|
Post by Knarf on Jun 9, 2007 13:53:25 GMT 1
Oké beta 3 staat online en werkt bij Nico (performant op 2de scherm) : users.pandora.be/riptor/rfactor/beta3.rarInstallatieinstructie's : - Installeer Java1.6 - Installeer GTK+ 2 runtime : gimp-win.sourceforge.net/stable.html- !!!!! Ga naar waar ge GTK hebt geinstalleerd bv "c:\Program Files\Common Files\GTK\2.0\bin". Kopieer daar het bestand libpng12.dll naar libpng.dll (in dezelfde directory) !!!!! - Download de beta 3 : users.pandora.be/riptor/rfactor/beta3.rar en pak die ergens uit (moet niet in rFactor) - In de beta 3 zit een mapje Plugins met daarin rDisplay.dll. Die dll moet ge plaatsen in rFactor\Plugins - In de beta 3 zit ook een mapje cfg met daarin config.xml. Open dat met kladblok ofzo en zet het path naar rFactor correct. - De max_ zaken in de config dienen voor uw gauges in te stellen. Die werken in % en ik doe huidige waarde/max_ om aan het percent te komen. Die zaken staan goed voor F-BMW - Ge kunt ne aparte skin maken en in de cfg het path aanpassen naar uw skin dir - In mijn voorbeeld skin gebruik alles wat er momenteel is behalve dialwater en dialoil, die zouden ook moeten werken als ge ze toevoegd in de skin. In de 1ste post van deze thread staat nu een screenshot van de beta3...
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 9, 2007 14:00:10 GMT 1
Kan je een PDA als 2e scherm gebruiken?
|
|
|
Post by Knarf on Jun 9, 2007 14:20:41 GMT 1
Via omwegen gaat dat zeker, in die rsc thread doen ze van die zaken met dat flash ding. Het ding zelf laten lopen op een pda zal wel wat werk met zich meebrengen. Denk niet dat GTK op een pda te draaien is.
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 9, 2007 15:16:34 GMT 1
Xubuntu gedownload en iso op cd gezet.
Geboot op de mac, alles loopt goed tot het installeren van het basissysteem:
- Waarschuwing : file:///cdrom/pool/main/p/perl/perl-base_5.8.7-10ubuntu1_powerpc.deb was corrupt
- Waaschuwing: couldn't download package perl-base
- Debootstrap-waarschuwing
- Etc etc
En zo eindigen mijn pogingen tot Linux installeren keer op keer, met om het even welk systeem.
Waarom wil dit zogenaamde stabiele superos nu eens niet gewoon werken?
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 9, 2007 15:21:12 GMT 1
Iso gisteren gedownload en vandaag aan 4x op cd gezet...
|
|
|
Post by Knarf on Jun 9, 2007 15:32:56 GMT 1
Aangezien het ne mac is kunt ge mss Yellow Dog Linux eens proberen, G3 staat daar expliciet bij dat die werkt.
Wel vreemd dat die Ubuntu niet werkt.
(http://www.terrasoftsolutions.com/resources/ftp_mirrors.shtml)
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 9, 2007 15:58:42 GMT 1
Kheb de mac terug id kast gestoken. Linux is niet goed voor mijn "State of mind"
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 9, 2007 16:22:25 GMT 1
Kopieer daar het bestand libpng12.dll naar libpng.dll (in dezelfde directory) !!!!!
Wat bedoel je daarmee? Rename? Een bestand kopieren naar een map waarin hij al staat is nogal vreemd.
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 9, 2007 17:10:44 GMT 1
Ik heb het geprobeerd via het netwerk (door rF shared te maken) en op één pc. Ik krijg het schermpje wel te zien maar er komen geen gegevens op.
Ik heb die dll gerenamed, mss was dat niet wat je bedoelde.
|
|
|
Post by Knarf on Jun 9, 2007 17:33:33 GMT 1
Renamen is ook goed.
Wat bedoel je met geen gegevens ? Allemaal 0 of echt niks ? Indien het allemaal 0 is, hebt ge op dat groene knopje geklikt ? Pas dan start hij met inlezen van gegevens.
Hebt ge de XML nagekeken ? Zeker het path naar rFactor. En zeker de driveletter want bij mij staat rFactor op i: dus mogelijk in die configfile ook.
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 9, 2007 17:45:42 GMT 1
Renamen is ook goed. Wat bedoel je met geen gegevens ? Allemaal 0 of echt niks ? Indien het allemaal 0 is, hebt ge op dat groene knopje geklikt ? Pas dan start hij met inlezen van gegevens. Hebt ge de XML nagekeken ? Zeker het path naar rFactor. En zeker de driveletter want bij mij staat rFactor op i: dus mogelijk in die configfile ook. Ah ge moet op die go klikken! Dat was niet echt duidelijk. Mss best "start data logging" ofzo zetten.
|
|
|
Post by Knarf on Jun 9, 2007 20:55:03 GMT 1
Nico gaat alvast een skin maken met de dingen die er nu al inzitten. Hij zal go dan ook wel veranderen in iets anders.
Hoe bolt het voor de rest ?
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 9, 2007 21:07:15 GMT 1
Nico gaat alvast een skin maken met de dingen die er nu al inzitten. Hij zal go dan ook wel veranderen in iets anders. Hoe bolt het voor de rest ? Heb het getest op mijn vriendin hare laptop via draadloos netwerk. Het werkte en er was geen merkbare vertraging op. Heb maar 30 seconden gereden en het leek of er opeens geen nieuwe data meer werd weergegeven. Kzal morgen ofzo nog wel eens testen. I'll keep you posted. Kstond daarstraks id pc winkel voor een 22 inch breedbeeld. Eens ik verhuisd ben en mijn cockpit af is. ;D Eventueel een klein pietluttig 8 inch schermke ofzo ernaast. Kzie het helemaal zitten. lol Kan je via skin ook zorgen dat er full-screen wordt weergegeven?
|
|
|
Post by Knarf on Jun 9, 2007 21:16:30 GMT 1
Kan je via skin ook zorgen dat er full-screen wordt weergegeven? Ik denk het... Kzou zeggen bekijk de skinfiles eens die ik heb gemaakt, bekijk de spec van SLIK eens, bekijk eens andere skins die in SLIK zijn gemaakt en probeer het uit Hierin www6.software.ibm.com/software/developer/library/j-slik-source.zip zitten wat voorbeeld skins en er zit ook een file SLIK_SPEC bij met volledige uitleg over skins in SLIK (maar als ge voorbeelden bekijkt raakt ge er ook al mee weg denk ik). Er zijn nog 2 extra objecten die wel geprogrammeerd zijn maar niet in mijn skin zitten. Maar ge dus probleemloos in een skin zou moeten kunnen zetten en dat zou moeten werken : dial_oil en dial_water (dial zijn analoge meterkes zoals de kilometerteller en de rpm meter).
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 9, 2007 21:28:22 GMT 1
Mss een beetje off-topic, maar bij een dual monitor setup, kan je dan een verschillende resolutie hebben op de 2e monitor? Ik denk aan een 8 inch schermpje aan 800x600.
|
|