen.
Als ze het echt eerlijk wilden spelen zou je eerst wel een waarschuwing krijgen. Zo gewoon een mailtje in je bus dat je niets ontvangt is gewoon een bewijs dat het hun enkel te doen is om hun zakken te vullen. De wereld draait gewoon om geld, hoe erg het ook is. De praktijken die sommige mensen tegenwoordig uitvinden om aan geld te raken zijn gewoon ongelooflijk.
In elk geval. Het op reclame banners clicken heb ik nooit geleerd, en nu het al afgeleerd voor ik het ooit zal leren lol. Ik zal met alle plezier een bijdrage storten. Veel liever dan nog ooit op zo'n banner te klikken.
|
|
Jos Belgium
Experienced VRL'er
Stijn Wauters
|
Post by Jos Belgium on Feb 12, 2006 18:05:38 GMT 1
Die hosting, is dit voor de lfs servers, of alleen voor de website? Voor webhosting moet je anders es zien op cheapass.be. Ik heb daar mijn webdomein draaien (juist aangekocht, betaald via gsm) voor maar 16 € voor een heel jaar. Als je lfs servers wil draaien, dan denk ik dat je het goeiekoopst af bent met een breedband internet abonnement. Edpnet biedt op dat gebied op dit moment een heel goede en goeiekope oplossing, je moet maar eens kijken op hun website: www.edpnet.be. (6mbit/s download, 640 kbit/s upload, 20gb vaste bandbreedte, uitbreidbaar naar 100 gB, nog geen 30 €/maand, wel via adsl).
|
|
|
Post by Knarf on Feb 12, 2006 18:47:12 GMT 1
- Paypall : Is het niet eenvoudiger als Tim 1 maal per jaar gewoon zijn rekeningnummer doormailt naar iedereen ipv dat gedoe met paypall en visa enzo?
- Stijn : Het gaat enkel over de website. Dat is dus mysql en PHP4 (en mss nog iets meer ook). Op die cheapass zouden we dus al met een abonnement van 5€/jaar toekomen. Ik weet wel nie wa versie van PHP die daar doen enzo. Deze webhoster zal ongetwijfeld beter (stabieler+sneller) zijn maar misschien een beetje overkill voor de VRL.
|
|
Jos Belgium
Experienced VRL'er
Stijn Wauters
|
Post by Jos Belgium on Feb 12, 2006 19:16:34 GMT 1
Ik heb zelf volgende formule genomen: domeinnaam: 8€/jaar (stijnwauters.be) hosting 'Arse Plus' * 40MB diskspace * PHP support * 2 MySQL databases * 10 mailboxen (POP3 en webmail) * 3GB dataverkeer/maand * 2 subdomeinen * 1 mailinglist * Plesk control panel Prijs: 5€/jaar incl BTW! Daarnaast nog een extra pakket van 100 mb webspace voor 3€/jaar totaal= 16 € Dit alles aangevraagd, geregistreerd en betaald op nog geen kwartiertje tijd. Betaling gedaan via sms (je stuurt een code naar hun nummer met het aantal credits, je krijgt credits/4 aantal sms'en terug, en betaald). Be domeinen zijn direct toegankelijk. Ik kon al na 5 min direct surfen naar mijn url. voor phpinfo: www.stijnwauters.be/phpinfo.phpAls je nog andere info wil, don't hasitate to ask.
|
|
|
Post by Knarf on Feb 12, 2006 19:21:50 GMT 1
Dju voor mij : PHP4 :-(
Jochei voor de VRL : PHP4 :-)
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 12, 2006 19:30:26 GMT 1
Ik zit er ook niets mee in om een bijdrage te doen....
vr gr
|
|
|
Post by Hill2button on Feb 12, 2006 21:26:49 GMT 1
Die hosting, is dit voor de lfs servers, of alleen voor de website? Voor webhosting moet je anders es zien op cheapass.be. Ik heb daar mijn webdomein draaien (juist aangekocht, betaald via gsm) voor maar 16 € voor een heel jaar. Als je lfs servers wil draaien, dan denk ik dat je het goeiekoopst af bent met een breedband internet abonnement. Edpnet biedt op dat gebied op dit moment een heel goede en goeiekope oplossing, je moet maar eens kijken op hun website: www.edpnet.be. (6mbit/s download, 640 kbit/s upload, 20gb vaste bandbreedte, uitbreidbaar naar 100 gB, nog geen 30 €/maand, wel via adsl). Wow! Jammer dat mijn Skynet abo in November is opgestart...
|
|
|
Post by Knarf on Feb 12, 2006 22:00:42 GMT 1
Seg Stijn, weet ge toevallig ook niks zo afgrijselijk goedkoop ma dan met PHP5 ondersteuning.
Voor rFactor-report zou ik met da abo van 1€ al toekomen (aangezien achter rFactor-report geen DB zit), maar ik heb PHP5 nodig daarvoor.
|
|
Jos Belgium
Experienced VRL'er
Stijn Wauters
|
Post by Jos Belgium on Feb 12, 2006 22:38:16 GMT 1
vraagje... waarom php5?
|
|